25.06.2020
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 664/417/20
25 червня 2020 року Цюрупинський районний суд
Херсонської області
у складі:
судді Савчака С.П.,
секретар судового засідання Орлова О.С.,
за участі:
представника позивача ОСОБА_1 О ОСОБА_2 ,
представник відповідача -
ТОВ БФ Вектор-Плюс Авер`янова С.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Олешки Олешківського району Херсонської області в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до Товариства з обмеженою відповідальністю Багатопрофільна фірма Вектор-Плюс , Олешківського міського голови м. Олешки Херсонської області ОСОБА_4 про захист прав споживачів
ВСТАНОВИВ:
До Цюрупинського районного суду Херсонської області з позовом (зі змінами щодо предмету позову за заявою від 22.04.2020 року) до Товариства з обмеженою відповідальністю Багатопрофільна фірма Вектор-Плюс , Олешківського міського голови м. Олешки Херсонської області ОСОБА_4 (надалі за текстом - відповідач 2 або міський голова ОСОБА_4 або Олешківський міський голова м. Олешки Херсонської області ОСОБА_4 ) звернулась ОСОБА_3 за яким просить:
- визнати право позивача, співвласника будинку АДРЕСА_1 на укладення індивідуального договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з ТОВ БФ Вектор-плюс з першого дня діяльності цього підприємства на ринку таких послуг, тобто з 18.10.2016 року;
- визнати право позивача, співвласника будинку АДРЕСА_1 на 50 % знижку з оплати послуг з управління багатоквартирним будинком запропонованих Товариством з обмеженою відповідальністю Багатопрофільна фірма Вектор-Плюс з першого дня діяльності цього підприємства на ринку таких послуг, тобто з 18.10.2016 року;
- визнати недійсним Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від 18.10.2016 року № 15 підписаний відповідачами через його невідповідність внутрішній волі позивача, співвласника будинку АДРЕСА_1 і допущені порушення її права споживача;
- зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю Багатопрофільна фірма Вектор-Плюс (надалі за текстом - відповідач 1 або Товариство з обмеженою відповідальністю Багатопрофільна фірма Вектор-Плюс або ТОВ БФ Вектор-Плюс ) укласти з позивачем, співвласником будинку АДРЕСА_1 областііндивідуальний договір про користування послугами з управління багатоквартирним будинком з урахуванням її права на 50 % знижку з оплати житлово-комунальних послуг.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивач є одноосібним власником кв. АДРЕСА_2 . Чоловік позивача - ОСОБА_5 , який постійно мешкає разом з нею у квартирі є пенсіонером та ветераном податкової міліції та має право на 50 % знижку з оплати житлово-комунальних послуг, відомості про яке внесені до Єдиного державного автоматизованого реєстру пільговиків та він на обліку пільговиків перебуває з 13.04.2005 року. У зв`язку з чим і позивач має право на зазначену знижку. За рішенням виконавчого комітету Олешківської міської ради від 13.11.2016 року № 352 відповідач 1 набув монопольних прав управителя багатоквартирним будинком АДРЕСА_1 . 18.10.2016 року між відповідачем 1 та відповідачем 2, як представником співвласників багатоквартирного будинку, але без участі позивача було укладено Договір № 15 про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (надалі за текстом - Договір № 15 або Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком № 15 від 18.10.2016 року). На підставі зазначеного відповідач 1 визнав позивача в односторонньому порядку, без її згоди, споживачем його послугу з управління будинком. При цьому відповідачами було проігноровано приватне право позивача на укладення з відповідачем 1 індивідуального договору послуг з управління багатоквартирним будинком з урахуванням 50 % знижки на їх оплату чим було порушено права позивача як споживача послуг, свободу її волевиявлення. Відповідачі уклали Договір № 15 без отримання згоди позивача з таких істотних умов договору як предмет і ціна запропонованих послуг, а тому цей договір є таким, що не відповідає внутрішній волі позивача. Крім того, відповідач 1 зловживаючи своїм монопольним становищем на ринку зазначених послуг незаконно вимагає від позивача оплачувати його послуги у двічі завищеному для неї розмірі хоча своєчасно отримувало від Управління соціального захисту населення Олешківської райдержадміністрації списки пільговиків, які мають право на 50 % знижку з оплати житлово-комунальних послуг, а тому Договір № 15 не є законною підставою для виникнення у позивача обов`язків щодо внесення оплати за послуги без врахування її права на пільгову 50 % знижку на їх оплату. Також, позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивач, як власник квартири, враховуючи ненадання та неякісне надання відповідачем № 1 послуг з прибирання сходинкових клітин, прибирання і вивезення снігу та відповідно до законодавства неодноразово зверталась до відповідачів з 31.05.2017 року з пропозиціями укладення індивідуального договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з урахуванням 50 % знижки на їх оплату, додаючи до своїх заяв довідку з Управління соціального захисту населення від 29.06.2016 року про її право на пільгову оплату житлово-комунальних послуг, але відповідач 1 зловживаючи своїм монопольним становищем ухиляється від укладення цього договору з позивачем та ігнорує положення чинного законодавства.
За відзивом на позовну заяву ТОВ БФ Вектор-Плюс вважає позовні вимоги безпідставними та необґрунтованими, просить відмовити в їх задоволенні на підставі наступного. Співвласники багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 на 01.07.2016 року не визначили форму управління багатоквартирним будинком, а тому відповідно до вимог ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку та на підставі рішення виконавчого комітету Олешківської міської ради № 352 від 13.10.2016 року Про призначення управителя багатоквартирного житлового будинку товариство було призначено його управителем, як переможця конкурсу. На підставі вимог законодавства 18.10.2016 р. співвласниками будинку в особі уповноваженого виконавчим комітетом Олешківської міської ради міського голови Воронова Д.М. було укладено договір № 15 щодо цього будинку. У Додатку № 1 до цього договору було визначено перелік послуг з ціною за кожну послугу. Зазначений договір містить всі істотні умови, які визначенні ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку і не суперечить нормам ЦК України. 01.05.2019 року набрав чинності ЗУ Про житлово-комунальні послуги за умовами якого укладенні договори до ведення в дію норм цього Закону, зберігають чинність на умовах визначеними такими договорами. Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (зміни до нього) від імені всіх співвласників укладається управителем співвласником уповноваженим на це рішенням їх зборів. У зв`язку з цим законодавство не передбачає укладення індивідуального договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з кожним співвласником. Крім того, відповідно до норм ЗУ Про житлово-комунальні послуги індивідуальний договір про надання комунальних послуг укладається між співвласником багатоквартирного будинку та виконавцем відповідної комунальної послуги, але при цьому послуги з управління багатоквартирним не відносяться до комунальних послуг. Відповідно до законодавства щодо пільги на оплату послуг з управління багатоквартирним будинком позивач мала звернутися до Олешківського відділення УПСЗН України з подальшим наданням до товариства заяв та підтверджуючих документів наданих з печаткою відділу соцзахисту про що позивачу повідомлялось на її звернення. В свою чергу позивачем не було подано товариству письмової заяви з копіями підтверджуючих документів, завірених відділом соцзахисту, про наявність права на пільгу з оплати послуг з управління, у зв`язку з чим у товариства були відсутні підстави для включення позивача як пільговиказ оплати житлово-комунальних послуг до розрахунків видатків.
За відзивом на позовну заяву Олешківського міського голови Воронова ОСОБА_6 .М. він вважає позовні вимоги безпідставними та необґрунтованими, просить відмовити в їх задоволенні на підставі наступного. Відповідно до вимог ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні до повноважень виконавчих комітетів місцевих рад віднесено призначення у випадку та в порядку, встановленому законом, управителя багатоквартирним будинком. З урахуванням цих вимог та не створенням співвласниками багатоквартирного будинку об`єднання співвласників, не прийняття форми управління будинком відповідно до вимог ЗУ Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку виконавчим комітетом в порядку визначеному законодавством, на підставі конкурсу було визначено рішенням від 13.10.2016 року № 352 Про призначення управителя багатоквартирного житлового будинку управителм будинку АДРЕСА_1 ТОВ БФ Вектор-плюс , як переможця конкурсу та доручено міському голові укласти відповідний договір. На виконання зазначеного міським головою Вороновим ОСОБА_6 .М. від імені співвласників будинку був укладений 18.10.2016 року договір № 15 про надання послуг з управління цим багатоквартирним будинком. ЗУ Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку укладення договору на управління багатоквартирним будинком з кожним співлвасником окремо не передбачено. Крім того, відповідно до вимог законодавства у разі наявності у співвласника права на пільгу з оплати послуги з управління такий співвласник подає управителю письмову заяву з повідомленням про наявність такого права з наданням копій підтверджуючих документів. За інформацією наданою управляючою компанією за період з 18.10.2016 року ні позивач, а ні її чоловік не зверталися з такою заявою.
Ухвалою суду від 14.02.2020 року відкрито спрощене провадження у справі за позовом ОСОБА_3 . Ухвалою суду від 03.06.2020 року прийнято до розгляду заяву ОСОБА_3 про зміну (уточнення) предмету і підстав позову.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримали з підстав зазначених в позові зі змінами та додатково суду пояснив, що Олешківський міський голова Воронов ОСОБА_7 не мав права підписувати оскаржуваний договір, оскільки зазначених повноважень зборами співвласників житлового будинку не було прийнято рішення про його укладення з ТОВ БФ Вектор-Плюс . Крім того, ТОВ БФ Вектор-Плюс мав укласти договір з кожним співвласником окремо з визначенням послуг, які надаватимуться та їх вартості. При ухилення співвласників від укладення договорів це мало бути здійснено в судовому порядку. Також, позивачу не було відомо про укладення договору з ТОВ БФ Вектор-Плюс , якщо б позивач знала про це вона б відповідно подала всі необхідні документи для нарахування їй пільги з оплати цих послуг.
В судовому засіданні представник ТОВ БФ Вектор-плюс позовні вимоги не визнала з підстав зазначених у відзиві.
Олешківський міський голова Воронов Д.М. в судове засідання не з`явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином, у відзиві на позовну заяву просить розглядати справу без його участі.
Заслухавши пояснення учасників та дослідивши письмові докази у справі суд встановив.
За рішенням виконавчого комітету Олешківської міської ради Олешківського району Херсонської області Про призначення управителя багатоквартирного житлового будинку № 352 від 13.10.2016 р. затверджено протокол засідання конкурсної комісії щодо призначення управителя з управління багатоквартирним будинком у м. Олешки від 11.10.2016 року та призначено Товариство з обмеженою відповідальністю Багатопрофільна фірма Вектор-плюс управителем, як переможця конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 . Доручено міському голові укласти договори з ТОВ БФ Вектор-плюс на управління багатоквартирним будинком в м. Олешки окремо по кожному будинку.
За договором № 15 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком з додатком № 1 до нього та додатковими угодами від 15.11.2016 р., 01.01.2018 р., який укладений 18.10.2016 року між співвласниками багктоквартирного будинку 2 Житлоселище у м. Олешки в особі уповноваженого виконавчим комітетом Олешківської міської ради міського голови Вороновим Д.М. (замовник) та ТОВ БФ Вектор-плюс (управитель)
управитель зобов`язується надавати замовникові послуги з управління багатоквартирним будинком та об`єктів благоустрою, що розташовані на прибудинкових територіях, для забезпечення його сталого функціонування відповідно до цільового призначення, збереження його споживчих властивостейта організації забезпечення потреби власників, співвласників, наймачів, орендарів окремих житлових і нежитлових приміщень, а замовник, в особі співвласників, зобов`язуєтьсяздійснити плату за отримані послуги. Перелік складових послуг зазначено в додатку 1 (п. 1, 2).
За надання послуги з управління замовник - співвласники багатоквартирного будинку, щомісячно до 20 числа, сплачують на розрахунковий рахунок управителя 2,3522 грн. за один кВ.м. загальної площі житлових і нежитлових приміщень. Розрахунок ціни послуги визначено у додатку № 1 (п. 6, п-п. 6.1.).
Замовник, в особі співвласників зобов`язаний оплачувати надану послугу з управління багатоквартирним будинком за ціною та у строки, встановленні даним договором (п-п.4 п. 8). Замовник, в особі співвласників має право: - одержувати своєчасно та належної якості з управління багатоквартирним будинком згідно аз законодавством і умовами укладеного договору; - одержувати від управителя інформацію про ціну послуги, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни, порядок надання відповідної послуги; - на зменшення в установленому законодавством порядку розміру плати за послугу з управління у разі її ненадання, надання не в повному обсязі або зниження її якості (п-п. 1, 2, 4 п. 9).
Управитель зобов`язаний: - надавати послуги відповідно до вимог правил управління будинком, у тому числі: надавати необхідну інформацію мешканцям об`єктів, а також власникам (співвласникам) окремого приміщення, які в ньому не проживають, та реєструвати їх звернення в установленому законодавством порядку в разі виникнення аварії або тимчасового припинення надання послуги, предбаченої цим договором; - розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги мешканців об`єкта, а також власників (співвласників) окремих приміщень об`єкта, які в ньому не проживають, і проводити відповідний перерахунок розміру плати за житлово-омунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження якості. Вести облік вимог (претензій) споживачів у зв`язку з порушенням порядку надання житлово-комунальних послуг, зміною їх споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновлювальних робіт; - планувати та провадити діяльність з управління об`єктом відповідно до стандартів, тормативів, норм, порядків і правил; - письмово попереджати замовника про наслідки невжиття або зволікання із вжиттям окремих заходів (п-п. 6, 10, 11 п. 10).
Управитель має право: - отримувати компенсацію за наданні відповідно до закону окремим категоріям громадян пільги та нараховані субсидії з оплати складових послуги з управління багатоквартирним будинком; - отримуваати на поточний банківський рахунок плату від мешканців об`єкта за наданні житлово-комунальні послуги (п-п. 3, 9 п. 11).
Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 19.10.2017 року. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторонни не повідомить письмово іншу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на наступний однорічний строк. Зміни до цього договору вносяться за взаємною згодою сторін (п. 17, 18, 20).
За договором дарування від 25.04.1997 року ОСОБА_8 прийняла у дар квартиру АДРЕСА_3 .
За свідоцтвом про одруження серія НОМЕР_1 від 06.11.1998 року ОСОБА_5 та ОСОБА_8 одружились ІНФОРМАЦІЯ_1 , спільне прізвище після одруження чоловіка та дружини - ОСОБА_1 .
За посвідченням № 1435 виданим ГУПМ ДПА України 23.12.2002 року ОСОБА_5 призначена пенсія за вислугу років згідно ЗУ Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького та рядового складу органів внутрішніх справ .
За посвідченням № 385 виданим ДПА України 09.02.2010 року ОСОБА_5 має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів податкової міліції.
За довідкою Управління соціального захисту населення Цюрупинської районної державної адміністрації Херсонської області № 2-2/3502 від 29.06.2016 року ОСОБА_5 прописаний в АДРЕСА_4 та станом на 29.06.2016 року перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі пільговиків, які мають право на пільги за статусом Міліціонер на пенсії та Ветеран податкової міліції користується 50 % знижкою з оплати на житлово-комунальні послуги за статусом Ветеран податкової міліції .
За листом Управління соціального захисту населення Олешківської районної державної адміністрації від 13.01.2020 року № 2-2/90 ОСОБА_5 перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги з 13.04.2005 р., за статусом ветеран податкової міліції та має право на 50 % пільги на житлово-комунальні послуги згідно з ЗУ Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист. Нарахування знижки з оплати послуг за період з 18.10.2016 року по 30.09.2019 р. входило до повноважень організації, що надає послуги. Управлінням проведено відшкодування витрат за надані пільги окремим громадянам ТОВ Вектор-плюс згідно наданих ним рахунків. Списки пільговиків, які мають право на пільги щомісяця надсилались управлінням підприємству для використання при нарахуванні пільг. Відповідно до списку пільговиків він має право на пільгу з 01.05.2017 р. За період з 18.10.2016 р. по 30.09.2019 р. пільга підприємством йому не нараховувалась.
За претензією ТОВ БФ Вектор-плюс вих. № 487 від 10.05.2017 р. ОСОБА_3 станом на 01.05.2017 року вона має заборгованість за послуги з управління багатоквартирним будинком в сумі 761-21 грн.
За заявою ОСОБА_3 від 31.05.2017 року директору ТОВ БФ Вектор-плюс ОСОБА_9 , Олешківському міському голові ОСОБА_4 внаслідок отримання претензії повідомляє, що вона дійсно є власником кв АДРЕСА_5 АДРЕСА_2 загальною площею 58,7 кв.м. Її чоловік ОСОБА_5 є ветераном податкової міліції, вона має право на оплату комунальних послуг в розмірі 50 % та це її право не враховано. Вона не знайома з рішенням виконавчого комітету про призначення управителя, не підписувала договір на надання послуги на управління багатоквартирним будинком та додаткової угоди до нього. Просить надати їй завірені копії рішення та договорів, надати їй для погодження та підписання проекту особистого Договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. До заяви додає в копіях технічний паспорт на квартиру, свідоцтво про одруження, посвідчення ветерана податкової міліції, посвідчення пенсіонера та довідку управління соціального захисту населення.
За листом виконавчого комітету Олешківської міської ради від 15.06.2017 р. № 2097/2-14 ОСОБА_3 направлено завірені копії документів - рішення виконавчого комітету від 13.10.2016 р. № 352 Про призначення управителя багатоквартирного житлового будинку , договору № 15 від 18.10.2016 р. про надання послуг з управління багатоквартиним будинком, додатков № 1 до договору № 15 від 18.10.2016 р., додаткової угоди від 15.11.2016 р. Крім того, зазначено, що для укладення та підписання договору між нею та управителем необхідно звернутися до ТОВ БФ Вектор-плюс .
За заявою ОСОБА_3 від 06.12.2018 року директору ТОВ БФ Вектор-плюс Колесьянкіну М.І.,(вх. № 184 від 06.12.2018 року) вона зазначає, що Олешківський міський голова ОСОБА_10 не маючи належних повноважень на представництво її інтересів незаконно уклав від її імені Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з ТОВ БФ Вектор-плюс та на підставі цього договору вона інколи отримує рахунки на оплату. ТОВ БФ Вектор-плюс не враховує, що вона є власником кв АДРЕСА_5 АДРЕСА_2 загальною площею 58,7 кв.м. і як дружина ОСОБА_5 ветерана податкової міліції, вона має право на оплату комунальних послуг в розмірі 50 %. В рахунках право на пільгу не враховується. Вона згодна оплачувати рахунки за фактично наданні послуги, якщо з нею буде укладено відповідний договір як споживачем таких послуг. Просить визнати неукладеним договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком між ТОВ БФ Вектор-плюс і Олешківським міським головою Вороновим Д.В., надати їй для погодження і підписання проект відповідного договору, який має бути укладений з нею. До заяви додає в копіях технічний паспорту на квартиру, свідоцтво про одруження, посвідчення ветерана податкової міліції, посвідчення пенсіонера та довідку управління соціального захисту населення.
За листом ТОВ БФ Вектор-плюс вих. № 229 від 12.12.2018 року ОСОБА_3 (на заяву вх. № 184 від 06.12.2018 року) повідомлено, що оскільки співвласники будинку не визначили форму управління та відповідно до рішення виконавчого комітету Олешківської міської ради № 352 від 13.06.2016 р. товариство було призначено управителем, як переможця конкурсу будинку за АДРЕСА_1 . Законність проведення конкурсу та повноваження міського голови Воронова Д.М. на підписання договорів булла підтверджена перевіркою Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України у 2018 році. Заборгованість за наданні послуги з управління будинком ОСОБА_3 складає 3 516,29 грн. Для нарахування пільги на послуги з управління будинком особа яка має на це право, якщо вона бажає скористатися ним, повинна подати в установленному порядку заяву до організації надавача послуг. Нарахування пільг проводиться з дня подачи заяви. За період з 18.10.2016 р. ні заявниця, а ні її чоловік не зверталися з цього приводу, не надавали жодних заяв та документів для нарахування пільг.
За пропозицією про укладення договору (оферта) (повторна) ОСОБА_3 від 28.12.2018 року вона просить у ТОВ БФ Вектор-плюс терміново надати їй для погодження і укладення проект договору про надання послуг, який має бути укладений з нею власником квартири АДРЕСА_2 не пізніше 10.01.2019 року.
За листом ТОВ БФ Вектор-плюс вих. № 03 від 10.01.2019 року ОСОБА_3 (на пропозицію про укладення договору вх. № 1 від 03.01.2019 року) повідомлено, що оскільки співвласники будинку не визначили форму управління та відповідно до рішення виконавчого комітету Олешківської міської ради № 352 від 13.06.2016 р. товариство було призначено управителем, як переможця конкурсу будинку за адресою - АДРЕСА_1 . Для нарахування пільги на послуги з управління будинком особа яка має на це право, якщо вона бажає скористатися ним, повинна подати в установленному порядку заяву до організації надавача послуг. Нарахування пільг проводиться з дня подачи заяви. За період з 18.10.2016 р. ні заявниця, а ні її чоловік не зверталися з цього приводу, не надавали жодних заяв та документів для нарахування пільг.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. Відповідно до ч. 1 ст. 13 ЦК України цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 ЦК України к ожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст.203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Відповідно до ч. 1 ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 237 ЦК України представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов`язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє. Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства. Відповідно до ч. 1 ст. 239 ЦК України правочин, вчинений представником, створює, змінює, припиняє цивільні права та обов`язки особи, яку він представляє.
Відповідно до ч. 1 ст. 358 ЦК України право спільної часткової власності здійснюється співвласниками за їхньою згодою. Відповідно до ч. 1 ст. 360 ЦК України співвласник відповідно до своєї частки у праві спільної часткової власності зобов`язаний брати участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна, у сплаті податків, зборів (обов`язкових платежів), а також нести відповідальність перед третіми особами за зобов`язаннями, пов`язаними із спільним майном. Відповідно до ч. 2 ст. 369 ЦК України розпоряджання майном, що є у спільній сумісній власності, здійснюється за згодою всіх співвласників, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 382 ЦК України квартирою є ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання. Усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав. Відповідно до ч. 1 ст. 385 ЦК України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об`єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.
Відповідно до преамбули ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку (в редакції станом на 18.10.2016 року) (надалі за текстом - ЗУ № 417) цей Закон визначає особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління. Відповідно до ст. 1 ЗУ № 417 багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об`єктами нерухомого майна. Співвласник багатоквартирного будинку (далі - співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку.Управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб. Управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов`язків співвласників, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку. Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 6 ЗУ № 417 співвласники мають право брати участь в управлінні багатоквартирним будинком особисто або через представника. Відповідно до ч. 1 ст. 9, ч. 1 ст. 10 ЗУ № 417 управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку). Співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків. Відповідно до п. 2, 3, 4 ч. 2 ст. 10 ЗУ № 417до повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміну умов договору з управителем,обрання уповноваженої особи (осіб) співвласників під час укладання, внесення змін та розірвання договору з управителем, здійснення контролю за його виконанням, визначення повноважень управителя щодо управління багатоквартирним будинком. Відповідно до ч. 1, 5, 6 ст. 11 ЗУ № 417 управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Якщо зборами співвласників прийнято рішення про укладення договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, такий договір (зміни до нього) підписується співвласником (співвласниками), уповноваженим (уповноваженими) на це рішенням зборів співвласників. Такий договір підписується на умовах, затверджених зборами співвласників, та є обов`язковим для виконання всіма співвласниками. Договір з управителем укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово іншу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на наступний однорічний строк.
Відповідно до п.п. 1, 5 ст. 13 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ № 417 цей Закон набирає чинності з 1 липня 2015 року. У разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. Якщо протягом дії договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеного за результатами конкурсу, співвласники приймуть рішення про зміну форми управління багатоквартирним будинком або про обрання іншого управителя, співвласники мають право достроково розірвати такий договір, попередивши про це управителя, призначеного на конкурсних засадах, не пізніш як за два місяці до дня розірвання договору.
Відповідно до п. 1 розділу І, п.п. 5, 6 розділу V Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 150 від 13.06.2016 року (в редакції станом на 18.10.2016 року) прийнятого відповідно до п. 5 ст. 13 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласники якого не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком. Підписаний протокол засідання конкурсної комісії є підставою для прийняття виконавчим органом місцевої ради протягом п`яти календарних днів з моменту його підписання рішення про призначення управителя. Протягом п`яти календарних днів з дня прийняття виконавчим органом місцевої ради рішення про призначення управителя з переможцем конкурсу укладається договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком. Договір про надання послуги за кожним багатоквартирним будинком, що входив в об`єкт конкурсу, строком на один рік від імені співвласників багатоквартирного будинку підписує уповноважена особа виконавчого органу місцевої ради, за рішенням якого призначається управитель.
Відповідно до ч. 1 ст. 1, п.п. 4, 9 ч. 1 ст. 7, ч. 1 ст. 13, ч. 1, 2, 3 ст. 19, ч. 2, п. 1 ч. 3 ст. 20, п. 3 ч. 2 ст. 21, ч. 3 ст. 23, п. 1 ч. 1, п. 2 ч. 2 ст. 25, ч. 1 ст. 29ЗУ Про житлово-комунальні послуги від 24.06.2004 року № 1875 (в редакції на 18.10.2016 року)
житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил;
власник приміщення, будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - власник) - фізична або юридична особа, якій належить право володіння, користування та розпоряджання приміщенням, будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, зареєстроване у встановленому законом порядку;
комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи у забезпеченні холодною та гарячою водою, водовідведенням, газо- та електропостачанням, опаленням, а також вивезення побутових відходів у порядку, встановленому законодавством;
споживач - фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу;
виконавець - суб`єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору ;
утримання будинків і прибудинкових територій - господарська діяльність, спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством.
До повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить визначення виконавця житлово-комунальних послуг (крім послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) відповідно до цього Закону в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства;укладання договорів з підприємствами різних форм власності на вироблення та/або виконання житлово-комунальних послуг;
Залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на:
- комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);
- послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо);
- послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо);
- послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).
Відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах . Учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник. Особливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є балансоутримувач та управитель, які залежно від цивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником .
Споживач має право на укладення договору з виконавцем відповідних послуг на профілактику, повірку, а також заміну або ремонт санітарно-технічних приладів, пристроїв, обладнання та засобів обліку, що вийшли з ладу. Споживач зобов`язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.
Виконавець зобов`язаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.
У разі спільної власності кількох співвласників рішення щодо утримання на балансі та/або управління майном приймається відповідно до закону.
Управитель має право здійснювати управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд та забезпечувати їх належну експлуатацію. Управитель зобов`язаний дотримуватись умов договорів з учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг.
Договір на надання житлово-комунальних послуг (крім послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем або уповноваженою ним особою .
Відповідно до ст. 15, п. 3-1 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень ЗУ Про житлово-комунальні послуги від 09.11.2017 року № 2189 (який набрав чинності 10.12.2017 року та зазначені вище норми якого введено в дію 10.05.2018 року) договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (зміни до нього) від імені всіх співвласників багатоквартирного будинку укладається з визначеним відповідно до законодавства управителем співвласником (співвласниками), уповноваженим (уповноваженими) на це рішенням зборів співвласників. Такий договір підписується на умовах, затверджених зборами співвласників, та є обов`язковим для виконання всіма співвласниками. У випадках, визначених законом, договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком укладається від імені співвласників багатоквартирного будинку уповноваженою особою органу місцевого самоврядування. В одному багатоквартирному будинку договір про надання послуг з управління може укладатися одночасно не більш як з одним управителем. Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк. Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладений від імені співвласників багатоквартирного будинку уповноваженою особою органу місцевого самоврядування, може бути достроково розірваний у випадках та порядку, визначених законом. Договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладені до введення в дію норм цього Закону, що регулюють надання послуг з управління багатоквартирним будинком, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами (у тому числі вивезення побутових відходів за наявності), до дати набрання чинності договорами про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що укладені за правилами, визначеними цим Законом. У разі якщо згідно з такими договорами передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.
Відповідно до п.п. 17, 19, 22 ст. 1, ч. 1 ст. 5, ч. 1 ст. 15, ч. 2 ст. 17, п. 2 ч. 1 ст. 21ЗУ Про захист прав споживачів від 12.05.1991 року № 1023 (в редакції станом на 18.10.2016 року) послуга - діяльність виконавця з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального чи нематеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих потреб . Продукція - будь-які виріб (товар), робота чи послуга, що виготовляються, виконуються чи надаються для задоволення суспільних потреб. Споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов`язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов`язків найманого працівника. Держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров`я і життєдіяльності. Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою. Споживач має право на вільний вибір товарів і послуг у зручний для нього час та на вільне використання електронних платіжних засобів з урахуванням режиму роботи та обов`язкових для продавця (виконавця) форм (видів) розрахунків, установлених законодавством України. Крім інших випадків порушень прав споживачів, які можуть бути встановлені та доведені виходячи з відповідних положень законодавства у сфері захисту прав споживачів, вважається, що для цілей застосування цього Закону та пов`язаного з ним законодавства про захист прав споживачів права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо при реалізації продукції будь-яким чином порушується свобода волевиявлення споживача та/або висловлене ним волевиявлення.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 ЦПК України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявленні вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається яе на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Позивачем не доведено того, що співвласниками житлового будинку АДРЕСА_1 на 13.10.2016 року та 18.10.2016 року було створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, було прийнято рішення про форму управління будинком чи було прийнято рішення про укладення договору з управління будинком з певним управителем. Крім того, позивач про це і не зазначає (не стверджує) ні в позовній заяві, а ні у відповідях на відзиви відповідачів і доказів про наявність цих обставин (фактів) не надав.
Власники квартир, нежитлових приміщень житлового будинку АДРЕСА_1 ,в тому числі і позивач, є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна цього будинку, мають право спільно розпоряджатися ним, приймати рішення з усіх питань управління будинком, в тому числі визначення управителя для належного утримання та ремонту спільного майна, прибудинкової території, належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб, затверджувати та змінювати умови договору з управителем та уповноважувати певного співвласника на підписання такого договору.
Послуга з управління багатоквартирним будинком (утримання будинку та прибудинкової території) на час укладення спірного договору була житлово-комунальною послугою. Споживачем цієї послуги є фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати цю послугу. Зазначена послуга надається всім співвласникам такого будинку, а тому споживачем цієї послуги є не окрема фізична чи юридична особа, як певний власник квартири, нежитлового приміщення в будинку забезпечуючи його особисті потреби в отримання газо-, водо-, електро - постачання цієї квартири, приміщення, а всі власники таких квартир та нежитлових приміщень, як співвласники спільного майна цього будинку для задоволення їх спільних потреб в забезпеченні функціонування цього будинку (множинність осіб, які є вважається споживачем такої житлово-комунальної послуги). У зв`язку з чим, договір щодо управління будинком укладається між співвласниками, особою уповноваженою ними та від їх імені з виконавцем зазначеної послуги.
Враховуючи, що співвласниками багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 до 01.07.2016 року не було створено об`єднання співвласників, не визначено форми управління будинком, не було прийнято рішення про укладення договору з управління будинком з певним управителем, а тому представництво цих співвласників відповідно до закону, щодо визначення управителя цього будинку та укладення з ним відповідного договору, перейшло до виконавчого комітету Олешківської міської ради Херсонської області. У зв`язку з чим, виконавчим комітетом Олешківської міської ради Херсонської області правомірно було прийнято рішення про проведення конкурсу для визначення управителя цього багатоквартирного будинку. Тобто, виконавчий комітет Олешківської міської ради Херсонської області став представником співвласників цього будинку та мав право від їх імені визначити управителя відповідно до законодавства, укласти з ним договір на управління цим будинком з визначенням усіх істотних умов цього договору, в тому числі щодо послуг, які надаватимуться та їх вартості.
На підставі зазначеного, ОСОБА_3 не мала та не має права на укладення індивідуального договору про надання послуг з управління цим багатоквартирним будинком АДРЕСА_1 з ТОВ БФ Вектор-Плюс .
У зв`язку з відсутністю у ОСОБА_3 права на укладення з ТОВ БФ Вектор-плюс індивідуального договору про надання послуг з управління цим багатоквартирним будинком АДРЕСА_1 , а тому у ТОВ Вектор-плюс відсутній і обов`язок (зобов`язання) укласти з нею відповідний договір.
При цьому, зазначеним спірним договором не було і порушено її право, як споживача на вільний вибір виконавця послуги з утримання багатоквартирного будинку, свободу її волевиявлення, не відповідність її внутрішній волі, оскільки зазначена послуга не надається за індивідуальним замовленням споживача для задоволення її особистих потреб.
У зв`язку з зазначеним, Договір про надання послуг у управління багатоквартирним будинком від 18.10.2016 року № 15 укладено з додержанням вимог ч. 1 - 3 ст. 203 ЦК України та підстави для визнання його недійсним, які зазначенні ОСОБА_3 відсутні.
Відповідно до ч. 1 ст. 11, ч. 1, 3 ст. 12, п.п. 2, 3, 7, 14, 16, 19 ч. 4, 5 ст. 42, ч. 6, 8 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року № 280/97-ВР в редакції, яка діяла в період з 13.10.2016 року по 18.10.2016 року, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно міста. Міський голова очолює виконавчий комітет відповідної міської ради, головує на її засіданнях.
Міський голова організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; підписує рішення ради та її виконавчого комітету;здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету;представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради;здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів. Сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.
Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.
Сільський, селищний, міський голова, голова районної у місті, районної, обласної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.
Відповідно до п.п. 1, 5 ст. 13 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ № 417 цей Закон набирає чинності з 1 липня 2015 року. У разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. Якщо протягом дії договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеного за результатами конкурсу, співвласники приймуть рішення про зміну форми управління багатоквартирним будинком або про обрання іншого управителя, співвласники мають право достроково розірвати такий договір, попередивши про це управителя, призначеного на конкурсних засадах, не пізніш як за два місяці до дня розірвання договору.
Відповідно до п. 1 розділу І, п.п. 5, 6 розділу V Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 150 від 13.06.2016 року (в редакції станом на 18.10.2016 року) прийнятого відповідно до п. 5 ст. 13 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласники якого не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком. Підписаний протокол засідання конкурсної комісії є підставою для прийняття виконавчим органом місцевої ради протягом п`яти календарних днів з моменту його підписання рішення про призначення управителя. Протягом п`яти календарних днів з дня прийняття виконавчим органом місцевої ради рішення про призначення управителя з переможцем конкурсу укладається договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком. Договір про надання послуги за кожним багатоквартирним будинком, що входив в об`єкт конкурсу, строком на один рік від імені співвласників багатоквартирного будинку підписує уповноважена особа виконавчого органу місцевої ради, за рішенням якого призначається управитель.
На підставі зазначеного, оскільки законодавством визначення управителя багатоквартирного будинку, підписання з ним договору, уповноваження особи, яка буде підписувати зазначений договір віднесено до компетенції виконавчого комітету органу місцевого самоврядування та саме виконавчим комітетом Олешківської міської ради Олешківського району Херсонської області прийнято рішення № 352 від 13.10.2016 року Про призначення управителя багатоквартирного житлового будинку , яким переможцем конкурсу визначено ТОВ БФ Вектор-плюс та доручено міському голові укласти відповідний договір, Олешківський міський голова Воронов Д.М. не приймав відповідного розпорядження в межах своєї компетенції щодо визначення управителя та підписання з ним договору, він діяв в даному випадку на підставі рішення виконавчого комітету, а тому він не є належним відповідачем у справі, а належним відповідачем повинен виступати виконавчий комітет Олешківської міської ради Олешківського району Херсонської області, тобто позовні вимоги позивачем мали бути заявлені саме до виконавчого комітету Олешківської міської ради Олешківського району Херсонської області.
Судом не здійснюється оцінка доказів щодо не надання, неякісного надання ТОВ БФ Вектор-Плюс послуг з прибирання сходинкових клітин, снігу, не встановлюються та не аналізуються ці обставини, оскільки вони не можуть слугувати підставою для визнання договору недійсним та позивачем і не обґрунтовано цю вимогу зазначеними обставинами, тобто ці факти не входять до предмету доказування у цій справі, оскільки вони можуть слугувати лише підставою для несплати за ненаданні або неякісно наданні послуги чи розірвання договору.
Відповідно до п. 6 ст. 6, 8 ЗУ Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист від 24.03.1998 року № 203 (в редакції станом на 18.10.2016 року) ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ, ветеранам Національної поліції, ветеранам податкової міліції надається пільга - 50-відсоткова знижка плати за користування житлом (квартирної плати) та плати за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги) і членами їх сімей, які проживають разом з ними, в жилих будинках усіх форм власності в межах норм, передбачених законодавством, або 50-відсоткова знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.
Ветерани військової служби, ветерани органів внутрішніх справ, ветерани Національної поліції, ветерани податкової міліції та члени їх сімей позбавляються права на пільги на період відбування ветераном військової служби, ветераном органів внутрішніх справ, ветераном Національної поліції призначеного судом покарання у вигляді позбавлення волі.
Відповідно до ст. 9 ЗУ Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії від 05.10.200 року № 2017 (в редакції станом на 18.10.2016 року) державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування встановлюються з метою визначення державних гарантій щодо надання житлово-комунальних послуг та розмірів плати за житло і житлово-комунальні послуги, які забезпечують реалізацію конституційного права громадянина на житло. До їх числа відносяться: гранична норма оплати послуг з утримання житла, житлово-комунальних послуг залежно від отримуваного доходу; соціальна норма житла та нормативи користування житлово-комунальними послугами, щодо оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії малозабезпеченим громадянам…
Відповідно до п.п. 37, 38 Правил надання послуг з управління багатоквартирним будинком затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 712 від 05.09.2018 року (яка набрала чинності 13.09.2018 року) надання пільг та нарахування субсидії на оплату послуги з управління здійснюється відповідно до вимог законодавства. У разі наявності у співвласника права на пільгу з оплати послуги з управління такий співвласник подає управителю письмову заяву з повідомленням про наявність такого права з наданням копій підтвердних документів. Управитель веде облік доходів та облік витрат окремо за кожним будинком, що перебуває в його управлінні, та забезпечує співвласникам доступ до такої інформації у порядку, визначеному договором управління. Управитель на вимогу співвласника надає інформацію про фактичні витрати відповідно до кошторису.
Відповідно до п.п. 1, 2, 10, 11 Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 29.01.2003 року (в редакції станом на 18.10.2016 року) Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр), - автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із законами України. До Реєстру включається така інформація: загальні відомості про пільговика (прізвище, ім`я та по батькові, число, місяць, рік народження, ідентифікаційний номер у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів, адреса зареєстрованого місця проживання, склад сім`ї, характеристика житла), реквізити паспорта та документа, що підтверджує право на пільги, а також категорія пільговика, перелік пільг, на які він має право, інформація про те, якими пільгами він реально користується. Для включення до Реєстру інформації про пільговика він подає уповноваженому органу копії документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім`ї на пільги (з пред`явленням оригіналів цих документів), копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів, пред`являє паспорт та надає інформацію про характеристику житла та послуги, щодо отримання яких він має пільги та реально ними користується. Підприємства та організації, що надають послуги, щомісяця до 25 числа подають уповноваженому органу на паперових та електронних носіях розрахунки щодо вартості послуг, наданих пільговикам у минулому місяці, згідно з формою "2-пільга".
Власником кв. АДРЕСА_6 є ОСОБА_3 , яка є її особистою приватною власністю. Вона є членом сім`ї (дружиною) - ОСОБА_5 , який єветерани податкової міліції та вона, як член його сім`ї, яка проживає разом з ним відповідно до п. 6 ст. 6, 8 ЗУ Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист від 24.03.1998 року № 203 (в редакції станом на 18.10.2016 року) мала та має право на пільгу - 50-відсоткову знижку плати за комунальні послуги, в тому числі з управління цим багатоквартирним будинком. При цьому це право не заперечується ТОВ БФ Вектор-плюс , а лише зазначається, що їй необхідно було до вимог законодавства своєчасно заявити про наявність зазначеного права та надати відповідні документи, що його підтверджують. Позивачем не доведено тієї обставини, що вона зверталась з 18.10.2016 року до ТОВ БФ Вектор-плюс з заявою про врахування їй цієї пільги. Про наявність у позивача зазначеного права ТОВ БФ Вектор-плюс було повідомлено лише 06.12.2018 року за її заявою, яка містить вхідний номер та дату і на яку відповіло товариство. Доказів отримання ТОВ БФ Вектор-плюс від неї заяви датованою 31.05.2017 року позивачем не надано. Крім цього, за довідкою та листом Управління соціального захисту населення Цюрупинської/Олешківської райдержадміністрації Херсонської області від 29.06.2016 року та 13.01.2020 року, саме ОСОБА_5 має право на зазначену пільгу і саме він перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на цю пільгу. Доказів того, що до цього реєстру внесені відомості про ОСОБА_3 , як члена сім`ї ОСОБА_5 , яка має права на вказану пільгу та повідомлення органом соціального захисту ТОВ БФ Вектор-плюс про наявність у неї права на таку пільгу позивачем не надано. На підставі викладеного, враховуючи, що ТОВ БФ Вектор-плюс не було відомо про наявність у позивача відповідного права на 18.10.2016 року, а тому товариством не було ї допущеного порушення її права. У зв`язку з зазначеним, відсутні і підстави для здійснення захисту її права судом шляхом його визнання. Крім того, позов і не містить такого предмету, як зобов`язання товариства здійснити відповідний перерахунок вартості послуги з утримання будинку з урахуванням її права на пільгу.
На підставі зазначеного, у задоволенні позовних вимог ОСОБА_3 до Товариства з обмеженою відповідальністю Багатопрофільна фірма Вектор-плюс та Олешківського міського голови м. Олешки Херсонської області ОСОБА_4 слід відмовити.
Враховуючи, що у задоволенні позовних вимог судом відмовлено, позивач звільнена від сплати судового збору, а тому судом не вирішується питання щодо стягнення цих судових витрат з відповідачів.
Керуючись ст.ст.1 -5, 12, 13, 19, 76 -81, 89, 133, 141, 258, 259, 263-265, 273, 352,354,355 Цивільного процесуального кодексу України суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_3 до Товариства з обмеженою відповідальністю Багатопрофільна фірма Вектор-плюс та Олешківського міського голови м. Олешки Херсонської області ОСОБА_4 відмовити.
Місце проживання ОСОБА_3 : АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_2 .
Місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю Багатопрофільна фірма Вектор-плюс : Херсонська область, Олешківський район, м. Олешки, вул. Поштова, буд. 21-а кв. 1, код ЄДРПОУ 40846752.
Місце роботи Олешківського міського голови м. Олешки Херсонської області Воронова Дмитра ОСОБА_11 : Херсонська область, Олешківський район, м. Олешки, вул. Гвардійська, буд. АДРЕСА_7 , РНОКПП не встановлено з підстав неможливості однозначно ідентифікувати особу.
На рішення може бути подано апеляційну скаргу до Херсонського апеляційного суду через Цюрупинський районний суд Херсонської області протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Строк апеляційного оскарження продовжується на строк дії карантину встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Повне рішення суду складено 26.06.2020 року.
Суддя (підпис) Савчак С. П.
Суд | Цюрупинський районний суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2020 |
Оприлюднено | 26.06.2020 |
Номер документу | 90052674 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Цюрупинський районний суд Херсонської області
Савчак С. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні