Рішення
від 04.06.2020 по справі 620/1215/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 червня 2020 року м.Чернігів Справа № 620/1215/20

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Клопота С.Л.

розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Північної митниці Держмитслужби про визнання дій протиправними та визнання рішення протиправним,

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Північної митниці Держмитслужби, в якому просить :

- визнати дії відповідача, а саме: неприйняття контрактної митної вартості згідно з положеннями ст. 1 ч .І Угоди, - протиправними;

- визнати Рішення відповідача про корегування митної вартості від 21.02.2020 за №UA102000/2020/000043/l як таке, що не відповідає вимогами УГОДИ про застосування статті VII ГАТТ , відповідно - порушує вимоги ст.1 Митного кодексу України, а отже - протиправним.

Позов мотивовано тим, що не прийнявши контрактну митну вартість автомобіля та застосувавши додатковий метод оцінки митної вартості товару відповідач грубо порушив приписи Угоди про застосування статті VII ГАТТ , та вимоги Митного кодексу України.

Ухвалою судді від 07.04.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Представник відповідача у встановлений ухвалою судді строк подав відзив на позов, у якому просив відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Дослідивши наявні в справі докази, судом встановлено наступне.

18.02.2020, відділом митного оформлення № 5 митного поста Нові Яриловичі (далі - ПМО), оформлено попередню митну декларацію від 18.02.2020 № UA 102030/2020/830911, подану до ПМО агентом з митного оформлення ТОВ СТАР БРОК , код ЄДРПОУ 42816172, Волинська обл., м. Луцьк, громадянином ОСОБА_2 до ввезення в Україну товару : легковий автомобіль: марка - DACIA, модель - DOKKER, бувший у використанні, календарний рік виготовлення 2013, модельний рік виготовлення 2013, тип двигуна - дизельний, об`єм двигуна 1461 см3, потужністю 66 kw., кузов номер НОМЕР_1 (далі - Товар).

18.02.2020 у зоні діяльності Волинської митниці Держмитслужби (пункт пропуску Ягодин ) виконано митні формальності по пропуску Товару на митну територію України за вказаною попередньою митною декларацією.

20.02.2020 о 16 год. 13 хв. декларантом ОСОБА_1 подано до ПМО, у складі електронного повідомлення, завіреного електронним цифровим підписом (далі - ЕЦП), для здійснення митного контролю та митного оформлення Товару відповідно до обраного митного режиму імпорту додаткову митну декларацію (внутрішній № 3132; далі - ЕМД) з пакетом електронних копій паперових документів до неї (далі - ЕД).

20.02.2020 о 16 год. 18 хв. зазначену ЕМД посадовою особою ПМО отримано, зареєстровано за №UA 102030/2020/632466 та прийнято для митного оформлення.

20.02.2020 о 17 год. 48 хв. посадовою особою ПМО прийнято письмове рішення про неможливість здійснення митного оформлення Товару за цією ЕМД (картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA 102030/2020/00054) через невиконання декларантом умов, визначених Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за № 1372/21684.

20.02.2020 о 19 год. 29 хв. декларантом ОСОБА_1 було повторно подано до ПМО, у складі електронного повідомлення, завіреного ЕЦП, для здійснення митного контролю та митного оформлення Товару відповідно до обраного митного режиму імпорту ЕМД (внутрішній № 3132) з пакетом ЕД до неї.

20.02.2020 о 19 год. 34 хв. зазначену ЕМД отримано посадовою особою ПМО, зареєстровано за № UA102030/2020/632477 та прийнято для митного оформлення.

За митною декларацією від 20.02.2020 №UA102030/2020/632477, до митного оформлення було заявлено транспортний засіб Легковий автомобіль марка - DACIA, модель - DOKKER, бувший у використанні, календарний рік виготовлення 2013, модельний рік виготовлення 2013, тип двигуна - дизельний, об`єм двигуна 1461 см3, потужністю 66 kw. Кузов номер НОМЕР_1 , призначений для перевезення по дорогах загального користування, категорія ТЗ-М1, кількість місць, включаючи водія - 5, тип кузова - універсал, колісна формула 4x2. Виробник DACIA , RO. Торговельна марка ОАСІА (далі-Товар).

Поставка автомобіля здійснювалася на умовах СРТ-PL Chelm в рамках зовнішньоекономічного контракту від 14.02.2020 №б/н, укладеного між Xedox Auto Handel Komis Mariusz Sewerzynski (Польща) та ОСОБА_1 .

Згідно контракту від 14.02.2020 №б/н та інвойсу від 14.02.2019 №28/2020 фактурна вартість транспортного засобу становить 9 000,00 PLN, митна вартість - 9 004,14 PLN (з урахуванням транспортних витрат).

21.02.2020 митницею прийнято рішення № UA102000/2020/000043/1 про коригування митної вартості спірного автомобіля та скориговано митну вартість із застосуванням резервного методу на рівні 4 709,00 EUR або 20 122,21 PLN за допомогою довідника Dat.de (коригування проведено з урахуванням технічних характеристик транспортного засобу, дати першої реєстрації та інших ознак, що впливають на його вартість, відповідно до вимог Методики товарознавчої експертизи та оцінки дорожніх транспортних засобів).

На підставі вказаного рішення 21.02.2020 митницею відмовлено декларанту у митному оформленні (випуску) спірного товару, про що оформлена картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (далі - картка відмови) № UA102230/2020/00055.

Не погодившись з таким рішенням, позивач оскаржив його до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно ч. 1 ст. 54 МКУ митні органи здійснюють контроль правильності визначення митної вартості товарів.

Відповідно до Методичних рекомендацій у зв`язку з ризиком заниження митної вартості та декларуванням митної вартості нижчої, ніж вартість ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, посадова особа, що здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості, здійснює перевірку відомостей, що містяться в документах, що підтверджують заявлену митну вартість, та відповідно до ч. 3 - 4 ст. 53 МКУ здійснює запит додаткових документів.

З огляду на наведене, в порядку контролю правильності визначення митної вартості (ч. 1 ст. 54 МКУ) легкового автомобіля марки DACIA, модель DOKKER, кузов номер НОМЕР_1 , реалізуючи право, передбачене п. 1 ч. 5 ст. 54 МКУ, а також керуючись Методичними рекомендаціями, відповідачем було здійснено перевірку достовірності інформації, що наведена в поданих до митного оформлення документах.

Зазначену перевірку проведено шляхом аналізу поданих до митного контролю документів, шляхом порівняння рівня заявленої митної вартості товарів з наявною в митного органу інформацією про рівень цін на такі товари та шляхом порівняння рівня заявленої митної вартості товарів з рівнем митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, митне оформлення яких вже здійснено.

За результатами проведеного аналізу було встановлено наступне:

- у поданому до митного оформлення інвойсі від 14.02.2020 №28/2020 зазначено умови сплати коштів покупцем при купівлі автомобіля - сплата готівкою. Однак, в графі 44 митної декларації від 20.02.2020 №UA102030/2020/632477 не зазначено квитанцію про оплату автомобіля. До матеріалів митного оформлення надано нібито переклад на українську мову квитанції про оплату, однак, оригінал квитанції до митниці не подавався;

- згідно договору від 14.02.2020 № б/н продавцем товару являється Xedox (м. Кельце), в той же час на контракті від 14.02.2020 №б/н стоїть печатка продавця Xedos (м. Кельце), інвойс від 14.02.2020 №28/2020 належить Xedos (м. Кельце). Зазначене свідчить про наявні розбіжності щодо продавця в документах купівлі-продажу;

- відповідно до ст. 368 МКУ документами, що підтверджують заявлену вартість автомобіля є касові або товарні чеки. Серед наданих до митного оформлення документів в порушення п. 4 ч. 2 ст. 53 та ч. 1 ст. 368 МКУ відсутні платіжні (або банківські) документи, що підтверджують факт оплати (підтвердження ціни, що фактично сплачена) оцінюваного транспортного засобу покупцем (будь-які чеки, що свідчать про оплату задекларованої суми вартості). Таких документів декларант, не надавав, тобто не виконав свого прямого обов`язку та не надав документи, що підтверджують вартість автомобіля відповідно до ст. 368 МКУ. Таким чином, відсутня можливість перевірити числове значення митної вартості придбаного автомобіля;

- відповідно до Методичних рекомендацій було здійснено моніторинг комерційних пропозицій щодо вживаних транспортних засобів ідентичних та подібних оцінюваному на ринку провідних країн-експортерів та країни експорту, а саме Польщі та Німеччини, транспортного засобу Автомобіль легковий марки DACIA модель DOKKER , 2013 року першої реєстрації, тип двигуна дизельний, робочий об`єм циліндрів двигуна 1461 см3, потужність 66 kw .

Так, було встановлено, що відповідно до цінової інформації інтернет-ресурсу autoscout24.com, mobile.de, otomoto.pl вартість даного транспортного засобу 2013 року першої реєстрації, з дизельним двигуном, робочим об`ємом циліндрів двигуна 1461 см3 знаходиться в діапазоні від 19 900,00 PLN, що не відповідає рівню вартості, заявленої декларантом.

Враховуючи виявлені розбіжності в документах, які не дали можливості митному органу однозначно упевнитись в правильності заявленої митної вартості автомобіля, так як відомості, використані декларантом, не підтверджені документально та не можуть вважатись достовірними, у відповідача обгрунтовано виникли сумніви в заявленій митній вартості оцінюваного автомобіля.

Відповідно до ч. 3 ст. 53 МКУ декларанту було запропоновано надати наступні додаткові документи для підтвердження заявленого рівня митної вартості (електронне повідомлення до митної декларації від 20.02.20120 №UA102030/2020/632477):

- квитанцію про оплату;

- довідку щодо вартості з довідника SCHWASKE LIST.

Відповідно до ч. 6 ст. 53 МКУ декларант або уповноважена ним особа за власним бажанням може подати додаткові наявні у них документи для підтвердження заявленої ними митної вартості автомобіля.

Декларант відмовився від надання додаткових документів, про що свідчить лист від 20.02.2020 № б/н (електронне повідомлення до митної декларації від 20.02.2020 №UA102030/2020/632477).

Враховуючи вимоги ст. 368 та ч. 6 ст. 54 МКУ, на момент здійснення митного оформлення, у митниці були відсутні підстави для визнання митної вартості, заявленої особою, уповноваженою на декларування.

Відповідно до ч. 5 ст. 55 та ч. 4 ст. 57 МКУ була проведена консультація між митним органом та декларантом з метою визначення основи митної вартості та обміну інформацією на ідентичні, подібні (аналогічні) товари.

21.02.2020 митницею прийнято рішення № UA102000/2020/000043/1 про коригування митної вартості спірного автомобіля та скориговано митну вартість із застосуванням резервного методу на рівні 4 709,00 EUR або 20 122,21 PLN за допомогою довідника Dat.de (коригування проведено з урахуванням технічних характеристик транспортного засобу, дати першої реєстрації та інших ознак, що впливають на його вартість, відповідно до вимог Методики товарознавчої експертизи та оцінки дорожніх транспортних засобів).

На підставі вказаного рішення 21.02.2020 митницею відмовлено декларанту у митному оформленні (випуску) спірного товару, про що оформлена картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (далі - картка відмови) № UA102230/2020/00055.

Суд зазначає, що відповідно до ст. ст. 49-50 МКУ митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. Відомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів, застосування інших заходів державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності України, ведення митної статистики, розрахунку податкового зобов`язання, визначеного за результатами документальної перевірки.

Згідно частини 1 ст. 51 МКУ митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Як передбачає частина 2 ст. 52 МКУ декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані:

1) заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з органом доходів і зборів;

2) подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню;

3) нести всі додаткові витрати, пов`язані з коригуванням митної вартості або надання митному органу додаткової інформації.

Відповідно до частин 1 та 3 ст. 54 МКУ митний орган, під час проведення митного контролю та митного оформлення, здійснює контроль правильності визначення митної вартості товарів. За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень ст. 55 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 57 частини першої ст. 4 МКУ товари - це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередач.

Тобто транспортний засіб особистого користування належить до товарів.

Розділом XII Митного кодексу України регулюються умови та порядок пропуску та оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов`язаних зі здійсненням підприємницької діяльності.

Відповідно до вимог частин 1 та 3 ст. 368 МКУ для цілей оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) громадянами через митний кордон України, застосовується фактурна вартість цих товарів, зазначена в касових або товарних чеках, ярликах, інших документах роздрібної торгівлі, які містять відомості щодо вартості таких товарів. Особа, яка декларує товари, вправі довести достовірність відомостей, представлених для визначення їх фактурної вартості.

Позивач надав до митного оформлення рахунок-фактуру (інвойс) від 14.02.2019 №28/2020, відповідно до якого було заявлено фактурну вартість автомобіля на рівні 9 000,00 PLN.

Відповідно до Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, фактурна вартість - ціна товарів, які переміщуються через митний кордон України, зазначена в рахунку (рахунку-фактурі, рахунку-проформі тощо) або іншому документи, що визначає вартість товару.

Рахунок-фактура - документ, що надається продавцем покупцеві і містить перелік товарів, послуг робіт, їх кількість і пропоновану ціну, по якій вони можуть бути поставлені покупцеві у разі його згоди, формальні особливості товару (колір, вага і т.д.), умови постачання і відомості про відправника і одержувача.

Документами, що підтверджують оплату, можуть бути платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція.

Оскільки, автомобіль було придбано Позивачем у юридичної особи, а не у фізичної особи, тому підприємство мало виписати покупцю квитанцію про оплату або інший документ на підтвердження отримання готівкових коштів від покупця. Саме ці документи підтверджують оплату за товар.

Відповідно до графи 44 митної декларації від 20.02.2020 №UA102030/2020/632477 квитанція про оплату за автомобіль до митниці не подавалась.

Декларантом було надано довільний переклад на українську мову квитанції про оплату, який було направлено в електронному вигляді разом з копією договору.

Однак, оригінал квитанції (або її електронна копія) про оплату до митниці не подавався, тому даний переклад митницею правомірно не було враховано, оскільки сумнівним є джерело його походження.

Отже позивач, при митному оформленні, не надав до митниці жодного належного документу, на підтвердження оплати за автомобіль. Ненадання документів, які підтверджують оплату за товар, як раз і викликало сумнів у достовірності заявленої вартості спірного автомобіля.

Згідно частини 4 ст. 368 МКУ у разі наявності доказів недостовірності заявленої фактурної вартості товарів митні органи визначають їх вартість самостійно, на підставі ціни на ідентичні або подібні (аналогічні) товари відповідно до вимог МКУ.

Самостійне визначення ціни повинно грунтуватися на умовах та застереженнях Розділу III Митна вартість товарів та методи її визначення МКУ. При цьому, варто звернути увагу суду, що норми Розділу III МКУ застосовуються митницею лише після встановлення неможливості прийняти заявлену фактурну вартість товару для цілей оподаткування.

Оскільки, позивачем не подано жодних належних підтверджуючих документів про сплату заявленої митної вартості транспортного засобу, ввезеного на митну територію України, митниця була змушена здійснити коригування митної вартості імпортованого Позивачем транспортного засобу.

Щодо правових підстав для застосування основного та другорядних методів визначення митної вартості, суд зазначає наступне.

Згідно із ч. 2 ст. 51 МКУ митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу.

Так, згідно з положеннями глави 9 МКУ, зокрема, згідно з ч. 1 ст. 57 Кодексу, визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції'); 2) другорядні, зокрема, за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів.

Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції') (ч. 2 ст. 57 МКУ). Відповідно до ч. 3 ст. 58 МКУ, у разі якщо митна вартість не може бути визначена за основним методом, застосовуються другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої ст. 57 цього Кодексу. Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу (ч. 3 ст. 57 МКУ).

При цьому, суд звертає увагу, що згідно частини 2 ст. 58 МКУ метод визначення митної вартості товарів за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, не застосовується, якщо використані декларантом або уповноваженою ним особою відомості не підтверджені документально або не визначені кількісно і достовірні та/або відсутня хоча б одна із складових митної вартості, яка є обов`язковою при її обчисленні.

Враховуючи виявлені розбіжності в документах, відсутність платіжних (або банківських) документів, що підтверджують факт оплати (підтвердження ціни, що фактично сплачена) оцінюваного транспортного засобу покупцем, відомості, використані декларантом, не підтверджені документально та не є достовірними (п. 2 ч. 2 ст. 52 та ч. 2 ст. 58 Митного кодексу України), а також факт відмови декларанта від надання додаткових документів, метод визначення митної вартості за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, не застосовано.

Крім того, як вже зазначалось судом, Позивач, на вимогу митниці, не надав жодних підтверджуючих документів про сплату заявленої митної вартості транспортного засобу, ввезеного на митну територію України.

У разі якщо митна вартість оцінюваних товарів не може бути визначена згідно з положеннями ст. 58 МКУ, за основу для її визначення береться вартість операції з ідентичними товарами, що продаються на експорт в Україну з тієї ж країни і час експорту яких збігається з часом експорту оцінюваних товарів або є максимально наближеним до нього. При застосуванні цього методу визначення митної вартості за основу береться вартість операції з ідентичними товарами з дотриманням умов, зазначених у ст. 59 МКУ. При цьому, під ідентичними розуміються товари, однакові за всіма ознаками з оцінюваними товарами, у тому числі за такими, як: 1) фізичні характеристики; 2) якість та репутація на ринку; 3) країна виробництва; 4) виробник.

Метод визначення митної вартості за ціною угоди щодо ідентичних товарів не застосовано, так як об`єктивно була відсутня можливість ідентифікувати товар, що оцінюються за всіма ознаками ідентичних товарів.

У разі якщо митна вартість оцінюваних товарів не може бути визначена згідно з положеннями ст. ст. 58 і 59 МКУ за митну вартість береться вартість операції з подібними (аналогічними) товарами, які продано на експорт в Україну і час експорту яких збігається з часом експорту оцінюваних товарів або є максимально наближеним до нього. Під подібними (аналогічними) розуміються товари, які хоч і не однакові за всіма ознаками, але мають схожі характеристики і складаються зі схожих компонентів, завдяки чому виконують однакові функції порівняно з товарами, що оцінюються, та вважаються комерційно взаємозамінними. Для визначення, чи є товари подібними (аналогічними), враховуються якість товарів, наявність торгової марки та репутація цих товарів на ринку.

Метод визначення митної вартості за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів не застосовано, так як відсутня можливість ідентифікувати товари, що оцінюються, за ознаками подібних (аналогічних) товарів: якість, наявність торгової марки та їх репутація на ринку; країна виробництва; виробник.

У разі якщо митна вартість оцінюваних товарів не може бути визначена відповідно до положень ст. ст. 58 - 61 МКУ, їх митна вартість визначається згідно з положеннями ст. 62 Кодексу на основі віднімання вартості, крім випадків, коли на вимогу декларанта або уповноваженої ним особи послідовність застосування цієї статті та ст. 63 цього Кодексу може бути зворотною. У разі якщо оцінювані або ідентичні чи подібні (аналогічні) імпортні товари продаються (відчужуються) на митній території України у незмінному стані, для визначення митної вартості товарів за цим методом за основу береться ціна одиниці товару, за якою оцінювані або ідентичні чи подібні (аналогічні) імпортовані товари продаються на території України у найбільших загальних кількостях покупцю, який не є пов`язаною з продавцем особою, одночасно або у час, наближений до дати ввезення оцінюваних товарів, за умови вирахування, якщо вони можуть бути виділені, таких компонентів: 1) витрат на виплату комісійних, що звичайно сплачуються або підлягають сплаті, чи звичайних торговельних надбавок, які робляться для одержання прибутку та покриття загальних витрат у зв`язку з продажем на митній території України товарів того ж класу та виду; 2) звичайних витрат, понесених в Україні на навантаження, вивантаження, транспортування, страхування, та інших пов`язаних з такими операціями витрат; 3) сум податків, що підлягають сплаті в Україні у зв`язку з ввезенням (імпортом) чи продажем (відчуженням) товарів.

Метод визначення митної вартості на основі віднімання вартості не застосовано, так як відсутня ціна одиниці товару, за якою найбільша партія оцінюваних товарів продавалася б на території України.

Для визначення митної вартості товарів на основі додавання вартості (обчислена вартість) за основу береться надана виробником товарів, що оцінюються, або від його імені інформація про їх вартість, яка повинна складатися із сум: 1) вартості матеріалів та витрат, понесених виробником при виробництві оцінюваних товарів. Така інформація повинна базуватися на комерційних рахунках виробника за умови, що такі рахунки сумісні із загальновизнаними принципами бухгалтерського обліку, які застосовуються в країні, де ці товари виробляються; 2) обсягу прибутку та загальних витрат, що дорівнює сумі, яка звичайно відображається при продажу товарів того ж класу або виду, що й оцінювані товари, які виготовляються виробниками у країні експорту для експорту в Україну; 3) загальних витрат при продажу в Україну з країни вивезення товарів того ж класу або виду, тобто витрат на завантаження, розвантаження та обробку оцінюваних товарів, їх транспортування до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України, витрат на страхування цих товарів.

Метод визначення митної вартості на основі додавання вартості не застосовано, так як відсутня ціна за одиницю оцінюваних товарів в країні виробника.

У зв`язку з відсутністю можливості застосування попередніх методів, при здійсненні митної оцінки відповідачем обгрунтовано було застосовано резервний метод.

Митну вартість транспортного засобу Легковий автомобіль марки DACIA модель DOKKER, номер кузова - НОМЕР_1 , календарний рік виготовлення - 2013, модельний рік виготовлення - 2013, тип двигуна дизельний, робочий об`єм циліндрів двигуна 1461 см3, потужність 66 kw , скориговано відповідно до ст. 64 МКУ за резервним методом з урахуванням вимог п. 7.53 Методики за ціною продажу КТЗ в країні придбання або в провідних країнах-експортерах на підставі довідників.

Митну оцінку транспортного засобу здійснено із застосуванням резервного методу на рівні 4 709,00 EUR або 20 122,21 PLN за допомогою довідника Dat.de (коригування проведено з урахуванням технічних характеристик транспортного засобу, дати першої реєстрації та інших ознак, що впливають на його вартість, відповідно до вимог Методики товарознавчої експертизи та оцінки дорожніх транспортних засобів).

Щодо випуску товарів під гарантійні зобов`язання, суд зазначає наступне.

Відповідно ч. 7, ч. 8, ч. 9 ст. 55 МКУ у випадку незгоди декларанта з рішенням про коригування заявленої митної вартості товару або неможливості надати додаткові документи за зверненням декларанта або уповноваженої особи митницею здійснюється випуск товарів у вільний обіг за умови сплати митних платежів під гарантії, строк яких не перевищує 90 днів.

Протягом 80 днів з дня випуску товару у вільний обіг декларант може подати додаткові документи щодо підтвердження заявленої митної вартості товару, які митниця зобов`язана розглянути і прийняти рішення щодо скасування рішення про коригування митної вартості товару або надати обґрунтовану відмову.

У разі надання декларантом або уповноваженою ним особою додаткових документів митниця розглядає подані додаткові документи і протягом 5 робочих днів з дати їх подання виносить письмове рішення щодо визнання заявленої митної вартості та скасовує рішення про коригування заявленої митної вартості або надає обгрунтовану відмову у визнанні заявленої митної вартості з урахуванням додаткових документів.

За зверненням декларанта спірні товари випущені у вільний обіг згідно ч. 7 ст. 55 МКУ шляхом надання гарантій.

Слід вказати, що причиною митного оформлення товару під гарантійні зобов`язання є незгода із визначеною (скоригованою) митним органом митною вартістю товару, а метою такого митного оформлення є надання додаткових документів на підтвердження заявленої декларантом митної вартості товару. Позивач скористався наданим йому правом щодо випуску товарів у вільний обіг під гарантійні зобов`язання з метою надання додаткових документів, які б підтверджували визначену ним за методом визначення митної вартості за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, митну вартість спірного товару.

За зверненням декларанта спірний-товар випущено у вільний обіг згідно частини 7 ст. 55 МКУ шляхом надання гарантій відповідно до розділу X цього Кодексу, що підтверджується копією МД від 27.02.2020 №UA102030/2020/632725. Сума гарантійних зобов`язань становить 22 122,56 грн., термін дії яких закінчується 26.05.2020.

Дослідивши наявні в справі докази у їх сукупності та надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд констатує, що дії відповідача, в частині неприйняття контрактної митної вартості є обгрунтованими та правомірними, а рішення відповідача про корегування митної вартості від 21.02.2020 за №UA102000/2020/000043/l прийняте відповідачем у межах своєї компетенції, обгрунтовано та правомірно.

За таких підстав, у задоволенні позову необхідно відмовити повністю.

Керуючись статтями 227, 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Північної митниці Держмитслужби (просп. Перемоги, 6, м.Чернігів,14017) про визнання дій протиправними та визнання рішення протиправним - відмовити повністю.

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII ''Перехідні положення'' Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складений 04.06.2020.

Суддя С.Л. Клопот

Дата ухвалення рішення04.06.2020
Оприлюднено09.06.2020
Номер документу89672225
СудочинствоАдміністративне
Сутькорегування митної вартості від 21.02.2020 за №UА102000/2020/000043/l прийняте відповідачем у межах своєї компетенції, обгрунтовано та правомірно. За таких підстав, у задоволенні позову необхідно відмовити повністю. Керуючись статтями 227, 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Судовий реєстр по справі —620/1215/20

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 31.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 02.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Рішення від 04.06.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні