Рішення
від 19.06.2020 по справі 420/7116/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7116/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2020 року року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Лементовського О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації № 1315095/43101842 від 25.10.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» № 3 від 20.09.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1315096/43101842 від 25.10.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» № 4 від 20.09.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1315102/43101842 від 25.10.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» № 5 від 20.09.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1315098/43101842 від 25.10.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» № 6 від 23.09.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1315101/43101842 від 25.10.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» № 7 від 30.09.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1315099/43101842 від 25.10.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» № 8 від 30.09.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1315100/43101842 від 25.10.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» № 9 від 30.09.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладі товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» № 3 від 20.09.2019 року, № 4 від 20.09.2019 року, № 5 від 20.09.2019 року, № 6 від 23.09.2019 року, № 7 від 30.09.2019 року, № 8 від 30.09.2019 року, № 9 від 30.09.2019 року, датою їх фактичного отримання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржувані рішення не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості та породжують неоднозначне трактування, оскільки відповідачем в порушення законодавства України не зазначено чітких підстав для прийняття рішень, зокрема, не наведено детальних обґрунтованих розрахунків, що свідчить про відповідність податкової накладної визначеному критерію та не зазначено конкретного переліку документів, які слід надати для підтвердження права реєстрації податкових накладних. Також в оскаржуваних рішенням містяться посилання на те ненадання копій документів, в той же час в рішеннях зазначено, що документи які не надано платником слід підкреслити, проте ніякі документи з переліку в оскаржуваних рішенням контролюючим органом не підкреслені. Зміст оскаржуваних рішень дає підстави стверджувати, що комісія розглядаючи подані ТОВ «М`яском» не з`ясувала специфіку проведеної господарської операції та не визначила конкретних документів, які є достатніми для підтвердження реальності господарської операції з урахуванням їх змісту і обсягу. Крім того, оскільки лист ДФС від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 не зареєстровано в Міністерстві юстиції України як нормативно-правовий акт та відповідно до Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерства та інших органів виконавчої влади, тому не може обмежувати права та встановлювати юридичні наслідки для платників ПДВ.

Представником відповідачів до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідачів вказує, що комісією ГУ ДПС в Одеській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Таким чином, рішення комісії є повністю обґрунтованим, а в задоволенні позову слід відмовити.

Представником позивача до суду надано відповідь на відзив, в якій представник ТОВ «М`яском» вказує, що до контролюючого органу було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій, а у поясненнях було детально розписано зміст господарських операцій. Відповідачем не подано до суду жодних доказів існування об`єктивних перешкод у реєстрації спірних податкових накладних, а відзив є законодавчо необґрунтованим та не спростовує доводи, викладені в позовній заяві.

Ухвалою суду від 29 листопада 2019 року відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче провадження.

Ухвалою суду від 22 січня 2020 року, занесено до протоколу судового засідання, продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів.

Ухвалою суду від 25 лютого 2020 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою суду від 24 березня 2020 року зупинено провадження у справі № 420/7116/19 до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Ухвалою суду від 09 червня 2020 року, занесеною до протоколу судового засідання, поновлено провадження по справі.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідачів в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, просив суд відмовити в його задоволенні.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 09.07.2019 року проведено державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» (код ЄДРПОУ 43101842) за № 1 556 102 0000 070741 (а.с. 191-194 т. 1).

02 вересня 2019 року між товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» та приватним підприємством фірма Гармаш укладено договір поставки № 02-09/19, згідно якого постачальник передає у власність, а покупець приймає та оплачує м`ясну сировину (товар) на умовах, обмовлених в договорі в кількості та асортименті згідно накладних, які є від`ємною частиною вказаного договору (а.с. 75-77 т. 1).

Відповідно до п. 2, 3, 4 договору № 02-09/19 від 02.09.2019 року ціна товару - договірна і відображується в накладних (товарно-транспортних накладних). В ціну товару включається вартість упаковки (при наявності), транспортування і податок на додану вартість. Оплата здійснюється в безготівковій формі на розрахунковий рахунок постачальника протягом 14 робочих днів з моменту поставки товару. Оплата товару здійснюється покупцем за умови надання постачальником повного пакету супроводжуючих документів, передбачених діючим законодавством України для даного виду товару, в тому числі реєстрації податкової накладної в ЄРПН у відповідності з вимогами п. 6.1.3 договору. Постачальник здійснює поставку товару протягом 2-х робочих днів з моменту отримання відповідної заяви від покупця. Доставка товару здійснюється за рахунок сил та засобів постачальника на умовах DDP (на склад покупця) міжнародних правил Інкотермс 2010 , за адресою: Одеська область, Лиманський район, с. Олександрівка, вул. Центральна, 8а.

На підтвердження виконання договору поставки № 02-09/19 від 02.09.2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» надано копії видаткових накладних (а.с. 78, 80, 84, 87, 90, 93 т. 1), рахунків на оплату (а.с. 79, 81, 85, 88, 91, 94 т. 1), платіжних доручень (а.с. 82-83, 86, 89, 92, 95 т. 1).

20 вересня 2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» на адресу приватного підприємства фірма Гармаш виписано податкову накладну № 3 та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 105 т. 1).

Як вбачається з квитанції № 1 від 15.10.2019 року податкова накладна прийнята № 3 прийнята, проте реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 20.09.2019 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 112 т. 1).

Позивачем направлено повідомлення від 16.10.2019 року № 5 щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с. 119-122 т. 1).

25 жовтня 2019 року комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації прийнято рішення № 1315095/43101842, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 147-148 т. 1).

20 вересня 2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» на адресу приватного підприємства фірма Гармаш виписано податкову накладну № 4 та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 106 т. 1).

Як вбачається з квитанції № 1 від 15.10.2019 року податкова накладна прийнята № 3 прийнята, проте реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 20.09.2019 № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 113 т. 1).

Позивачем направлено повідомлення від 16.10.2019 року № 6 щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с. 123-126 т. 1).

25 жовтня 2019 року комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації прийнято рішення № 1315096/43101842, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 149-150 т. 1).

23 вересня 2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» на адресу приватного підприємства фірма Гармаш виписано податкову накладну № 6 та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 108 т. 1).

Як вбачається з квитанції № 1 від 15.10.2019 року податкова накладна № 6 прийнята, проте реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 23.09.2019 № 6 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 115 т. 1).

Позивачем направлено повідомлення від 16.10.2019 року № 4 щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с. 131-134 т. 1).

25 жовтня 2019 року комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації прийнято рішення № 1315098/43101842, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 153-154 т. 1).

30 вересня 2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» на адресу приватного підприємства фірма Гармаш виписано податкову накладну № 7 та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 109 т. 1).

Як вбачається з квитанції № 1 від 15.10.2019 року податкова накладна № 7 прийнята, проте реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 30.09.2019 № 7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 116 т. 1).

Позивачем направлено повідомлення від 16.10.2019 року № 3 щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с. 135-138 т. 1).

25 жовтня 2019 року комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації прийнято рішення № 1315101/43101842, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 155-156 т. 1).

30 вересня 2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» на адресу приватного підприємства фірма Гармаш виписано податкову накладну № 8 та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 110 т. 1).

Як вбачається з квитанції № 1 від 15.10.2019 року податкова накладна № 8 прийнята, проте реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 30.09.2019 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 117 т. 1).

Позивачем направлено повідомлення від 19.10.2019 року № 2 щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с. 139-142 т. 1).

25 жовтня 2019 року комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації прийнято рішення № 1315099/43101842, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 157-158 т. 1).

30 вересня 2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» на адресу приватного підприємства фірма Гармаш виписано податкову накладну № 9 та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 111 т. 1).

Як вбачається з квитанції № 1 від 15.10.2019 року податкова накладна № 9 прийнята, проте реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 30.09.2019 № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 118 т. 1).

Позивачем направлено повідомлення від 16.10.2019 року № 1 щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с. 143-146 т. 1).

25 жовтня 2019 року комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації прийнято рішення № 1315100/43101842, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 159-160 т. 1).

19 вересня 2019 року між товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» та товариством з обмеженою відповідальністю М`ясне ремесло укладено договір № 1-190919, згідно якого постачальник зобов`язується в порядку та строки, встановлені договором, передати у власність покупцю товар, в певній кількості, відповідної якості і за ціною вказаною у видаткових накладних, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його на умовах, визначених у договорі.

Відповідно до п. 1.2, 1.3, 1.4, 2.1, 2.2 договору № 1-190919 від 19.09.2019 року найменування товару: м`ясо та м`ясопродукти, в тому числі, свинина в напівтушах, свинина після обпалювання, сало та інші м`ясопродукти. Кількість, ціна і асортимент товару, що поставляється вказуються в накладній, складної на підставі замовлення покупця, яка є невід`ємною частиною цього договору. Накладні оформляються на кожну партію товару. Загальна кількість товару, що постачається за договором складається з загальної кількості відвантаженого товару за видатковими накладними. Загальна сума договору визначається як наростаюча сума по всіх поставках, проведених протягом всього терміну дії договору. Покупець здійснює оплату товару за цінами, вказаними у видаткових накладних на умовах відстрочення платежу протягом 7 календарних днів з моменту передачі товару покупцю, шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок постачальника. Датою (моментом) оплати вважається дата зарахування грошових коштів на банківський рахунок постачальника.

Згідно п. 3 вказаного договору постачання за договором, здійснюється окремими партіями, на підставі даних заявки покупця. Заявка на постачання надається покупцем, в будь-якій зручній для нього формі (письмово, електронною поштою, факсимільним зв`язком, телефонними зв`язком) і має містити дані про: адреса заявника, найменування товару, кількість товару, бажані терміни постачання. Поставка товару здійснюється на склад покупця розташований за адресою: м. Маріуполь, вул. Таганрозька, 5. Постачальник зобов`язаний надати належним чином оформлені документи (підписані уповноваженою особою) на товар, що поставляються, відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме: накладну на товар, документи, що підтверджують якість товару, що поставляється: ветеринаре свідоцтво, товарно-транспортну накладну.

На підтвердження виконання договору поставки № 1-190919 від 19.09.2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» надано копії видаткових накладних (а.с. 100 т. 1), рахунків на оплату (а.с. 101 т. 1), платіжних доручень (а.с. 102-104 т. 1).

20 вересня 2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» на адресу ТОВ М`ясне ремесло виписано податкову накладну № 5 та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 107 т. 1).

Як вбачається з квитанції № 1 від 16.10.2019 року податкова накладна № 5 прийнята, проте реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 20.09.2019 № 5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 114 т. 1).

Позивачем направлено повідомлення від 21.10.2019 року № 7 щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с. 127-130 т. 1).

25 жовтня 2019 року комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації прийнято рішення № 1315102/43101842, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 151-152 т. 1).

При цьому, на підтвердження факту отримання (надходження) товару для реалізації згідно договорів поставки № 1-190919 від 19.09.2019 року та № 02-09/19 від 02.09.2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» надано копії договору купівлі-продажу свиней живою вагою (а.с. 25-26 т. 1), товарних накладних (а.с. 27-28 т. 1), договору оренди транспортного засобу (а.с. 28-34 т. 1), договору перевезення вантажу (а.с. 3536 т. 1), рахунків-фактури (а.с. 37-38 т. 1), платіжних доручень (а.с. 39-43 т. 1), товарно-транспортних накладних (а.с. 44-58 т. 1),декларацій виробника (а.с. 60-61 т. 1), договору надання послуг (а.с. 62-64), видаткових накладних (у переробку) (а.с. 65-66 т. 1), актів здачі-приймання робіт (а.с. 69-70 т. 1), прибуткових накладних (з переробки) (а.с. 73-74 т. 1).

Відповідно до положень п. 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продкції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК УКраїни передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання вказаних норм законодавства позивач сформував податкові накладні та надіслав їх до Єдиного реєстру податкових накладних, проте, реєстрація податкових накладних була зупинена (а.с. 105-118 т. 1).

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» від 07.12.2017 року № 2245-VIII пункт 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України був викладений у новій редакції, та з 1 січня 2018 року передбачає, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Процедура зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРНП з наступним прийняттям рішення про їх реєстрацію/відмову у реєстрації регулюється ПК України № 2755-VІ від 02.12.2010 року (зі змінами та доповненнями), Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі Порядок № 117, чинний на момент виникнення спірних правовідносин), Наказом Державної фіскальної служби України від 16.03.2018 року № 137 «Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» (зі змінами та доповненнями), Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» № 1246 від 29 грудня 2010 р. із змінами (далі за текстом - Постанова № 1246).

Згідно п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.п. 201.3 та 201.9 ст. 201 ПК України, для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015; наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується, факту реєстрації/зупинення реєстрації/ відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст.201 ПК України; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктом 14 Порядку № 1246 визначено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно п. 5, 6, 7 Порядку № 117 (чинного на момент виникнення спірних парвовідносин) податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна /розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 10 Порядку № 117 передбачено, що критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Відповідно до пунктів 12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/ послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 14 цього Порядку встановлено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Згідно п. 16 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 19, 20, 21 Порядку № 117 комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 14 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно п. 23 Порядку № 117 комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/ розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Відповідно до п. 27, 28 Порядку № 117 рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Рішення комісії центрального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено у судовому порядку. Податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, зазначених у листі від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: 1.1. платника податку зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби; 1.2. платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби; 1.3. платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження згідно з інформацією, наданою такими фізичними особами; 1.4. платника податку зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками; 1.5. наявний обвинувальний вирок суду стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податку за статтею 205 Кримінального кодексу України згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби; 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Як вбачається з квитанцій № 1 податкові накладні направлені ТОВ «М`яском» прийняті, проте їх реєстрація зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 112-118 т. 1).

Відповідно до п. 2.1 п. 2 Критерії ризиковості здійснення операцій, визначених листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій, зокрема, обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

В той же час, у квитанціях № 1 зазначено лише посилання на відповідність критеріїв ризиковості здійснення операцій, визначених п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, проте п. 13 Порядку № 117 чітко визначено, обов`язковість зазначення контролюючим органом розрахованого показника за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Таким чином, зупинення податкових накладних, виписаних ТОВ «М`яском» , не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 117.

Крім того, згідно приписів п. 7 Порядку № 117 у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. В той же час, відповідачем, суб`єктом владних повноважень, не надано доказів на підтвердження негативної податкової історії ТОВ «М`яском» .

Також, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваних рішеннях комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації зазначено, що підставою для відмови у реєстрації розрахунків коригування стало ненадання платником податку копій, проте вказані посилання є необґрунтованими, оскільки відповідно до пункту 15 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не вказано конкретних строків подання позивачем пояснень та/або документів та не визначений їх чіткий перелік.

Разом з тим, матеріалами справи підтверджено надання ТОВ «М`яском» , відповідачу Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, докази щодо здійснення господарських операцій, та їх документальне підтвердження, зокрема первинні документи щодо придбання товарів, свиней живою вагою, їх подальшої переробки, та подальший продаж контрагентам, а саме копії договорів поставки № 1-190919 від 19.09.2019 року та № 02-09/19 від 02.09.2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «М`яском» надано копії договору купівлі-продажу свиней живою вагою (а.с. 25-26 т. 1), товарних накладних (а.с. 27-28 т. 1), договору оренди транспортного засобу (а.с. 28-34 т. 1), договору перевезення вантажу (а.с. 3536 т. 1), рахунків-фактури (а.с. 37-38 т. 1), платіжних доручень (а.с. 39-43 т. 1), товарно-транспортних накладних (а.с. 44-58 т. 1),декларацій виробника (а.с. 60-61 т. 1), договору надання послуг (а.с. 62-64), видаткових накладних (у переробку) (а.с. 65-66 т. 1), актів здачі-приймання робіт (а.с. 69-70 т. 1), прибуткових накладних (з переробки) (а.с. 73-74 т. 1).

При цьому, вказані копії документів надавались ТОВ «М`яском» до податкового органу та з них можливо встановити зміст і обсяг господарських операцій, по яким позивач подав для реєстрації податкові накладні (а.с. 230-239 т. 1, 14-24 т. 2).

Таким чином, факт зупинення реєстрації податкових накладних у ЄРПН не спростовує здійснення платником податків господарських операцій та наявності дати виникнення події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна.

Крім того, суд не приймає до уваги посилання відповідача в оскаржуваних рішенням та у відзиві на позовну заяву на неподання ТОВ «М`яском» розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, оскільки до наданих відповідачем до суду повідомленнях про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, додано копії платіжних доручень, які безпідставно не взяті до уваги під час прийняття оскаржуваних рішень (а.с. 230-239 т. 1, 14-24 т. 2).

За таких підстав, доводи представника відповідачів щодо того, що рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації є повністю обґрунтованим, суд вважає необґрунтованими та такими, що спростовуються зібраними по справі доказами.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації № 1315095/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315096/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315102/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315098/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315101/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315099/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315100/43101842 від 25.10.2019 року прийнято з порушенням чинного законодавства та без наявності підстав визначених Податковим кодексом України та Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» , а тому вказані рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Пунктом 28 Порядку № 117 передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в ЄРНП було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій, зокрема якщо набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Відповідно до п. 20 Порядку ведення ЄРНП, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що порушені права позивача підлягають поновленню шляхом зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» № 3 від 20.09.2019 року, № 4 від 20.09.2019 року, № 5 від 20.09.2019 року, № 6 від 23.09.2019 року, № 7 від 30.09.2019 року, № 8 від 30.09.2019 року, № 9 від 30.09.2019 року, датою їх фактичного отримання - 15.10.2019 року.

Згідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу на підставі наданих доказів, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При розподілі судових витрат суд враховує, що позивачем сплачено судовий збір у розмірі 13 447,00 грн., відповідно до платіжного доручення № 50 від 25.11.2019 року (а.с. 3 т. 1).

Таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 13 447,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» (код ЄДРПОУ 43101842, адреса місцезнаходження: 65039, м. Одеса, проспект Гагаріна, 12-А, офіс 402) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, адреса місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації № 1315095/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315096/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315102/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315098/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315101/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315099/43101842 від 25.10.2019 року, № 1315100/43101842 від 25.10.2019 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» № 3 від 20.09.2019 року, № 4 від 20.09.2019 року, № 5 від 20.09.2019 року, № 6 від 23.09.2019 року, № 7 від 30.09.2019 року, № 8 від 30.09.2019 року, № 9 від 30.09.2019 року, датою їх фактичного отримання - 15.10.2019 року.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, адреса місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «М`яском» (код ЄДРПОУ 43101842, адреса місцезнаходження: 65039, м. Одеса, проспект Гагаріна, 12-А, офіс 402) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 13 447,00 грн. (тринадцять тисяч чотириста сорок сім гривень 00 копійок).

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 3 Розділу VI Прикінцеві положення КАС України, п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 19 червня 2020 року.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2020
Оприлюднено22.06.2020
Номер документу89919761
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/7116/19

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 17.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 17.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 19.06.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Рішення від 09.06.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні