УХВАЛА
22 грудня 2020 року
м. Київ
справа № 420/7116/19
адміністративне провадження № К/9901/35230/20
Верховний Суд у складі колегії суддів першої палати Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Бившевої Л.І.,
суддів: Хохуляка В.В., Ханової Р.Ф.,
перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09.06.2020 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2020 у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "М`яском" до Головного управління Державної податкової служби в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
УСТАНОВИВ:
Одеський окружний адміністративний суд рішенням від 09.06.2020, яке залишено без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2020, позов задовольнив.
Головне управління Державної податкової служби в Одеській області 16.12.2020 подало до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду касаційну скаргу на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09.06.2020 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2020.
При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за зазначеною касаційною скаргою суд виходить з такого.
Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Аналіз наведеного законодавства дозволяє дійти висновку про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.
Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до пункту 2 частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Частиною шостою статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено перелік категорій справ, які відносяться до справ незначної складності.
Такий перелік не є вичерпним.
Зі змісту пункту 10 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України можна зробити висновок про те, що суд має право віднести до категорії справ незначної складності справу, яка не передбачена у вищезазначеному переліку, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
За правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи, які підлягають розгляду за правилами загального позовного провадження у виключному порядку (частина четверта статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України, а також через складність та інші обставини.
Відповідно до пункту 20 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.
Системний аналіз вищезазначених положень процесуального закону дає підстави для висновку про те, що суд має право віднести справу до категорії малозначних за результатами оцінки характеру спірних правовідносин, предмету доказування, складу учасників та інших обставин, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, а також крім справ, які підлягають розгляду в порядку загального позовного провадження.
З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень вбачається, що предметом позову у справі № 420/7116/19 є вимоги про визнання протиправними та скасування рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації № 1315095/43101842 від 25.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю М`яском № 3 від 20.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 1315096/43101842 від 25.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю М`яском № 4 від 20.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1315102/43101842 від 25.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю М`яском № 5 від 20.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1315098/43101842 від 25.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю М`яском № 6 від 23.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1315101/43101842 від 25.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю М`яском № 7 від 30.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1315099/43101842 від 25.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю М`яском № 8 від 30.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних; № 1315100/43101842 від 25.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю М`яском № 9 від 30.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладі товариства з обмеженою відповідальністю М`яском № 3 від 20.09.2019, № 4 від 20.09.2019 року, № 5 від 20.09.2019, № 6 від 23.09.2019, № 7 від 30.09.2019, № 8 від 30.09.2019, № 9 від 30.09.2019, датою їх фактичного отримання.
Суди попередніх інстанцій, задовольняючи позовні вимоги, виходили з того, що вказані оскаржувані рішення та квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не містять будь-якої конкретизації, яких саме документів не вистачило для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкових накладних, які саме подані платником документи не дають можливості встановити дату події, відповідно до якої виписано та подано на реєстрацію податкову накладну.
Випадків, які б виключали можливість застосування положень пункту 2 частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, не вбачається.
Отже, постанова П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2020, ухвалена за результатами апеляційного перегляду рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09.06.2020, не підлягає касаційному оскарженню.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.
Керуючись статтею 333 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09.06.2020 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2020.
Копія ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами направити скаржнику, а копію касаційної скарги залишити в суді касаційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями і оскарженню не підлягає.
СуддіЛ.І. Бившева В.В. Хохуляк Р.Ф. Ханова
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2020 |
Оприлюднено | 24.12.2020 |
Номер документу | 93749133 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Бившева Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні