Ухвала
від 15.06.2020 по справі 580/2973/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

15 червня 2020 року Справа № 580/2973/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., розглянувши у письмовому провадженні заявами сторін про відстрочення виконання рішення суду у справі за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області до Тіньківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чигиринської районної ради Черкаської області про застосування заходів реагування,

УСТАНОВИВ:

04.06.2020 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшла заява Тіньківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чигиринської районної ради Черкаської області від 04.06.2020 №34 про відстрочення до 29.11.2020 виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 22.04.2020 у справі №580/2973/19.

В обґрунтування зазначено, що згідно з Перспективним планом усунення недоліків, виявлених під час перевірки протипожежного захисту Чигиринським районним сектором Управління ДСНС України у Черкаській області в дошкільних та загальноосвітніх закладах на території Чигиринської об`єднаної територіальної громади на 2020-2022 роки, затвердженого розпорядженням міського голови Чигиринської міської ради Черкаської області від 24.12.2019 №143-02-15 та погодженого головним інспектором Чигиринського Управління ДСНС України у Черкаській області, зазначено термін усунення виявлених порушень до 01 жовтня 2020 року. Проте із-за оголошення на території України карантину певні роботи можуть бути не виконані до вказаного строку.

Також 05.06.2020 надійшла заява Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області від 05.06.2020 б/н про відстрочення вищевказаного рішення суду, обґрунтована тим, що оскільки спосіб виконання судового рішення передбачає заборону експлуатації та відключення електропостачання, відповідач не матиме можливості вжити заходи з усунення виявлених порушень.

Ухвалою суду від 09.06.2020 суд об`єднав для спільного розгляду та вирішення вищевказані заяви та призначив їх розгляд у судовому засіданні на 15.06.2020 о 14год. 00хв.

Учасники справи просили розгляд заяв здійснювати без участі представників. Відповідно до вимог ч.2 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) їх неприбуття не перешкодило розгляду заяв. На підставі ч.9 ст.205 КАС України суд вирішив розгляд заяв здійснювати у письмовому провадженні у зв`язку з неприбуттям учасників у судове засідання та відповідно до ч.4 ст.229 КАС України не здійснювати фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши докази, оцінивши належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо та достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для відстрочення виконання рішення суду, з огляду на таке.

Суд встановив, що рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 29.11.2019 у справі №580/2973/19, що набрало законної сили 28.02.2020, застосовано заходи реагування до відповідача у вигляді повної заборони експлуатації об`єкту, використання будівлі та приміщень за цільовим призначенням, шляхом знеструмлення електроживлення, закриття всіх входів (із накладенням печаток) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

З метою примусового виконання рішення суд направив 31.03.2020 позивачу виконавчий лист.

Частиною 1 ст.378 КАС України передбачено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Отже, підставою для відстрочення чи розстрочення виконання рішення суду є факти, які підтверджують об`єктивну неможливість його виконання.

Суд врахував висновки Великої Палати Верховного Суду (далі - ВПВС) у постанові від 12.06.2019 у справі №800/203/17, які відповідно до ч.5 ст.242 КАС України обов`язкові для врахування судом.

ВПВС зазначила, що підставою для застосування правил ст.378 КАС України є обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі: ускладнюють його виконання або роблять неможливим. Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, а для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об`єкта стягнення або з інших причин. Отже, підставою для відстрочення виконання судового рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Відтак, всі ці обставини мають бути доведеними та підтвердженими документально.

Належних і достовірних доказів, які би підтверджували наявність визначених ч.1 ст.378 КАС України обставин суду не надано.

Обов`язковість виконання судових рішень закріплена ст.129 Конституції України та ч.1 ст.370 КАС України, якою визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Невиконання судового рішення відповідно до ч.2 ст.370 КАС України тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відтак, рішення суду, яке набрало законної сили, підлягає обов`язковому виконанню особою, на яку покладено такий обов`язок. Тому особа, якій належить виконати судове рішення, повинна здійснити дії встановлені Законом для його виконання.

Посилання на Перспективний план усунення недоліків, виявлених під час перевірки протипожежного захисту Чигиринським районним сектором Управління ДСНС України у Черкаській області в дошкільних та загальноосвітніх закладах на території Чигиринської об`єднаної територіальної громади на 2020-2022 роки, затвердженого розпорядженням міського голови Чигиринської міської ради Черкаської області від 24.12.2019 №143-02-15 та погодженого головним інспектором Чигиринського Управління ДСНС України у Черкаській області не є підставою, що ускладнює виконання судового рішення, а свідчить про вжиття заходів з його виконання та строки усунення виявлених порушень. Водночас Конкретизованого порядку і строків виконання рішення суду не містить.

Не є обґрунтованими доводи, що запроваджений в Україні карантин перешкоджає виконанню вищевказаного рішення суду, оскільки визначені станом на час подання заяв постановою уряду від 20.05.2020 №392 з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19 заходи не передбачають заборони виконання робіт з приведення приміщення освітнього закладу у відповідність до вимог пожежної безпеки. Проведення робіт в період карантину чинне законодавство не забороняє. Під час дії карантину органу державної влади працюють.

Стягувач наділений правом, а не обов`язком пред`явити виконавчий лист до виконання. Крім того стан виконання судового рішення сторони виконавчого провадження в справі погодити у встановленому законом порядку.

Тому суд дійшов висновку, що наявності об`єктивних перешкод для виконання судового рішення сторони не довели. Викладені в заявах сторін про відстрочення виконання рішення суду обставини не є винятковими, або такими, що унеможливлюють його виконання.

Тому відповідні Заяви не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.2-16, 241-246, 255, 295, 379 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

1. Відмовити повністю у задоволенні заяв Тіньківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чигиринської районної ради Черкаської області від 04.06.2020 №34 та Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області від 05.06.2020 б/н про відстрочення виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 22.04.2020 у справі №580/2973/19.

2. Копію ухвали направити учасникам справи.

3. Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом 15 днів з моменту її складення. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту. Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), зазначений строк продовжується на строк дії такого карантину.

Суддя А.М. Бабич

Ухвала постановлена, складена у повному обсязі та підписана 15.06.2020.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2020
Оприлюднено17.06.2020
Номер документу89802019
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/2973/19

Ухвала від 08.07.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

М.А. Білоноженко

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Постанова від 28.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Рішення від 29.11.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні