20-4/259
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
Іменем України
РІШЕННЯ
"16" серпня 2007 р. справа № 20-4/259
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “Будіндустрія ХХІ століття” (вул. Ялтинська,5 Б, м. Київ, 02099)
до Управління капітального будівництва Севастопольської міської державної адміністрації (вул. Леніна,2, м. Севастополь, 99011),
про визнання неправомірним застосування відповідачем положень розпорядження СМДА №413 від 17.03.1998 при визначенні зобов`язань позивача по пайовій участі позивача в створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя; визнання недійсними відповідних положень інвестиційного договору №2004/08 від 12.11.2004; зобов`язання сторін внести відповідні зміни в інвестиційний договір №2004/08 від 12.11.2004,
Суддя Остапова К.А.
представники сторін:
позивач –Семенова А.С., довіреність б/н від 21.05.2007;
відповідач –Лукічова К.В., заступник начальника юридичного відділу, довіреність №67/811 від 15.08.2007,
с у т ь с п о р у:
Товариство з обмеженою відповідальністю “Будіндустрія ХХІ століття” (далі –ТОВ “Будіндустрія ХХІ століття”) звернулось до господарського суду міста Севастополя із позовом до Управління капітального будівництва Севастопольської міської державної адміністрації (далі - УКБ СМДА) про визнання неправомірним застосування відповідачем положень розпорядження СМДА №413 від 17.03.1998 при визначенні зобов`язань позивача по пайовій участі позивача в створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя; визнання недійсними відповідних положень інвестиційного договору №2004/08 від 12.11.2004, укладеного між позивачем та відповідачем (далі –Інвестиційний договір); зобов`язання сторін внести відповідні зміни в Інвестиційний договір №2004/08 від 12.11.2004.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у спірному договорі обов'язки позивача відносно пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя були визначені на підставі положень Розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації № 413 від 17.03.1998, яке на момент укладення договору вже втратило чинність.
Відповідач у відзиві на позов не оспорює посилання позивача на неправомірне застосування положень Розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації № 413 від 17.03.1998 при визначенні зобов'язань позивача по пайовій участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя при укладенні Інвестиційного договору.
Однак, на думку відповідача, позивач, посилаючись на Рішення Севастопольської міської Ради № 1429 від 22.10.2003 “Про норми пайової участі (внесків) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя” та Рішення Севастопольської міської Ради № 910 від 11.10.2006 “Про внесення змін до Рішення Севастопольської міської Ради № 1429 від 22.10.2003 “Про норми пайової участі (внесків) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя”, помилково припускає, що участь забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Севастополя передбачається у формі грошових відрахувань на користь створення соціальної інженерно-транспортної інфраструктури міста, але не більш 10 % від вартості будівництва.
За клопотанням представників сторін, відповідно до статті 10 Конституції України, статті 10 Закону України “Про судоустрій України”, пояснення по справі надавалися ними російською мовою.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, суд -
Встановив:
12.11.2004 між Управлінням капітального будівництва Севастопольської міської державної адміністрації (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю “Будіндустрія ХХІ століття” (Інвестор) укладений Інвестиційний договір № 2004/08.
Предметом вказаного договору є інвестування та будівництво житлового будинку з інженерною та соціальною інфраструктурою.
Пунктом 2.2 Інвестиційного договору передбачений обов'язок позивача своїми коштами, силами та засобами збудувати об'єкт, та обов'язок відповідача надати під забудову ділянку встановленої площі, що відведена рішенням Севастопольської міської Ради для будівництва житлового будинку із підземними паркингами та об'єктами соціально-побутового призначення у мікрорайоні “Омега-2А” (корпус 2) міста Севастополя.
Пунктом 3.1.4 Інвестиційного договору встановлено, що згідно з розпорядженням Севастопольської міської державної адміністрації № 413 від 17.03.1998 10,89 % від кошторисної вартості будівництва даного об'єкту зараховуються на створення інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя.
Відповідно до пункту 3.1.5 Інвестор (позивач) передає безкоштовно в розпорядження Севастопольській міській державній адміністрації 5 % загальної житлової площі збудованого Об'єкту для вирішення соціальних програм.
Згідно зі статтею 26 Закону України “Про планування і забудову територій” для забезпечення дотримання вимог законодавства, а також регіональних та місцевих правил забудови, державних стандартів, норм і правил, містобудівної документації фізичним та юридичним особам за їх письмовим зверненням надаються єдині умови і обмеження забудови земельних ділянок, вихідні дані на проектування об'єктів містобудування (далі - вихідні дані).
Статтею 27 вказаного Закону передбачено, що вихідними даними можуть визначатися крім іншого вимоги до пайової участі замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів. Граничний розмір коштів на розвиток відповідної інфраструктури та порядок його визначення встановлюються Кабінетом Міністрів України.
На момент укладання Інвестиційного договору граничний розмір залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів був встановлений Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2000 року N 1930.
Розпорядження від 17.03.1998 № 413-р “Про порядок залучення пайових коштів підприємств та організацій незалежно від форм власності на проектування, будівництво та реконструкцію інженерних мереж міста”, пунктом 2 якого визначено розробити у місячний термін та надати на затвердження тимчасові нормативи питомої вартості одиниці потужності енергоресурсів, що просяться –на водопостачання, каналізування, енергопостачання та газопостачання, опалювання та гаряче водопостачання, прийнято головою Севастопольської міської Державіної адміністрації з метою впорядкування залучення пайових коштів підприємств та організацій міста, незалежно від форм власності, для забезпечення проведення проектно-дослідницьких робіт, будівництва і реконструкції інженерних мереж та споруд при необхідності отримання або збільшення обсягів споживання енергоресурсів .
06.05.1998 головою Севастопольської міської державної адміністрації затверджені Тимчасові нормативи укрупнених показників витрат на інженерну підготовку території, міські інженерні мережі та обладнання, якими встановлений процент від загальної суми витрат по об'єкту –10,89.
Рішенням Севастопольської міської Ради № 1429 від 22.10.2003 “Про норми пайової участі (внесків) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя” затверджений Порядок розрахунку розмірів пайової участі (внесків) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя.
Відповідно до пункту 1.4 вказаного Порядку забудовники можуть залучатися до пайової участі тільки на підставі договорів, що укладаються уповноваженим міською Радою органом, про пайову участь забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя, яке здійснюється виключно у грошовій формі.
Згідно з пунктом 1.5 Порядку розмір пайової участі не може перевищувати 25 % вартості будівництва об'єкту.
У розділі 2 встановлений порядок визначення розмірів участі, відповідно до якого розмір пайової участі підлягає зменшенню на суму витрат, понесених забудовником на створення відповідних об'єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя, в рамках виконання технічних умов, що видані забудовнику у складі вихідних даних. За заявою забудовника може застосовуватись інший порядок розрахунку розміру його пайової участі у вигляді 10 %вартості будівництва об'єкту.
Пунктом 3.1 Порядку передбачено, що розмір пайової участі розраховується шляхом множення площі земельної ділянки, вираженої у квадратних метрах, на ставку, виражену у вигляді вартості квадратного метра у гривнях, визначену відповідно до таблиці, виходячи з відповідності номеру економіко-планувальної зони та функціонального використання ділянки.
З викладеного випливає, що на момент укладення Інвестиційного договору діяв інший порядок розрахунку пайової участі забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, ніж зазначений у цьому договорі, який передбачав інший розмір пайової участі.
Саном на 12.11.2004 умови участі забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури повинні були визначатися відповідно до Порядку розрахунку розмірів пайової участі (внесків) забудовників у створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя, затвердженого рішенням Севастопольської міської Ради № 1429 від 22.10.2003 “Про норми пайової участі (внесків) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя”, а не згідно з розпорядженням Севастопольської міської державної адміністрації № 413 від 17.03.1998.
Таким чином, залучення до участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури та визначення розміру цієї участі передбачено рішенням відповідного органу, прийнятого відповідно до вимог діючого законодавства, а тому таку умову було включено до Інвестиційного договору, однак невірно застосовано при цьому розпорядження, яке не діяло на момент укладення договору.
Це призвело до включенні до Інвестиційного договору умов про зарахування на створення інженерно-транспортної інфраструктури 10,89 % від кошторисної вартості будівництва об'єкту та передачу безкоштовно в розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації 5 % загальної площі збудованого об'єкту для вирішення соціальних програм, що суперечить нормам, що діяли на момент укладення договору.
Враховуюче викладене, суд вважає вимоги про визнання вказаних умов Інвестиційного договору недійсними та зобов'язання сторін внести відповідні зміни до договору такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
вирішив:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати необґрунтованим застосування УКБ СМДА положень Розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації № 413 від 17.03.1998 при визначенні зобов'язань ТОВ “Будіндустрія ХХІ століття” по пайовій участі ТОВ “Будіндустрія ХХІ століття” у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя та визнати недійсними умови Інвестиційного договору № 2004/08 від 12.11.2004, укладеного між Управлінням капітального будівництва Севастопольської міської державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю “Будіндустрія ХХІ століття”, викладені у пунктах 3.1.4 та 3.1.5 вказаного договору.
3. Зобов'язати сторони внести відповідні зміни до Інвестиційного договору №2004/08 від 12.11.2004, укладеного між Управлінням капітального будівництва Севастопольської міської державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю “Будіндустрія ХХІ століття” для приведення зобов'язань ТОВ “Будіндустрія ХХІ століття” по пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя у відповідність із Рішенням Севастопольської міської Ради “Про норми пайової участі (внесків) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя” № 1429 від 22.10.2003, та визначити зобов'язання ТОВ “Будіндустрія ХХІ століття” по пайовій участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Севастополя таким чином: створити соціальну та інженерно-транспортну інфраструктуру міста Севастополя на суму, що еквівалентна 10 відсоткам від кошторисної вартості будівництва житлового будинку.
Суддя К.А. Остапова
Рішення оформлено
згідно з вимогами
ст. 84 ГПК України
та підписано
21.08.2007
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 899785 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Остапова К.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні