Постанова
від 22.06.2020 по справі 320/4919/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/4919/19 Суддя (судді) першої інстанції: Балаклицький А. І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Коротких А.Ю.,

суддів: Єговорої Н.М.,

Сорочка Є.О.,

при секретарі Григорук В.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Цегла вашого дому" на рішення Київського окружного адміністративного суду від 16 грудня 2019 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Цегла вашого дому" до Головного управління ДФС у Київській області, Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 16 грудня 2019 року в задоволенні позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, товариство з обмеженою відповідальністю "Цегла вашого дому" звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити повністю. Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення неповно досліджено обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовано норми процесуального права.

В судове засідання суду апеляційної інстанції з`явились представник апелянта та представник Головного управління ДПС у Київській області. Представник апелянта підтримав свою апеляційну скаргу та просив її задовольнити, представник Головного управління ДПС у Київській області заперечував проти задоволення апеляційної скарги, просив відмовити в її задоволенні.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Цегла Вашому Дому" 24.07.2002 року зареєстроване як юридична особа, про що свідчать відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

В період з 19.04.2019 року по 14.05.2019 року посадовими особами Головного управління ДФС у Київській області проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ "Цегла Вашого Дому" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, валютного законодавства за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року.

За результатами проведеної перевірки відповідачем складено акт від 21.05.2019 року №409/10-36-14-01/32077949, у висновках якого зазначено про порушення позивачем вимог податкового законодавства, а саме: п.п.14.1.71, п. 14.1, п.п.14.1.219, п. 14.1 ст. 14, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п.188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість на загальну суму 9779448 грн.; п. 252.6, п.п.252.7.1 п. 252.7 ст. 252 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено рентну плату за користування надрами для видобування корисних копалин на загальну суму 6542273,21 грн.

На підставі висновків акта перевірки відповідачем були прийняті наступні рішення: податкове повідомлення-рішення від 18.06.2019 року №0017651401, яким позивачу збільшено грошове зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин місцевого значення на загальну суму 8177706,33 грн., з яких за податковими зобов`язаннями у сумі 6233884,64 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 1943821,69 грн.; податкове повідомлення-рішення від 18.06.2019 року №0017641401, яким позивачу збільшено грошове зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 14602647,00 грн., з яких за податковими зобов`язаннями у сумі 9735098,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 4867549,00 грн.

Позивач звернувся зі скаргою до Державної фіскальної служби України, в якій просив скасувати податкові повідомлення-рішення від 18.06.2019 року №0017651401 та №0017641401.

Рішенням Державної фіскальної служби України від 17.07.2019 року №33446/6/99-99-11-04-01-25 продовжено строк розгляду скарги позивача до 30.08.2019 року.

Рішенням Державної фіскальної служби України від 28.08.2019 року №41370/6/99-99-11-04-01-25 податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Київській області від 18.06.2019 року №0017651401 та №0017641401 залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, у перевіряємий період ТОВ "Цегла Вашого Дому" здійснювало продаж піску річкового з наступними контрагентами-покупцями, в яких зазначено ціну реалізації товару, а саме: відповідно до договору поставки №3/16 від 02.02.2016 року, укладеного ТОВ "Цегла Вашого Дому" з ТОВ "М-Квадро", вартість тони піску річкового становить 40 грн. з ПДВ; відповідно до договору поставки №8/16 від 18.04.2016 року, укладеного ТОВ "Цегла Вашого Дому" з ТОВ "М-Квадро", вартість тони піску річкового становить 49 грн. з ПДВ; відповідно до договору поставки №19/16 від 09.08.2016 року, укладеного ТОВ "Цегла Вашого Дому" з ТОВ "Трипільська колота цегла", вартість тони піску річкового становить 20 грн. з ПДВ, згідно з додатковою угодою №JL до договору поставки №19/16 від 09.08.2016 року вартість тони піску річкового становить 29 грн. з ПДВ; відповідно до договору поставки №01/17 від 09.03.2017 року, укладеного ТОВ "Цегла Вашого Дому" з ТОВ "Трипільська колота цегла", вартість тони піску річкового становить 30 грн. з ПДВ; відповідно до договору поставки №Ц-05/18 від 01.06.2018 року, укладеного ТОВ "Цегла Вашого Дому" з ТОВ "Трипільська колота цегла", вартість тони піску річкового становить 35,04 грн. з ПДВ; відповідно до договору поставки №44-ПР від 07.03.2017 року, укладеного ТОВ "Цегла Вашого Дому" з ТОВ "Занд-Трейд", вартість тони піску річкового становить 30 грн. з ПДВ, згідно з додатковою угодою №1 від 09.03.2017 року до договору поставки №44-ПР вартість тони піску річкового становить 27,60 грн. з ПДВ; відповідно до договору поставки №24-07/2017 від 24.07.2017 року, укладеного ТОВ "Цегла Вашого Дому" з ТОВ "Дніпро-Надра", вартість тони піску річкового становить 30 грн. з ПДВ; відповідно до договору поставки №Ц-08/17 від 19.10.2017 року, укладеного ТОВ "Цегла Вашого Дому" з ТОВ "Фінінтелект-Плюс", вартість тони піску річкового становить 30 грн. з ПДВ; відповідно до договору поставки ФБ Ц-06/18 від 13.06.2018 року, укладеного ТОВ "Цегла Вашого Дому" з ТОВ "Венера Груп", вартість тони піску річкового становить 35,04 грн. з ПДВ.

Відповідно до спеціального дозволу на користування надрами № 5510 від 10.04.2012 року ТОВ Цегла вашому дому має право на видобування будівельного піску на Трипільському родовищі Центральна ділянка, місце знаходження Київська область, Обухівський район, прив`язка до місцевості відповідно до адміністративно-територіального устрою України: 18,0 км. на захід від м. Обухів, в руслі р. Дніпро, напроти с. Трипілля, площею 90,0 га.

Відповідно до акту перевірки в дозволі від 10.04.2012 року № 5510 зазначено склад готової продукції за адресою: 08700, Київська область, Обухівський район, м. Обухів, вул. Промислова 3.

Колегія суддів вважає, що даний висновок в акті перевірки є хибним, оскільки спеціальний дозвіл на користування надрами № 5510 від 10.04.2012 року не містить вказівки щодо складу готової продукції, даним дозволом взагалі не передбачено зазначення складу готової продукції.

Крім того позивачем було надано до суду апеляційної інстанції документи на підтвердження дотримання вимог податкового законодавства, а саме: довідку про податок на надра за 2016-2018 роки; акти звірки взаєморахунків з ТОВ Позитив-В за 2016 рік; копії видаткових накладних за 2016 рік щодо реалізації піску ТОВ Позитив-В ; акти звірки взаєморахунків з ТОВ Фінінтелект-плюс за 2017 рік; копії видаткових накладних за 2017 рік щодо реалізації піску ТОВ Фінінтелект-плюс ; акти звірки взаєморахунків з ТОВ Дніпро-Надра за 2017 рік; копії видаткових накладних за 2017 рік щодо реалізації піску ТОВ Дніпро-Надра ; акти звірки взаєморахунків з ТОВ Венера Груп за 2017 рік; копії видаткових накладних за 2017 рік щодо реалізації піску ТОВ Венера Груп ; акти звірки взаєморахунків з ТОВ Крістал Сенд за 2017 рік; копії видаткових накладних за 2017 рік щодо реалізації піску ТОВ Крістал Сенд ; акти звірки взаєморахунків з ТОВ Трипілля інвест за 2017 рік; копії видаткових накладних за 2017 рік щодо реалізації піску ТОВ Трипілля інвест ; акти звірки взаєморахунків з ТОВ Занд-трейд за 2017 рік; копії видаткових накладних за 2017 рік щодо реалізації піску ТОВ Занд-трейд ; взаєморахунків з ТОВ Венера Груп за 2018 рік; копії видаткових накладних за 2018 рік щодо реалізації піску ТОВ Венера Груп ; акти звірки взаєморахунків з ТОВ Фінінтелект-плюс за 2018 рік; копії видаткових накладних за 2018 рік щодо реалізації піску ТОВ Фінінтелект-плюс .

Відповідно до п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу Україну об`єктом оподаткування є операції, платників податку з: а) постачання товарів; місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

Згідно з п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвічує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод додаткового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 Кодексу.

Відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних, активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на податок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення.

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних, активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного, виконання договірних зобов`язань.

До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальний активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

У випадках, передбачених статтею 189 Кодексу, база оподаткування визначається з урахуванням положень статті 189 Кодексу.

Підпунктом 14.1.71 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що звичайна ціна - ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено цим Кодексом. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін. Це визначення не поширюється на операції, що визнаються контрольованими відповідно до статті 39 цього Кодексу.

У разі якщо ціни (націнки) на товари (роботи, послуги) підлягають державному регулюванню згідно із законодавством, звичайною вважається ціна, встановлена відповідно до правил такого регулювання. Це положення не поширюється на випадки, коли встановлюється мінімальна ціна продажу або індикативна ціна. У такому разі звичайною ціною вважається ціна, визначена сторонами договору, але не нижче за мінімальну або індикативну ціну.

Відповідно до п.п.14.1.219 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України ринкова ціна - ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах.

Аналіз наведених норм свідчить про те, що під час здійснення господарських операцій сторони самостійно визначають ціну робіт (послуг). Втім, їх ціна не може бути меншою за ринкові ціни, які діють на час здійснення таких господарських операцій.

Таким чином, при визначенні цін у господарських зобов`язаннях сторони мають враховувати економічні чинники та рівень ринкових цін, виходячи з яких і визначається звичайна ціна для цілей оподаткування.

Відповідно до п. 13 Указу Президента України "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" від 23.07.1998 року № 817/98 індикативні або звичайні ціни на товари (роботи, послуги) для застосування їх у податкових або митних цілях установлюються на підставі статистичної оцінки рівня цін реалізації таких товарів (робіт, послуг) на внутрішньому ринку України, яка проводиться уповноваженим державним органом у визначеному ним порядку. Індикативні або звичайні ціни можуть встановлюватися органами виконавчої влади, які використовують їх для нарахування та стягнення податків і зборів (обов`язкових платежів) та неподаткових платежів, крім випадків відсутності статистичних даних про рівень цін на окремі види товарів (робіт, послуг).

Разом з тим, згідно з даними акту перевірки, податковий орган для визначення звичайної ціпи взяв для співставлення лише одну умову - ціну продукції.

Відповідач не співставляв такі умови договору, як момент переходу права власності на товар, витрати на видобуток товару, транспортування товару, навантаження/розвантаження товару, кількість товару, строки поставки, строки оплати товару, розподіл обов`язків сторін договору та інших умов, які безпосередньо та істотно впливають на формування ціни. Також, при визначенні звичайної ціни перевіряючими не враховано звичайні під час укладення договорів між непов`язаними особами надбавки чи знижки до ціни, зокрема знижки, зумовлені сезонними та іншими коливаннями споживчого попиту на товари, втратою товарами якості або інших властивостей.

З урахуванням специфіки видобутку піску та ціноутворення на пісок річковий, судом першої інстанції не було взято до уваги вищезазначені документи, які були надані позивачем.

Так позивачем було надано копії договорів поставки річкового піску (товару), відповідно до умов договорів поставка здійснювалась на умовах FOB "Франко борт . Позивач за договорами поставки здійснював виключно видобуток піску з дна річки Дніпро та з подальшим навантаження даного піску на баржі. Позивач не брав на себе зобов`язання щодо транспортування піску від місця видобутку, навантаження на баржу, до берегу річки. Дані обставини є значним зменшенням ціни собівартості товару, а покупець несе додаткові витрати, а саме: витрати на транспортування придбаного піску до берега, розвантаження піску з баржі на берег та навантаження піску з берега на транспортний засіб для подальшого транспортування.

З огляду на викладене, колегія суддів доходить висновку про те, що податкові повідомлення-рішення №№0017651401, 0017641401 від 18.06.2019 року є протиправними, необґрунтованими та підлягають скасуванню.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Приписи п. п. 1, 4 ч. 1 ст. 317 КАС України визначають, що підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Цегла вашого дому" задовольнити.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 16 грудня 2019 року скасувати.

Ухвалити нову постанову, якою адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Цегла вашого дому" до Головного управління ДФС у Київській області, Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення №№ 0017651401, 0017641401 від 18.06.2019 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Єгорова Н.М.

Сорочко Є.О.

Повний текст виготовлено: 26 червня 2020 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2020
Оприлюднено01.07.2020
Номер документу90089817
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/4919/19

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 18.04.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 14.04.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Постанова від 17.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 17.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Постанова від 22.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні