Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Рішення
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"02" червня 2020 р. № 520/2126/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Спірідонов М.О.
за участю секретаря судового засідання Ліпчанська Я.В.
представника позивача - Гончаренко В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Агростар" (61002, Харківська обл., м. Харків, вул. Іванова, буд. 7/9, ЮНІТ 1-06 ,код ЄДРПОУ 37091711) до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, визнання документів поданими ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Агростар", звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому просить суд:
1. Визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо відмови у прийнятті податкової декларації з податку на додану вартість за звітний податковий період червень 2015 року за № 9153326179 від 20.07.2015 р.; додатку 5 Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за № 9153326291 від 20.07.2015 року, додатку 1 Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за №9153326205 від 20.07.2015 року; додатку 6 Довідка за №9153326328 від 20.07.2015 року, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ АГРОСТАР (код 37091711);
2. Визнати податкову декларацію з податку на додану вартість за звітний податковий період червень 2015 року за № 9153326179 від 20.07.2015 р.; додаток Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за № 9153326291 від 20.07.2015 року, додаток 5 Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за № 9153326291 від 20.07.2015 року; додаток 1 Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за № 9153326205 від 20.07.2015 року: додаток 6 Довідка за № 9153326328 від 20.07.2015 року поданими Товариством з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ АГРОСТАР (код 37091711) у день їх фактичного отримання Державною податковою службою України 20.07.2015 року.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку КОМПАНІЯ АГРОСТАР (код 37091711) має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину надмірної сплати ПДВ та від`ємного значення в загальному розмірі 11 102 388,00 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що листом Державної податкової служби України № 1690/6/99-00-04-02-04-06 від 15.01.2020 року позивача було повідомлено, що згідно з базами ДПС податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2015 року ТОВ Компанія АГРОСТАР , у якій показник суми від`ємного значення поточного звітного (податкового) періоду та від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 24 декларації) дорівнював 11 102 388,00 грн. та вважається поданою до контролюючого органу 13.11.2015 року, у зв`язку з чим не збільшено у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму у розмірі - 11 102 388,00 грн. Таким чином, від`ємне значення, задеклароване в рядку 24 декларації за червень 2015 року, не приймає участі в формуванні розрахунку суми, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки відповідно до вимог підпункту 4 пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України в системі електронного адміністрування податку на додану вартість реєстраційну суму збільшено на залишок від`ємного значення до 31.07.2015. Позивач з зазначеним не погоджується, вважає таку відмову контролюючого органу неправомірною та такою, що порушує права позивача.
Представник позивача в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив.
Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Агростар", є юридичною особою, зареєстрованою відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи 37091711, зареєстроване за юридичною податковою адресою: м. Харків, вул. Іванова, буд. 7/9, ЮНІТ 1-06.
Позивач є юридичною особою, яка займається профільними видами діяльності відповідно до видів діяльності зареєстрованих платником в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Види діяльності за КВЕД:
Код КВЕД 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів;
Код КВЕД 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний);
Код КВЕД 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами;
Код КВЕД 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами;
Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.
Платник зареєстрований в ЄДР - 08.07.2010 p.
17.12.2019 року позивач - ТОВ Компанія Агростар , надіслав запит до податкового органу щодо інформації чи збільшено у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму у розмірі - 11 102 388,00 грн. на яку ТОВ Компанія АГРОСТАР має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від`ємного значення з ПДВ.
Листом Державної податкової служби України № 1690/6/99-00-04-02-04-06 від 15.01.2020 року позивача було повідомлено, що згідно з базами ДПС податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2015 року ТОВ Компанія АГРОСТАР , у якій показник суми від`ємного значення поточного звітного (податкового) періоду та від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 24 декларації) дорівнював 11 102 388,00 грн. та вважається поданою до контролюючого органу 13.11.2015 року, у зв`язку з чим не збільшено у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму у розмірі - 11 102 388,00 грн.
Таким чином, від`ємне значення, задеклароване в рядку 24 декларації за червень 2015 року, не приймає участі в формуванні розрахунку суми, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки відповідно до вимог підпункту 4 пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України в системі електронного адміністрування податку на додану вартість реєстраційну суму збільшено на залишок від" ємного значення до 31.07.2015.
Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.
Також під час розгляду справи судом встановлено, що 20.07.2015 року позивачем -ТОВ Компанія Агростар , було надіслано в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві податкову декларацію з податку на додану вартість за звітний податковий період червень 2015 року, додаток №1 Розрахунок коригування сум ПДВ та додаток №5 Розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів , додаток №6 Довідка (Д6) для проведення реєстрації.
20.07.2015 року о 14:33:53 годині позивач отримав від відповідача квитанцію № 2, в якій зазначено, що податкова декларація з податку на додану вартість за період червень 2015 року доставлена до районного рівня, прийнято пакет.
Листом №12696/10/26-50-15-01-10 від 22.07.2015 року відповідач повідомив позивача про те, що у вказаній декларації позивачем з помилками заповнено р.06 - місцезнаходження (місце проживання) платника податку.
Згідно ст.48 Податкового кодексу України, податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов`язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Тому декларація з податку на додану вартість за звітний податковий період червень 2015 року за № 9153326179 від 20.07.2015 p.; додаток 5 Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за № 9153326291 від 20.07.2015 року, додаток № 1 Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за № 9153326205 від 20.07.2015 року; додаток № 6 Довідка за № 9153326328 від 20.07.2015 року вважаються неподаними.
Коригування сум від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду) відображено позивачем у податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2015 року та становить 11 102 388 грн.
Щодо неприйняття податкової декларації з податку на додану вартість за звітний податковий період червень 2015 року суд зазначає наступне.
Відповідно до п.46.1 статті 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно з п.48.1 статті 48 Податкового кодексу України, податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов`язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Порядок подання податкової декларації до контролюючих органів регулюється ст. 49 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 49.8 ст. 49 Податкового кодексу України прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Імперативний характер наведеної норми означає, що податковий орган не має права не прийняти фактично отриману податкову декларацію, подану платником податків в один із способів, передбачених п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України (особисто або через представника, поштою чи засобами електронного зв`язку).
Абзацом 1 п. 49.9 ст. 49 Податкового кодексу України передбачено, що за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.
Отже, процедура прийняття податкової декларації полягає у вчиненні посадовою особою податкового органу фактичних дій із: 1) перевірки наявності та достовірності заповнення обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 ПК України; 2) реєстрації податкової декларації у день її отримання органом державної податкової служби.
Відповідно до п. 49.10 ст. 49 Податкового кодексу України, відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від`ємного значення об`єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов`язань тощо), забороняється.
Податковим кодексом України передбачені спеціальні наслідки подання платником податків податкової декларації, заповненої з порушенням вимог п. 48.3 та 48.4 ст. 48 цього Кодексу. У такому разі на підставі п. 49.11 ст. 49 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний надати платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.
Відповідно до п. 49.15 статті 49 Податкового кодексу України, податкова декларація, надіслана платником податків або його представником поштою або засобами електронного зв`язку, вважається неподаною за умови її заповнення з порушенням норм пунктів 48.3 і 48.4 статті 48 цього Кодексу та надсилання контролюючим органом платнику податків письмової відмови у прийнятті його податкової декларації.
Згідно п. 49.12 ст. 49 Податкового кодексу України, у разі отримання відмови контролюючого органу у прийнятті податкової декларації платник податків має право: подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання; оскаржити рішення контролюючого органу у порядку, передбаченому статтею 56 цього Кодексу.
Таким чином суд зазначає, що підставою для відмови у прийнятті податкової декларації, є заповнення її всупереч вимог статті 48 Податкового кодексу України. У цьому випадку, якщо контролюючий орган направляє письмове повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації, то такий платник податків має право: подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання; оскаржити рішення органу державної податкової служби у порядку, передбаченому статтею 56 цього Кодексу.
Згідно п. 49.13 ст. 49 Податкового кодексу України, у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.
Пунктом 9 розділу III наказу Мінфіну від 23.09.2014 р. № 966 Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що Декларація 0110 подається платником за звітний період незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
У складі декларації подаються передбачені цим Порядком додатки (у разі заповнення даних у відповідних рядках декларації) та копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних.
Судом встановлено, що позивач вказав у податковій декларації наступну податкову адресу: 01033, м. Київ, вул. Володимирська, 6.71, офіс 45, кім.19.
Згідно із інформацією, яка містилася у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців податковою адресою позивача на дату подання податкової декларації була: 01033, м. Київ, Голосіївський район, вулиця Володимирська, будинок 71, офіс 45 кімната 19.
Таким чином суд зазначає, що позивач вірно вказав свою податкову адресу.
Щодо збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку ТОВ Компанія Агростар має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від`ємного значення за декларацією з податку на додану вартість за червень 2015року суд зазначає, що порядок електронного адміністрування ПДВ затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року N 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість".
Цей Порядок визначає механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.
Система електронного адміністрування податку запроваджується поетапно: на перехідний період (до 1 липня 2015 р.) - у тестовому режимі; із зазначеної дати - на постійній основі.
Рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку.
Електронний рахунок відкривається платнику податку Казначейством автоматично на безоплатній основі (п. 4 Порядку).
Відповідно до положень п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно п. 200.4 Податкового кодексу України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у 1 тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у , сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою: SHaкл = SНаклОтр + SMhth + SПопРах + SОвердрафт - SНаклВид - SВідшкод - SПеревищ.
де: SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SMhth - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України; SПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника
- сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200-1.2 цієї статті; SОвердрафт - сума середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником -сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу; SНаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SВідшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок; SПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Показники формули, визначеної цим пунктом, обраховуються з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку показників SНаклОтр та SНаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, до податкових накладних, складених до 1липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку. Для обрахунку показників SНаклОтр, SНаклВид та SMhth використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року.
Під час обрахунку суми SНакл також використовуються показники, визначені пунктами 34, 34-1 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу.
Згідно п. 34 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, станом на третій робочий день після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" зареєстрованим платникам податку значення суми податку (позитивне або від`ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначене пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, та значення усіх її складових, визначених цим Кодексом, дорівнюють нулю, крім значень її складових SНаклОтр, SНаклВид та SMhth, що були сформовані починаючи з 1 липня 2015 року.
Зареєстрованим платникам податку таке значення автоматично збільшується контролюючим органом, зокрема, до 31 липня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, на суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від`ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за червень 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року).
З огляду на вищевикладене вбачається, що система електронного адміністрування ПДВ організована на централізованому рівні ДФС України, на цьому ж рівні відбувається і автоматичне обчислення реєстраційної суми щоразу при зміні значення буд-якого з показників формули.
Враховуючи те, що податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2015 року прийнята 20.07.2015 року о 14:33:53, про що свідчить друга квитанція, ТОВ Компанія Агростар приходить до висновку, що відповідачем протиправно не зараховано вказану суму до суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту з ПДВ та, відповідно, не збільшено суму податку за червень 2015 року, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З урахуванням вищевикладеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги щодо визнання протиправними дії Державної податкової служби України щодо відмови у прийнятті податкової декларації з податку на додану вартість за звітний податковий період червень 2015 року за № 9153326179 від 20.07.2015 р.; додатку 5 Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за № 9153326291 від 20.07.2015 року, додатку 1 Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за №9153326205 від 20.07.2015 року; додатку 6 Довідка за №9153326328 від 20.07.2015 року, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ АГРОСТАР (код 37091711) та визнання податкової декларації з податку на додану вартість за звітний податковий період червень 2015 року за № 9153326179 від 20.07.2015 р.; додаток Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за № 9153326291 від 20.07.2015 року, додаток 5 Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за № 9153326291 від 20.07.2015 року; додаток 1 Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за № 9153326205 від 20.07.2015 року: додаток 6 Довідка за № 9153326328 від 20.07.2015 року поданими Товариством з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ АГРОСТАР (код 37091711) у день їх фактичного отримання Державною податковою службою України 20.07.2015 року є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню
Щодо вимоги позивача зобов`язати Державну податкову службу України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку КОМПАНІЯ АГРОСТАР (код 37091711) має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину надмірної сплати ПДВ та від`ємного значення в загальному розмірі 11 102 388,00 грн., то суд дійшов висновку, що в цій частині позовних вимог слід відмовити, оскільки дана вимога випливає з першої та другої вимоги позивача, які судом задоволені, а отже в цій частині позивач не потребує додаткового захисту своїх прав, т.я. при проведенні реєстрації зазначеної вище податкової декларації сума від`ємного значення в загальному розмірі 11 102 388,00 грн. повинна бути автоматично збільшена у системі електронного адміністрування податку на додану вартість позивача.
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Керуючись ст.ст.246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Агростар" (61002, Харківська обл., м. Харків, вул. Іванова, буд. 7/9, ЮНІТ 1-06, код ЄДРПОУ 37091711) до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, визнання документів поданими - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо відмови у прийнятті податкової декларації з податку на додану вартість за звітний податковий період червень 2015 року за № 9153326179 від 20.07.2015 р.; додатку 5 Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за № 9153326291 від 20.07.2015 року, додатку 1 Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за №9153326205 від 20.07.2015 року; додатку 6 Довідка за №9153326328 від 20.07.2015 року, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ АГРОСТАР (код 37091711);
Визнати податкову декларацію з податку на додану вартість за звітний податковий період червень 2015 року за № 9153326179 від 20.07.2015 р.; додаток Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за № 9153326291 від 20.07.2015 року, додаток 5 Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за № 9153326291 від 20.07.2015 року; додаток 1 Розрахунок коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість за № 9153326205 від 20.07.2015 року: додаток 6 Довідка за № 9153326328 від 20.07.2015 року поданими Товариством з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ АГРОСТАР (код 37091711) у день їх фактичного отримання Державною податковою службою України 20.07.2015 року.
В іншій частині задоволення позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Агростар" сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 2802 (дві тисячі вісімсот дві) грн. 66 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 04 червня 2020 року.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2020 |
Оприлюднено | 05.06.2020 |
Номер документу | 89625442 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні