Ухвала
від 09.06.2020 по справі 380/3886/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№ 380/3886/20

У Х В А Л А

з питань сплати судового збору

09 червня 2020 року м.Львів

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Коморний О.І., перевірив позовну заяву ОСОБА_1 про визнання дії та рішень виконавчого комітету Стрийської міської ради протиправними.

Встановив:

До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 з вимогами :

- зупинити дію рішення виконавчого комітету Стрийської міської ради від 16 жовтня 2019 № 244 Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення ;

- зупинити дію рішення виконавчого комітету Стрийської міської ради від 17 березня 2020 № 63 Про внесення доповнень до рішення міськвиконкому № 244 від 16 жовтня 2019 Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення до набрання законної сили рішенням суду у даній справі;

- визнати дії виконавчого комітету Стрийської міської ради щодо прийняття рішення від 16 жовтня 2019 №244 Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення протиправними;

- визнати дії виконавчого комітету Стрийської міської ради щодо прийняття рішення від 17 березня 2020 № 63 Про внесення доповнень до рішення міськвиконкому № 244 від 16 жовтня 2019 Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення протиправними;

- визнати рішення виконавчого комітету Стрийської міської ради від 16 жовтня 2019 № 244 Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення протиправним та нечинним;

- визнати рішення виконавчого комітету Стрийської міської ради від 17 березня 2020 № 63 Про внесення доповнень до рішення міськвиконкому № 244 від 16 жовтня 2019 Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення протиправним та нечинним.

Ухвалою суду від 27 травня 2020 року відмовлено в звільнені від сплати судового збору, позовну заяву залишено без руху та надано позивачу час на усунення недоліків шляхом подання суду документа про сплату судового збору в сумі 3363,20 грн, або подати інші докази звільнення від сплати судового збору та подати копію позовної заяви для третьої особи.

Позивач через канцелярію суду подав заяву вх№28057 від 04.09.2020 про звільнення від сплати судового збору, у зв`язку із тим, що в даний час позивач знаходиться в скрутному матеріальному становищі, оскільки доходом є тільки пенсія, розмір якої менший від мінімальної заробітної плати та якої не вистачає на прожиття. На підтвердження надає довідку Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області від 24.04.2020 про доходи № 5121 9811 0314 0470 та відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ДФС України про суми виплачених доходів від 27.04.2020 №30241, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 від 05.03.2020; детальною інформацією про фізичну особу ОСОБА_1 , довідкою ОСББ Сагайдачного-45 від 02.06.2020 № 2-06/20. Зазначає, що розмір судового збору за подання позовної заяви, яка містить чотири позовні вимоги немайнового характеру, складає 3363,20 грн (840,80 грн. х 4 = 3363,20 грн.), що перевищує 5 відсотків розміру мого річного доходу за попередній календарний 2019 рік, який складає 52929,50 грн (3363,20 грн : 52929,50 грн. х 100 % = 6,35 %).

Вирішуючи подане клопотання суд враховує наступне.

Відповідно до статті 8 Закону України Про судовий збір враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Згідно частини першої статті 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

При цьому, визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення розміру або звільнення сторони від його сплати.

Так, гарантією реалізації права на судовий захист в аспекті доступу до правосуддя є встановлення законом помірного судового збору для осіб, які звертаються до суду. Це відповідає Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо заходів, що полегшують доступ до правосуддя, від 14.05.1981 року № R (81) 7: "В тій мірі, в якій судові витрати становлять явну перешкоду доступові до правосуддя, їх треба, якщо це можливо, скоротити або скасувати" (підпункт 12 пункту D).

Отже, сплата судового збору за подання заяв, скарг до суду є складовою доступу до правосуддя.

Європейський Суд неодноразово, зокрема, у справі "Георгел і Георгета Стоїческу проти Румунії", наголошував на тому, що судовий збір має бути розумним, тобто таким, що, з урахуванням фінансового положення заявника, може бути ним сплачений. Оскільки невиправдано великий їх розмір, який не враховує фінансове положення заявників, а розраховується на основі певного відсотка від суми, що є предметом розгляду справи, може бути розцінений як такий, що непропорційно обмежує право на доступ до правосуддя.

Також, Європейський Суд зазначав про необхідність дотримання з однієї сторони балансу між інтересом держави у стягненні судового збору за розгляд справи, та з іншої - правом заявника на доступ до правосуддя, зокрема, правом представити свою позицію по суті та захистити інтереси в суді. Для того, щоб гарантувати такий справедливий баланс, та, власне, зберегти безперебійне функціонування судової системи, суди мають можливість звільнити від судового збору тих заявників, які можуть довести свою погану фінансову ситуацію.

Тобто, при оцінюванні розміру судового збору слід обов`язково враховувати питання фінансової спроможності заявника його сплатити, а також обставини конкретної справи та стадію провадження.

Також, слід зазначити, що повне звільнення від оплати усіх судових витрат застосовується судом до тих осіб, рівень статків яких не дозволяє взагалі робити будь - які судові витрати, інакше вони неспроможні будуть забезпечити свої найнеобхідніші життєві потреби (житло, харчування тощо).

Позивач до клопотання про звільнення від сплати судового збору долучив: відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ДФС України про суми виплачених доходів від 27.04.2020 №30241, згідно з яких за 2019 рік інформації про доходи відсутні та довідку Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області від 24.04.2020 про доходи № 5121 9811 0314 0470 , згідно якої за 2019 рік позивач отримав пенсію в сумі 52929,50 грн.

За подання до адміністративного суду даного позову позивачу необхідно сплатити судовий збір у розмірі 3363,20 грн, що перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача- фізичної особи за попередній календарний рік, таким чином, суд вважає за можливе зменшити розмір судового збору на підставі ч.2 ст.8 Закону України Про судовий збір .

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, зменшити розмір судового збору до суми 5 відсотків розміру річного доходу позивача, а саме до 2646,47 грн.

Керуючись статтями 133, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

постановив:

У задоволенні клопотання про звільнення від сплати судового збору - відмовити.

Зменшити розмір судового збору ОСОБА_1 за подання позовної заяви у справі за позовом ОСОБА_1 про визнання дії та рішень виконавчого комітету Стрийської міської ради протиправними до 2646,47 грн.

Продовжити позивачеві строк для усунення недоліків позовної заяви 10 днів з дня отримання копії ухвали з питань сплати судового збору, шляхом подання суду документа про сплату судового збору в сумі 2646,47 грн.

Визначенні строки КАС України обчислюються з урахуванням пункту 3 Розділу VI "Прикінцевих положень" КАС України.

У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу.

Повернення позовної заяви не позбавляє позивача права повторного звернення до суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя Коморний О.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2020
Оприлюднено11.06.2020
Номер документу89717437
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/3886/20

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 04.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 30.09.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Рішення від 07.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні