Справа № 686/25349/19
Провадження № 1-кс/686/7446/20
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 червня 2020 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , ознайомившись з клопотанням слідчого про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні №62019240000000667,
ВСТАНОВИВ:
09 червня 2020 року слідчий Другого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_2 звернувся до слідчого судді з клопотанням, погодженим з прокурором, про накладення арешту на об`єкти незавершеного будівництва - дві конструкції модулів службових, які були прийняті Житомирською митницею ДФС та передані на відповідальне зберігання підряднику ТОВ «Фалькон Пауер» згідно умов договору від 20.11.2019 №14, та знаходяться на території виробничо складських приміщень, за адресою: вул. Промислова, 27, м. Олевськ Житомирська область, який перебуває у власності Київської митниці Держмитслужби.
Перевіривши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання підлягає поверненню, в зв`язку з наступним.
З матеріалів клопотання вбачається, що Територіальним управлінням ДБР, розташованим у м. Хмельницькому здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №62019240000000667 від 14.08.2019за ознакамивчинення кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.5ст.191КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_3 , обіймаючи посаду в.о. начальника Житомирської митниці ДФС усвідомлюючи протиправність своїх дій та бажаючи настання наслідків, які полягають у розтраті бюджетних коштів на користь ТОВ «Фалькон Пауер», перевищуючи свої службові повноваження, перебуваючи у службовому кабінеті за місцем роботи у Житомирській митниці ДФС, надав усну вказівку начальнику управління матеріально технічного забезпечення та розвитку інфраструктури Житомирської митниці ДФС ОСОБА_4 провести тендерну закупівлю робіт та послуг з реконструкції пункту пропуску «Майдан Копищанський», що знаходиться за адресою: Житомирська область, Олевський район, сільська рада Копищенська, за результатами проведення якої необхідно буде укласти відповідний договір будівельного підряду з ТОВ «Фалькон Пауер».
За результатами проведення вищевказаної тендерної закупівлі робіт та послуг ОСОБА_3 14.11.2018 було підписано договір будівельного підряду №185 на виконання робіт: «Реконструкція міждержавного автомобільного пункту пропуску «Майдан Копищанський»: влаштування службових модулів для спільного контролю (митний та прикордонний) пункту пропуску «Майдан Копищанський» за адресою Житомирська область, Олевський район, сільська рада Копищенська» (1-ша черга) (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), з ТОВ «Фалькон Пауер» в особі директора ОСОБА_5 .
Крім того, ОСОБА_3 14.11.2018 було підписано договір надання послуг на здійснення авторського нагляду № 187 з Житомирською філією Державного науково-дослідного та проектно-вишукувального інституту «НДІпроектреконструкція» в особі директора ОСОБА_6 . Авторський нагляд на об`єкті реконструкції не здійснювався, оскільки фактично будь-які будівельні роботи не проводилися.
ОСОБА_3 , в силу займаної ним посади, на момент підписання договору підряду від 14.11.2018 № 185 було достовірно відомо, що ДФС України дозвіл на списання майна, яке перебуває на балансі Житомирської митниці ДФС та фактично знаходиться на пункті пропуску «Майдан Копищанський», а саме: оглядового приміщення інв. №10310036, вагончика №3 інв. №10310038, вагончика №4 інв. №10310037 не надавався, що фактично унеможливлювало проведення будь-яких будівельних робіт згідно договору.
ОСОБА_3 , достовірно знаючи, що будь-які будівельні роботи на об`єкті відповідно до договору від 14.11.2018 № 185 не були проведені, усвідомлюючи протиправність своїх дій та бажаючи настання наслідків, які полягають у розтраті бюджетних коштів, які у силу займаної ним посади перебували у його віданні, зловживаючи своїм службовим становищем, 29.11.2018 підписав акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2018 року, 22.12.2018 підписав акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за грудень 2018 року, які містили недостовірну інформацію щодо об`єму та виду проведених робіт, а також не були підписані уповноваженою особою організації, яка здійснює авторський нагляд за виконанням будівельних робіт.
Продовжуючи свій злочинний умисел направлений на розтрату бюджетних коштів, які у силу займаної посади перебували у його віданні, ОСОБА_3 , підписав довідки форми КБ-3 про вартість виконаних робіт та видав власноручно ним підписані платіжні доручення, а саме: №2 від 27.11.2019, №3 від 29.11.2018, №29 від 29.11.2018 та №47 від 22.12.2018 на підставі яких Житомирською митницею ДФС через ГУДКСУ у Житомирській області рахунок №35228615088952, перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «Фалькон Пауер» № НОМЕР_1 відкритий у ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК», перераховано грошові кошти на загальну суму 732108,68 грн.
Відповідно до висновку експерта від 10.12.2019 №12/117 за результатами проведеної у кримінальному провадженні судової будівельно технічної експертизи розроблена кошторисна документація по об`єкту: «Реконструкція міждержавного автомобільного пункту пропуску «Майдан Копищанський»: влаштування службових модулів для спільного контролю (митний та прикордонний) пункту пропуску «Майдан Копищанський» за адресою: Житомирська область, Олевський район, сільська рада Копищенська» не відповідає вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва. Фактично виконані роботи відсутні.
Визначені проектно-кошторисною документацією та первинною звітною документацією обсяги та вартість робіт не відповідають фактично виконаним. Сума завищень складає 732 108 грн 68 коп.
Первинна звітна документація (форми КБ-2в, КБ-3 тощо) по об`єкту: «Реконструкція міждержавного автомобільного пункту пропуску «Майдан Копищанський»: влаштування службових модулів для спільного контролю (митний та прикордонний) пункту пропуску «Майдан Копищанський» за адресою: Житомирська область, Олевський район, сільська рада Копищенська» не відповідає за порядком складання і наведеними розрахунками вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва.
Відповідно до висновку експерта від 31.01.2020 №12/3-1 за результатами проведеної у кримінальному провадженні судової економічної експертизи вартість виконаних обсягів робіт і проведених взаєморозрахунків за виконані роботи, що здійснюються за рахунок державних коштів, за наслідками виконання договору будівельного підряду від 14.11.2018 №185 на влаштування службових модулів для спільного контролю в пункті пропуску «Майдан Копищанський», укладеного Житомирською митницею ДФС з ТОВ «Фалькон Пауер» (код ЄДРПОУ 41246024) підтверджується в сумі 732 108,68грн.
Фактичні витрати труда, впродовж виконання договору від 14.11.2018 №185, які передбачені підсумковою відомістю ресурсів Підрядником документально не підтверджені.
За наданими на клопотання експерта Таблицями 5 «Відомості про застрахованих осіб» Додатку 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованим особам» встановлено, що в період дії договору 185 у листопаді-грудні 2018 року з Підрядником не перебували у трудових відносинах (не укладались договори цивільно-правового характеру) працівники, які за класифікатором професій випуску №64 ДКХП (5) мають професійну характеристику фахівців та службовців будівельних організацій, або інші працівники, що мають будівельні професії.
Фактична вартість робіт з влаштування службових модулів, виконаних на підставі договору будівельного підряду №185 від 14.11.2018 з урахуванням висновків будівельно-технічної експертизи від 10.12.2019 №12/117 становить 0,00 грн.
Виходячи з суми фактичної вартості робіт, обчисленої з урахуванням висновків будівельно-технічної експертизи, у проведених взаєморозрахунках за виконані роботи, що здійснені за рахунок державних коштів за договором №185 від 14.11.2018 виникли різниці в сумі 732 108,68грн.
З метою створення видимості виконання умов договору будівельного підряду №185 від 14.11.2018 та уникнення від кримінальної відповідальності, Житомирською митницею ДФС в особі першого заступника начальника ОСОБА_7 та ТОВ «Фалькон Пауер» в особі директора ОСОБА_8 , 20.11.2019 підписано договір відповідального зберігання №14.
Відповідно до умов вищевказаного договору ТОВ «Фалькон Пауер» приймає на відповідальне зберігання майно, виготовлене (придбане) відповідно до договору будівельного підряду №185 від 14.11.2018 конкретне найменування якого зазначене у Акті приймання передачі, який є додатком до договору. Проте, вищезазначений Акт приймання передачі не містить ідивідуалізуючих ознак прийнятого на баланс майна таких як марка, модель, тип, тощо.
Згідно висновку експерта від 12.02.2020 №12/4/7 за результатами проведеної у кримінальному провадженні судової будівельно технічної експертизи встановлено невідповідність виготовлених конструкцій, які були прийняті Житомирською митницею ДФС та передані на відповідальне зберігання згідно умов договору від 20.11.2019 №14, проектно - кошторисній документації та завданню на проектування.
Так, в акти КБ-2в конструкції (устаткування), що знаходяться за адресою: вул. Промислова, 27, м. Олевськ, Житомирська область та були оглянуті слідчим при проведенні огляду 29.01.2020 вписані неправомірно.
Дійсна вартість конструкцій (устаткування), що знаходиться за адресою: вул. Промислова, 27, м. Олевськ, Житомирська область та були оглянуті слідчим при проведенні огляду 29.01.2020 за укрупненими показниками орієнтовно складає 76 294,00 грн.
Вищевказані конструкції (устаткування) не відповідають вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва та проектно-кошторисній документації. Зокрема, в порушення п.5.5.1 ДСТУ Б.В.2.2 -22:2008 конструкції, які зберігаються на території підприємства віднесено в актах виконаних робіт до устаткування, оскільки будівлі поставляються споживачу повністю укомплектованими згідно з комплектувальною відомістю, в порушення п.5.5.2 ДСТУ Б.В.2.2 -22:2008 контейнерні будівлі мають бути оснащені внутрішніми інженерними системами, меблями, технологічним устаткуванням і повинні бути готовими до експлуатації.
Крім того, відповідно до проектно-кошторисної документації, будівлі мають бути виконанні з «сендвіч панелей» молочно-білого кольору марки RAL № 9003, фактично виконанні конструкції виконанні з металевого-профільованого листа темно-зеленого кольору.
При вивченні наданих на експертизу документів та матеріалів, щодо вищевказаних конструкцій (устаткування), виявлено, що на матеріали, які використовувались при монтажі відсутні (або не надані) документи, які підтверджували б їх якість, безпечність, надійність.
Таким чином, ОСОБА_3 достовірно знаючи про фактичну відсутність авторського та технічного нагляду за виконанням будівельних робіт, підписав акти виконаних робіт форми КБ-2в та довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3 за договором будівельного підряду №185 від 14.11.2018, а у подальшому сплатив та прийняв результати робіт, які у повному обсязі не відповідають проектно - кошторисній документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва.
Враховуючи вище викладене, ОСОБА_3 , обіймаючи посаду виконувача обов`язків начальника Житомирської митниці ДФС, шляхом зловживання своїм службовим становищем, вчинив злочинні умисні дії пов`язані з розтратою коштів державного бюджету на користь ТОВ «Фалькон Пауер» на загальну суму 732 108 грн 68 коп., тобто в особливо великих розмірах.
20.02.2020 ОСОБА_3 повідомлено про підозру у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що Житомирською митницею ДФС та ТОВ «Фалькон Пауер» укладено Договір відповідального зберігання від 20.11.2019 №14, відповідно якого виготовлені підрядником дві конструкції модулів службових незавершеного будівництва передано для зберігання ТОВ «Фалькон Пауер» за місцем знаходження виробничо складських приміщень за адресою: вул. Промислова, 27, м. Олевськ Житомирська область.
При проведенні досудового розслідування слідчим 29.01.2020 за участю спеціаліста Житомирського НДЕКЦ МВС України оглянуто дві конструкції модулів службових незавершеного будівництва, виготовлені підрядником ТОВ «Фалькон Пауер» на виконання умов договору підряду №185 від 15.11.2018.
Відповідно до висновку експерта від 12.02.2020 №12/4/7 за результатами проведеної у кримінальному провадженні судової будівельно технічної експертизи встановлено невідповідність виготовлених конструкцій, які були прийняті Житомирською митницею ДФС та передані на відповідальне зберігання підряднику ТОВ «Фалькон Пауер» згідно умов договору від 20.11.2019 №14, проектно - кошторисній документації та завданню на проектування.
Вищезазначені матеріальні об`єкти, а саме дві частково виготовлені модульні конструкції зберегли на собі сліди вчиненого злочину, а також містять відомості, які можуть бути використанні, як доказ факту та обставин вчиненого злочину, а тому відповідно до ст. 98 КПК України являються речовими доказами у кримінальному провадженні.
Слідчий просить накласти арешт на вказане майно, як на речовий доказ з метою його збереження.
Відповідно доч.2ст.171КПК Україниу клопотанніслідчого,прокурора проарешт майна,окрім іншого,повинно бутизазначено перелік і види майна, що належить арештувати, підстави і мету відповідно до положень статті 170 цього Кодексу та відповідне обґрунтування необхідності арешту майна, документи, які підтверджують право власності на майно, що належить арештувати, або конкретні факти і докази, що свідчать про володіння, користування чи розпорядження підозрюваним, обвинуваченим, засудженим, третіми особами таким майном.
Окрім того,до клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими слідчий, прокурор обґрунтовує доводи клопотання.
Вказаних вимог слідчим не дотримано, адже із доданих матеріалів не вбачається, що вище вказані об`єкти незавершеного будівництва мають значення речового доказу у даному кримінальному провадженні, оскільки в доданих матеріалах до клопотання відсутня постанова слідчого про визнання речовим доказом.
Крім цього,слідчим недодано доказів,що підтверджуютьправо власностіна об`єктинезавершеного будівництва-дві конструкціїмодулів службових,які булиприйняті Житомирськоюмитницею ДФСта переданіна відповідальнезберігання підрядникуТОВ «ФальконПауер» згідноумов договорувід 20.11.2019№14,та знаходятьсяна територіївиробничо складських приміщень,за адресою:вул.Промислова,27,м.Олевськ Житомирськаобласть.
Згідно ч. 3 ст. 172 КПК України слідчий суддя, суд, встановивши, що клопотання про арешт майна подано без додержання вимог статті 171 цього Кодексу, повертає його прокурору, цивільному позивачу та встановлює строк в сімдесят дві години або з урахуванням думки слідчого, прокурора чи цивільного позивача менший строк для усунення недоліків, про що постановляє ухвалу.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 172, 173 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого Другого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_2 про накладення арешту на майно, повернути прокурору, встановивши строк в сімдесят дві години для усунення недоліків.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Хмельницького
міськрайонного суду
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2020 |
Оприлюднено | 07.06.2024 |
Номер документу | 89758414 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Баєв С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні