Справа №705/3136/19
1-кп/705/902/20
В И Р О К
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 червня 2020 року м.Умань
Уманський міськрайонний суд Черкаської області у складі:
головуючого судді ОСОБА_1
за участю секретаря судового засідання: ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
обвинуваченого ОСОБА_4
захисника-адвоката ОСОБА_5
розглянувши у підготовчому судовому засіданні в місті Умань Черкаської області обвинувальний акт у кримінальному провадженні № 42018120000000164від 04.10.2018 по обвинуваченню:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; уродженця с.Рижавка Уманського району Черкаської області, українця, громадянина України, проживаючого: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,
- у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 204 КК України,-
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_4 не маючи відповідних дозволів (ліцензій) на реалізацію підакцизних товарів, а також не маючи права на здійснення такої діяльності, діючи з прямим умислом, з метою отримання незаконного та не контрольованого прибутку, здійснював придбання з метою збуту, транспортування з цією метою та збут незаконно виготовлених алкогольних напоїв та спирту етилового мешканцям по всій території України.
Так, з вересня 2018 року, точна дата досудовим розслідуванням не встановлена, по 22.04.2019 року ОСОБА_4 систематично, будучи охоплений єдиним умислом, приймав замовлення у невстановлених досудовим розслідуванням осіб на транспортування незаконно виготовлених алкогольних напоїв та спирту етилового, придбавав зазначену продукцію з метою збуту та здійснював її незаконне транспортування з цією метою.
Придбаний ОСОБА_4 для транспортування з метою збуту незаконно виготовлені алкогольні напої та спирт етиловий не відповідали вимогам ст.15 Закону України «Про захист прав споживачів», відповідно до якої:
- споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.
- інформація про продукцію повинна містити: 1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються; 2) найменування нормативних документів, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція; 3) дані про основні властивості продукції, а щодо продуктів харчування - про склад (включаючи перелік використаної у процесі їх виготовлення сировини, в тому числі харчових добавок), номінальну кількість (масу, об`єм тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання їх окремими категоріями споживачів, а також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт; 4) відомості про вміст шкідливих для здоров`я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами; 5) позначку про наявність у її складі генетично модифікованих компонентів; 6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції; 7) дату виготовлення; 8) відомості про умови зберігання; 9) гарантійні зобов`язання виробника (виконавця); 10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції; 11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій; 12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.
- стосовно продукції, яка підлягає обов`язковій сертифікації, споживачеві повинна надаватись інформація про її сертифікацію.
- стосовно продукції, яка за певних умов може бути небезпечною для життя, здоров`я споживача та його майна, навколишнього природного середовища, виробник (виконавець, продавець) зобов`язаний довести до відома споживача інформацію про таку продукцію і можливі наслідки її споживання (використання).
Тобто, зазначена продукція мала явні ознаки незаконного її виготовлення.
В подальшому ОСОБА_4 , не маючи відповідного дозволу на реалізацію підакцизних товарів ліцензії на оптову та роздрібну торгівлю підакцизними товарами, а також не маючи права на здійснення такої діяльності, цілком усвідомлюючи протиправність своїх дій, здійснював транспортування незаконно виготовлених алкогольних напоїв та спирту етилового, з метою збуту, на вантажному автомобілі «DAF XF 95.480», білого кольору, д.н.з. НОМЕР_1 , з напівпричепом д.н.з. НОМЕР_2 , які орендував у непоставлених до відому про протиправність своїх дій ОСОБА_6 (власника автомобіля) та ОСОБА_7 (власника напівпричепа), відповідно до замовлень щодо здійснення транспортування таких товарів, які надходили ОСОБА_4 та збував їх шляхом відвантаження невстановленим досудовим розслідуванням особам, відповідно до таких замовлень.
Так, у вересні 2018 року (точний час досудовим розслідуванням не встановлено) ОСОБА_4 не маючи відповідних дозволів, на замовлення невстановленої досудовим розслідуванням особи у період з 19.00 до 20.30 години в смт.Чуднів Житомирської області завантажився незаконно виготовленими алкогольними напоями, шляхом переливання з автоцистерни постачальника до призначених для перевезення рідини контейнерів, якими обладнаний напівпричіп д.н.з. НОМЕР_2 до автомобіля «DAF XF 95.480», під керуванням останнього, а таким чином придбав незаконно виготовлені алкогольні напої та здійснив їх транспортування на вказаному вантажному автомобілі з напівпричепом, з метою збуту невстановленій досудовим розслідуванням особі на території дачно-садового кооперативу «Комунальник» у м.Кропивницькому (р-н Сухої балки).
Придбані таким чином алкогольні напої збув замовнику того ж дня у нічний час на території вказаного дачно-садового кооперативу шляхом переливання до ємностей різних розмірів (пластикових діжок та ПЕТ-пляшок ємністю по 5 л.), у загальній кількості близько 8000 л., за транспортування якої отримав винагороду у сумі 30 тис грн.
29.09.2018 на підставі заяви власника дачної ділянки ОСОБА_8 (якому не було відомо про протиправне використання його ділянки невстановленими особами) працівниками податкової міліції було проведено огляд місця події дачної ділянки № НОМЕР_3 , що розташована по вул.12-та дачно-садового кооперативу «Комунальник» у м.Кропивницькому (р-н Сухої балки), в ході якого у господарській будівлі вищевказаної дачної ділянки було виявлено та вилучено: 10 пластикових ємностей (діжок) місткістю близько 250 л. кожна, заповнені незаконно виготовленими алкогольними напоями; 1018 ПЕТ-пляшок ємністю по 5 л. кожна, заповнені незаконно виготовленими алкогольними напоями.
Відповідно до висновку експертизи матеріалів, речовин та виробів Миколаївського НДЕКЦ МВС України №1668 від 21.12.2018, надані на дослідження рідини, вилучені в ході огляду місця події в ДСК «Комунальник» від 29.09.2018 та оглянуті 10.10.2018 (об`єкти №1-2) є фальсифікованими алкогольними напоями горілкою, міцністю по 34,8% об., які за органолептичними показниками (запах нехарактерний для горілок, наявність сторонніх включень) та за фізико-хімічним показником, як міцність, не відповідають діючого державного стандарту на даний вид алкогольної продукції ДСТУ 4256:2003. «Горілки і горілки особливі. Технічні умови».
Крім того, 22.04.2019 ОСОБА_4 , аналогічним чином, не маючи відповідних дозволів, на замовлення невстановленої досудовим розслідуванням особи у період з 04.00 до 07.00 години в смт.Чуднів Житомирської області завантажився незаконно виготовленим спиртом етиловим, шляхом переливання з автоцистерни постачальника до призначених для перевезення рідини контейнерів, якими обладнаний напівпричіп д.н.з. НОМЕР_2 до автомобіля «DAF XF 95.480», під керуванням останнього, а таким чином придбав незаконно виготовлений спирт етиловий та здійснив його транспортування на вказаному вантажному автомобілі з напівпричепом, з метою збуту невстановленій досудовим розслідуванням особі на території м.Кропивницького.
22.04.2019 в ході слідування до обумовленого місця відвантаження працівниками податкової міліції на підставі ухвали слідчого судді Ленінського районного суду м.Кіровограда, на автомобільній парковці, що розташована за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Дерев`янка,5/7, проведено обшук напівпричепу, д.н.з. НОМЕР_2 , який належить на праві власності ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та використовувався ОСОБА_4 , в ході якого виявлено та вилучено: напівпричіп д.н.з. НОМЕР_2 ; спирт етиловий у загальній кількості близько 28000 л., що міститься у металевих резервуарах напівпричепу ємністю близько 7 м3 кожний.
Того ж дня, тобто 22.04.2019 працівниками податкової міліції на підставі ухвали слідчого судді Ленінського районного суду м.Кіровограда, на зазначеній автомобільній парковці, що розташована за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Дерев`янка,5/7, проведено обшук вантажного автомобіля «DAF XF 95.480», білого кольору, д.н.з. НОМЕР_1 , який належить на праві власності ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та використовувався ОСОБА_4 , в ході якого виявлено та вилучено: вантажний автомобіль «DAF XF 95.480», д.н.з. НОМЕР_1 ; товарно-транспортну накладну №01/0237968 від 01.04.2019, на 1 арк.; відомості на вантаж, на 1 арк.; аркуш паперу формату А-4 з рукописними записами та відтиском печатки ПП «ІМПО-УКР-ГРУП» (код ЄДРПОУ 35565940), на 1 арк.
Відповідно до висновку експертизи матеріалів, речовин та виробів Миколаївського НДЕКЦ МВС України №667 від 03.06.2019, надані на дослідження рідини, вилучені в ході обшуку напівпричепа від 22.04.2019 (об`єкти №1-4) є спиртом етиловим ректифікованим, який за органолептичними показниками (наявність сторонніх включень) та за фізико-хімічним показником, як проба на чистоту, перевищення нормативних значень показників, що характеризують мікрокомпонентний склад (масова концентрація естерів) не відповідають діючого державного стандарту ДСТУ 4221:2003. «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови».
Своїми протиправними діями ОСОБА_4 порушив вимоги нормативних документів, а саме:
1. Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме:
- ст.8 згідно якої виробники алкогольних напоїв підлягають обов`язковій атестації на відповідність вимогам, що встановлені чинними законодавчими актами України щодо забезпечення життя та здоров`я людей, охорони навколишнього природного середовища, повного технологічного циклу виробництва коньяку, алкогольних напоїв за коньячною технологією і тютюнових виробів, а також відповідність санітарним, пожежним, екологічним нормам і правилам
- ст.9 згідно якої виготовлення спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів повинно відповідати затвердженим та зареєстрованим у встановленому законодавством порядку нормативним документам, стандартам України та міжнародним стандартам;
- ст.10 згідно якої, спирт етиловий, коньячний та плодовий, алкогольні напої та тютюнові вироби підлягають обов`язковій сертифікації в порядку та в строки, передбачені законодавством;
- ст.15 згідно якої роздрібна торгівля алкогольними напоями може здійснюватися суб`єктами підприємницької діяльності всіх форм власності, в тому числі її виробниками, за наявності у них ліцензій;
- ст.15-3 згідно якої забороняється продаж алкогольних напоїв з рук та у не визначених для цього місцях торгівлі.
2. Закону України «Про захист прав споживачів» а саме: ст.15 Закону України «Про захист прав споживачів», відповідно до якої:
- споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.
- інформація про продукцію повинна містити: 1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються; 2) найменування нормативних документів, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція; 3) дані про основні властивості продукції, а щодо продуктів харчування - про склад (включаючи перелік використаної у процесі їх виготовлення сировини, в тому числі харчових добавок), номінальну кількість (масу, об`єм тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання їх окремими категоріями споживачів, а також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт; 4) відомості про вміст шкідливих для здоров`я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами; 5) позначку про наявність у її складі генетично модифікованих компонентів; 6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції; 7) дату виготовлення; 8) відомості про умови зберігання; 9) гарантійні зобов`язання виробника (виконавця); 10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції; 11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій; 12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування;
- стосовно продукції, яка підлягає обов`язковій сертифікації, споживачеві повинна надаватись інформація про її сертифікацію;
- стосовно продукції, яка за певних умов може бути небезпечною для життя, здоров`я споживача та його майна, навколишнього природного середовища, виробник (виконавець, продавець) зобов`язаний довести до відома споживача інформацію про таку продукцію і можливі наслідки її споживання (використання).
3. Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів», а саме:
- ст.4 згідно якої, забороняється виготовляти, ввозити, реалізовувати, використовувати в оптовій чи роздрібній торгівлі, громадському харчуванні неякісні, небезпечні для здоров`я та життя людини або фальсифіковані харчові продукти, продовольчу сировину і супутні матеріали;
- ст.5 згідно якої, будь-який харчовий продукт, продовольча сировина і супутні матеріали не можуть бути ввезені, виготовлені, передані на реалізацію, реалізовані або використані іншим чином без документального підтвердження їх якості та безпеки.
4. Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», а саме:
- ст.13 згідно якої, діяльність пов`язана з потенційною небезпекою для здоров`я людей, підлягає ліцензуванню в порядку, встановленому законодавством, та до таких видів діяльності належить виробництво алкогольних напоїв;
- ст.14 згідно якої, продукція, на яку в державних стандартах та в інших нормативно-технічних документах є вимоги щодо безпеки для здоров`я і життя населення, підлягає обов`язковій сертифікації;
- ст.17 Закону, згідно якої, громадяни, які виробляють, зберігають, транспортують чи реалізують продукти харчування і продовольчу сировину, несуть відповідальність за їх безпеку для здоров`я і життя населення, відповідність вимогам санітарних норм.
5. Закону України «Про підтвердження відповідності», а саме:
- ст.13 «Обов`язки виробників та постачальників продукції, яка підлягає підтвердженню відповідності в законодавчо регульованій сфері»:
Виробник зобов`язаний: сприяти проведенню всіх процедур підтвердження відповідності, встановлених для конкретного виду продукції; наносити на продукцію національний знак відповідності в законодавчо регульованій сфері; компенсувати споживачам продукції завдані їм збитки в разі виявлення невідповідності продукції вимогам, зазначеним у декларації про відповідність та/або сертифікаті відповідності чи свідоцтві про визнання відповідності; надавати постачальнику інформацію про сертифікацію продукції шляхом зазначення реєстраційних номерів сертифікатів відповідності в документах, згідно з якими передається відповідна продукція; супроводжувати продукцію декларацією про відповідність, якщо це встановлено технічним регламентом на відповідний вид продукції; надавати на вмотивовану вимогу органів, яким відповідно до законів України належать повноваження щодо перевірки якості та безпеки продукції, завірені виробником або імпортером копії сертифікатів відповідності або свідоцтв про визнання відповідності та/або декларації про відповідність, якщо її наявність у виробника передбачена технічним регламентом на відповідний вид продукції.
Постачальник зобов`язаний: реалізовувати продукцію за умови наявності у документах, згідно з якими йому передано відповідну продукцію, реєстраційних номерів сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання відповідності; припиняти реалізацію продукції, якщо вона не відповідає вимогам нормативних документів, зазначеним у декларації про відповідність або у сертифікаті відповідності чи свідоцтві про визнання відповідності.
6. Рішення Конституційного Суду України №8-рп/2004по справі №1-16/2004від 31.03.04, яким визнано, що відповідає Конституції України (є конституційним), Указ Президента України "Про заходи щодо запровадження державної монополії у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів" №1234 від 27.12.02.
7. Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» №1234/2002 від 27.12.02 щодо: затвердження порядку визначення виробників і споживачів спирту, що мають право на його замовлення, виробництво та використання, з обов`язковою їх реєстрацією; введення щорічного завчасного подання споживачами спирту замовлень на придбання спирту в наступному році з обґрунтуванням потреб у ньому, напрямів і способів його використання, а також подання виробниками спирту замовлень на виробництво спирту в наступному році з обґрунтуванням передбачуваних обсягів виробництва спирту, що підтверджуються наявними виробничими потужностями, відповідними документами про атестацію виробництва та сертифікацію продукції; визначення порядку обов`язкової перевірки достовірності даних, що подаються виробниками і споживачами спирту для обґрунтування замовлень на придбання та виробництво спирту, в тому числі щодо напрямів і способів його використання; визначення резерву спирту з урахуванням кон`юнктури ринку продукції, яка виробляється з використанням спирту; формування на основі обґрунтованих замовлень на виробництво та споживання спирту взаємоузгоджених квот на виробництво та споживання спирту з урахуванням його резерву; складання і затвердження щорічного балансу виробництва та споживання спирту на основі сформованих квот на виробництво та споживання спирту, а також резерву спирту; розподілу квоти на споживання спирту на підставі поданих споживачами замовлень шляхом установлення щоквартальних лімітів на його отримання; розподілу на конкурсних умовах квоти на виробництво спирту на підставі поданих виробниками замовлень з урахуванням стану їх розрахунків із державним бюджетом, Пенсійним фондом України та станом розрахунків із виплати заробітної плати; заборони реалізації спирту, призначеного (замовленого) для експорту, на внутрішньому ринку України; введення наскрізної нумерації акцизних марок для алкогольних напоїв і тютюнових виробів із використанням індексу регіону України, в якому вироблена ця продукція, та обов`язкового захисту цих акцизних марок голографічними захисними елементами, виробник яких визначається в установленому порядку на конкурсних засадах.
8. Декрету Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» №46-93від 10.05.93, а саме: ст.15«Обов`язкова сертифікація»: сертифікація на відповідність обов`язковим вимогам нормативних документів проводиться виключно в державній системі сертифікації; обов`язкова сертифікація в усіх випадках повинна включати перевірку та випробування продукції для визначення її характеристик і подальший державний технічний нагляд за сертифікованою продукцією; випробування з метою обов`язкової сертифікації повинні проводитися акредитованими випробувальними лабораторіями (центрами) методами, які визначені відповідними нормативними документами, а за відсутності цих документів - методами, що визначаються органом з сертифікації чи органом, який виконує його функції. Результати випробувань, проведених зазначеними лабораторіями (центрами), у подальшому не потребують підтвердження іншими акредитованими випробувальними лабораторіями (центрами). Повторні випробування за визначеними характеристиками цієї продукції не проводяться, крім випадків, коли відповідно до законодавства встановлена недостовірність результатів випробувань. Сертифікації продовольчої сировини та харчових продуктів тваринного походження здійснюються після проведення ветеринарно-санітарної експертизи та видачі відповідних ветеринарних документів.
9. Національного стандарту України ДТСУ 4221:2003 Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови, чинного з 01.10.04, а саме:
- обов`язкові вимоги до якості продукції, що забезпечують її нешкідливість або небезпечність для життя і майна населення, охорони навколишнього середовища, викладені в 4.1.3, 4.1.4, 4.1.6, 4.1.7 та розділі 5;
- п.п.4.3.3 п.4.3 ст.4 Загальні технічні умови у відповідності з яким передбачено, що спирт можна розливати також в каністри, згідно з чинними нормативними документами, виготовлені з матеріалів, дозволених Міністерством охорони здоров`я для контакту з продуктом цього виду.
10. Національного стандарту України ДСТУ 4256:2003 «Горілки і горілки особливі. Технічні умови , чинного з 01.10.04, а саме:
- п.п.4.1.1 4.1.6. п.п.4.1 Характеристики ст.4 Загальні технічні характеристики, згідно яких горілки і горілки особливі потрібно виробляти відповідно до вимог цього стандарту за технологічним регламентом, технологічною інструкцією і рецептурами з дотримуванням санітарних норм і правил, які затверджені за встановленим порядком, за органолептичними та фізико-хімічними показниками повинні відповідати вимогам даного стандарту;
- п.п.4.2.1 п.4.2 Вимоги до сировини та матеріалів ст.4 Загальні технічні характеристики, у відповідності з яким для готування горілок і горілок особливих застосовують: спирт етиловий ректифікований згідно з ДТСУ 4221; воду питну згідно з ГОСТ 2874, підготовлену, з показниками згідно з технологічним регламентом; цукор-пісок рафінований і цукор-рафінад згідно з ДТСУ 2213 (ГОСТ 22); натрій двовуглекислий (бікарбонат) згідно з ГОСТ 2156; натрій лимоннокислий згідно з чинними нормативними документами, ванілін згідно з ГОСТ 16599;фруктозу згідно з чинними нормативними документами; кислоту оцтову лісохімічну харчову згідно з ГОСТ 908; кислоту лимонну харчову згідно з ГОСТ 908; олії ефірні, харчові, ароматні добавки та інші продукти, дозволені для використовування в лікеро-горілчаному виробництві Міністерством охорони здоров`я (далі МОЗ) України; інші сорбційні матеріали, дозволені для обробки води та водно-спиртових сумішей у лікеро-горілчаному виробництві МОЗ України; закупорювальні матеріали згідно з чинними нормативними документами, дозволені для використання в лікеро-горілчаному виробництві МОЗ України;
- п.п.4.3.1 п.4.3 Пакування ст.4 Загальні технічні вимоги, згідно якого горілки і горілки особливі розливають в пляшки згідно з ГОСТ 10117, ГОСТ 26586, і інший скляний, порцеляновий і фаянсовий сувенірний посуд для харчових згідно з чинними нормативними документами, дозволений до використання МОЗ України та хімічно стійку для цього виду продукції тару;
- п.п.4.3.4 п.4.3 Пакування ст.4 Загальні технічні вимоги, згідно з яким, пляшки з горілками і горілками особливими повинні бути закупорені герметично і не протікати під час перевертання;
- п.п.4.4.1 п.4.4 Маркування ст.4 Загальні технічні вимоги, згідно з яким кожна пляшка з горілкою і горілкою особливою повинна бути художньо оформлена з обов`язковим нанесенням маркування в доступній для споживача формі відповідно до чинного законодавства України державною мовою із зазначенням інформації про: загальну та власну назву напою; знак для товарів та послуг; назву та адресу виробника і місце виготовлення напою; склад напою: вказують сорт етилового спирту згідно з рецептурою напою, а також назву основних інгредієнтів та харчових добавок, які впливають на смак та аромат напою; вміст етилового спирту, % об; номінальну місткість пляшки, дм. куб.; штриховий код; дату виготовлення напою і термін придатності до споживання;
- п.10.1 ст.10 Гарантії виробника, згідно вимог якого виробник гарантує відповідність горілок і горілок особливих вимогам цього стандарту.
11. Постанови Кабінету Міністрів України „Про затвердження Порядку визначення виробників і покупців спирту та здійснення контролю за його обігом №1266 від 29.08.02, якою визначено що:
- відвантаження спирту етилового з акцизного складу здійснюється на підставі дозволу, виданого уповноваженим представником органу державної податкової служби на цьому складі;
- розрахунки за спирт та фракцію головну етилового спирту здійснюються виключно у безготівковій формі через установи банків безпосередньо покупцем;
- на відпущений спирт, незалежно від напрямів його використання, постачальником заповнюється товарно-транспортна накладна, а у разі транспортування спирту автомобільним видом транспорту - спеціальна товарно-транспортна накладна встановлених зразків, що є документами суворої звітності;
- транспортування спирту здійснюється відповідно до вимог законодавства з питань перевезення небезпечних вантажів;
- транспортування спирту етилового, коньячного і плодового здійснюється за умови обов`язкового попереднього інформування органів державної податкової служби у супроводженні її представників та відповідно до вимог законодавства з питань перевезення небезпечних вантажів;
- забороняється транспортування спирту без товарно-транспортних накладних.
Таким чином, ОСОБА_4 своїми умисними протиправними діями скоїв незаконне придбання з метою збуту, транспортування з цією метою, а також збут незаконно виготовлених алкогольних напоїв та інших підакцизних товарів (спирту етилового), тобто скоїв кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст.204 КК України.
26 червня 2019 року між начальником відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби управління нагляду у кримінальному провадженні прокуратури Кіровоградської області ОСОБА_3 та обвинуваченим ОСОБА_4 , укладено угоду про визнання винуватості, у відповідності до вимогст. 472 КПК України.
Згідно даної угоди прокурор і обвинувачений дійшли згоди щодо правової кваліфікації дій ОСОБА_4 за ч. 1 ст.204 КК Українита істотних обставин для даного кримінального провадження. При цьому, ОСОБА_4 беззастережно визнав свою винуватість у вчиненні даного кримінального правопорушення. Крім того, вказаною угодою визначено покарання, яке повинен понести ОСОБА_4 за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого, ч. 1 ст.204 КК України, у виді штрафу у розмірі 5000 (п`ять тисяч) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 000 (вісімдесят п`ять тисяч) грн.
В угоді передбачені наслідки укладання та затвердження угоди про визнання винуватості, встановленіст. 473 КПК України, та наслідки її невиконання.
В підготовчому судовому засіданні прокурор просив затвердити угоду про визнання винуватості, укладену 26.06.2019 між прокурором та ОСОБА_4 , вважаючи, що вона відповідає вимогамКПК Українита призначити обвинуваченому узгоджену сторонами угоди міру покарання.
Обвинувачений ОСОБА_4 в підготовчому судовому засіданні просив угоду про визнання винуватості, укладену між ним та прокурором 26.06.2019 затвердити, при цьому беззастережно визнав себе винуватим у вчиненні інкримінованого кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 204 КК України, дав згоду на застосування узгодженого виду та розміру покарання, а також інших заходів у разі затвердження угоди, заявивши, що здатний реально виконати взяті на себе відповідно до угоди зобов`язання та вказував, що він має кошти та призначений штраф буде виплачувати частинами.
Захисник - адвокат ОСОБА_5 просив затвердити угоду про визнання винуватості, укладену 26.06.2019 між прокурором та ОСОБА_4 , посилаючись на те, вона відповідає вимогамКПК України, є усі підстави для її затвердження та призначення обвинуваченому узгодженої сторонами угоди міри покарання.
Вислухавши думку учасників судового провадження, які просили затвердити угоду, вивчивши матеріали кримінального провадження, суд приходить до наступного.
Згідно п. 1 ч. 3ст. 314 КПК Українипри прийнятті рішення у підготовчому судовому засіданні суд має право, зокрема, затвердити угоду.
Відповідно до вимогст. 468 КПК Українив кримінальному провадженні може бути укладена угода між прокурором та підозрюваним чи обвинуваченим про визнання винуватості.
Згідност. 469 КПК Україниугода про визнання винуватості між прокурором та підозрюваним чи обвинуваченим може бути укладена у провадженні щодо кримінальних проступків, злочинів невеликої чи середньої тяжкості, тяжких злочинів, внаслідок яких шкода завдана лише державним чи суспільним інтересам.
В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_4 обґрунтовано обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.204 КК України, яке згідност. 12 КК Україниє злочином невеликої тяжкості.
Судом з`ясовано, що ОСОБА_4 у повному обсязі розуміє права, визначені ч. 4ст. 474 КПК України, наслідки укладення та затвердження даної угоди, передбачені ч. 2ст. 473 КПК України, характер обвинувачення та вид покарання, а також інші заходи, які будуть застосовані до нього у разі затвердження угоди судом.
Судом встановлено, що укладення угоди сторонами є добровільним, тобто не є наслідком застосування насильства, примусу, погроз, або наслідком обіцянок чи дій будь-яких інших обставин, ніж ті, що передбачені угодою.
Також судом встановлено, що умови даної угоди відповідають вимогамКримінального процесуального Кодексу УкраїнитаКримінального Кодексу України.
Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку про можливість затвердження угоди про визнання винуватості, укладеної між начальником відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби управління нагляду у кримінальному провадженні прокуратури Кіровоградської області ОСОБА_3 та обвинуваченим ОСОБА_4 , а також призначення останньому узгодженої сторонами міри покарання.
Питання щодо речових доказів слід вирішити згідно вимогст. 100 КПК України.
Процесуальні витрати у кримінальному провадженні підлягають стягненню з обвинуваченого на користь держави.
Міра запобіжного заходу не обиралася.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 314, 373, 374, 475КПК України, суд
У Х В А Л И В :
Затвердити угоду про визнання винуватості, укладену 26 червня 2019 року між начальником відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби управління нагляду у кримінальному провадженні прокуратури Кіровоградської області ОСОБА_3 та обвинуваченим ОСОБА_4 у кримінальному провадженні № 42018120000000164 від 04.10.2018.
ОСОБА_4 визнати винуватим у пред`явленому обвинуваченні за ч. 1 ст.204 КК України та призначити йому покарання у виді штрафу у розмірі 5000 (п`яти тисяч) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 000 (вісімдесят п`ять тисяч) грн.
Стягнути з ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , процесуальні витрати за проведення експертиз у кримінальному провадженні в сумі 2400 (дві тисячі чотириста) грн. 08 коп. на користь держави.
Арешт, накладений ухвалою Ленінського районного суду м.Кіровограда від 28.05.2019 на вантажний автомобіль «DAF XF 95.480», білого кольору, д.н.з. НОМЕР_1 та напівпричіп д.н.з. НОМЕР_2 скасувати.
Арешт,накладений ухвалоюЛенінського районногосуду м.Кіровоградавід 15.01.2019навантажний автомобіль «Mercedes-Benz» 1823, білого кольору, д.н.з. НОМЕР_4 , - скасувати.
Арешт, накладений ухвалою Ленінського районного суду м.Кіровограда від 15.01.2019 на 50 коробів з сигаретами марки «Marshall super slims», по 500 пачок у кожному коробі, загальною кількістю 25 000 пачок без марок акцизного податку скасувати.
Речові докази:
- 10 пластикових ємностей (діжок) місткістю близько 250 л. кожна, заповнені незаконно виготовленими алкогольними напоями; 1018 ПЕТ-пляшок ємністю по 5 л. кожна, заповнені незаконно виготовленими алкогольними напоями, вилучені 29.09.2018 на підставі заяви власника дачної ділянки ОСОБА_8 під час огляду місця події дачної ділянки АДРЕСА_2 (р-н Сухої балки) знищити;
- спирт етиловий у загальній кількості близько 28000 л., що міститься у металевих резервуарах напівпричепу ємністю близько 7 м3 кожний, вилучені 22.04.2019 під час обшуку напівпричепу, д.н.з. НОМЕР_2 , який належить на праві власності ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та використовувався ОСОБА_4 - знищити;
- товарно-транспортну накладну №01/0237968 від 01.04.2019, на 1 арк.; відомості на вантаж, на 1 арк.; аркуш паперу формату А-4 з рукописними записами та відтиском печатки ПП «ІМПО-УКР-ГРУП» (код ЄДРПОУ 35565940), на 1 арк., вилучені 22.04.2019 під час обшуку вантажного автомобіля «DAF XF 95.480», білого кольору, д.н.з. НОМЕР_1 , який належить на праві власності ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та використовувався ОСОБА_4 зберігати при матеріалах кримінального провадження;
-інші (МНІ-носії, за результатами негласних слідчих (розшукових) дій) зберігати при матеріалах кримінального провадження.
Вирок може бути оскаржений з підстав, передбаченихст. 394 КПК України,до Черкаського апеляційного суду через Уманський міськрайонний суд Черкаської області шляхом подачі апеляції протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після прийняття рішення судом апеляційної інстанції.
Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку. Обвинуваченому та прокурору копія вироку вручається негайно після його проголошення. Учаснику судового провадження, який не був присутнім в судовому засіданні, копія судового рішення надсилається не пізніше наступного дня після ухвалення.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Уманський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2020 |
Оприлюднено | 08.02.2023 |
Номер документу | 89761997 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері господарської діяльності Незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів |
Кримінальне
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
Білик О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні