ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
30.06.2020Справа № 910/7618/20
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю РОМАКС БУД ЛТД (04107, м.Київ, ВУЛ. ПІДГІРНА/ТАТАРСЬКА, будинок 3/7, Ідентифікаційний код юридичної особи 41135115) до проТовариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА РЕНАЛ (03124, м.Київ, БУЛЬВАР ВАЦЛАВА ГАВЕЛА , будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи 19133293) стягнення 152033,55 грн. Суддя Чинчин О.В.
Представники: без повідомлення представників сторін
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю РОМАКС БУД ЛТД звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА РЕНАЛ про стягнення 152033,55 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням Відповідачем зобов`язання за Договором поворотної безвідсоткової фінансової допомоги № ПФД18/07/2019 від 18.07.2018 в частині повного та своєчасного повернення грошових коштів у зв`язку з чим у Відповідача виникла заборгованість у розмірі 120 000,00 грн. З огляду на наявність вказаної заборгованості Позивачем нараховано Відповідачу 3511,90 грн. інфляційних втрат, 3366,47 грн. 3 % річних та 25155.18 грн. пені.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.06.2020 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю РОМАКС БУД ЛТД прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі №910/7618/20, вирішено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11.06.2020 виправлено описки в ухвалі Господарського суду міста Києва від 05.06.2020.
25.06.2020 до Господарського суду міста Києва від Відповідача надійшла заява № 79 від 25.06.2020 про заперечення щодо розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження.
Суд, розглянувши подану Відповідачем заяву про заперечення щодо розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, зазначає наступне.
Відповідно до ч. 4 ст. 250 Господарського процесуального кодексу України якщо відповідач в установлений судом строк подасть заяву із запереченнями проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, суд залежно від обґрунтованості заперечень відповідача постановляє ухвалу про:
1) залишення заяви відповідача без задоволення;
2) розгляд справи за правилами загального позовного провадження та заміну засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням.
В обґрунтування заперечень проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження Відповідач посилається на те, що із введенням карантину в Україні діють форс-мажорні обставини, які впливають на порядок нарахування і розмір штрафних санкцій за договірними зобов`язаннями.
Відповідно до ч. 1 ст. 247 Господарського процесуального кодексу України у порядку спрощеного позовного провадження розглядаються малозначні справи.
Згідно з ч. 5 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України для цілей цього Кодексу малозначними справами є:
1) справи, у яких ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
2) справи незначної складності, визнані судом малозначними, крім справ, які підлягають розгляду лише за правилами загального позовного провадження, та справ, ціна позову в яких перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
За приписами ч. 3 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України, загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Відповідно до частини 2 статті 247 Господарського процесуального кодексу України у порядку спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка інша справа, віднесена до юрисдикції господарського суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Дослідивши матеріали позовної заяви, враховуючи предмет та підстави позову, подані докази, Суд зазначає, що дана справа є малозначною в розумінні ст. 12 Господарського процесуального кодексу України, зміна порядку нарахування штрафних санкцій не впливає на складність спору, Відповідач не позбавлений права надавати суду власні розрахунки заявлених до стягнення сум, а тому заперечення Відповідача щодо розгляду даної справи в порядку спрощеного позовного провадження Судом не приймаються, так як частини 2-6 статті 250 ГПК України у даному випадку не застосовуються.
Крім того, статтею 3 Конституції України встановлено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України (стаття 6 Конституції України).
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 , відповідно до статті 29 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 Кабінетом Міністрів України установлено з 12 березня до 3 квітня 2020 року на усій території України карантин.
Листом 9/рс-186/20 від 16.03.2020 Радою суддів України з метою убезпечення населення України від поширення гострих респіраторних захворювань та коронавірусу COVID-19, рекомендовано встановити особливий режим роботи судів України на період з 16.03.2020 по 03.04.2020, а саме по можливості здійснювати судовий розгляд справ без участі сторін, в порядку письмового провадження.
Постановою Кабінету Міністрів України № 215 від 16.03.2020 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 введено заборону залізничних, авіа- та автобусних міжміських та міжобласних пасажирських перевезень, а також робота метрополітенів; заборонено проведення всіх масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів, у яких бере участь понад 10 осіб. Дозволено лише заходи, необхідні для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Постановою Кабінету Міністрів України № 239 від 25.03.2020 Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та встановлено з 12 березня до 24 квітня 2020 року на усій території України карантин.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 338-р від 25.03.2020 Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації відповідно до статті 14 та частини другої статті 78 Кодексу цивільного захисту України з метою ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації природного характеру державного рівня, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та з урахуванням поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, висновків Всесвітньої організації охорони здоров`я щодо визнання розповсюдження COVID-19 у країнах світу пандемією установлено для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режим надзвичайної ситуації до 24 квітня 2020 року.
Постановою Кабінету Міністрів України № 291 від 22.04.2020 Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та встановлено з 12 березня до 11 травня 2020 року на всій території України карантин.
Постановою Кабінету Міністрів України № 392 від 20.05.2020 Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів встановлено з 22.05.2020 по 22.06.2020 на території України карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 .
Постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2020 р. № 500 Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України № 392 від 20.05.2020 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та встановлено з 22.05.2020 по 31.07.2020 на всій території України карантин.
За таких підстав, заява Відповідача проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження задоволенню не підлягає.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 12, 233, 234, 235, 250 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва
ПОСТАНОВИВ:
1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА РЕНАЛ проти розгляду справи №910/7618/20 в порядку спрощеного позовного провадження - залишити без задоволення.
2. Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
Дата складання та підписання повного тексту ухвали: 30 червня 2020 року.
Суддя О.В. Чинчин
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2020 |
Оприлюднено | 01.07.2020 |
Номер документу | 90081915 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Чинчин О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні