КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 червня 2020 року м.Кропивницький Справа № 340/1506/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд
в складі головуючого судді Пасічника Ю.П.
за участю секретаря судового засідання Побочій О.В.
представника позивача Поповича П.О.
представника відповідача Данілова С.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ТОВ "Новоархангельське автотранспортне підприємство - 13544" (вул.Центральна, 111, смт.Новоархангельськ, Кіровоградська область, 26100, код ЄДРПОУ 03117381) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25006, код ЄДРПОУ 43142606) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 22.01.2020р. №00000233200, яким до позивачеві застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 250000 грн.
Позивач зазначив, що у зв`язку із змінами чинного законодавства, ним 21.06.2019р. до відповідача було подано заяву про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та відповідно до платіжного доручення №243 здійснено відповідну оплату. За результатами розгляду заяви, відповідачем 12.07.2019р. видано ліцензію №11120314201900172.
11.12.2019р. посадовими особами відповідача на підставі наказу №628 від 10.12.2019р. та направлень на проведення перевірки №№661, 662 від 10.12.2019р. проведено фактичну перевірку позивача з питань дотримання норм законодавства у сфері обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пального. За результатами перевірки складено акт №137/11-28-32-01/03117381 від 16.12.2019р., який отриманий засобами поштового зв`язку 17.12.2019р.
В ході перевірки на підставі фіскальних чеків встановлено, що в період з 01.07.2019р. по 11.07.2019р. позивачем здійснювалась роздрібна реалізація пального за відсутності відповідної ліцензії, що є порушенням ч. 20 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального та стало підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 250000 грн. на підставі абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального .
Позивач не погодившись з оскаржуваним рішенням, з підстав зазначених у позові письмових пояснення наведених у відповіді на відзив (а.с.84-94), звернувся до суду з даним позовом.
Відповідач, заперечуючи проти позову, надав письмовий відзив на позов (а.с.59-60) та вказав, що перевірка позивача здійснена на підставі, в межах повноважень та у спосіб визначені Податковим кодексом України та Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального . Факти виявлених порушень зафіксовано письмовими доказами, які долучені до відзиву на позов (а.с.59,60).
Ухвалою суду від 19.05.2020р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, судове засідання призначено на 12.06.2020р. (а.с.51).
Ухвалою суду від 12.06.2020р. розгляд справи відкладено до 24.06.2020р. за клопотанням представника позивача для витребування додаткових доказів (а.с.80).
24.06.2020р. в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину рішення, складення повного тексту рішення відкладено до 29.06.2020р. (а.с.186).
Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позову з наступних підстав.
Суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначення виключного переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлення уніфікованого порядку їх ліцензування, нагляду і контролю у сфері ліцензування, відповідальності за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності, врегульовано нормами Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності від 02.03.2015р. № 222-VIII (надалі - Закон 222).
Зокрема, п. 7 ч. 1 ст. 7 вказаного закону (із змінами несеними Законом України №2725-VIII від 16.05.2019, які набрали чинності 22.05.2019) передбачено, що ліцензуванню підлягає виробництво і торгівля спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами і пальним, зберігання пального, яка ліцензується відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального".
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України, врегульовано Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" від 19.12.1995 №481/95-ВР (надалі Закон 481/95).
Частина 20 ст. 15 Закону 481/95 (із змінами несеними Законом України від 23.11.2018 №2628-VIII, які набрали чинності 01.01.2019) передбачає, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Постановою КМУ від 05.08.2015 №609 затверджено переліку органів ліцензування видів господарської діяльності визначених Законом 222.
Зокрема, ліцензування роздрібної торгівлі пальним віднесено до відання територіальних органів ДФС, а з урахуванням положень Постанови КМУ від 18.12.2018р. №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України вказані повноваження перейшли до відання територіальних органів ДПС.
Враховуючи вищевказані норми Закону 222 та Закону 481/95, дату набрання ними чинності та визначеності органу ліцензування, суд зазначає, що суб`єкти господарювання, які здійснювали діяльність з роздрібної торгівлі пальним або мали намір здійснювати таку діяльність, мали достатньо часу для врегулювання питання щодо одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
З матеріалів справи вбачається, що позивач 08.07.2019р. звернувся до відповідача із заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (вх. №20330/10) за місцем роздрібної торгівлі: ст. Новоукраїнка, вул. Центральна, 111 (а.с.117,118). Відповідно до розділу 12 вказаної заяви, внесено платіж за ліцензію в розмірі 2000 грн. згідно платіжного доручення №243 від 21.06.2019р. (а.с.120).
12.07.2019р. позивачеві, в межах строку визначеного ч. 46 ст. 15 Закону 481/95, видано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер 11120314201900172, терміном дії з 12.07.2019р. до 12.07.2024р. (а.с.33).
Згідно п. 75.1., 75.1.3 ст. 75. контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Згідно п. 81.1. ст. 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;
копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;
службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.
При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
З матеріалів справи вбачається, що 10.12.2019р. відповідачем видано наказ про проведення фактичної перевірки позивача №628 (а.с.34).
На підставі наказу видано направлення на перевірку від 10.12.2019р. №№661, 662 (а.с.35,34).
11.12.2019р. посадові особи відповідача для проведення фактичної перевірки прибули до місяця знаходження автозаправки належної позивачеві за адресою: Кіровоградська обл., смт. Новоархангельськ, вул. Центральна, 111.
У зв`язку з відмовою представників позивача отримати направлення на перевірку, посадовим особами відповідача складено відповідний акт від 11.12.2019р. (а.с.63 звор.).
11.12.2019р. посадовими особами відповідача була проведена фактична перевірка за дотриманням суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним.
Результати перевірки оформлені актом №137/11-28-32-01/03117381 від 16.12.2019р. (а.с.38-41).
У зв`язку з відмовою представників позивача підписати та отримати акт перевірки, посадовими особами відповідача складено відповідний акт (а.с.63). Акт перевірки направлено на адресу позивача засобами поштового зв`язку та отримано ним 17.12.2019р., що не заперечується позивачем (а.с.42).
Перевіркою встановлені порушення ч. 20 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , а саме - реалізація пального без ліцензії на право роздрібної торгівлі.
У зв`язку з виявленим порушенням та на підставі абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.01.2020р. №00000233200, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 250000 грн. (а.с. 43).
Надаючи правову оцінку правомірності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, суд виходить з наступного.
Згідно ст. 1 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального роздрібна торгівля - діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб`єктах господарювання громадського харчування; ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Відповідно до ч. 20 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 7 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності ліцензуванню підлягає виробництво і торгівля спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами і пальним, зберігання пального, яка ліцензується відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального".
Як вбачається з матеріалів справи, позивач здійснює господарську діяльність з роздрібної торгівлі пальним через АЗС, яка належить йому на праві власності (а.с.135-138) за адресою: вул. Центральна, 11, смт. Новоархангельськ, Кіровоградської області.
В процесі здійснення господарської діяльності позивачем використовується реєстратор розрахункових операцій АЗС POS Mini заводський номер TN80081003 (а.с.119).
Відповідно до ст. 2 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу. До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо; контрольна стрічка - копії розрахункових документів послідовно сформованих реєстратором розрахункових операцій, що надруковані або створені в електронній формі таким реєстратором, а також копії фіскальних звітних чеків у разі створення контрольної стрічки в електронній формі.
Згідно пунктів 1, 7 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані:
1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
7) подавати до органів доходів і зборів звітність, пов`язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв`язку.
Суб`єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв`язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам`яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам`яті модемів, які до них приєднані.
Порядок передачі інформації до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв`язку встановлюється органом доходів і зборів на базі технології, розробленої Національним банком України та погодженої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Відповідно п. 1.1. розділу І Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 08.10.2012 № 1057 (надалі - Вимоги), цими Вимогами встановлюються критерії щодо створення контрольної стрічки в електронній формі в реєстраторах розрахункових операцій (далі - РРО) для різних сфер застосування та вимоги до модемів, за допомогою яких РРО передаватимуть дані в електронній формі дротовими або бездротовими каналами зв`язку згідно з технологією, розробленою Національним банком України (далі - Національний банк).
Згідно п. 1.2. розділу І Вимог контрольна стрічка в електронній формі (далі - КСЕФ) - копії розрахункових документів, а також копії фіскальних звітних чеків, послідовно сформованих РРО, що створені в електронній формі таким реєстратором, які зберігаються на носії контрольної стрічки у формі пакетів даних; контрольно-звітна інформація - інформація, яку необхідно передавати до органів податкової служби дротовими або бездротовими каналами зв`язку згідно з пунктом 7 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон).
Отже, позивач в силу положень п. 7 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язаний подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв`язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам`яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам`яті модемів, які до них приєднані.
З матеріалів справи вбачається, що згідно витягу з інформаційної бази даних ДПС України (фіскальні чеки в електронному вигляді) інформації щодо реалізації пального на АГЗС, яка належить позивачеві (код ЄДРПОУ 03117381) та розташована на адресою: вул. Центральна, 11, смт. Новоархангельськ, Кіровоградської області, в період з 01.07.2019р. по 11.07.2019р. здійснювалась реалізація пального (а.с.46).
Як вже встановлено судом, ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним отримана позивачем 12.07.2019р. (а.с.33), тобто, в період з 01.07.2019р. по 11.07.2019р. позивач здійснював реалізацію пального без відповідної ліцензії.
Таким чином, зібрані у справі докази повністю спростовують доводи позивача викладені у позовній заяві та відповіді на відзив.
Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 22.01.2020р. №00000233200, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 250000 грн. є безпідставними та задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено 26.06.2020 року.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Ю.П. Пасічник
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2020 |
Оприлюднено | 30.06.2020 |
Номер документу | 90070412 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. Пасічник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні