Рішення
від 22.06.2020 по справі 400/926/20
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 червня 2020 р. справа № 400/926/20 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Марича Є.В., розглянув в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Приватного акціонерного товариства "Спортек", вул. Троїцька, 244,Миколаїв,54028

до відповідача:Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20,Миколаїв,54001

про:скасування постанови від 11.02.2020 р. № 06-134/22.02-12 та приписів від 06.02.2020 р. № 12, № 12-1, ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство Спортек (далі-позивач) звернулось до суду з позовом до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради (далі-відповідач), в якому просить суд визнати протиправною та скасувати постанову №06-134/22.02-12 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 11.02.2020 р., якою визнано позивача винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 3 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф в сумі 777740 грн.; скасувати припис відповідача від 06.02.2020 р. №12, скасувати припис відповідача від 06.02.2020 р. №12-1.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним вірно було визначено клас наслідків об`єкту СС1, оскільки у проектній документації зазначено саме клас наслідків СС1, що також підтверджено висновком експертного дослідження. При цьому, лист проектувальника, на який посилається відповідач не є належним документом, що підтверджує клас наслідків, адже клас наслідків визначається в проектній документації.

Ухвалою від 17.03.2020 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та запропоновано відповідачу надати до суду відзив на позовну заяву.

Відповідач надав відзив, відповідно до якого просив відмовити у задоволенні позову та зазначив, що під час перевірки позивача було встановлено порушення позивачем законодавства у сфері містобудівної діяльності та підтверджено належними доказами.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Інших процесуальних дій не вчинялось.

Вирішуючи спір, суд враховує наступне.

Позивачем з метою проведення реконструкції приміщення підвалу під розміщення магазину звернувся до ТОВ Н.Проект-Тайм для замовлення проекту.

На виконання замовлення позивача ТОВ Н.Проект-Тайм розробив проектно - кошторисну документацію щодо об`єкту Рконструкція підвального приміщення під розміщення магазину промислових товарів за адресою Миколїв, вул. Шевченка, 64А/4 (далі-об`єкт), відповідно до якого в розділі 6 визначено клас наслідків - СС1.

Відповідачем було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті Рконструкція підвального приміщення під розміщення магазину промислових товарів за адресою: Миколїв, вул. Шевченка, 64А/4 .

За результатами перевірки було складено акт від 06.02.2020 р. №19/2020, припис від 06.02.2020 №12 про зупинення підготовчих та будівельних робіт, припис від 06.02.2020 р. №12-1 про усунення вимог законодавства у сфері мостобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, а також складено протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 06.02.2020 р.

А за результатами розгляду справи було винесено постанову №06-134/22.02-12 від 11.02.2020 р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 777740 грн.

Для врегулювання спору у досудовому порядку позивачем було замовлено експертизу, за результатами якої було складено висновок експертного дослідження від 06.03.2020 р. Зі змісту висновку експертного дослідження вбачається, що об`єкт належить до класу наслідків СС1.

Отже, спір між сторонами виник з приводу визначення класу наслідків об`єкту, оскільки відповідач приймаючи спірні припис та постанову, дійшов висновку, що клас наслідків даного об`єкту не може бути СС1, оскільки у розрахунку класу наслідків та у листі ТОВ Н. Проект-Тайм від 06.02.2020 р. визначено клас наслідків СС2.

Закон України від 17.02.2011 №3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі - Закон №3038) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону №3038, державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону України від 20.05.1999 №687-XIV Про архітектурну діяльність будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до частинами. 1-3 ст. 32 Закону №3038-VI клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров`я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об`єкті або які знаходитимуться зовні такого об`єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов`язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об`єкта.

Клас наслідків визначається відповідно до вимог будівельних норм, стандартів, нормативних документів і правил, затверджених згідно із законодавством.

Клас наслідків визначається для кожного об`єкта - будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їхніх частин, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, у тому числі тих, що належать до складу комплексу (будови).

Згідно з ч. 5 ст. 32 Закону №3038, усі об`єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності): незначні наслідки - СС1; середні наслідки - СС2; значні наслідки - СС3.

До незначних наслідків (СС1) не можуть бути віднесені об`єкти:

характеристики можливих наслідків від відмови (стану об`єкта, при якому неможливо використовувати його або складову частину за функціональним призначенням) яких перевищують: рівень можливої небезпеки для здоров`я і життя людей, які постійно перебуватимуть на об`єкті, - 50 осіб; рівень можливої небезпеки для здоров`я і життя людей, які періодично перебуватимуть на об`єкті, - 100 осіб; рівень матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов`язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об`єкта, - 2500 мінімальних заробітних плат; пам`ятки культурної спадщини національного та місцевого значення, визначені відповідно до Закону України "Про охорону культурної спадщини"; нове будівництво яких здійснюється в охоронній зоні пам`яток культурної спадщини національного та місцевого значення (розміри охоронної зони не можуть бути менші за два горизонтальні або два вертикальні розміри пам`ятки); об`єкти підвищеної небезпеки, ідентифіковані відповідно до Закону України "Про об`єкти підвищеної небезпеки"; житлові будинки понад чотири поверхи; об`єкти, які підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".

Частина 6 статті 32 Закону №3038-VI визначає, що віднесення об`єкта до певного класу наслідків (відповідальності) здійснюється проектною організацією за погодженням із замовником будівництва.

З матеріалів справи вбачається, а саме з проектної документації, що клас наслідків для об`єкта Реконструкція підвального приміщення під розміщення магазину промислових товарів за адресою Миколаїв, вул. Шевченка, 64А/4 проектною організацією ТОВ Н.Проект-Тайм встановлено - СС1, а тому посилання відповідача на лист, хоча і тієї ж проектної організації є безпідставним, оскільки клас наслідків визначається не листом, а проектною документацією. Крім того, клас наслідків для даного об`єкта СС1, також визначений і у висновку експертного дослідження від 06.03.2020 р.

Таким чином, висновок відповідача щодо належності об`єкту до класу СС2 є безпідставним, а винесенні на підставі такого висновку спірні постанова та приписи є протиправними та підлягають скасуванню.

Позов задовольнити.

З урахування задоволення позовних вимог, на підставі ч. 1 ст. 139 КАС України, підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в розмірі 15870,10 грн., сплаченого позивачем згідно платіжного доручення №111 від 24.02.2020 р. в сумі 2102 грн., платіжного доручення №112 від 24.02.2020 р. в сумі 2102 грн., платіжного доручення №113 від 24.02.2020 р. в сумі 2102 грн. та платіжного доручення №148 від 10.03.2020 р. в сумі 9564,10 грн.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позов Приватне акціонерне товариство "Спортек" (вул. Троїцька, 244,Миколаїв,54028 01555208) до Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20,Миколаїв,54001 41256954) задовольнити.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову Управління державного архітектурно - будівельного контролю Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 41256954) №06-134/22.02-12 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 11.02.2020 р., якою визнано приватне підприємство "Спортек" (вул. Троїцька, 244, Миколаїв, 54028, ідентифікаційний код 01555208) винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 3 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф в сумі 777740 грн..

3. Скасувати припис Управління державного архітектурно - будівельного контролю Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 41256954) від 06.02.2020 р. №12.

4. Скасувати припис Управління державного архітектурно - будівельного контролю Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 41256954) від 06.02.2020 р. №12-1.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20,Миколаїв,54001 41256954) на користь Приватного акціонерна товариство "Спортек" (вул. Троїцька, 244,Миколаїв,54028 01555208) судовий збір в розмірі 15870,10 грн.

6. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя Є. В. Марич

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2020
Оприлюднено25.06.2020
Номер документу89997452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/926/20

Ухвала від 02.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 25.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні