Рішення
від 04.06.2020 по справі 360/661/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

04 червня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/661/20

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Пляшкової К.О.,

за участю

секретаря судового засідання Моспанюк Є.С.,

представників

позивача не прибув,

відповідача не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Дочірнього підприємства Луганський облавтодор Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду 13 лютого 2020 року надійшов адміністративний позов Дочірнього підприємства Луганський облавтодор Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України (далі - позивач, ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України ) до Головного управління ДПС у Луганській області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Луганській області) про скасування податкового повідомлення-рішення від 13 листопада 2019 року № 0015565104.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Рубіжанським управлінням ГУ ДПС в Луганській області проведено камеральну перевірку строку сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на прибуток Філії Кремінський райавтодор ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , код за ЄДРПОУ 26229852, за 2013 рік, за результатами проведення якої складено акт від 21 жовтня 2019 року № 202/12-32-51-04-/26229852. На думку відповідача, Філією Кремінський райавтодор ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України порушено термін сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з податку на прибуток, тому платник повинен нести відповідальність згідно з пунктом 126.1 статті 126 глави 11 розділу 2 Податкового кодексу України.

Однак позивач з таким рішенням не згоден, оскільки Господарським судом Луганської області 05 травня 2014 року порушено провадження у справі № 913/849/14 про банкрутство ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном боржника. Податкові зобов`язання, зазначені в акті перевірки, виникли до порушення провадження по справі та є конкурсною заборгованістю. Ухвалою Господарського суду Луганської області від 22 травня 2017 року по справа № 913/849/14 затверджено реєстр вимог кредиторів, куди внесені вимоги Рубіжанської ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області в сумі 23164,00 грн. Позивачем в порядку виконання плану санації відповідні суми погашені 05 лютого 2019 року та 18 червня 2019 року.

Зважаючи на викладене, податкове повідомлення-рішення від 13 листопада 2019 року № 0015565104 позивач вважає незаконним, необґрунтованим, таким, що не відповідає вимогам норм діючого законодавства та фактичним обставинам, та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою від 18 лютого 2020 року позовну заяву залишено без руху, запропоновано позивачу усунути недоліки позовної заяви (арк. спр. 59-60).

Ухвалою від 02 березня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду після усунення її недоліків та відкрито провадження у справі; визначено розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи (арк. спр. 70-71).

Від представника ГУ ДПС у Луганській області 26 березня 2020 року за вх. № 12020/2020 надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник заперечує проти задоволення позовних вимог з таких підстав (арк. спр. 92-93).

Як свідчать обставини справи, позивачем до Кремінського відділення Рубіжанської ОДПІ подано розрахунок податкових зобов`язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства за 2013 рік (реєстраційний номер 1400002934 від 03.03.2014) по відокремленому підрозділу - Філії Кремінський райавтодор ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , та уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства за 2013 рік (реєстраційний номер 9091290021 від 04.04.2014), в яких платником податків визначені суми грошових зобов`язань з податку на прибуток.

Після кожної сплати податкових зобов`язань в інтегрованій картці платника в автоматичному режимі розрахувались штрафні санкції за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов`язань згідно з пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України.

Представник відповідача зауважує, що обов`язковою умовою для застосування до платника податку штрафу на підставі статті 126 Податкового кодексу України є сплата грошового зобов`язання або факт погашення податкового боргу, тобто штраф нараховується платнику податків при сплаті податкового боргу на сплачену суму і враховуючи період фактичного існування податкового боргу. Застосувати зазначений штраф податковий орган може тільки після того, як податковий борг буде сплачено, а тому строк давності в 1095 днів повинен відраховуватись не з моменту спливу останнього дня граничного строку сплати податкового зобов`язання, а з моменту, коли борг буде сплачено.

Враховуючи несвоєчасну сплату грошового зобов`язання, відповідачем відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України винесено податкове повідомлення-рішення від 13 листопада 2019 року № 0015565104 на суму 4626,80 грн, у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу (23134,00 грн х 20%).

Щодо мораторію представник відповідача зазначив, що Господарським судом Луганської області 05 травня 2014 року порушено провадження у справі № 913/849/14 про банкрутство ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном боржника. При цьому, згідно з пунктом 1 статті 41 Кодексу України з процедур банкрутства мораторій на задоволення вимог кредиторів - це зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), строк виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію. Ухвалою Господарського суду Луганської області від 12 липня 2017 року у справі № 913/849/14 введено процедуру санації ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України . Пунктом 8 статті 5 Кодексу України з питань банкрутства визначено, що за відсутності підстав для відмови в затвердженні плану санації господарський суд виносить ухвалу про затвердження плану санації, цією ж ухвалою скасовується мораторій. Враховуючи вищезазначене, можна дійти висновку, що дія мораторію поширюється лише на задоволення вимог конкурсних кредиторів. Що стосується зобов`язань поточних кредиторів, то за цими зобов`язаннями згідно із загальними правилами нараховується неустойка (штраф, пеня), застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів). За своєю правовою природою фінансові та економічні санкції є додатковими зобов`язаннями, які забезпечують належне виконання основного зобов`язання, і є похідними від основного зобов`язання. З огляду на наведене, оскільки мораторій не зупиняє виконання боржником грошових зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), які виникли після введення мораторію, отже, і не припиняє заходів, спрямованих на їх забезпечення.

Вищезазначене свідчить, що податкове повідомлення-рішення від 13 листопада 2019 року № 0015565104, прийняте ГУ ДПС у Луганській області, є законним та таким, що відповідає нормам податкового законодавства.

Від ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України 17 квітня 2020 року за вх. № 15533/2020 надійшла відповідь на відзив (арк. спр. 120).

Відповідач правом подати заперечення не скористався.

Представники сторін у судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином (арк. спр. 139, 141).

Керуючись положеннями частини третьої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе вирішити справу за відсутності представників сторін.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив таке.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 04 червня 2020 року № 1006724262 ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , код за ЄДРПОУ 31995774, зареєстровано як юридичну особу; має відокремлені підрозділи, серед яких Філія Кремінський райавтодор ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , код 26229852; перебуває у процесі провадження у справі про банкрутство (санації) за судовим рішенням про проведення санації (арк. спр. 153-162).

Позивачем до Кремінського відділення Рубіжанської ОДПІ подано:

розрахунок податкових зобов`язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток за 2013 рік від 03.03.2014 № 1400002934, в якому визначено суму нарахованого до сплати податку на прибуток відокремленого підрозділу платника консолідованого податку на прибуток за звітний (податковий) рік у сумі 22145,00 грн, авансовий внесок, що підлягатиме сплаті щомісяця у березні-грудні 2014 року та січні-лютому 2015 року - 1845,00 грн (арк. спр. 83-84, 105);

уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток за 2013 рік від 04.04.2014 № 9091290021, в якому визначено суму нарахованого до сплати податку на прибуток відокремленого підрозділу платника консолідованого податку на прибуток за звітний (податковий) рік у сумі 22872,00 грн, авансовий внесок, що підлягатиме сплаті щомісяця у березні-грудні 2014 року та січні-лютому 2015 року - 1906,00 грн (арк. спр. 80-81, 107).

ГУ ДПС в Луганській області проведено камеральну перевірку строку сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на прибуток Філії Кремінський райавтодор ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , код за ЄДРПОУ 26229852, за 2013 рік. Так, за результатами перевірки розрахунку податкових зобов`язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства за 2013 рік від 03.03.2014 № 1400002934, уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства за 2013 рік від 04.04.2014 № 9091290021 та бази даних Державної податкової служби України складено акт від 21 жовтня 2019 року № 202/12-32-51-04-/26229852 (арк. спр. 7-9, 104-105).

Дані камеральної перевірки свідчать про порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з податку на прибуток Філією Кремінський райавтодор ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України , визначених пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, відповідальність за що передбачена пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України.

Позивачем подано заперечення на акт перевірки від 21 жовтня 2019 року № 202/12-32-51-04-/26229852 (арк. спр. 11-12), у задоволенні яких відмовлено, про що вказано у відповіді від 12 листопада 2019 року № 1761/10/12-32-51-04 (арк. спр. 14-16).

На підставі акта від 21 жовтня 2019 року № 202/12-32-51-04-/26229852 ГУ ДПС у Луганській області направлено ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України податкове повідомлення-рішення від 13 листопада 2019 року № 0015565104, яким за порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності, на підставі статті 126 Податкового кодексу України за затримку на 1925, 1905, 1901, 1900, 1874, 1874, 1844, 1844, 1792 календарних днів сплати грошового зобов`язання 23134,00 грн зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20 % у сумі 4626,80 грн (арк. спр. 18, 101).

Згідно з розрахунком штрафної санкції:

грошове зобов`язання, визначене розрахунком від 03.03.2014 № 1400002934 з граничним терміном сплати 11.03.2014, погашене 18.06.2019 у сумі 5113,00 грн із затримкою у 1925 днів, за що нарахована штрафна санкція у сумі 1022,60 грн;

грошове зобов`язання, визначене розрахунком від 03.03.2014 № 1400002934 з граничним терміном сплати 30.03.2014, погашене 18.06.2019 у сумі 1845,00 грн із затримкою у 1905 днів, за що нарахована штрафна санкція у сумі 369,00 грн;

грошове зобов`язання, визначене розрахунком від 04.04.2014 № 9091290021 з граничним терміном сплати 04.04.2014, погашене 18.06.2019 у сумі 727,00 грн із затримкою у 1901 днів, за що нарахована штрафна санкція у сумі 145,40 грн;

грошове зобов`язання, визначене розрахунком від 04.04.2014 № 9091290021 з граничним терміном сплати 04.04.2014, погашене 18.06.2019 у сумі 61,00 грн із затримкою у 1900 днів, за що нарахована штрафна санкція у сумі 12,2 грн;

грошове зобов`язання, визначене розрахунком від 03.03.2014 № 1400002934 з граничним терміном сплати 31.04.2014, погашене 18.06.2019 у сумі 1845,00 грн із затримкою у 1219 днів, за що нарахована штрафна санкція у сумі 369,00 грн;

грошове зобов`язання, визначене розрахунком від 04.04.2014 № 9091290021 з граничним терміном сплати 31.04.2014, погашене 18.06.2019 у сумі 61,00 грн із затримкою у 1874 дні, за що нарахована штрафна санкція у сумі 12,20 грн;

грошове зобов`язання, визначене розрахунком від 03.03.2014 № 1400002934 з граничним терміном сплати 30.05.2014, погашене 18.06.2019 у сумі 1841,00 грн із затримкою у 1844 дні, за що нарахована штрафна санкція у сумі 368,20 грн;

грошове зобов`язання, визначене розрахунком від 04.04.2014 № 9091290021 з граничним терміном сплати 30.05.2014, погашене 18.06.2019 у сумі 61,00 грн із затримкою у 1844 днів, за що нарахована штрафна санкція у сумі 12,20 грн;

грошове зобов`язання, визначене розрахунком від 03.03.2014 № 1400002934 з граничним терміном сплати 11.03.2014, погашене 05.02.2019 у сумі 1792,00 грн із затримкою у 1792 дні, за що нарахована штрафна санкція у сумі 2316,00 грн (арк. спр. 19).

Позивачем подано скаргу на податкове повідомлення-рішення від 13 листопада 2019 року № 0015565104 (арк. спр. 20-23), у задоволенні якої відмовлено рішенням від 24 січня 2020 року № 3087/6/99-00-08-05-05-06 (арк. спр. 29-31, 102).

Також судом встановлено, що ухвалою Господарського суду Луганської області від 05 травня 2014 року у справі № 913/849/14 порушено провадження у справі про банкрутство щодо боржника ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів (арк. спр. 143-144).

Згідно з ухвалою Господарського суду Луганської області від 22 травня 2017 року у справі № 913/849/14 затверджено реєстр вимог кредиторів у складі наступних кредиторів, зокрема, Рубіжанської ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області з грошовими вимогами в сумі 23164,00 грн, в тому числі: 5718,00 грн основного боргу зі сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності, та 17446,00 грн податкової заборгованості з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності (17442,00 грн основного боргу та 4,00 грн пені) (арк. спр. 43-45, 145-146).

Ухвалою Господарського суду від 12 липня 2017 року у справі № 913/849/14 введено процедуру санації ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України строком на шість місяців до 12 січня 2018 року (арк. спр. 147-149), строк якої продовжений до 29 лютого 2020 року включно згідно з ухвалою Господарського суду Луганської області від 12 серпня 2019 року у справі № 913/849/14 (арк. спр. 36-42).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:

- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1).

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. п. 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п. п. 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (п. п. 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.5).

Пунктом 50.1 статті 50 Податкового кодексу України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 102.1 статті 102 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов`язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

З вищевикладеного слідує, що з моменту подання платником податків податкової декларації, визначена ним сума податкового зобов`язання є узгодженою і має бути сплачена у граничні терміни, визначені законом.

З вищеописаних доказів судом встановлено, що ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України у розрахунку від 03.03.2014 № 1400002934 та уточнюючому розрахунку від 04.04.2014 № 9091290021 визначено грошові зобов`язання по податку на прибуток, на підставі яких за позивачем виник обов`язок по сплаті узгоджених грошових зобов`язань.

Однак, особливістю даної справи, є те, що позивач з 05 травня 2014 року перебуває у процедурі банкрутства, а з 12 липня 2017 року у процедурі санації.

Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, який набрав чинності з 21.04.2019, установлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом . Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.

Оскільки справа № 913/849/14 про банкрутство ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України на день введення в дію цього Кодексу перебувала на стадії санації, застосуванню підлягають положення Закону № 2343-XII, а не Кодексу України з процедур банкрутства, на які посилається відповідач.

Відповідно, суд має вирішувати дану справу з особливостями, визначеними Законом України від 14.05.1992 № 2343-XII Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (далі - Закон № 2343-XII), який був чинним на час порушення провадження по справі про банкрутство та введення процедури санації.

Так, згідно зі статтею 19 Закону № 2343-XII мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію (частина перша).

Мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з відкриттям провадження (проваджень) у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Ухвала є підставою для зупинення виконавчого провадження. Про запровадження мораторію розпорядник майна повідомляє відповідному органу або особі, яка здійснює примусове виконання судових рішень, рішень інших органів за місцезнаходженням (місцем проживання) боржника та знаходженням його майна (частина друга).

Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів:

забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах;

забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій;

не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій;

зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію;

не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов`язання, три проценти річних від простроченої суми тощо (частина третя).

Дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; відшкодування шкоди, заподіяної здоров`ю та життю громадян; на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов`язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення (абзац перший частини п`ятої).

Дія мораторію припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство (частина сьома).

Зважаючи, що податкові зобов`язання, вказані в акті від 21 жовтня 2019 року № 202/12-32-51-04-/26229852, виникли за ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України до порушення провадження у справі про банкрутство позивача на підставі розрахунку від 03.03.2014 № 1400002934 та уточнюючого розрахунку від 04.04.2014 № 9091290021 з податку на прибуток за 2013 рік, строк виконання яких настав до введення мораторію (11 березня 2014 року, 30 березня 2014 року, 04 квітня 2014 року, 30 квітня 2014 року), суд погоджується з твердженнями позивача, що на виконання цих грошових зобов`язань поширюється мораторій на задоволення вимог кредиторів, протягом дії якого, зокрема, не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій. З цих підстав як необґрунтовані відхиляються твердження відповідача, що грошові зобов`язання, за несвоєчасну сплату яких нараховано штрафну санкцію, є поточними зобов`язаннями ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України .

Таким чином судом встановлено, що ГУ ДПС у Луганській області всупереч положень частини третьої статті 19 Закону № 2343-XII нараховано штрафні санкції за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов`язань позивача, термін виконання яких настав до дня введення мораторію.

Твердження представника відповідача щодо закінчення мораторію, судом також відхиляються як безпідставні, оскільки згідно з частиною сьомою статті 19 Закону № 2343-XII мораторій припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство. За даними Єдиного державного реєстру судових рішень провадження у справі № 913/849/14 про банкрутство ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України триває.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що нарахування податковим органом штрафних санкцій має відбуватись з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 Податкового кодексу України.

Дослідженням розрахунку штрафної санкції до податкового повідомлення-рішення від 13 листопада 2019 року № 0015565104 встановлено, що ГУ ДПС у Луганській області нараховано ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України штрафні санкції за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов`язань із порушенням встановлених статтею 102 Податкового кодексу України строків давності.

Так, з розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення та акта камеральної перевірки від 21 жовтня 2019 року № 202/12-32-51-04-/26229852 слідує, що граничний строк сплати грошових зобов`язань, визначених розрахунком від 03.03.2014 № 1400002934 та уточнюючим розрахунком від 04.04.2014 № 9091290021, настав 11 березня 2014 року, 30 березня 2014 року, 04 квітня 2014 року, 30 квітня 2014 року, 30 травня 2014 року, а штрафна санкція нарахована податковим повідомленням-рішенням від 13 листопада 2019 року № 0015565104, тобто поза межами 1095 днів, що настали за останнім днем граничного строку, зокрема подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань.

Відповідач дійшов хибного висновку, пов`язуючи відлік строку давності у 1095 днів із фактичною сплатою позивачем узгодженої у минулих роках суми податкового зобов`язання. В той час, як норма пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України пов`язує відлік строку давності саме із останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань.

Таку правову позицію висловлено Верховним Судом у постановах від 10 травня 2018 року у справі № 820/3544/17 (реєстраційний номер рішення в ЄДРСР 73901935), від 05 червня 2018 року у справі № 824/760/17-а (реєстраційний номер рішення в ЄДРСР 74513163).

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що ГУ ДПС у Луганській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 13 листопада 2019 року № 0015565104, яке не відповідає критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України, дотримання яких перевіряє суд у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень. Відповідно, вказане податкове повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач за подання до суду даного позову сплатив судовий збір у сумі 2102,00 грн, що підтверджено платіжним дорученням від 31 січня 2020 року № 190 (арк. спр. 6).

Оскільки позов підлягає задоволенню повністю, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Луганській області судові витрати по сплаті судового збору у сумі 2102,00 грн.

Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Дочірнього підприємства Луганський облавтодор Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України (місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Гагаріна, будинок 70, код за ЄДРПОУ 31995774) до Головного управління ДПС у Луганській області (місцезнаходження: 93401, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72, код за ЄДРПОУ 43143746) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Луганській області від 13 листопада 2019 року № 0015565104.

Стягнути на користь Дочірнього підприємства Луганський облавтодор Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 2102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складено 09 червня 2020 року.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2020
Оприлюднено10.06.2020
Номер документу89680959
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/661/20

Постанова від 29.07.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 29.07.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Рішення від 04.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Рішення від 04.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні