Справа № 750/917/20
Провадження № 2-а/750/33/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 червня 2020 року м. Чернігів
Деснянський районний суд міста Чернігова у складі судді Логвіної Т,В., розглянувши в порядку спрощеного провадження справу за адміністративним позовом Громадської організації Добровільне товариство власників маломірних суден Водник до головного інспектора будівельного нагляду Управління ДАБІ у Чернігівській області Прокопенка Федора Івановича про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення,
в с т а н о в и в :
Громадська організація Добровільне товариство власників маломірних суден Водник звернулась до суду з позовом, в якому просить скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 12.12.2019 № 15/1804 і закрити справу про адміністративне правопорушення, мотивуючи свої вимоги тим, що постанову складено з порушенням положень КУпАП України та без урахування усіх обставин, що мають істотне значення для правильного вирішення справи, у зв`язку з чим постанова підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідно до п. 4 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Постановою КМУ № 294 від 09.07.2014, до
покладених на неї завдань входить проводить перевірки: відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації; дотримання порядку обстеження та паспортизації об`єктів, а також здійснення заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації; видає обов`язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт; усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності об`єктами нагляду; складає акти перевірок, протоколи про вчинення правопорушень, розглядає справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та справи про адміністративні правопорушення із прийняттям відповідних рішень, накладає штрафи відповідно до закону; отримує повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт, здійснює внесення змін до них, а також скасовує право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення;
розглядає в порядку нагляду рішення про реєстрацію або повернення декларації про готовність об`єкта до експлуатації (без права реєстрації декларацій), рішення про видачу або анулювання дозволу на виконання будівельних робіт (без права видачі дозволу), рішення про відмову у видачі сертифіката (без права видачі сертифіката); здійснює інші повноваження, визначені законом.
Відповідно до п. 7 Положення Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо через апарат та свої територіальні органи.
Відповідно до п. 2 статті 41 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон 3038) підставою для проведення позапланової перевірки є звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Постановою КМУ від 23 травня 2011 року № 553 затверджено Порядок здійснення архітектурно-будівельного контролю (далі - Порядок № 553).
Відповідно до п. 12 Порядку 553 посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно- будівельного контролю зобов`язані: у повному обсязі, об`єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством; дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб`єктами господарювання та фізичними особами; ознайомлювати суб`єкта містобудування чи уповноважену ним особу з результатами державного архітектурно-будівельного контролю у строки, передбачені законодавством; за письмовим зверненням суб`єкта містобудування надавати консультативну допомогу у здійсненні державного архітектурно-будівельного контролю; надсилати повідомлення про проведення планової перевірки суб`єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв`язку або вручати особисто під розписку керівнику суб`єкта містобудування чи його уповноваженій особі із зазначенням дати початку та дати закінченим перевірки не пізніше ніж за десять днів до її початку.
У даному випадку була проведена позапланова перевірка, для об`єктивного і неупередженого проведення перевірки і відповідно до абз. 7 п. 12 Порядку 355 Управління зобов`язане розміщувати на офіційному веб-сайті органу державного архітектурно-будівельного контролю інформацію про проведення позапланової перевірки в день її початку, що відповідачем дотримано.
Також з матеріалів справи вбачається, що Управлінням листом від 03.12.2019 було повідомлено позивача про перевірку.
Відповідно до п. 9 Порядку 355 архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва, тобто якщо навіть є вільний доступ до об`єкту, без суб`єкта містобудуваня або його уповноваженої особи проведення перевірки і оформлення її результатів є неможливим - це є свідомим уникненням від проведення перевірки і є недопущенням до проведення перевірки.
Посилання позивача про відкритість не заслуговують на увагу, оскільки об`єкт огороджений високим парканом і охороняється, що підтверджується наданою відповідачем фото фіксацією.
У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб`єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб`єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об`єкті під час перевірки складається відповідний акт, що було зроблено інспектором Прокопенком Ф.І.
Таким чином, відповідачем було дотримано норми Порядку № 553.
Порядок накладення штрафів затверджений постановою КМУ від 06.04.1995 № 244 Про затвердження Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (далі - Порядок № 244).
Відповідно до п. 17 Порядку № 244 справа може розглядатися за участю суб`єкта містобудування, який притягається до відповідальності, або його уповноваженого представника, експертів, інших осіб.
Відомості про час і місце розгляду справи повідомляються суб`єкту містобудування, який притягається до відповідальності, та іншим особам, які беруть участь у розгляді справи, не пізніше як за три доби до дня розгляду справи.
З матеріалів справи вбачається, що протокол був направлений позивачу 06.12.2019 і в ньому вказано дата, час і місце розгляду справи.
Неприбуття суб`єкта містобудування у визначений час і місце не перешкоджає розгляду справи.
Відповідно до абз. 4 п. 3 Порядку № 244 належним підтвердженням факту надіслання документів рекомендованим листом з повідомленням є розрахунковий документ відділення поштового зв`язку щодо оплати послуг з доставки рекомендованої поштової кореспонденції, відповідачем суду надано відповідні копії квитанцій поштових відправлень.
Враховуючи викладене вище, позов необґрунтований та задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 77, 241-246, 286 КАС України, ст. 215 КУпАП, суд
вирішив:
у задоволенні позову Громадської організації Добровільне товариство власників маломірних суден Водник (вул. Механізаторів, 37, м. Чернігів, 14020, ЄДРПОУ 14218300) до головного інспектора будівельного нагляду Управління ДАБІ у Чернігівській області Прокопенка Федора Івановича (проспект Миру, 21-А, м. Чернігів, 14006) - відмовити
Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом десяти днів з дня його проголошення.
Суддя:
Суд | Деснянський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2020 |
Оприлюднено | 18.06.2020 |
Номер документу | 89828582 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Деснянський районний суд м.Чернігова
Логвіна Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні