Герб України

Рішення від 24.06.2020 по справі 921/95/20

Господарський суд тернопільської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

24 червня 2020 року м. ТернопільСправа № 921/95/20

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Чопка Ю.О.

при секретарі судового засідання Коник М.М.

розглянувши справу:

за позовом Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації Тернопільгаз , м.Тернопіль

до відповідача: Фізичної особи - підприємця Корнак Олени Володимирівни, м.Чортків Тернопільської област.

про стягнення боргу в сумі 16 284 грн. 39 коп.

За участю представників від:

Позивача: Ловчук М.В., представниця за довіреністю

Відповідача: Прислопський В.Я., представник за довіреністю,

Корнак О.В.

Суть спору

Приватне акціонерне товариство "Тернопільгаз", вул. Чернівецька,54, м.Тернопіль звернулося до Господарського суду Тернопільської області з позовом до фізичної особи - підприємця Корнак Олени Володимирівни, АДРЕСА_1 про стягнення боргу в сумі 16 284 грн 39 коп.

Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 11.02.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд спраи постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження. Судове засідання призначено на 04.03.2020.

Ухвалою суду від 04.03.2020 відкладено судове засідання на 06 квітня 2020 року.

Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 25.03.2020, враховуючи запроваджений постановою Кабінету Міністрів України №211 від 11.03.2020, зі змінами, загальнонаціональний карантин, враховуючи рекомендації Ради суддів України 9рс-186/20 від 16.03.2020 та розпорядження голови Господасрького суду Тернопільської області №7 від 16.03.2020 Про встановлення режиму роботи Господарського суду Тернопільської області в умовах карантину ; розгляд справи було перенесено без встановлення дати і часу наступного засідання.

Ухвалою Господраського суду Тернопільської облаті, враховуючи Постанову Кабінету Міністрів України №392 від 20.05.2020 про продовження загальнонаціонального карантину до 22 червня 2020 року, судове засідання було призначене на 24 червня 2020 року.

В судове засідання 24 червня 2020 з`явилися відповідачка, представники сторін, підтримали свої вимоги і заперечення, викладені в позовній заяві, відзиві, відповіді на відзив і запереченнях.

Заслухавши пояснення відповідачки, представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив:

11.02.2016 між ПрАТ "Тернопільгаз" та ФОП Корнак О.В. (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) шляхом подання заяви - приєднання, до умов Типового договору розподілу природного газу укладено договір розподілу природного газу. Типовий договір розподілу природного газу затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2498.

ФОП Корнак О.В. зареєстровано як суб`єкта ринку - споживача, що не є побутовим, присвоєно ЕІС - код 56XO0006E14QM00A як суб`єкта ринку природного газу та надаються послуги з розподілу природного газу як не побутовому споживачу за об`єктом споживача.

Згідно заяви - приєднання від 11.02.2016 року облік спожитого природного газу здійснюється лічильником G4 Самгаз № 3151041; G4 Metrix № 9134.

Між Позивачем та Відповідачем існують правовідносини щодо розподілу природного, які врегульовані Типовим договором розподілу природного газу.

Згідно з п. п. 1.1., 2.1-2.3 Типового договору (в редакції, чинній як на момент укладення Типового договору, так і на момент проведення перевірки) останній регламентує порядок та умови переміщення природного газу з метою фізичної доставки Оператором ГРМ обсягів природного газу, які належать споживачам (їх постачальникам), до об`єктів споживачів, а також правові засади санкціонованого відбору природного газу з газорозподільної системи. За цим Договором Оператор ГРМ зобов`язується надати Споживачу послугу з розподілу природного газу, а Споживач зобов`язується прийняти зазначену послугу та сплатити її вартість у розмірі, строки та порядку, визначені цим Договором. Обов`язковою умовою надання Споживачу послуги з розподілу природного газу є наявність у Споживача об`єкта, підключеного в установленому порядку до газорозподільної системи Оператора ГРМ. При вирішенні всіх питань, що не обумовлені цим Договором, Сторони зобов`язуються керуватися Законом України "Про ринок природного газу" та Кодексом газорозподільних систем.

У абзаці 1 п. 3.1. Типового договору встановлено, що санкціонований відбір природного газу з газорозподільної системи здійснюється Споживачем за умови наявності у нього укладеного із постачальником договору постачання природного газу та підтвердженого обсягу, виділеного для потреб Споживача його постачальником на відповідний календарний період, а також відсутності простроченої заборгованості за цим Договором. Наявність підтвердженого обсягу природного газу Споживача (його постачальника) доводиться до відома Оператора ГРМ у встановленому законодавством порядку Оператором ГТС, а до відома Споживача його постачальником. За відсутності у Споживача договору постачання природного газу та/або виділених його постачальником підтверджених обсягів для потреб Споживача на відповідний календарний період Споживач не має права використовувати (споживати) природний газ із газорозподільної системи.

Згідно із абз. 3 п. 3.2. Типового договору Споживач забезпечує належну експлуатацію власних газових мереж після межі балансової належності згідно з чинним законодавством, зокрема відповідно до вимог Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.06.2015 року за № 674/27119, або укладає відповідний договір з будь-якою організацією, яка має право на виконання таких робіт, з урахуванням вимог Кодексу газорозподільних систем.

Згідно з п. 7.1. Типового договору Оператор ГРМ зобов`язується, зокрема: забезпечити можливість цілодобового доступу Споживача до газорозподільної системи в межах величини приєднаної потужності його об`єкта та передачу належних Споживачу об`ємів (обсягів) природного газу з дотриманням належного рівня надійності, безпеки, якості та величини його тиску за умови дотримання Споживачем вимог цього Договору; сплачувати компенсацію Споживачу у разі невідповідності якості природного газу на межі балансової належності об`єкта Споживча параметрам, визначеним Кодексом газорозподільних систем; дотримуватись інших вимог цього Договору та Кодексу газорозподільних систем.

Відповідно до п. 7.2. Типового договору Оператор ГРМ має право: отримувати від Споживача оплату за цим Договором; безперешкодного та безкоштовного доступу на територію та земельну ділянку Споживача, де розташована газорозподільна система, та/або газове обладнання Споживача, та/або комерційний вузол обліку, для виконання службових обов`язків, передбачених законодавством та цим Договором; інші права, передбачені цим Договором та Кодексом газорозподільних систем.

За приписам п. 7.3. Типового договору Споживач має право: на отримання цілодобового доступу до газорозподільної системи в межах величини приєднаної потужності його об`єкта та передачу належних Споживачу об`ємів (обсягів) природного газу з належним рівнем надійності, безпеки, якості та величини його тиску за умови дотримання ним вимог цього Договору; звертатися до Оператора ГРМ зі скаргами та пропозиціями щодо виконання умов цього Договору; інші права, передбачені цим Договором та Кодексом газорозподільних систем.

Згідно із п. 7.4. Типового договору Споживач зобов`язується: здійснювати розрахунки в розмірі, строки та порядку, визначені цим Договором; своєчасно повідомляти Оператора ГРМ про всі зміни щодо персоніфікованих даних в заяві-приєднанні та/або позаштатної роботи комерційного вузла обліку (лічильника газу); забезпечувати безперешкодний та безплатний доступ на власні об`єкти чи земельну ділянку представникам Оператора ГРМ за їх службовими посвідченнями для виконання ними службових обов`язків щодо забезпечення гарантованого рівня надійності, безпеки, якості та величини тиску природного газу, запобігання можливим витокам газу та недопущення аварійних ситуацій, зокрема для: перевірки, локалізації і ліквідації витоків газу та аварійних ситуацій; перевірки, повірки та/або експертизи комерційного вузла обліку (лічильника газу), а також перевірки показань лічильників газу; виконання робіт з припинення та відновлення газопостачання тощо; не допускати несанкціонованого відбору природного газу; забезпечити належну експлуатацію власних газових мереж відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем та акта розмежування балансової належності й експлуатаційної відповідальності сторін; дотримуватись інших вимог цього Договору та Кодексу газорозподільних систем.

Умовами Типового договору передбачена відповідальність сторін, зокрема: за невиконання або неналежне виконання своїх зобов`язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність згідно з цим Договором та чинним законодавством України (п. 8.1.); у разі якщо між Оператором ГРМ і Споживачем не досягнуто згоди про компенсацію завданих збитків чи перерахунок наданих послуг, спірні питання вирішуються в судовому порядку (п. 8.3.); у разі якщо дії однієї зі Сторін призвели до завдання матеріальної та/або моральної шкоди іншій Стороні (шкода заподіяна майну чи життю або здоров`ю людини), її відшкодування здійснюється в добровільному порядку згідно з вимогами чинного законодавства, а у разі, якщо не досягнуто згоди, за рішенням суду (п. 8.4.).

Відповідно до п. 12.1. Типового договору він укладається на невизначений строк.

Якщо в установленому порядку відбуваються зміни персоніфікованих даних до заяви-приєднання, Споживач повинен у місячний строк звернутися до Оператора ГРМ з відповідною заявою про внесення змін (п. 12.4.Типового договору).

30.08.2018 року під час проведення обстеження комерційних вузлів обліку газу у ФОП Корнак О.В. працівниками ПрАТ "Тернопільгаз" демонтовано та направлено на експертну повірку належний споживачу лічильники газу G4 Metrix № 9134 про що складено акт про демонтаж, у якому вказано, що механічні пошкодження та ознаки самовільного втручання в роботу лічильника газу відсутні; наявність та цілісність пломб, стан різьбових з`єднань, наявність відбитків повірочного товару не порушена.

На заміну демонтованого лічильника встановлена заглушка та опломбовано пломбою R24837819.

Відповідно до проведеної повірки ДП "Тернопільстандартметрологія" лічильник газу G4 Metrix № 9134 визнано непридатним, що підтверджено довідкою № 21-1068 від 07.09.2018 року.

За результатами вказаної вище експертної повірки та внаслідок визнання непридатним лічильника газу ПрАТ "Тернопільгаз" складено акт про порушення №000844 від 16.10.2018 року, яким зафіксовано порушення пп.1 п.3 гл.2 розділу ХІ Кодексу ГРМ .

Підпунктом 1 п. 3 глави 2 Розділу XI Кодексу газорозподільних систем передбачено, що робота комерційного ВОГ чи його складових в позаштатному режимі, внаслідок чого витрата (споживання) природного газу комерційним ВОГ не обліковується або обліковується некоректно відноситься до порушень, що сталися внаслідок позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ або його складових (які кваліфікуються як "не з вини споживача"), але внаслідок яких споживачу здійснюється перерахунок розподіленого (спожитого) об`єму природного газу.

Комісією Чортківського УЕГГ ПрАТ "Тернопільгаз" з розгляду актів про порушення 17.10.2018 року встановлено:

- підпунктом 1 пункту 4 гл. 4 розділу XI Кодексу газорозподільних систем передбачено, що у разі виявлення Оператором ГРМ пропущення строку періодичної повірки лічильника газу або звужуючого пристрою з вини споживача, несправності лічильника газу або звужуючого пристрою (перетворювача різниці тиску), що сталася внаслідок його пошкодження або позаштатного режиму роботи, за умови відсутності несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ перерахунок об`єму розподіленого (спожитого) природного газу проводиться з урахуванням такого: при визначенні лічильника газу або звужуючого пристрою (перетворювача різниці тиску) непридатними до застосування за результатами позачергової або експертної повірки, а також при пропущенні строку періодичної повірки лічильника газу або звужуючого пристрою з вини споживача об`єм переданого (прийнятого) газу розраховується за номінальною потужністю неопломбованого газоспоживаючого обладнання - перерахунок проводиться за період з дати виходу з ладу ЗВТ (з дати початку прострочення періодичної повірки) до моменту встановлення та опломбування справного та повіреного ЗВТ. У разі якщо дату виходу з ладу ЗВТ неможливо достовірно визначити, перерахунок проводять з початку розрахункового періоду до дати встановлення та опломбування справного та повіреного ЗВТ.

- відповідно до абз. 2. 3 п. 6 гл. 6 розділу X Кодексу газорозподільних систем позаштатний режим роботи комерційного ВОГ, зокрема, включає: витоки газу з елементів та конструкції комерційного ВОГ, у тому числі імпульсних ліній манометрів, датчиків тиску і температури тощо; відсутність зміни показань лічильника газу (обчислювача або коректора об`єму газу), загальмованість або рух з ривками зчитувального механізму при фактичній витраті (споживанні) природного газу; наявність сторонніх шумів та нехарактерних звуків при роботі лічильника газу чи іншого ЗВТ; індикація або наявність повідомлень про порушення в роботі ЗВТ, в тому числі про необхідність зміни елементів живлення; забруднення або відкладання осадів, потрапляння сторонніх предметів до внутрішньої порожнини вимірювального трубопроводу або лічильника газу чи на робочі поверхні первинних перетворювачів; інші ознаки порушень вимог щодо експлуатації ЗВТ, які можуть вплинути на результати вимірювання.

- відповідно до п. 3 Додатку 1 до "Технічного регламенту засобів вимірювальної техніки", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 163 від 24.02.2016 р. за нормованих робочих умов і за відсутності перешкод похибка вимірювання не повинна перевищувати значення максимально допустимої похибки, яке встановлено спеціальними вимогами, зазначеними у додатках 3-12 до Технічного регламенту.

З огляду на зазначене вище, визнання непридатним лічильника газу G4 Меtrsх зав. № 009134 2006 року випуску, у зв`язку із перевищенням похибок допустимих норм, які впливають на результати вимірювання, відноситься до інших ознак порушення вимог щодо експлуатації ЗВТ, які можуть вплинути на результати вимірювання, що в свою чергу є позаштатним режимом роботи комерційного ВОГ.

Абзацом 3 п. 6 гл. 6 розділу X Кодексу газорозподільних систем встановлено, якщо внаслідок позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ чи його складових буде підтверджено факт необлікованого чи облікованого частково об`єму розподіленого (спожитого, переданого) природного газу, розрахунок необлікованих (облікованих частково) об`ємів природного газу за період несправності комерційного ВОГ чи його складових здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу.

Вказані вище вимоги Кодексу газорозподільних систем стали підставою для повного задоволення акту про порушення № 000844, в зв`язку з чим ПрАТ "Тернопільгаз" складено акт-розрахунок вартості необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу у відповідності до вимог Кодексу газорозподільних систем, а саме з початку розрахункового періоду до дати демонтажу лічильника (30.08.2018 року).

Центральною комісією ПрАТ "Тернопільгаз" згідно Протоколу № 32 від 12.02.2019 року скасовано акт-розрахунок від 16.10.2019 року, підставою для скасування, як зазначив відповідач, стало те, що комісією Чортківського УЕГГ при складенні акта-розрахунку не було враховано ту обставину, що у серпні 2018 року позивачем не здійснювалось споживання газу, а тому нарахування об`єму газу за період з 01.08.2018 року до дати демонтажу є необгрунтованим.

Розрахунковим періодом згідно визначень, передбачених п. 4 глави 1 Розділу І Кодексу газорозподільних систем та п. 6.3 Типового договору розподілу природного газу є календарний місяць.

За вказаних обставин споживачу ФОП Корнак О. В. проведено перерахунок об`єму переданого (прийнятого) газу за номінальною потужністю неопломбованого газоспоживаючого обладнання.

Згідно абз. 3 пункту 11 гл. 5 розділу XI Кодексу газорозподільних систем при складанні акта-розрахунку враховується, що розрахований відповідно до вимог цього розділу необлікований (донарахований) об`єм природного газу, що припадає на період до 01 числа місяця, в якому прийнято рішення комісії щодо задоволення акта про порушення (тобто до закритого балансового періоду), не потребує коригування (включення до) закритих періодів, а його вартість в повному обсязі має бути компенсована споживачем (несанкціонованим споживачем) Оператору ГРМ. При цьому вартість природного газу визначається за цінами закупівлі природного газу Оператором ГРМ протягом періоду необлікованого природного газу.

Відповідно до Протоколу Центральної комісії від 19.02.2019 року проведено новий розрахунок з врахуванням останнього місяця споживання газу, а саме за березень 2017 року, про що складено акт-розрахунок на суму 16 284,39 грн.

Крім цього, сторонами долучена відповідь НКРЕКП від 11.03.2019 року за №4695/16-19, яка здійснила перевірку правомірності дій відповідача за заявою позивача, за результатами якої встановлено, що в діях ПрАТ "Тернопільгаз", при здійснені метрологічної експертної повірки приладу обліку ФОП Корнак О.В. , порушень не виявлено, крім цього, підтверджено факт непридатності лічильника газу G4 Metrіx № 009134. за похибками вимірювання та його ремонт у сервісному центрі фірми Apator Metrix м.Львів 22.10.2018 року.

Щодо тверджень ФОП Корнак О.В. про те, що 22.10.2018 року ДП "Львівстандартметрологія" було повторно проведено повірку лічильника газу G4 Меtrіх зав. № 009134 2006 року, за результатами якої даний лічильник відповідає нормативним вимогам та є придатним до використання, а тому слід застосувати п.п. 5 п. 6 глави 9 Розділу X Кодексу газорозподільних систем, згідно якого проводиться перерахунок спожитого газу за середньодобовими значеннями виключно за період відсутності лічильника під час позачергової чи експертної повірки.

Такі твердження позивача судом залишено поза увагою, оскільки із документів долучених до матеріалів справи відповідачем, вбачається, що після експертної повірки ДП "Тернопільстандартметрологія" (07.09.2018 року) та перед проведенням повірки ДП "Львівстандартметрологія" (22.10.2018 року), ФОП Корнак О. В. направлено лічильник газу G4 Меtrіх зав. № 009134 на ремонт та калібрування, що проводилось ФОП Добуш П. І. (м. Львів). На письмовий запит ПрАТ "Тернопільгаз" № 03/1309 від 07.11.2018 року ФОП Добуш П. І. надано відповідь б/н від 20.11.2018 року , якою повідомлено про те, що в сервісному центрі фірми Араtoг Меtrіх м. Львів 22.10.2018 року був проведений ремонт лічильник газу G4 Меtrіх зав. № 009134 2006 року випуску, а саме: проведена чистка лічильного механізму, заміна внутрішнього магніту та калібрування відносної похибки. Після проведеного ремонту здійснено повірку ДП"Львівстандартметрологія" та видано свідоцтво про відповідність лічильника вимогам Р-50- 071-98. Дана обставина спростовує доводи позивача та підтверджує безпідставність позовних вимог.

Згідно із п.3 глави 1 розділу І Кодексу газорозподільних систем затвердженого Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 30.09.2015 № 2494 дія цього Кодексу поширюється на операторів газорозподільних систем, замовників доступу та приєднання до газорозподільної системи, споживачів (у тому числі побутових споживачів), об`єкти яких підключені до газорозподільних систем, та на їх постачальників.

У п.4 гл.1 розділу І Кодексу міститься визначення комерційного вузла обліку/комерційного ВОГ, а саме, це вузол обліку природного газу, організований відповідно до вимог цього Кодексу для комерційного обліку природного газу при визначенні обєму (обсягу) передачі та розподілу (споживання/постачання) природного газу в точці комерційного обліку. Крім того, лічильник газу засіб вимірювальної техніки, який використовується для вимірювання, запам`ятовування та відображення об`єму (обсягу) природного газу, що проходить через нього, та є складовою комерційного (дублюючого) вузла обліку.

Відповідно до п. 6 глави 9 розділу Х Кодексу газорозподільних систем, за підсумками перевірки комерційного ВОГ та за умови відсутності зауважень представник Оператора ГРМ на місці перевірки повинен скласти відповідний акт обстеження / акт контрольного огляду вузла обліку (по одному екземпляру для кожної сторони), що має бути підписаний споживачем (суміжним суб`єктом ринку природного газу).

Якщо під час перевірки комерційного ВОГ (за умови відсутності ознак порушень, передбачених розділом XI цього Кодексу) між сторонами виникає сумнів щодо результатів вимірювання об`єму природного газу та/або метрологічних характеристик комерційного ВОГ чи його складових, за домовленістю сторін або за ініціативою однієї зі сторін Оператора ГРМ чи споживача (суміжного суб`єкта ринку природного газу) може бути ініційована їх позачергова чи експертна повірка у порядку, визначеному цим розділом. При цьому в акті обстеження / акті контрольного огляду вузла обліку (або в акті про порушення) Оператор ГРМ має зазначити про проведення певних дій щодо позачергової чи експертної повірки комерційного ВОГ чи його складових.

Якщо позачергова чи експертна повірка комерційного ВОГ чи його складових буде здійснюватися не на місці їх монтажу та за відсутності дублюючого ВОГ (ЗВТ), за ініціативи споживача (суміжного суб`єкта ринку природного газу) на місце комерційного ВОГ (ЗВТ) за погодженням з Оператором ГРМ може встановлюватися аналогічний ВОГ (ЗВТ), який повинен мати діюче свідоцтво про повірку та бути опломбованим належним чином. За відсутності дублюючого або підмінного ВОГ (ЗВТ) на період відсутності комерційного ВОГ (ЗВТ) за погодженням зі споживачем здійснюється припинення газопостачання через комерційний ВОГ або (в іншому випадку) за цей період здійснюється обрахунок об`єму та обсягу розподіленого природного газу відповідно до вимог цієї глави.

Якщо за результатами позачергової чи експертної повірки комерційного ВОГ (ЗВТ) не буде підтверджено факт його невідповідності нормативним документам у сфері метрології, у всіх випадках за відсутності дублюючого чи підмінного ВОГ (ЗВТ) або припинення газопостачання об`єм розподіленого в точці вимірювання природного газу за період відсутності комерційного ВОГ (ЗВТ) розраховується за середньодобовими (для неповної доби за середнього динними) значеннями за попередні три аналогічних періоди споживання природного газу. При цьому витрати, пов`язані з проведенням позачергової чи експертної повірки, мають бути компенсовані їх ініціатором.

Якщо за результатами позачергової чи експертної повірки комерційного ВОГ (ЗВТ) буде підтверджена його невідповідність нормативним документам у сфері метрології та/або факт несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ, у всіх випадках за відсутності дублюючого чи підмінного ВОГ (ЗВТ) або припинення газопостачання об`єм розподіленого в точці вимірювання природного газу за період порушення та відсутності комерційного ВОГ (ЗВТ) розраховується у порядку, визначеному розділом XI цього Кодексу, зі складанням акта про порушення.

У главі 2 розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем визначені види порушень, внаслідок яких здійснюється перерахунок (донарахування) об`ємів природного газу або зміна їх режиму нарахування, зокрема, пунктом 3 передбачено, що до порушень (за умови відсутності несанкціонованого втручання в ГРМ або роботу ЗВТ), що сталися внаслідок пошкодження чи позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ або його складових (які кваліфікуються як "не з вини споживача"), але внаслідок яких споживачу здійснюється перерахунок розподіленого (спожитого) об`єму природного газу, належать:

1) пошкодження ЗВТ (лічильника газу) або робота комерційного ВОГ чи його складових в позаштатному режимі, внаслідок чого витрата (споживання) природного газу комерційним ВОГ не обліковується або обліковується некоректно;

2) фіксація коректором чи обчислювачем об`єму газу даних щодо збоїв в роботі комерційного ВОГ або його складових, внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно;

3) виявлення помилок в конфігурації даних обчислювача об`єму газу, що були введені при його первинному програмуванні, чи в протоколі параметризації (діаметр газопроводу звужуючого пристрою, кількість імпульсів, параметрів ФХП тощо), внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно;

4) перевищення діапазону обчислення вузла обліку тощо.

Слід врахувати, що відповідно до ст. 217 Господарського кодексу України господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки.

Отже, нарахування вартості обсягів спожитого природного газу за номінальною потужністю неопломбованого газового обладнання є господарсько-правовою санкцією для споживачів природного газу, що порушують правила його споживання та не вживають достатніх та необхідних заходів для забезпечення достовірності обліку природного газу.

При цьому, уточнення того, яким чином здійснюється визначений у п. 3 глави 2 розділу ХІ КГС перерахунок розподіленого (спожитого) об`єму природного газу за порушення для споживачів, що не є побутовим, міститься у главі 4 розділу ХІ КГС, які закріплюють не лише певні господарські санкції та конкретизують підстави їх застосування, а й встановлюють певні заохочувальні норми для споживачів природного газу, які добросовісно поводяться у відповідних договірних відносинах.

Так, відповідно до абз. 1 п. 8 глави 4 розділу ХІ КГС у разі своєчасного (до виявлення порушення представником Оператора ГРМ) письмового повідомлення споживачем Оператора ГРМ про пошкодження ЗВТ/лічильника газу або пломби (крім її відсутності) та за умови відсутності явних ознак пошкодження пломби чи навмисного втручання в ЗВТ/лічильник газу процедура, передбачена цією главою, не застосовується.

Факт непридатності лічильника газу G-4 Metrix 2006 року випуску заводський №009134 підтверджено, довідкою Державного підприємства "Тернопільстандартметрологія" про непридатність №21-1068 від 07.09.2018 .

Всі вищезгадані обставини були встановлені рішенням Господарського суду Тернопільської області від 14 травня 2019 року по справі №921/508/18 за позовом фізичної особи - підприємця Корнак Олени Володимирівни до ПрАТ "Тернопільгаз". Далі суд зробив наступний висновок:

За таких обставин, оскільки документально підтверджено, результатами експертної повірки, непридатність до використання встановленого на об`єкті позивача засобу вимірювальної техніки, як наслідок наявність порушення Кодексу ГРМ зі сторони позивача.

Відповідно до ч.4 ст. 75 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, в якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлені ці обставини. Норма ст. 75 ГПК є частиною принципу правової визначеності, зокрема, принципу стабільності судових рішень. Ці принципи є складовою частиною європейської правової традиції і, як такі, неодноразово проголошені і закріплені в рішеннях Європейського суду з прав людини. Так, у п.46 рішення по справі "Устименко проти України" Європейський суд з прав людини зазначив:

Суд повторює, що право на справедливий судовий розгляд, гарантоване пунктом 1 статті 6 Конвенції, повинно тлумачитися у світлі Преамбули Конвенції, відповідна частина якої проголошує верховенство права спільною спадщиною Високих Договірних Сторін. Одним з основоположних аспектів верховенства права є принцип правової визначеності, яка передбачає дотримання принципу res judicata, тобто принципу остаточності рішення, згідно з яким жодна зі сторін не має права домагатися перегляду остаточного і обов`язкового рішення лише з метою повторного слухання справи і постановлення нового рішення. Відхід від цього принципу можливий лише тоді, коли він зумовлений особливими і непереборними обставинами (див. рішення у справі "Рябих проти Росії" (Ryabykh v. Russia), заява № 52854/99, пп. 51 і 52, ECHR 2003-Х).

Відпоідач не навів жодних особливих чи непереборних обставин, про які говориться в рішенні Європейського суду з прав людини. За таких обставин має застосування принцип правової визначеності. Заперечення проти обставин, встановлених законним судом в остаточному і обов`язковому судовому рішенні, не можуть бути прийняті.

Судові витрати, в силу ст.129 ГПК України, покладаються на відповідача.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст.42, 46, 73, 74, 76-79, 91, 123,129, 231, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з фізичної особи - підприємця Корнак Олени Володимирівни, АДРЕСА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) на користь Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Тернопільгаз", м.Тернопіль, вул. Чернівецька, буд. 54 - 16 284 (шістнадцять тисяч двісті вісімдесят чотири) грн 39 коп. заборгованості і 2 102 (дві тисячі сто дві) грн рівно судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Сторони мають право оскаржити це рішення до Західного апеляційного господарського суду через господарський суд Тернопільської області протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено 30 червня 2020 року.

Суддя Ю.О. Чопко

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення24.06.2020
Оприлюднено01.07.2020
Номер документу90083286
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —921/95/20

Ухвала від 30.12.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Губенко Н.М.

Судовий наказ від 10.12.2020

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Чопко Ю.О.

Постанова від 26.11.2020

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 14.09.2020

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 04.08.2020

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 20.07.2020

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Рішення від 24.06.2020

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Чопко Ю.О.

Ухвала від 26.05.2020

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Чопко Ю.О.

Ухвала від 25.03.2020

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Чопко Ю.О.

Ухвала від 04.03.2020

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Чопко Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні