ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/15978/19 Суддя (судді) першої інстанції: Пащенко К.С.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Мельничука В.П., Оксененка О.М., при секретарі - Рейтаровській О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Приватного підприємства Укрбалтбуд , Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Воскресенська 12Г на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 лютого 2020 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства Укрбалтбуд до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю Підрядне спеціалізоване ремонтно-будівельне управління №3 Київзеленбуд , Товариство з обмеженою відповідальністю Інвестиційна Компанія Укрбуд Інвест , Товариство з обмеженою відповідальністю Фінансова Компанія Житло-Капітал , Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Воскресенська 12Г про визнання протиправним та скасування дозволу,
ВСТАНОВИВ
Приватне підприємство Укрбалтбуд (надалі за текстом - ПП Укрбалтбуд ) звернулось до суду з позовом у якому просило протиправним та скасувати дозвіл на виконання будівельних робіт № IУ115153072151 від 03.11.2015 р., виданий Державною архітектурно-будівельною інспекцією України товариству з обмеженою відповідальністю Підрядне спеціалізоване ремонтно-будівельне управління №3 Київзеленбуд (надалі за текстом - ТОВ Київзеленбуд ) на будівництво житлового комплексу за адресою: м. Київ, вул. Воскресенська, 2а. в Дніпровському районі м. Києва.
На обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що земельна ділянка площею 1,92 га була надана у користування ТОВ Київзеленбуд для обслуговування та експлуатації виробничої бази, а не для здійснення житлової забудови. Наведене, в силу приписів пункту 2 частини 4 статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , є підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 лютого 2020 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Зокрема, ПП Укрбалтбуд наполягає на тому, що невідповідність поданих документів вимогам законодавства є підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт.
Вказуючи на допущені, на думку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Воскресенська 12Г , судом порушення норм чинного матеріального та процесуального законодавства, що призвело до постановлення неправильного судового рішення, третя особа просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове судове рішення про задоволення позову.
Так, названий апелянт звертає увагу, що постановою Північного апеляційного господарського суду від 11.02.2019 р. у справі № 910/6641/18, залишеною без змін постановою Верховного Суду від 16.05.2019 р. встановлено, що цільовим призначенням земельної ділянки за адресою: м. Київ, вул. Воскресенська, 2а, є обслуговування та експлуатація виробничої бази. Цими ж судовими рішеннями встановлено, що Генеральний план м. Києва не є документом, який встановлює або змінює цільове призначення земель на території м. Києва.
Водночас, відповідно до частини 2 статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
У відзивах на апеляційну скаргу ТОВ Київзеленбуд , Товариство з обмеженою відповідальністю Фінансова Компанія Житло-Капітал , наполягаючи на законності та обгрунтованості судового рішення, стверджують про відсутність у Державної архітектурно-будівельної інспекції України підстав для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, а також зазначають, що для визначення намірів забудови містобудівній документації на місцевому рівні необхідно керуватись даними Генерального плану м. Києва.
Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що рішенням Київської міської ради № 110/831 від 27.04.2000 р. Про оформлення права користування земельними ділянками вирішено оформити ТОВ Київзеленбуд право тимчасового довгострокового користування строком на 24 роки земельною ділянкою площею 1,92 га для обслуговування та експлуатації виробничої бази на вул. Воскресенській, 2-а у Дніпровському районі у зв'язку з переходом права власності на майно цілісного майнового комплексу для обслуговування та експлуатації виробничої бази на вул. Воскресенській, 2-а у Дніпровському районі м. Києва.
06 квітня 2001 р. між Київською міською радою та ТОВ Київзеленбуд укладено договір на право тимчасового довгострокового користування землею.
За умовами цього договору ТОВ Київзеленбуд прийняло у тимчасове довгострокове користування строком на 24 роки земельну ділянку загальною площею 1,9506 га. для обслуговування та експлуатації виробничої бази на вул. Воскресенській, 2-а у Дніпровському районі м. Києва.
Відповідно до договору № 14/11-14 від 14 листопада 2014 р. ТОВ Київзеленбуд та ТОВ Інвестиційна Компанія Укрбуд Інвест зобов'язались збудувати житловий комплекс на земельній ділянці за адресою: м. Київ, вул. Воскресенська, 2-а у Дніпровському районі, м. Києва.
19 грудня 2014 р. Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), на замовлення ТОВ Інвестиційна Компанія Укрбуд Інвест , видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки по вул. Воскресенська, 2-а у Дніпровському районі, м. Києва.
01 листопада 2014 р. ТОВ Київзеленбуд звернулось до Державної архітектурно-будівельної інспекції України із заявою про видачу дозволу на виконання будівельних робіт на об'єкті Будівництво житлового комплексу за адресою: м. Київ, Дніпровський район, вул. Воскресенська, 2а .
Разом із заявою відповідачеві були подані:
- Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (індексний номер 44985169), згідно якому земельна ділянка надана ТОВ Київзеленбуд в тимчасове довгострокове користування строком на 24 роки для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового комплексу на вул. Воскресенській, 2-а у Дніпровському районі м. Києва;
- проектна документація Будівництво житлового комплексу за адресою: м. Київ, Дніпровський район, вул. Воскресенська, 2а , розроблена ТОВ Архімобуль та ТОВ Амікс-Груп ;
- копія наказу про затвердження проектної документації № 16 від 21.10.2015 р.;
- копія ліцензії № 289010 від 27.12.2013 р. на право виконання ТОВ Спецбуд-Плюс будівельних робіт;
- копія наказу № 83 від 08.10.2015 р. про призначення відповідальних осіб за виконання будівельних робіт;
- копія диплому особи, відповідальної за виконання будівельних робіт;
- копія наказу № 15 від 29.04.2015 р. про призначення особи відповідальної за ведення технічного нагляду;
- копія кваліфікаційного сертифіката особи, відповідальної за ведення технічного нагляду;
- копія наказу № 01/15 від 20.04.2015 р. про призначення особи відповідальної за здійснення авторського нагляду;
- копія кваліфікаційного сертифіката особи відповідальної за здійснення авторського нагляду;
- експертний звіт № 0606-2548-15/УЕБ від 20.10.2015 р., згідно якому проектна документація розроблена відповідно до вихідних даних на проектування і може бути затверджена в установленому порядку.
За результатами розгляду зазначених документів Державною архітектурно-будівельною інспекцією України замовнику - ТОВ Київзеленбуд та генеральному підряднику - ТОВ Спецбуд-Плюс видано дозвіл на виконання будівельних робіт № IУ115153072151 від 03.11.2015 р.
Спеціальним законом, який встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів є Закон України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 р. № 3038-VI (надалі за текстом - Закон № 3038-VI ).
Пунктом 3 частини 1 статті 34 Закону № 3038-VI визначено, що замовник має право виконувати будівельні роботи після видачі органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності (тут та надалі норми у редакції, що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин).
За змістом частин 1, 2 статті 37 Закону № 3038-VI право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах будівництва, що належать до IV і V категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт. Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Частиною 3 названої статті Закону № 3038-VI передбачено, що для отримання дозволу подається заява, до якої додаються: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою); проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку; копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту; копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати.
Механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт визначено Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 466 від 13 квітня 2011 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 747 від 26 серпня 2015 р. № 747) (надалі за текстом - Порядок ).
Згідно пункту 27 Порядку дозвіл видається на безоплатній основі відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю за формою, наведеною у додатку 9 до цього Порядку.
Відповідно до пункт 28 Порядку замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про отримання дозволу за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку. До заяви додаються: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію (крім випадків, визначених пунктом 7 цього Порядку);копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою); проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку; копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту чи технічного переоснащення діючих підприємств; копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати.
Відповідно до частини 4 статті 37 Закону № 3038-VI підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є: неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.
Аналогічні підстави для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт закріплені у пункті 30 Порядку.
Звертаючись до суду з позовом ПП Укрбалтбуд посилалось на невідповідність поданих ТОВ Київзеленбуд документів вимогам законодавства з огляду на те, що відповідно до рішення Київської міської ради № 110/831 від 27.04.2000 р. Про оформлення права користування земельними ділянками та договору на право тимчасового довгострокового користування землею від 06 квітня 2001 р. земельна ділянка надана у тимчасове користування для обслуговування та експлуатації виробничої бази на вул. Воскресенській, 2-а у Дніпровському районі, а не для здійснення житлової забудови.
Згідно абзацу 2 частини 2 статті 24 Закону № 3038-VI забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Як зазначалось вище, разом із заявою про видачу дозволу на виконання будівельних робіт ТОВ Київзеленбуд подало до Державної архітектурно-будівельної інспекції України Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (індексний номер 44985169), згідно якому земельна ділянка надана у тимчасове довгострокове користування строком на 24 роки для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового комплексу на вул. Воскресенській, 2-а у Дніпровському районі м. Києва.
Таким чином, подані ТОВ Київзеленбуд документи повністю відповідають вимогам законодавства, а відтак слід погодитись з висновком суду першої інстанції про те, що у Державної архітектурно-будівельної інспекції України були відсутні правові підстави для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт.
Колегія суддів не вважає за можливе досліджувати питання цільового призначення земельної ділянки по вул. Воскресенській, 2-а у Дніпровському районі м. Києва та надавати оцінку обставинам, встановленим при розгляді справи № 910/6641/18 з огляду на наступне.
Позовні вимоги обгрунтовано виключно невідповідністю поданих ТОВ Київзеленбуд документів вимогам законодавства.
За приписами частини 4 статті 37 Закону № 3038-VI виявлення недостовірних відомостей у поданих документах є самостійною підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт.
Водночас, відповідно до частини 5 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції не може розглядати підстави позову, що не були заявлені в суді першої інстанції.
Таким чином, оскільки судом не встановлено, що подані ТОВ Київзеленбуд документи не відповідають вимогам законодавства, а питання цільового призначення земельної ділянки перебуває поза межами предмету доказування у цій справі, колегія суддів не знаходить підстав для скасування судового рішення з мотивів наведених в апеляційних скаргах.
Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ
Апеляційні скарги Приватного підприємства Укрбалтбуд , Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Воскресенська 12Г залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 лютого 2020 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.
Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Постанова складена в повному обсязі 16 червня 2020 р.
Головуючий суддя І.О.Лічевецький
суддя В.П.Мельничук
суддя О.М.Оксененко
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2020 |
Оприлюднено | 18.06.2020 |
Номер документу | 89860000 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні