Ухвала
від 05.06.2020 по справі 464/5480/17
СИХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 464/5480/17

пр.№ 6-а/464/5/20

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.06.2020 року м.Львів

Сихівський районний суд м.Львова

в складі: головуючого-судді Мички Б.Р.

секретар судових засідань Гернага Ю.О.

за участю:

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника відповідача Сільченко О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові заяву представника позивача ОСОБА_1 - Бень Б.З. щодо судового контролю за виконанням рішення по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Галицького об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про стягнення невиплаченої надбавки до пенсії як реабілітованій особі та компенсації, -

в с т а н о в и в :

12 травня 2020 року представник ОСОБА_1 - ОСОБА_2 звернувся до суду із заявою про накладення штрафу на ГУ ПФУ у Львівській області за невиконання рішення Сихівського районного суду м. Львова від 08 лютого 2018 року по адміністративній справі №464/5480/17 за позовом ОСОБА_1 до Галицького об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про стягнення невиплаченої надбавки до пенсії як реабілітованій особі та компенсації.

В обґрунтування покликається на те, що постановою Сихівського районного суду м.Львова від 26 лютого 2014 року у справі №464/1332/14-а, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2014 року, зобов`язано Управління Пенсійного фонду України у Галицькому районі м.Львова провести розрахунок та виплату надбавки до пенсії ОСОБА_1 , як особі, яка зазнала необґрунтованих політичних репресій у розмірі передбаченому п. г статті 77 Закону України Про пенсійне забезпечення з розрахунком 50% мінімальної пенсії за віком, починаючи з 10.12.2013. Ухвалою Сихівського районного суду м.Львова від 23 жовтня 2019 року в порядку ст.382 КАС України задоволено заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення. Дана постанова залишена без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 13.01.2020. Оскільки строк, визначений судом для подання звіту про виконання судового рішення минув, рішення суду не виконане, просить суд заяву задоволити.

02 червня 2020 року від Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області надійшов відзив на заяву ОСОБА_1 щодо встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, в якому просить відмовити в задоволенні заяви мотивуючи наступним. Зазначає, що на виконання рішення Сихівського районного суду м.Львова від 26 лютого 2014 року ГУ ПФУ у Львівській області ОСОБА_1 проведено нарахування підвищення до пенсії як особі, що зазнала необґрунтованих політичних пересій в розмірі 50 відсотків мінімальної пенсії за віком, з урахуванням фактично виплачених сум підвищення щомісячно з 10 грудня 2013 року. Рішенням ж Сихівського районного суду м.Львова від 08 лютого 2018 року у справі №464/5480/17 стягнуто з Галицького об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова на користь ОСОБА_1 суму невиплаченої надбавки до пенсії у розмірі 23301,00грн. Так, за період з 10.12.2013 по 18.07.2014 ОСОБА_1 в жовтні 2014 року нараховано доплату в сумі 3389,50грн., яку було виплачено в червні 2019 року. За період з 19.07.2014 по 31.07.2017 ГУ ПФУ у Львівській області ОСОБА_1 проведено нарахування надбавки до пенсії у розмірі 19911,50грн. (23301,00-3389,50) та на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №649 Питання погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішенням суду , включено в Реєстр судових рішень №31693. Виплата нарахованої доплати на виконання рішення суду буде здійснюватися в порядку черговості, визначеній постановою Кабінету Міністрів України №649. Просить врахувати, що всі виплати пенсіонерам, в тому числі на виконання рішення суду здійснюються при виділенні коштів із бюджету. Самостійно ГУ ПФУ у Львівській області не може відшуковувати необхідні кошти для проведення виплат позивачу, а тому, оскільки Головним управлінням вжито всіх можливих (конкретних) заходів для виконання рішення суду, але виплатити самостійно кошти позивачу не має фінансових можливостей, тому підстави для накладення штрафу відсутні.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_2 заяву щодо судового контролю за виконанням рішення суду підтримали та просять накласти штраф на ГУ ПФУ у Львівській області за невиконання рішення суду у справі №464/5480/17 за позовом ОСОБА_1 про стягнення невиплаченої надбавки до пенсії як реабілітованій особі та компенсації.

Представник відповідача в судовому засіданні щодо накладення штрафу заперечила, надала пояснення аналогічні викладеним у відзиві, просить в задоволенні заяви відмовити.

Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Постановою Сихівського районного суду м.Львова від 26 лютого 2014 року в адміністративній справі №464/1332/14-а, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2014 року, визнано протиправними дії Управління Пенсійного фонду України у Галицькому районі м.Львова щодо відмови у проведенні розрахунку та невиплати надбавки до пенсії ОСОБА_1 як особі, що зазнала необґрунтованих політичних репресій в розмірі, передбаченому п. г ст.77 Закону України Про пенсійне забезпечення з розрахунку 50% мінімальної пенсії за віком; зобов`язано Управління Пенсійного фонду України у Галицькому районі м.Львова провести розрахунок та виплату надбавки до пенсії ОСОБА_1 як особі, що зазнала необґрунтованих політичних репресій в розмірі, передбаченому п. г ст.77 Закону України Про пенсійне забезпечення з розрахунку 50% мінімальної пенсії за віком починаючи з 10 грудня 2013 року.

Рішенням Сихівського районного суду м.Львова від 08 лютого 2018 року в адміністративній справі №464/5480/17, стягнуто з Галицького об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова на користь ОСОБА_1 суму невиплаченої надбавки до пенсії у розмірі 23301 грн. Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року апеляційну скаргу Галицького об`єднаного управління Пенсійного фонду України м.Львова на рішення Сихівського районного суду м.Львова від 08 лютого 2018 року повернуто скаржнику.

Ухвалою Сихівського районного суду м.Львова від 03 серпня 2018 року в адміністративній справі №464/5480/17, замінено у виконавчому листі №464/5480/17, виданому 20 червня 2018 року Сихівським районним судом м.Львова, боржника Галицьке об`єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова (код ЄДРПОУ 41249931) на його правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (юридична адреса: 79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея, 10, код ЄДРПОУ 13814885).

Ухвалою Сихівського районного суду м.Львова від 23 жовтня 2019 року, яка залишена без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 13 січня 2020 року, задоволено заяву ОСОБА_1 щодо судового контролю за виконанням судового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Галицького об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про стягнення невиплаченої надбавки до пенсії як реабілітованій особі та компенсації, зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області подати до суду у місячний строк звіт про виконання рішення Сихівського районного суду м. Львова від 08 лютого 2018 року в адміністративній справі №464/5480/17.

Як вбачається із матеріалів справи, відповідач надіслав до суду звіт від 20 листопада 2019 року, який отриманий судом 21.11.2019 року, в якому зазначається про виконання рішення Сихівського районного суду м. Львова від 08 лютого 2018 року, оскільки за період з 10.12.2013 по 18.07.2014 ОСОБА_1 в жовтні 2014 року нараховано доплату в сумі 3389,50грн., яку було виплачено в червні 2019 року, а за період з 19.07.2014 по 31.07.2017 Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області здійснило ОСОБА_1 нарахування надбавки до пенсії у розмірі 19911,50грн. (23301,00грн. - 3389,50грн., які вже виплачені). Проте зазначає, що виплата сум, донарахованих за результатами проведеного перерахунку пенсії, у тому числі проведеного на виконання судових рішень, може бути здійснена за наявності відповідного цільового фінансування з Державного бюджету України, та не залежить від Головного управління. Головним управлінням вжито всіх можливих (конкретних) і заходів для виконання рішення суду.

Згідно із поясненнями представника відповідача Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області здійснило нарахування надбавки до пенсії позивачу та повідомило його, що виплата нарахованих коштів на виконання рішення суду буде здійснювались в порядку визначеному постановою Кабінету Міністрів України №649 Питання погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду . Станом на сьогоднішній день, зважаючи на дію постанови Кабінету Міністрів України №649, виключено можливість проведення інших виконавчих дій стосовно боржника.

Відповідно до статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Щодо поданого Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області звіту про виконання рішення суду №31630/08.05.11 від 20 листопада 2019 року у справі №464/5480/17, то такий дійсно не підтверджує виконання рішення суду від 08 лютого 2018 року повному обсязі, оскільки повної виплати нарахованої надбавки до пенсії ОСОБА_1 здійснено не було.

Водночас відсутні правові підстави для накладення штрафу на Головне управління Пенсійного фонду у Львівській області за невиконання рішення Сихівського районного суду м.Львова від 08 лютого 2018 року в адміністративній справі №464/5480/17 з огляду на наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень -коштами, передбаченими за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Відповідно до ст.8 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб виплата пенсій, у тому числі додаткових, доплат, надбавок та підвищень до них, компенсаційних виплат, встановлених законодавством, звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей забезпечується за рахунок коштів Державного бюджету України.

Згідно зі статтями 23 , 116 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом. Взяття зобов`язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України є порушенням бюджетного законодавства.

Порядок погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішенням суду затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року №649 .

Відповідно до пункту 1 Постанови №649 ця Постанова визначає механізм погашення заборгованості, що утворилася внаслідок нарахування (перерахунку) пенсійних виплат на виконання судових рішень, коштами, передбаченими в державному бюджеті Пенсійному фонду України на цю мету.

Пунктом 2 Постанови № 649 встановлено, що для виконання судових, рішень, якими на органи Пенсійного фонду України покладені зобов`язання з нарахування (перерахунку) пенсійних виплат, що фінансуються з державного бюджету, виплата коштів, нарахованих за період набрання судовими рішеннями законної сили, здійснюється відповідно до Порядку погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішенням суду, затвердженого цією постановою .

Згідно з пунктом 3 Порядку №649 боржник веде облік рішень у реєстрі рішень, виконання яких здійснюється за окремою бюджетною програмою (далі - реєстр), відповідно до порядку, встановленого Пенсійним фондом України.

Пунктом 4 Порядку №649 передбачено, що черговість виконання рішень визначається датою їх надходження до боржника.

Відповідно до пункту10 Порядку №649 виділення коштів для виплати здійснюється Пенсійним фондом України в межах наявних бюджетних призначень Пенсійному фонду України на цю мету у спосіб перерахування коштів боржнику.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що виплата нарахованих (перерахованих) сум пенсій за рішенням суду здійснюється, зокрема, коштами, передбаченими за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду. Черговість виконання судових рішень визначається датою їх надходження.

Судом встановлено, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, що Головне управління Пенсійного фонду у Львівській області здійснило нарахування ОСОБА_1 надбавки до пенсії як реабілітованій особі та компенсації; рішення Сихівського районного суду м. Львова від 08 лютого 2018 року у справі №464/5480/17 включено до Реєстру судових рішень, виконання яких буде проведено у порядку визначеному постановою Кабінету Міністрів України № 649 від 22 серпня 2018 року ; визначено розмір надбавки, що підлягає до виплати - 19911,50грн.; фактично виплачено позивачу профінансовано виплату надбавки до пенсії в сумі 3389,50грн., та повідомлено позивача про розмір доплати, який буде виплачений відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року №649, - 19911,50грн.

Таким чином, відповідач в особі керівника Головного управління вжив конкретні заходи з метою виконання рішення Сихівського районного суду м. Львова від 08 лютого 2018 року у справі №464/5480/17.

Фактична невиплата нарахованих 19911,50 грн. зумовлена тим, що виділені бюджетні кошти на виконання судових рішень, боржником в яких є Пенсійний фонд України, спрямовуються на безумовне виконання таких рішень у порядку черговості прийняття. Тому, за умови дотримання Головним управлінням Пенсійного фонду у Львівській області встановленого порядку виконання судового рішення, рішення щодо накладення штрафу на керівника управління є передчасним, оскільки жодним чином не захищає право особи на отримання бюджетних коштів.

Аналогічну позицію Верховний Суд України висловив, зокрема, в ухвалі від 19 травня 2015 року №21-1044а15 та в постанові від 22 листопада 2016 року у справі № 804/5081/13-а , а також підтримав Верховний Суд, зокрема, у постановах від 24 січня 2018 року у справі №405/3663/13-а, від 16 липня 2018 року у справі №811/1469/18, у справі №560/523/19 від 23 квітня 2020 року.

Накладення на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання постанови, штрафу є мірою покарання, а тому можливість суду накласти такий штраф може бути реалізована лише за умови встановлення судом обставин, які свідчать про умисне невиконання рішення суду, недобросовісність у діях суб`єкта владних повноважень, які свідчать про ухилення останнього від виконання рішення суду.

Зважаючи на приписи наведених положень процесуального закону, з урахуванням характеру спірних правовідносин та фактичних обставин справи суд не вбачає наявності таких підстав.

Суд погоджується із доводами представника відповідача щодо того, що відсутність грошового забезпечення є обставиною, яка не залежить від суб`єкта владних повноважень, з представлених суду документів вбачається, що Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області вчинено всі можливі дії, спрямовані на виконання рішення суду і вини в не виплаті нарахованої частини надбавки до пенсії позивачу немає.

Таким чином, суд приходить до переконання, що заява представника позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2 про накладення штрафу на Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області за невиконання рішення Сихівського районного суду м. Львова від 08 лютого 2018 року по адміністративній справі №464/5480/17 за позовом ОСОБА_1 до Галицького об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про стягнення невиплаченої надбавки до пенсії як реабілітованій особі та компенсації, до задоволення не підлягає.

Керуючись положеннями ст.ст. 248 , 256 , 382 Кодексу адміністративного судочинства України , суд -

у х в а л и в :

в задоволенні заяви представника позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2 про накладення штрафу на Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області за невиконання рішення Сихівського районного суду м. Львова від 08 лютого 2018 року по адміністративній справі №464/5480/17 за позовом ОСОБА_1 до Галицького об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про стягнення невиплаченої надбавки до пенсії як реабілітованій особі та компенсації - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності редакції КАС України від 15.12.2017 року, тобто до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив судове рішення.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Повне найменування (ім`я) учасників справи та їх місце проживання (місцезнаходження):

Позивач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .

Відповідач: Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області, місцезнаходження: 79016, м.Львів, вул. Митрополита Андрея, 10, код ЄДРПОУ - 13814885.

Повний текст ухвали складено 05.06.2020

Головуючий Б.Р. Мичка

Дата ухвалення рішення05.06.2020
Оприлюднено09.06.2020
Номер документу89659425
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення невиплаченої надбавки до пенсії як реабілітованій особі та компенсації

Судовий реєстр по справі —464/5480/17

Ухвала від 05.06.2020

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Мичка Б. Р.

Ухвала від 05.06.2020

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Мичка Б. Р.

Постанова від 13.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 22.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Мичка Б. Р.

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Мичка Б. Р.

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Мичка Б. Р.

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Тімченко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні