Рішення
від 17.06.2020 по справі 910/554/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

17.06.2020Справа № 910/554/20

Господарський суд міста Києва у складі: головуючого - судді Лиськова М.О.,

при секретарі судового засідання Свириденко А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

За позовом Комунального підприємства з утримання та експлуатації житлового

фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд"

вул. Оболонська, буд.34, м. Київ, 04071

до Комунального підприємства з експлуатації і ремонту житлового фонду

"Житло-сервіс" вул. Дніпровська набережна 25-Б, м. Київ, 02081

про стягнення 2 098 368,16 грн.

За участі представників учасників справи згідно протоколу судового засідання

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд" (далі - позивач) звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Комунального підприємства з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс" (далі - відповідач) про стягнення 2 098 368,16 грн. компенсації земельного податку по Договорам №№105/6, 105/7, 105/9, 105/12, 105/2, 105/5, 105/8, 105/13, 105/14, 105/16, 105/3, 105/4, 105/11, 105/10, 105/15 від 03.07.2017 та №2018-82/1 від 03.09.2018.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 21.01.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 19.02.2020.

10.02.2020 від Комунального підприємства з експлуатації і ремонту житлового фонду "Житло-сервіс" до суду надійшов відзив на позовну заяву, в котрому проти задоволення позовних вимог заперечує в повному обсязі.

10.02.2020 відповідачем подано клопотання про роз`єднання позовних вимог.

18.02.2020 позивачем подано клопотання про долучення додаткових доказів по справі.

19.02.2020 року судове засідання з розгляду справи не відбулось у зв`язку із перебуванням судді Лиськова М.О. на лікарняному.

Ухвалою суду від 24.02.2020 призначено судове засідання на 18.03.2020.

26.02.2020 позивачем подано відповідь на відзив, із спростуванням доводів відповідача, наведених у відзиві.

17.03.2020 від позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

18.03.2020 в судове засідання з`явився представник відповідача, представник позивача не з`явився. протокольною ухвалою суду від 18.03.2020 відмовлено в задоволенні клопотання про роз`єднання позовних вимог та заяви про залишення позову без розгляду. Судом оголошено про відкладення розгляду справи на 22.04.2020 року.

21.04.2020 відповідачем подано заперечення на відповідь на відзив та клопотання про відкладення розгляду справи.

22.04.2020 у судове засідання представники сторін не з`явилися. Судом відкладено розгляд справи до 13.05.2020.

13.05.2020 протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 17.06.2020.

В судове засідання, призначене на 17.06.2020 з`явились представники сторін. Представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд про їх задоволення. Представник відповідача заперечив щодо задоволення позову та просив суд відмовити в його задоволенні.

Будь яких інших заяв, клопотань або заперечень від сторін до суду не надходило.

Оскільки наявні у матеріалах справи документи достатні для прийняття повного та обґрунтованого судового рішення, у відповідності до ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними у справі матеріалами.

Таким чином, приймаючи до уваги, що матеріали справи містять достатньо документів для розгляду справи у судовому засіданні 17.06.2020 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Комунальне підприємство з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд (надалі - Позивач або КП Спецжитлофонд ) здійснює свою господарську діяльність відповідно до Статуту, затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 19.04.2001 р. № 777 (у редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації від 22.08.2017 р. № 1014).

Відповідно зазначеного Статуту метою діяльності підприємства є утримання, обслуговування, експлуатація, ремонт, реконструкція та будівництво житлового та нежитлового фонду; вжиття заходів для належного використання житлових та інших приміщень житлового фонду спеціального призначення, дотримання громадянами норм та правил, встановлених законодавством України та інше.

З матеріалів справи судом встановлено, що КП Спецжитлофонд у встановленому законом порядку відведено земельні ділянки для будівництва, обслуговування та експлуатації наступних житлових будинків:

1. Рішенням Київської міської ради від 26 липня 2007 року N 99/1933 Про передачу комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для будівництва житлових будинків з паркінгами на вул. Баумана, 25, 27, 29 у Шевченківському районі м. Києва (зі змінами) передано КП Спецжитлофонд в постійне користування земельну ділянку площею 0,56 га для будівництва житлових будинків з паркінгами, подальших їх експлуатації та обслуговування на вул. Баумана, 25, 27, 29 у Шевченківському районі м. Києва, у зв`язку із передачею будинків у повне господарське відання (розпорядження Київської міської державної адміністрації від 19.08.2004 N 1540 "Про будівництво жилих будинків NN 25, 27, 29 на вул. Баумана у Шевченківському районі", акти приймання-передачі від 01.09.2005).

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:88:031:0020) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 393268 від 25.05.2010.

2. Рішенням Київської міської ради від 26 квітня 2012 року N 533/7870 Про надання комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для будівництва, обслуговування та експлуатації житлового будинку на вул. Теремківській, 3 у Голосіївському районі м. Києва надано КП Спецжитлофонд в постійне користування земельну ділянку площею 0,29 га для будівництва, обслуговування та експлуатації житлового будинку на вул. Теремківській, 3 у Голосіївському районі м. Києва за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування.

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:79:487:0056) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 9885042 від 04.09.2012.

3. Рішенням Київської міської ради від 14.06.2007 № 868/1529 Про передачу комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для будівництва житлових будинків з об`єктами соціально-культурного призначення та підземним паркінгом у пров. Моторному, 3-а, 4, 6, 8 у Голосіївському районі м. Києва (зі змінами) КП Спецжитлофонд було передано в постійне користування земельну ділянку площею 2,56 га для будівництва житлових будинків з об`єктами соціально-культурного призначення та підземним паркінгом ; пров. Моторному, 3-а, 4, 6, 8 у Голосіївського району м. Києва.

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер і 100000000:82:414:0123) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом па право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 393278 від 26.01.2011.

4. Рішенням Київської міської ради від 31 жовтня 2006 року N 184/241 Про передачу юмунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для будівництва житлового будинку на пул. Сирецькій, 32 у Подільському районі м. Києва - (зі змінами) передано КП Спецжитлофонд у постійне користування земельну ділянку площею 0,27 га для будівництва житлового будинку, подальших його експлуатації та обслуговування на вул. Сирецькій, 32 у Подільському районі м. Києва.

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:85:523:0015) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом ні право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 893266 від 23.04.2010.

5. Рішенням Київської міської ради від 22 вересня 2011 року N 127/6343 Про надання комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування доступного житла на вул. Попова, 3/5 в Оболонському районі м. Києва надано КП Спецжитлофонд в постійне користування земельну ділянку площею 0,36 га для будівництва, експлуатації та обслуговування доступного житла на вул. Попова, 3/5 в Оболонському районі м. Києва.

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:78:096:0100) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 389709 від 16.01.2012.

6. Рішенням Київської міської ради від 16 лютого 2012 року N 169/7506 Про надання комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для будівництва доступного житла для працівників медичних закладів комунальної власності м. Києва на вул. Професора Підвисоцького, 4-в у Печерському районі м. Києва надати КП Спецжитлофонд в постійне користування земельну ділянку площею 1,83 га для будівництва доступного житла для працівників медичних закладів комунальної власності м. Києва на вул. Професора Підвисоцького, 4-в у Печерському районі м. Києва за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови.

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:82:244:0207) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 385044 від 31.08.2012 .

7. Рішенням Київської міської ради від 26 червня 2007 року N 1009/1670 Про передачу комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для будівництва житлового будинку з паркінгом на вул. Петропавлівській, 50, 50-6 у Подільському районі м. Києва (зі змінами) передано КП Спецжитлофонд в постійне користування земельною ділянкою площею 0,36 га для будівництва житлового будинку з паркінгом, подальшої його експлуатації та обслуговування на вул. Петропавлівській, 50, 50-6 у Подільському районі мі Києва за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, у зв`язку з передачею будинків у повне господарське відання підприємства (розпорядження Київської міської державної адміністрації від 07.04.2005 N 539 "Про прийняття до комунальної власності територіальної громади міста Києва житлових будинків на вул. Петропавлівській, 50, 50-6 у Подільському районі", акти приймання-передачі від 01.05.2005).

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:85:272:0038) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 393277 від 20.01.2011.

8. Рішенням Київської міської ради від 28 вересня 2006 року N 63/120 Про передачу комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для реконструкції гуртожитку під стартовий житловий будинок на вул. Мартиросяна, 5 для відселення мешканців, подальшої реконструкції кварталу, обмеженого вулицями Мартиросяна, Соціалістичною, Донецькою та Колективізації у Солом`янському районі м. Києва (зі змінами) передано КП Спецжитлофонд у постійне користування земельну ділянку площею 0,33 та для оеконструкції, експлуатації та обслуговування гуртожитку під стартовий житловий будинок на вул. Мартиросяна, 5 для відселення мешканців, подальшої реконструкції кварталу, обмеженого вулицями Мартиросяна, Соціалістичною, Донецькою та Колективізації у Солом`янському районі м. Києва, подальших його експлуатації та обслуговування, у зв`язку із передачею гуртожитку у повне господарське відання підприємства (розпорядження Київської міської державної адміністрації від 16.09.2002 N 1760 "Про прийняття до комунальної власності територіальної громади міста Києва гуртожитків ВАТ "Трест "Південзахідтрансбуд", від 07.05.2004 N 750 "Про будівництво жилого будинку на розі вулиць Соціалістичної та Мартиросяна у Солом`янському районі" та від 29.01.2005 N 88 Про внесення змін та доповнень до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 07.05.2004 N 750", акт приймання-передачі від 16.09.2002).

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:72:164:0001) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 393282 від 19.07.2010 І? (додаток 16).

9. Рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2006 року N 498/555 Про передачу комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "Спецжитлофонд" земельної ділянки для будівництва житлового будинку на вул. Маршала Тухачевського, 44 у Святошинському районі м. Києва (зі змінами) передано КП Спецжитлофонд у постійне користування земельну ділянку площею 0,31 га для будівництва житлового будинку, подальших його експлуатації та обслуговування на вул; Маршала Тухачевського, 44 у Святошинському районі м. Києва за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, у зв`язку із передачею житлового будинку у повне господарське відання підприємства (розпорядження Київської міської державної адміністрації від 25.02.2005 N 257 "Про будівництво житлового будинку N 44 на вул. Маршала Тухачевського у Святошинському районі", акт приймання-передачі б/н).

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:72:263:0004) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 393267 від 23.04.2010.

10. Рішенням Київської міської ради від 21 квітня 2005 року N 330/2905 Про передачу комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для реконструкції гуртожитку під житловий будинок з поквартирним заселенням на вул. Гарматній, 20 у Солом`янському районі м. Києва (зі змінами) передано КП Спецжитлофонд у постійне користування земельну ділянку площею 0,55 га для реконструкції гуртожитку під житловий будинок з поквартирним розселенням, подальших його експлуатації та обслуговування на вул. Гарматній, 20 у Солом`янському районі м. Києва у зв`язку із закріпленням за підприємством гуртожитку на праві повного господарського відання (розпорядження Київської міської державної адміністрації від 24.01.2002 N 100 "Про прийняття до комунальної власності територіальної громади міста Києва гуртожитку на вул. Гарматній, 20", акт приймання-передачі від 27.06.2002).

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:69:025:0008) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 393265 від 23.04.2010 (додаток 20).

11. Рішенням Київської міської ради від 21 грудня 2006 року N 496/553 Про передачу комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для будівництва житлового будинку на вул. Васильченка, 3 у Солом`янському районі м. Києва передано КП Спецжитлофонд у постійне користування земельну ділянку площею 0,50 га для будівництва житлового будинку, подальших його експлуатації та обслуговування на вул. Васильченка, 3 у Солом`янському районі м. Києва за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування.

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:72:22:0001) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 393275 від 25.06.2010 (додаток 22).

12. Рішенням Київської міської ради від 22 вересня 2011 року N 126/6342 Про надання комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування доступного житла на вул. Булгакова, 13 у Святошинському районі м. Києва надано КП Спецжитлофонд в постійне користування земельну ділянку площею 0,34 га для будівництва, експлуатації та обслуговування доступного житла на вул. Булгакова, 13 у Святошинському районі м. Києва за рахунок земель, відведених відповідно до пункту 57 рішення Київської міської ради від 10.07.2003 N 638/798 "Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею" (термін дії договору оренди земельної ділянки від 20.04.2004 N 75-6-00108 закінчився).

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:75:319:0047) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 389707 від 16.01.2012.

13. Рішенням Київської міської ради від 1 жовтня 2007 року N 459/3293 Про передачу комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд земельної ділянки для будівництва житлового будинку на вул. Борщагівській, 152-а, 152-в у Солом`янському районі м. Києва передано КП Спецжитлофонд у постійне користування земельну ділянку площею 0,58 га для будівництва житлового будинку, подальшої експлуатації та обслуговування на вул. Борщагівській, 152-а, 152-в у Солом`янському районі м. Києва у зв`язку з закріпленням за підприємством гуртожитку (розпорядження Київської міської державної адміністрації від 16.07.2003 N 1305 "Про прийняття до комунальної власності територіальної громади міста Києва гуртожитків на вул. Борщагівській, 152-а та вул. Борщагівській, 152-в").

Право на постійне користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:69:063:0017) КП Спецжитлофонд також підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 393269 від 27.04.2010 (додаток 26).

14. Земельна ділянка на вул. Кирилівська (Фрунзе), 85/87 у Подільському районі м. Києва, з кадастровим номером 8000000000:85:276:0024, знаходиться у користуванні КП Спецжитлофонд на підставі договору оренди земельної ділянки від 16.07.2004 № 85-6-00139 (зі змінами та доповненнями) (додаток 27).

15. Земельна ділянка на вул. Рибальська, 8 знаходиться у користуванні КП Спецжитлофонд на підставі Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж спільного землекористування ПП Укррембудінвест та КП Спецжитлофонд земельною ділянкою з кадастровим номером 8000000000:82:067:0015 у Печерському районі м. Києва на вул. Рибальській, 8.

16. Земельна ділянка у пров. Керамічний, 7-Б у Голосіївському районі м. Києва знаходиться у користуванні КП Спецжитлофонд на підставі Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування КП Спецжитлофонд земельною ділянкою з обліковим кодом земельної ділянки - 79:241:0075.

Судом встановлено, що на підставі вищезазначених рішень Київської міської ради в установленому законом порядку за КП Спецжитлофонд були закріплені вищезазначені земельні ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування вищевказаних житлових будинків.

На підставі наказу Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.05.2017 №14 КП Спецжитлофонд передало, а Комунальне підприємство з експлуатації і ремонту житлового фонду Житло-сервіс (надалі - Відповідач або КП Житло-сервіс ) прийняло на технічне обслуговування та експлуатацію багатоквартирні житлові будинки згідно переліку.

Для відшкодування витрат по сплаті земельного податку по вищевказаних земельних ділянках під будинками, переданими на підставі наказу Департаменту будівництва та житлового забезпечення від 31.05.2017 № 14, між КП Спецжитлофонд та КП Житло-сервіс укладено наступні договори на компенсацію земельного податку:

1. Договір № 105/6 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,5610 га, що розташована за адресою: вул. Я. Корчака (Баумана), 25 у Шевченківському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:88:031:0020) (додаток 31).

2. Договір № 2018-82/1 від 03.09.2018 про відшкодування витрат, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд`суму коштів, за сплату земельного податку та спожиту електроенергію на потреби освітлення сходових клітин будинку та силову енергію у будинку за адресою: вул. Теремківська, 3 у Голосіївському районі м. Києва (додаток 32).

3. Договір № 105/7 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 2,5617 га, що розташована за адресою: пров. Моторний, 9, 9-а (будівельна адреса: пров. Моторному, 3-а, 4, 6, 8) у Голосіївському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:82:414:0123) (додаток 33).

4. Договір № 105/9 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,2700 га, що розташована за адресою: вул. Сирецька, 32 у Подільському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:85:523:0015) (додаток 34).

5. Договір № 105/12 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,3647 га, що розташована за адресою: вул. Попова, 3/5 у Оболонському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:78:096:0100) (додаток 35).

6. Договір № 105/2 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 1,8300 га, що розташована за адресою: вул. Професора Підвисоцького, 4в у Печерському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:82:244:0207) (додаток 36).

7. Договір № 105/5 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,3600 га, що розташована за адресою: вул. Петропавлівська, 50-Б у Подільському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:85:272:0038) (додаток 37).

8. Договір № 105/8 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,3127 га, що розташована за адресою: вул. Мартиросяна, 5 у Солом`янському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:72:164:0001) (додаток 38).

9. Договір № 105/13 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,3097 га, що розташована за адресою: вул. Драй-Хмари (М. Тухачевського), 44 у Святошинському районі м. Києва

кадастровим номером 8000000000:72:263:0004) (додаток 39).

10. Договір № 105/14 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,5349 га, що розташована за адресою: вул. Гарматна, 20 у Солом`янському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:69:025:0008) (додаток 40).

11. Договір № 105/16 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,4846 га, що розташована за адресою: вул. Васильченка, 3 у Солом`янському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:72:22:0001) (додаток 41).

12. Договір № 105/3 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,3367 га, що розташована за адресою: вул. Булгакова, 13-А у Святошинському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:75:319:0047) (додаток 42).

13. Договір № 105/11 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,5800 га, що розташована за адресою: вул. Борщагівська, 152-а у Шевченківському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:69:063:0017) (додаток 43).

14. Договір № 105/4 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,1751 га, що розташована за адресою: вул. Кирилівська, 85/87-А у Солом`янському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:85:276:0024) (додаток 44).

15. Договір №105/10 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,31 га, що розташована за адресою: вул. Рибальська, 8 у Печерському районі м. Києва (кадастровим номером 8000000000:82:067:0015) (додаток 45).

16. Договір № 105/15 від 03.07.2017 на компенсацію земельного податку, відповідно до якого КП Житло-сервіс зобов`язалось відшкодовувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку в порядку та на умовах визначених договором щодо земельної ділянки, площею 0,20 га, що розташована за адресою: пров. Керамічний, 7 у Голосіївському районі м. Києва (обліковий код земельної ділянки - 79241075) (додаток 46).

Відповідно до п. 1.1. вищевказаних Договорів КП Житло-сервіс зобов`язується відшкодувати КП Спецжитлофонд в повному обсязі витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку, в порядку та на умовах передбачених цим Договором, а КП Спецжитлофонд має право вимагати від КП Житло-сервіс виконання взятих на себе зобов`язань.

Пунктом 2.2. вищезазначених Договорів на компенсацію земельного податку передбачено, що у випадку внесення змін до Податкового кодексу України в частині сплати податку на землю, прийняття інших нормативних документів уповноваженими органами, які впливають на розмір ставки земельного податку, КП Житло-сервіс погоджується з таким змінами і відшкодовує всю суму понесених витрат КП Спецжитлофонд за цими Договорами.

Згідно з пунктом 2.6. Договорів КП Житло-сервіс зобов`язується здійснювати щомісячно протягом 30 (тридцяти) календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця, перерахування на розрахунковий рахунок КП Спецжитлофонд вказаний у розділі МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ ТА РЕКВІЗИТИ СТОРІН у національній валюті України (гривні) грошових коштів в якості компенсації за сплату Земельного податку у розмірі вказаному у Податковій декларації з плати за землю.

У пункті 2.13. Договорів передбачено, що Відповідач зобов`язаний належним чином виконувати умови цього Договору та відшкодовувати (компенсовувати) витрати понесені Позивачем на сплату Земельного податку.

Відповідно до п. 2.12. Договорів, зобов`язання за Договором у Сторін припиняється з моменту звільнення КП Спецжитлофонд від сплати земельного податку у відповідності до Законодавства України, припинення права користування КП Спецжитлофонд Земельною ділянкою, наявності інших підстав, які свідчать про неможливість та/або недоцільність виконання умов Договору. Відсутність грошових коштів на рахунках КП Житло-сервіс в будь-якому випадку не є підставою припинення зобов`язань Сторін за Договором.

Судом встановлено, що КП Спецжитлофонд не одноразово звертався до КП Житло-сервіс та Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо виключення з бази даних міського земельного кадастру КП Спецжитлофонд як користувача відповідних земельних ділянок.

Однак, з матеріалів справи вбачається, що 17.12.2019 р. на адресу КП Спецжитлофонд надійшов лист від Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.12.2019 р. № 05702-23441, в якому повідомлено, що в міському земельному кадастрі користувача земельних ділянок кадастровий номер 82:067:015 (вул. Рибальській, 8) та 79:241:0075 (пров. Керамічний, 7) замінено з КП Спецжитлофонд на КП Житло-сервіс .

За твердженням Позивача, Відповідач не відмовлявся від виконання умов Договорів та добровільно сплачував кошти на розрахунковий рахунок Позивача у терміни з моменту укладення Договорів до 01.10.2018, однак, після зміни тарифів по сплаті земельного податку, починаючи з 01.10.2018 Відповідач в односторонньому порядку відмовляється виконувати умови Договорів та відшкодувати КП Спецжитлофонд витрати, понесені у зв`язку зі сплатою земельного податку.

З пояснень позивача вбачається, що всупереч договірним зобов`язанням КП Житло-сервіс не виконав належним чином умови Договорів, у зв`язку з чим виникла наступна заборгованість:

1. По Договору № 105/6 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 99 942,55 грн.;

2. По Договору № 2018-82/1 від 03.09.2018 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 5 788,16 грн.;

3. По Договору № 105/7 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 405 275,41 грн.;

4. По Договору № 105/9 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 46 136,98 грн.;

5. По Договору № 105/12 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 73 375,21 грн. ;

6. По Договору № 105/2 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 31.12.2018 у розмірі 26 905,71 грн.;

7. По Договору № 105/5 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 75 021,40 грн.;

8. По Договору № 105/8 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 75 874,67 грн. ;

9. По Договору № 105/13 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 48 445,46 грн.;

10. По Договору № 105/14 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 108 491,26 грн.;

11. По Договору № 105/16 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по у розмірі 117 408,73 грн.;

12. По Договору № 105/3 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 52 082,16 грн.;

13. По Договору № 105/11 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 162 614,11 грн.

14. По Договору № 105/4 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 82 523,74 грн.;

15. По Договору № 105/10 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 30.11.2019 у розмірі 716 984,42 грн.;

16. По Договору № 105/15 від 03.07.2017 заборгованість за період 01.10.2018 по 31.05.2019 у розмірі 1 498,19 грн.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача перед позивачем по наведеним Договорам становить 2 098 368,16 грн.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Згідно з п. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ст. 626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору.

За правилами ч.1-2 ст. 627 ЦК України відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Згідно з ч. 1 ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

За приписами ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Таким чином, судом встановлено, що при укладенні вищезазначених договорів на компенсацію земельного податку Сторони в установленому порядку, з власного волевиявлення, досягли згоди щодо істотних умов договорів і підписали у відповідній редакції.

Згідно ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст. 137 Господарського кодексу України право господарського відання є речовим правом суб`єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.

Право господарського відання є однією з правових форм реалізації права власності.

Відповідно до ч. 1 ст. 120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Дана норма передбачає виняток із загального правила, передбаченого ст. 125 Земельного кодексу України про виникнення права власності з моменту державної реєстрації права. Тобто в усіх випадках переходу права власності на жилий будинок, будівлю або споруду право на земельну ділянку виникає в набувача одночасно із виникненням права на зведені на ній об`єкти.

Згідно з п. в ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов`язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Відповідно до ч. 1 ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Відповідно до п. 286.1. ст. 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями (п. 286.2. ст. 286 Податкового кодексу України).

Згідно з п. 287.1. ст. 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Згідно зі ст. 1 Закону України Про Державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до ст. 38 Закону України Про Державний земельний кадастр відомості з Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами зокрема у формі витягів з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру.

Розмір сплати земельного податку по вищезазначених земельних ділянках КП Спецжитлофонд визначається відповідно до довідок про розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок та річних податкових декларацій з плати за землю (додаток 49) та сплата КП Спецжитлофонд належним чином земельного податку підтверджується Звітами по проводках за період з 20.08.2017 - 31.12.2019 (додаток 50)

Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

У відповідності вимог ст. 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. Згідно зі ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається.

Згідно з ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 42 Земельного кодексу України земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.

Отже, в розумінні ч. 1 ст. 42 Земельного кодексу України КП Житло-сервіс є землекористувачем відповідних земельних ділянок, фактично використовує вищевказані земельні ділянки при обслуговуванні будинків і у зв`язку з цим має обов`язок щодо сплати земельного податку.

Відповідач заперечуючи проти задоволення позовних вимог вказував, що спірні багатоквартирні житлові будинки передані відповідачу не на баланс, а для надання житлово-комунальних послуг; що платниками за земельного податку повинні бути співвласники багатоквартирних будинків.

Доводи відповідача спростовуються наступним.

Відповідно до наказу Департамаенту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу київської міської ради від.31.05.2017 №14 КП Житло-сервіс прийняло та здійснює технічне обслуговування (експлуатацію багатоквартирних житлових будинків згідно переліку.

Отже, в розумінні ч. 1 ст. 42 Земельного кодексу України КТТ Житло-сервіс є також землекористувачем відповідної земельної ділянки, фактично використовує вищевказану земельну ділянку при обслуговуванні будинків і у зв`язку з цим має обов`язок щодо сплати земельного податку.

Співвласники багатоквартирного будинку в розумінні ч. 2 ст. 42 Земельного кодексу України мали б зобов`язання щодо сплати земельного податку у випадку, якщо б в установленому порядку зареєстровали об`єднання співвласників багатоквартирного будинку.

Згідно ст. 1 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку об`єднання співвласників багатоквартирного будинку це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Статтею 6 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку передбачено, що об`єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Для створення об`єднання скликаються установчі збори. Державна реєстрація об`єднання (асоціації) проводиться порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об`єднання(асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.

Колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком в установленому порядку до створення об`єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об`єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.

Створення та реєстрація об`єднання співвласників багатоквартирних є правом власників квартир цих будинків, а не обов`язком.

Разом з тим, Відповідач зазначає, що землекористувачем і платником земельного податку під вказаним будинком є співвласники багатоквартирного будинку.

Необхідно зазначити, що Рішенням Київської міської ради від 16.05.2019 № 902/7558 Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 № 242/5629 Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві власників квартир багатоквартирного будинку з переліку платників земельного податку за земельну ділянку, на яких розташований багатоквартирний будинок виключено.

Таким чином, суд зазначає, що твердження Відповідача про те, що співвласники багатоквартирних будинків повинні сплачувати земельний податок є юридично неспроможним.

Також відповідач заперечуючи проти задоволення позовних вимог вказував на безпідставність нарахувань сум запального податку.

Згідно з ч. 271.1. ст. 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є:

нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;

площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Відповідно до ч. 274.1. ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні

ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більш відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 1 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - в більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Суд зазначає, що розмір сплати земельного податку по вищезазначених земельних ділянка: КП Спецжитлофонд визначається відповідно до довідок про розмір нормативної грошово оцінки земельних ділянок та річних податкових декларацій з плати за землю.

Відповідно до рішення Київської міської ради від 23 червня 2011 року N 242/5629 Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві , а саме: додаток № 3 в редакції, яка діяла до 31.12.2018:

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено та які перебувають у власності фізичних та юридичних осіб та у постійному користуванні юридичних осіб державної та комунальної форми власності, коло яких визначено статтею 92 Земельного кодексу України, встановлюється в розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки " ц винятком земельних ділянок, зазначених у пунктах 5.3 та 5.4 цього Положення.

5.3.3.10. комунальних підприємств територіальної громади міста Києва, в частині переданих ними в оренду площ нерухомого майна територіальної громади міста Києва закладам, установам, організаціям, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету або бюджету міста Києва, комунальним некомерційним підприємствам по галузі "Охорона здоров`я", які утримуються за рахунок коштів бюджету міста Києва, неприбуткових організацій фізкультурно- спортивної спрямованості, - 0,01;

5.3.3.18. зайняті житловим фондом, - 0.03.

Дані нарахування здійснювалися до 31.12.2018. що підтверджується розрахунками, наданими до заяви на виконання вимог ухвали Господарського суду у. Києва від 21.01.2020.

В подальшому рішенням Київської міської ради від 18.10.2018 №1910/5974 Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23 червня 2011 року №242/5629 Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві в редакції, яка діє з 01.01.2019 по теперішній час (таблиця № 1 до додатку 3) передбачено ставку податку 1 % для коду класифікації видів цільового призначення земель - 02.07 (для іншої житлової забудови).

Враховуючи вказані змін КП Спецжитлофонд з 01.01.2019 по теперішній час сплачує земельний податок за ставкою 1 % для коду класифікації видів цільового призначені земель - 02.07 (для іншої житлової забудови).

Відповідач у своєму відзиві ставить під сумнів правильність застосування коду класифікації видів цільового призначення земель - 02.07 (для іншої житлової забудови) при визначенні суми сплати податку і зазначає, що необхідно застосовувати код класифікації видів цільового призначення земель - 02.03 (Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку). Суд приймає доводи позивача, стосовно того, що такі твердження відповідача є хибними, оскільки Головне управління Держгеокадастру у м. Києві листом від 20.03.2017 № 9-26-0.21-2814/2-17, як компетентний орган, роз`яснило що земельні ділянки, які знаходяться в господарському віданні КП Спецжитлофонд , можна визначити за кодом класифікації видів цільового призначення земель 02.07 - для іншої житлової забудови, копія листа додається (додаток 3). Підтвердженням цього також являються витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, сформовані станом на 06.04.2017, які знаходяться у матеріалах справи, а також нові витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, сформовані станом на 28.01.2020.

Дані обставини свідчать про правильність нарахування та сплати КП Спецжитлофонд земельного податку.

Надаючи оцінку іншим доводам учасників судового процесу судом враховано, що обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи (ч.5 ст.236 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до п.3 ч.4 ст.238 Господарського процесуального кодексу України у мотивувальній частині рішення зазначається, зокрема, мотивована оцінка кожного аргументу, наведеного учасниками справи, щодо наявності чи відсутності підстав для задоволення позову, крім випадку, якщо аргумент очевидно не відноситься до предмета спору, є явно необґрунтованим або неприйнятним з огляду на законодавство чи усталену судову практику.

Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів учасників справи та їх відображення у судовому рішенні, суд першої інстанції спирається на висновки, що зробив Європейський суд з прав людини від 18.07.2006р. у справі "Проніна проти України", в якому Європейський суд з прав людини зазначив, що п.1 ст.6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі ст.6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

У рішенні Європейського суду з прав людини "Серявін та інші проти України" (SERYAVINOTHERS v. UKRAINE) вказано, що усталеною практикою Європейського суду з прав людини, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п. 29). Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (див. рішення у справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), N 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року). Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті. Крім того, вмотивоване рішення дає стороні можливість оскаржити його та отримати його перегляд вищестоящою інстанцією. Лише за умови винесення обґрунтованого рішення може забезпечуватись публічний контроль здійснення правосуддя (див. рішення у справі "Гірвісаарі проти Фінляндії" (Hirvisaari v. Finland), №49684/99, п. 30, від 27 вересня 2001 року).

Аналогічна правова позиція викладена у постанові від 13.03.2018р. Верховного Суду по справі №910/13407/17.

З огляду на вищевикладене, всі інші заяви, клопотання, доводи та міркування учасників судового процесу залишені судом без задоволення та не прийняті до уваги як необґрунтовані та безпідставні.

Статтею 129 Конституції України встановлено, що основними засадами судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За приписами частин 1, 3 статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Згідно з частиною 1 статті 14 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно статті 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

З огляду на викладене в сукупності суд дійшов висновку про задоволення вимог позивача та стягнення з відповідача 2 098 368,16 грн. компенсації земельного податку по Договорам №№105/6, 105/7, 105/9, 105/12, 105/2, 105/5, 105/8, 105/13, 105/14, 105/16, 105/3, 105/4, 105/11, 105/10, 105/15 від 03.07.2017 та №2018-82/1 від 03.09.2018.

Судові витрати, які складаються зі сплаченої позивачем суми судового збору, відповідно до статті 129 ГПК України покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 73-74, 76-79, 86, 129, 233, 237-238 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги Комунального підприємства з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд задовольнити.

2. Стягнути з Комунального підприємства з експлуатації і ремонту житлового фонду Житло-сервіс (код ЄДРПОУ 31025659) на користь Комунального підприємства з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення Спецжитлофонд (ідентифікаційний код: 31454734) заборгованості по договорах з компенсації земельного податку у розмірі 2 098 368,16 грн. (два мільйони дев`яносто вісім тисяч триста шістдесят вісім гривень 16 коп.) та судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 31 475,52 грн. (тридцять одна тисяча чотириста сімдесят п`ять гривень 52 коп.).

3. Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Дата складання та підписання повного тексту рішення 01.07.2020

Суддя М.О. Лиськов

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.06.2020
Оприлюднено03.07.2020
Номер документу90150546
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/554/20

Постанова від 02.03.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Ухвала від 11.01.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Постанова від 17.11.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Шаптала Є.Ю.

Ухвала від 22.09.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Шаптала Є.Ю.

Ухвала від 17.09.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Шаптала Є.Ю.

Ухвала від 10.08.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Шаптала Є.Ю.

Рішення від 17.06.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Лиськов М.О.

Ухвала від 22.04.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Лиськов М.О.

Ухвала від 22.04.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Лиськов М.О.

Ухвала від 18.03.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Лиськов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні