Ухвала
від 04.06.2020 по справі 420/1462/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1462/19

УХВАЛА

04 червня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

Розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника Приватного підприємства Елітол про заміну сторони виконавчого провадження за виконавчими листами у справі за адміністративною позовною заявою Приватного підприємства "ЕЛІТОЛ" (вул. 25 Серпня, буд. 155-А, Болград, Одеська область, 68702; код ЄДРПОУ 32124527) до Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044), Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 року адміністративний позов Приватного підприємства "ЕЛІТОЛ" (вул. 25 Серпня, буд.155-А, Болград, Одеська область, 68702; код ЄДРПОУ 32124527) до Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044), Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області №922615/32124527 від 20.09.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №22 від 28.12.2017р., складеної ПП ЕЛІТОЛ .

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №22 від 28.12.2017р., складену ПП "ЕЛІТОЛ".

В цій частині згідно Постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 27.12.2019 року рішення залишено в силі, резолютивну частину доповнено наступними абзацами:

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) на користь Приватного підприємства "ЕЛІТОЛ" (код ЄДРПОУ 32124527) судові витрати на професійну правничу допомогу в сумі 8 500 (вісім тисяч п`ятсот) грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197) на користь Приватного підприємства "ЕЛІТОЛ" (код ЄДРПОУ 32124527) судові витрати на професійну правничу допомогу в сумі 8 500 (вісім тисяч п`ятсот) грн.

21.01.2020 року Одеським окружним адміністративним судом було видано виконавчі листи №420/1462/19 про стягнення з Головного управління ДФС в Одеській області судових витрат та зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну.

27.05.2020 року за вх.№20378/20 від представника Приватного підприємства Елітол надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження. В обґрунтування вказаної заяви представник зазначає, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 утворено Державну податкову службу України та визначено про перехід повноважень ДФС України, що реорганізується, до новоствореного органу. Згідно Розпорядження КМ України від 21.08.2019 року №682-р визначено про початок функціонування ДПС України та його територіальних органів.

З огляду на зазначене виникає необхідність щодо заміни боржника за виконавчими листами з ДФС України на ДПС України, а також з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області в частині стягнення судових витрат на професійну правничу допомогу та зобов`язання зареєструвати податкову накладну.

Для розгляду вказаної заяви було призначено судове засідання на 04.06.2020 року, однак сторони до суду не з`явились, сповіщались належним чином та своєчасно.

Розглянувши в порядку письмового провадження заяву Приватного підприємства Елітол про заміну боржника у виконавчому провадженні, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Аналогічна норма передбачена положеннями Закону України «Про виконавче провадження» , згідно ч. 5 ст. 15 якого у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ч.2 ст.379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Згідно з ч.4 ст. 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Судом встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Постановлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р Питання Державної податкової служби погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ від 06.03.2019 року №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушення під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Згідно Наказу Державної податкової служби України від 28.08.2019 року №36 Про початок діяльності Державної податкової служби України , розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.

Кабінет Міністрів України постановою від 19.06.2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби вирішив:

утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1;

реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2;

установити, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.

Серед переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються (додаток 1), визначено Головне управління ДПС в Одеській області (далі - ГУ ДГТС в Одеській області).

Згідно із додатком 2 Головне управління ДФС в Одеській області (далі - ГУ ДФС в Одеській області) реорганізуються шляхом приєднання до ГУ ДПС в Одеській області.

Відповідно до п. 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, дія якого поширюється, в тому числі, і на територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р оголошено про початок роботи Державної податкової служби України.

Суд зазначає, що Державна податкова служба України - це орган, який на даний момент здійснює повноваження центрального органу виконавчої влади з реалізації податкової політики. Аналогічно до цього, територіальні органи Державної податкової служби в областях реалізують податкову політику в межах відповідної області. Суд при цьому зазначає, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р Питання Державної податкової служби погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ від 06.03.2019 року №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється.

Отже, на момент звернення стягувача до суду із вказаною заявою виконання рішення суду здійснюється саме ДПС України та Головним управлінням ДПС в Одеській області, а не ДФС України та Головним управлінням ДФС в Одеській області відповідно.

Приймаючи до уваги вищевикладене, на підставі ч.4 ст.379 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни боржників за виконавчими листами від 21.01.2020 року, а саме заміняє боржника з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393; адреса: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) та з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) відповідно.

Керуючись ст.ст.241-243, 248, 250, 256, 294, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву представника Приватного підприємства Елітол про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому листі №420/1462/19 від 21.01.2020 року про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) на користь Приватного підприємства "ЕЛІТОЛ" (код ЄДРПОУ 32124527) судових витрат на професійну правничу допомогу в сумі 8 500 (вісім тисяч п`ятсот) грн. та сплаченого судового збору за звернення до суду з апеляційною скаргою у сумі 2 881 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одна) грн. 50 коп., з Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044).

Замінити боржника у виконавчому листі №420/1462/19 від 21.01.2020 року про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №22 від 28.12.2017р., складену ПП «ЕЛІТОЛ» , з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393; адреса: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053).

Копію ухвали надіслати учасникам процесу.

Ухвала набирає законної сили у строки, визначені ст.256 КАС України, та може бути оскаржена у відповідності до положень ст.ст. 295, 297 КАС України (з урахуванням положень п.3 розділу VI Прикінцеві положення КАС України).

Суддя М.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2020
Оприлюднено05.06.2020
Номер документу89625227
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/1462/19

Ухвала від 29.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 15.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 20.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 27.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні