Рішення
від 17.06.2020 по справі 200/2350/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 червня 2020 р. Справа№200/2350/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Куденкова К.О., розглянувши в порядку письмового провадження позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунального підприємства "Служба єдиного замовника" Авдіївської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, - Авдіївська міська рада, Військово-цивільна адміністрація м. Авдіївки Донецької області про застосування заходів реагування,-

УСТАНОВИВ:

У березні 2020 року Головне управління Державної служби України надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі - ГУ ДСНС у Донецькій області, позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Служба єдиного замовника" Авдіївської міської ради (далі - КП СЄЗ , відповідач), в якому просить: застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) гуртожитку КП "СЄЗ", розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8а, гуртожитку КП "СЄЗ", розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 12, гуртожитку № 1 КП "СЄЗ", розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Комунальна, 12, гуртожитку № 2 КП "СЄЗ", розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначених об`єктів.

Обґрунтовуючи позов Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області посилається на наявність порушень, що створюють безпосередню загрозу життю і здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей в разі настання надзвичайної ситуації, ускладнюють гасіння пожежі.

Відповідач надав пояснення на позовну заяву, якими просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначає, що КП "СЄЗ" не є суб`єктом владних повноважень, а як управитель провадить діяльність лише в межах затвердженого тарифу по певному переліку послуг і утримує на балансі гуртожитки, які є власністю територіальної громади м. Авдіївка за рахунок місцевого бюджету в межах виділених коштів. Ряд дій, виконання яких вимагає позивач підпадають під визначення реконструкція та капітальний ремонт тому самостійно, без дозволу власника та фінансування з місцевого бюджету, відповідач їх виконати не може. КП СЄЗ зі свого боку виконало всі можливі заходи, що не потребують фінансових витрат. Виконання ж інших приписів акта перевірки потребує фінансових витрат, за які відповідач не може нести відповідальність у повному обсязі та самостійно реалізовувати їх виконання, так як наше підприємство не є власником, вказаних у акті перевірки, гуртожитків, а є лише їх балансоутримувачем та управителем, який надає послуги, затверджені тарифом. До складу зазначеного тарифу не закладено реалізацію заходів, що передбачені актом перевірки і потребують відповідних фінансових затрат. Власником указаних гуртожитків є територіальна громада міста Авдіївка. На дату перевірки у відповідача вже були наявні усі інструкції, уповноважені особи, журнали інструктажів тощо. Також зазначає, що відповідач не є органом влади або суб`єктом владних повноважень. Згідно з положеннями статуту КП СЄЗ є суб`єктом господарювання засновником і власником якого є Авдіївська міська рада. Тому вважає, що підприємство є неналежним відповідачем, в зв`язку з чим просить суд залучити до справи належного відповідача, який має відповідний фінансовий ресурс, повноваження та буде спроможний забезпечити рівень утримання об`єктів у стані, зазначеному в акті перевірки, складеному позивачем.

До суду від Військово-цивільної адміністрації м. Авдіївка Донецької області надійшли пояснення щодо позову, якими просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначає, що 14.04.2020 УРМГ ВЦА м. Авдіївка Донецької області надана відповідь за вихідним номером 16-56/410 на адресу КП СЄЗ Авдіївської міської ради в якій запропоновано відповідачу здійснити заходи з встановлення протипожежного режиму у гуртожитках за адресами: вул. Гагаріна 8, 8А,12, та вул. Комунальна, 12 за рахунок перерозподілу залишкових коштів. Вважає, що застосування заходу реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) гуртожитків КП СЄЗ Авдіївської міської ради є недопустимим.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05.03.2020 відкрито провадженні у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвалою суду від 2 квітня 2020 року Авдіївська міська рада залучена як третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору. Розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження. Призначене підготовче засідання на 24 квітня 2020 року.

Ухвалою суду від 24 квітня 2020 року Військово-цивільна адміністрація м. Авдіївки Донецької області залучена як третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору. Підготовче засідання відкладене на 21 травня 2020 року.

Ухвалою суду від 21 травня 2020 закрите підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 17 червня 2020 року.

У матеріалах справи наявна заява позивача про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Від представника позивача Холостенка О.В. надійшло клопотання про розгляд справи без участі відповідача та його представника.

Також від Військово-цивільної адміністрації м. Авдіївка Донецької області надійшла заява про розгляд справи без участі її представника.

Представники сторін і третіх осіб до судового засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Перешкоди для розгляду справи в судовому засіданні, визначені ст. 205 КАС України - відсутні.

Приписами ч. 9 ст. 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Частиною 4 ст. 243 КАС України передбачено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження.

Суд, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.

Відповідно до доручення Прем`єр-міністра України № 44205/1/1-19 від 11.12.2019, 15 державним пожежно-рятувальним загоном ГУ ДСНС у Донецькій області прийнято наказ від 11 грудня № 297 Про проведення позапланових перевірок відповідно до доручення Прем`єр-міністра України щодо проведення позапланових перевірок за додержанням вимог законодавства у сфері техногенної, пожежної безпеки Комунального підприємства "Служба єдиного замовника" Авдіївської міської ради.

На підставі вказаного наказу видано посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 11.12.2019 № 14 на проведення позапланової перевірки, зокрема, гуртожитків Комунального підприємства "Служба єдиного замовника" Авдіївської міської ради.

За результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання Комунальним підприємством "Служба єдиного замовника" Авдіївської міської ради вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки складений акт від 17.12.2019 № 14.

Указаним актом встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України і Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697, а саме:

Гуртожиток №1 КП СЄЗ Авдіївської міської ради за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 12:

- На об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим, який включає: порядок утримання шляхів евакуації; визначення спеціальних місць для куріння; порядок використання побутових нагрівальних приладів; порядок проведення тимчасових пожежонебезпечних робіт; правила проїзду та стоянки транспортних засобів; порядок відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляційних систем у разі пожежі; порядок проходження посадовими особами навчання й перевірки знань з питань пожежної безпеки, а також проведення з працівниками протипожежних інструктажів та занять з пожежно-технічного мінімуму з призначенням відповідальних за їх проведення; порядок організації експлуатації і обслуговування наявних засобів протипожежного захисту; порядок проведення планово-попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання; порядок дій у разі виникнення пожежі: порядок і способи оповіщення людей, виклику пожежно-рятувальних підрозділів, вимкнення ліфтів, підйомників, вентиляційних установок, електроспроживачів, застосування засобів пожежогасіння (правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МВС 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрований в Міністерстві юстиції 5 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - НАПБ А.01.001-2014) розділ ІІ, п.3);

- Будівля гуртожитку не забезпечена відповідними знаками безпеки згідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.8);

- Посадові особи та працівники не проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежогасіння, а також посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працюючим персоналом установи (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.16);

- Не вказано на дверях електрощитової місце зберігання ключів (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.12);

- Не забезпечені сходові клітки та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням згідно ДБН В1.1.-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва, ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення та Правил улаштування електроустановок, що, згідно з поясненнями позивача, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.31);

- Не встановлено згідно з вимогами ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення світлові покажчики Вихід , що, згідно з поясненнями позивача, призводить до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.32);

- З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснюються за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в коридорах на кожному поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.6);

- Не складено акт проведення прихованих робіт, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, існує ймовірність того, що електричні проводи прокладені по горючій основі, що призведе до нагрівання горючої основи під час експлуатації електричних проводів та може привести до виникнення пожежі і впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.12);

- Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлюється у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.16);

- Дозволяється використовувати світильники зі знятими ковпаками (розсіювачами) на 3 поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до виникнення пожежі в наслідок великої температури поверхні лампи розжарювання (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- Не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.20);

- Приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2002 Пожежна безпека об`єктів будівництва , що, згідно з поясненнями позивача, створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.24);

- Будинки, приміщення не обладнанні системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: демонтована система пожежної сигналізації будинку, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 1, п.1.2);

- Будівля гуртожитку не забезпечена первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.6);

- Необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння не визначена відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті окремо для кожного поверху та приміщення, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.8);

- Не розміщується на інформаційних стендах інформація про заходи безпеки та відповідну поведінку населення на випадок виникнення надзвичайної ситуації, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що, згідно з поясненнями позивача, в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.3, ч.1 ст. 20 ПБУ розділ ІІІ, п. 3);

- Не призначено керівником особу з питань цивільного захисту (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.4, ч.2 ст. 20);

- Керівник об`єкту, що за характером своєї діяльності не належить до небезпечних об`єктів, але за прогнозом може опинитись у зоні надзвичайної ситуації: не взаємодіє з керівництвом небезпечних об`єктів і відповідними органами влади для отримання інформації та оповіщення про небезпеку, що може впливати на діяльність об`єкта; не організовує навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях техногенного характеру, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (ПТБ, розділ ІІІ, п.7);

- Допускаються до роботи працівники, які не пройшли навчання, інструктажі і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.8, ч.1 ст. 20 ПБУ розділ V, глава 6 п. 4);

- Не проведено ідентифікацію об`єкта підвищеної небезпеки, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, унеможливлюється встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій (стаття 9 ЗУ № 2245-ІІІ).

Гуртожиток №2 КП СЄЗ Авдіївської міської ради за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8:

- На об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.3);

- Будівля гуртожитку не забезпечена відповідними знаками безпеки згідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.8);

- Посадові особи та працівники не проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежогасіння, а також посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працюючим персоналом установи (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.16);

- Не вказано на дверях електрощитової місце зберігання ключів (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.12);

- Дозволяється замикання дверей евакуаційних виходів на внутрішні запори, які відкриваються зсередини за допомогою ключа, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить їх використання як евакуаційного виходу при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2 п.2.27);

- Не забезпечені сходові клітки та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням згідно ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення та Правил улаштування електроустановок, що, згідно з поясненнями позивача, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.31);

- Не встановлено згідно з вимогами ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення світлові покажчики Вихід , що, згідно з поясненнями позивача, призводить до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.32);

- З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснюються за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в коридорах на кожному поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.6);

- Не закриті розподільчі коробки кришкою з негорючого матеріалу на 1 поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, у разі виникнення короткого замкнення в електромережі може призвести до розповсюдження вогню на інші частини приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.7);

- Не складено акт проведення прихованих робіт, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, існує ймовірність того, що електричні проводи прокладені по горючій основі, що призведе до нагрівання горючої основи під час експлуатації електричних проводів та може привести до виникнення пожежі і впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.12);

- Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.16);

- Дозволяється підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи на всіх поверхах, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до порушення цілісності проводів та короткого замкнення та подальшого горіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- Дозволяється використовувати світильники зі знятими ковпаками (розсіювачами) на всіх поверхах поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до виникнення пожежі в наслідок великої температури поверхні лампи розжарювання (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- Не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.20);

- Приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2002 Пожежна безпека об`єктів будівництва , що, згідно з поясненнями позивача, створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.24);

- Будинки, приміщення не обладнанні системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: демонтована система пожежної сигналізації будинку, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 1, п.1.2);

- Будівля гуртожитку не забезпечена первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.6);

- Необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння не визначена відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті окремо для кожного поверху та приміщення, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.8);

- Не розміщується на інформаційних стендах інформація про заходи безпеки та відповідну поведінку населення на випадок виникнення надзвичайної ситуації, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.3, ч.1 ст. 20 ПБУ розділ ІІІ, п. 3);

- Не призначено керівником особу з питань цивільного захисту (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.4, ч.2 ст. 20);

- Керівник об`єкту, що за характером своєї діяльності не належить до небезпечних об`єктів, але за прогнозом може опинитись у зоні надзвичайної ситуації: не взаємодіє з керівництвом небезпечних об`єктів і відповідними органами влади для отримання інформації та оповіщення про небезпеку, що може впливати на діяльність об`єкта; не організовує навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях техногенного характеру, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (ПТБ, розділ ІІІ, п.7);

- Допускаються до роботи працівники, які не пройшли навчання, інструктажі і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.8, ч.1 ст. 20 ПБУ розділ V, глава 6 п. 4);

- Не проведено ідентифікацію об`єкта підвищеної небезпеки, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, унеможливлюється встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій (ст.9 ЗУ № 2245-ІІІ).

Гуртожиток КП СЄЗ Авдіївської міської ради за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8а:

- На об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.3);

- Будівля гуртожитку не забезпечена відповідними знаками безпеки згідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.8);

- Посадові особи та працівники не проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежогасіння, а також посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працюючим персоналом установи (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.16);

- Не вказано на дверях електрощитової місце зберігання ключів (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.12);

- Дозволяється замикання дверей евакуаційних виходів на внутрішні запори, які відкриваються зсередини за допомогою ключа, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить їх використання як евакуаційного виходу при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.27);

- Не забезпечені сходові клітки та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням згідно ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення та Правил улаштування електроустановок, що, згідно з поясненнями позивача, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.31);

- Не встановлено згідно з вимогами ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення світлові покажчики Вихід , що, згідно з поясненнями позивача, призводить до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.32);

- З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснюються за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в коридорах на кожному поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.6);

- Не закриті розподільчі коробки кришкою з негорючого матеріалу на 1 поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, у разі виникнення короткого замкнення в електромережі може призвести до розповсюдження вогню на інші частини приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.7);

- Не складено акт проведення прихованих робіт, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, існує ймовірність того, що електричні проводи прокладені по горючій основі, що призведе до нагрівання горючої основи під час експлуатації електричних проводів та може привести до виникнення пожежі і впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.12);

- Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.16);

- Дозволяється підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи на всіх поверхах, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до порушення цілісності проводів та короткого замкнення та подальшого горіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- Дозволяється використовувати світильники зі знятими ковпаками (розсіювачами) на всіх поверхах поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до виникнення пожежі в наслідок великої температури поверхні лампи розжарювання (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- Не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.20);

- Приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2002 Пожежна безпека об`єктів будівництва , що, згідно з поясненнями позивача, створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.24);

- Будинки, приміщення не обладнанні системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: демонтована система пожежної сигналізації будинку, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 1, п.1.2);

- Будівля гуртожитку не забезпечена первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.6);

- Необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння не визначена відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті окремо для кожного поверху та приміщення, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.8);

- Не розміщується на інформаційних стендах інформація про заходи безпеки та відповідну поведінку населення на випадок виникнення надзвичайної ситуації, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.3, ч.1 ст. 20 ПБУ розділ ІІІ, п. 3);

- Не призначено керівником особу з питань цивільного захисту (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.4, ч.2 ст. 20);

- Керівник об`єкту, що за характером своєї діяльності не належить до небезпечних об`єктів, але за прогнозом може опинитись у зоні надзвичайної ситуації: не взаємодіє з керівництвом небезпечних об`єктів і відповідними органами влади для отримання інформації та оповіщення про небезпеку, що може впливати на діяльність об`єкта; не організовує навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях техногенного характеру, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (ПТБ, розділ ІІІ, п.7);

- Допускаються до роботи працівники, які не пройшли навчання, інструктажі і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.8, ч.1 ст. 20 ПТБ розділ V, глава 6, п. 4);

Гуртожиток КП СЄЗ Авдіївської міської ради за адресою: м. Авдіївка, вул Комунальна, 12:

- На об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.3);

- Будівля гуртожитку не забезпечена відповідними знаками безпеки згідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.8);

- Посадові особи та працівники не проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежогасіння, а також посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працюючим персоналом установи (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.1.16);

- Керівник об`єкту не забезпечує утримання засобів протипожежного захисту у працездатному стані та не забезпечує їх технічне обслуговування (демонтовані кран-комплекти на кожному поверсі), що, згідно з поясненнями позивача, призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.2);

- Не забезпечені сходові клітки та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням згідно ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення та Правил улаштування електроустановок, що, згідно з поясненнями позивача, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.31);

- Не встановлено згідно з вимогами ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення світлові покажчики Вихід , що, згідно з поясненнями позивача, призводить до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.32);

- З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснюються за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в коридорах на кожному поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.6);

- Не складено акт проведення прихованих робіт, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, існує ймовірність того, що електричні проводи прокладені по горючій основі, що призведе до нагрівання горючої основи під час експлуатації електричних проводів та може привести до виникнення пожежі і впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.12);

- Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.16);

- Електророзетка та вимикач не встановлено на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра на 3 та 4 поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до аварійної експлуатації електровиробів, нагрівання горючого матеріалу, що може привести до займання та виникнення пожежі з подальшим впливом небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.17);

- Дозволяється використовувати світильники зі знятими ковпаками (розсіювачами) на 3 поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до виникнення пожежі в наслідок великої температури поверхні лампи розжарювання (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- Не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.20);

- Будинки, приміщення не обладнанні системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: демонтована система пожежної сигналізації будинку, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 1, п.1.2);

- Будівля гуртожитку не забезпечена первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.6);

- Необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння не визначена відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті окремо для кожного поверху та приміщення, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.8);

- Не розміщується на інформаційних стендах інформація про заходи безпеки та відповідну поведінку населення на випадок виникнення надзвичайної ситуації, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.3, ч.1 ст. 20 ПТБ розділ ІІІ, п.3);

- Не призначено керівником особу з питань цивільного захисту (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.4, ч.2 ст. 20);

- Керівник об`єкту, що за характером своєї діяльності не належить до небезпечних об`єктів, але за прогнозом може опинитись у зоні надзвичайної ситуації: не взаємодіє з керівництвом небезпечних об`єктів і відповідними органами влади для отримання інформації та оповіщення про небезпеку, що може впливати на діяльність об`єкта; не організовує навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях техногенного характеру, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (ПТБ, розділ ІІІ, п.7);

- Допускаються до роботи працівники, які не пройшли навчання, інструктажі і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.8, ч.1 ст. 20 ПТБ розділ V, глава 6, п. 4);

- Не проведено ідентифікацію об`єкта підвищеної небезпеки, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, унеможливлюється встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій (ст.9 ЗУ № 2245-ІІІ).

Також зазначено, що ризик настання негативних наслідків - пожежа.

Позивачем до суду наданий акт комісійного обстеження гуртожитків комунального підприємства Служба єдиного замовника Авдіївської міської ради Донецької області від 26 травня 2020 року, відповідно до якого у Гуртожитку за адресою: м . Авдіївка, вул. Гагаріна, 12 залишаються не усунутими наступні порушення: будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 "Системи протипожежного захисту"; не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замикання; сходові клітки та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням згідно ДБН В. 1.1-7-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва", ДБН В.2.5-23-2010 "Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення" та Правил Улаштування електроустановок (далі - ПУЕ); приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва". У гуртожитку за адресою : м. Авждіївка, вул. Гагаріна, 8 залишаються не усунутими наступні порушення: сходові клітки та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням згідно ДБН В.1.1-7-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва", ДБН В.2.5-23-2010 "Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення" та ПУЕ; не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замикання; приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В. 1.1-7-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва"; будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 "Системи протипожежного захисту". У гуртожитку за адресою: м . Авдіївка, вул. Гагаріна, 8А залишаються не усунутими наступні порушення: сходові клітки та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням згідно ДБН В.1.1-7-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва", ДБН В.2.5-23-2010 "Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення" та ПУЕ; не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замикання; приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В. 1.1-7-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва"; будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 "Системи протипожежного захисту". У гуртожитку за адресою: м. Авдіївка, вул. Комунальна, 12 залишаються не усунутими наступні порушення: не забезпечено утримання засобів протипожежного захисту у працездатному стані (демонтовані кран-комплекти на кожному поверсі); сходові клітки та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням згідно ДБН В. 1.1-7-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва", ДБН В.2.5-23-2010 "Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення" та ПУЕ; не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замикання; Будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДВІ 1 В.2.5-56-2014 "Системи протипожежного захисту".

На підтвердження вжиття заходів щодо усунення порушень відповідачем до суду копії документів: лист позивача від 23.03.2020 № 01-09-430 до в.о. військово-цивільної адміністрації м. Авдіївка Донецької області про виділення додаткових коштів; копія протоколу № 2 засідання міської комісії з питань ТЕБ та НС військово-цивільної адміністрації м. Авдіївка Донецької області від 15 січня 2020 року разом із планом роботи міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій на 2020 рік; копія загальнообов`язкової інструкції про заходи пожежної безпеки № 1 затвердженої наказом КП СЄЗ № 66 від 29.01.2018; копія інструкції № 1 щодо дій персоналу підприємства в разі виникнення аварійної ситуації (аварій) затвердженої наказом КП СЄЗ від 29.01.2018 № 62; копія інструкції № 2 щодо дій персоналу підприємства в разі виникнення аварійної ситуації (аварій) затвердженої наказом КП СЄЗ від 29.01.2018 № 62; копія протоколу № 5 засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Військово-цивільної адміністрації м. Авдіївки Донецької області від 10 жовтня 2019 року разом з переліком потенційно-небезпечних об`єктів, які розташовано на території в м. Авдіївка; копія листа організації та підготовки КП СЄЗ к проведенню засідання об`єктової комісії з питань НС у м. Авдіївка 29.06.2019; копія плану реагування на надзвичайну ситуацію; копія наказу КП СЄЗ від 23.01.2019 № 38 про призначення відповідальних за пожежну безпеку; копія наказу КП СЄЗ від 20.05.2019 № 175 щодо введення суміщення; копія журналу реєстрації інструктажів з питань пожежної безпеки КП СЄЗ житлово-експлуатаційної дільниці № 3; копія журналу реєстрації інструктажів з питань пожежної безпеки КП СЄЗ житлово-експлуатаційної дільниці № 5; копія журналу реєстрації інструктажів з питань пожежної безпеки КП СЄЗ житлово-експлуатаційної дільниці № 4; копія журналу реєстрації інструктажів щодо вивчення основних вимог та заходів, направлених на попередження виникнення надзвичайних ситуацій житлово-експлуатаційної дільниці № 5; копія журналу реєстрації інструктажів щодо вивчення основних вимог та заходів, направлених на попередження виникнення надзвичайних ситуацій житлово-експлуатаційної дільниці № 3; копія журналу реєстрації інструктажів щодо вивчення основних вимог та заходів, направлених на попередження виникнення надзвичайних ситуацій житлово-експлуатаційної дільниці № 4; копія листа КП СЄЗ від 14.02.2020 № 01-09/177 до в.о. заступника начальника загону з організації запобігання надзвичайним ситуаціям ДПРЗ-15 ГУ ДСНС України у Донецькій області про надання інформації, копія протоколу № 1 КП СЄЗ Авдіївської міської ради засідання об`єктової комісії з питань ТЕБ та НС від 30.01.2020 разом з додатками; роздруківки фотографій, зокрема, плану евакуації ІІ поверху гуртожитку по вул. Гагаріна, 8А, плану евакуації І поверху гуртожитку по вул. Гагаріна, 8; плану евакуації І поверху гуртожитку по вул. Гагаріна, 8А; плану евакуації ІІ поверху гуртожитку по вул . Гагаріна, 8; евакуаційного плану ІІ поверху гуртожитку по вул . Комунальна, 12; плану евакуації І поверху гуртожитку по вул . Гагаріна, 8 , оголошення з місцем зберігання ключів; покажчики Запасний вихід ).

Відповідно до статті 3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України від 14 жовтня 1992 року №2694-XII "Про охорону праці", державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ядерної та радіаційної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до абзацу другого ч. 2 ст. 4 вказаного Закону встановлено, що державна політика в галузі охорони праці базується на принципах: пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з ч. 7 ст. 7 Закону України від 5 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Частиною 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно з ч. 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Відповідно до ч. 2 зазначеної статті, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

За приписами ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Пунктами 1 і 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, передбачено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Отже, застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей. Застосування таких заходів обумовлюється виключно наявністю підстав, передбачених статтею 70 Кодексу цивільного захисту України, зокрема, фактом недотримання вимог пожежної безпеки.

Зазначене відповідає правовим висновкам Верховного Суду які наведені в постанові від 7 серпня 2019 року у справі №810/1820/18.

Забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності від невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій має пріоритетне значення.

Відповідно до першого речення статті 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що право кожного на життя охороняється законом. Цей припис зобов`язує державу вживати належних заходів для захисту життя осіб, які знаходиться під її юрисдикцією. Слід зазначити, що це зобов`язання повинно тлумачитися як таке, що застосовується в контексті будь-якої діяльності, публічної чи ні, в якій право на життя може бути поставлене під сумнів.

Недодержання суб`єктами господарювання вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Крім того, застосування до відповідача заходу реагування має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки. Цей захід не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Відповідні висновки наведені в постанові Верховного Суду від 28 лютого 2019 року у справі № 810/2400/18.

Як було встановлено судом, позивачем встановлені порушення вимог законодавства при організації роботи відповідача з питань пожежної безпеки, які на думку уповноваженого суб`єкта владних повноважень створюють безпосередню загрозу життю і здоров`ю людей. При цьому відповідачем не надано доказів усунення всіх виявлених перевіркою порушень.

Отже наявність порушень відповідачем вимог чинного законодавства України у сфері пожежної безпеки підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, відповідачем фактично не заперечується, а тому суд дійшов висновку щодо наявності підстав для застосовування до відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи Комунального підприємства Служба єдиного замовника Авдіївської міської ради.

Зазначене відповідає практиці Верховного Суду (постанова від 26.03.2020 у справі № 320/1539/19; постанова від 08.02.2019 у справі № 805/4256/17-а; постанова від 23.01.2020 у справі № 814/1272/18; постанова від 16.12.2019 у справі № 810/3535/17; постанова від 31.03.2020 у справі № 160/998/19).

З огляду на приписи ч. 2 ст. 139 КАС України сплачений позивачем судовий збір не підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 90, 132, 139, 143, 241-246, 250, 255, 262, 295, 371, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (ідентифікаційний код 38652962; 87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Митрополитська, буд. 175) до Комунального підприємства "Служба єдиного замовника" Авдіївської міської ради (ідентифікаційний код 32270664, 86060, Донецька область, м. Авдіївка, вул. Молодіжна, буд. 3), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору,- Авдіївська міська рада (ідентифікаційний код 04053329, 86065, Донецька область, м. Авдіївка, вул. Молодіжна, буд. 5), Військово-цивільна адміністрація м. Авдіївки Донецької області (ідентифікаційний код 39831182, 86065, Донецька область, м. Авдіївка, вул. Молодіжна, буд. 5) про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.

Застосувати до Комунального підприємства "Служба єдиного замовника" Авдіївської міської ради заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) гуртожитку КП "СЄЗ" Авдіївської міської ради, розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8А, гуртожитку КП "СЄЗ" Авдіївської міської ради, розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 12, гуртожитку № 1 КП "СЄЗ" Авдіївської міської ради, розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Комунальна, 12, гуртожитку № 2 КП "СЄЗ" Авдіївської міської ради, розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8.

Повне рішення суду складене 17 червня 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.

Суддя К.О. Куденков

Дата ухвалення рішення17.06.2020
Оприлюднено18.06.2020
Номер документу89853783
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування

Судовий реєстр по справі —200/2350/20-а

Постанова від 01.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні