Ухвала
від 02.07.2020 по справі 420/7465/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7465/19

УХВАЛА

02 липня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Радчука А.А., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Приватного підприємства «Лакі Фенікс» про заміну сторони виконавчого провадження по адміністративній справі №420/7465/19, за позовною заявою Приватного підприємства «Лакі Фенікс» (вул. Осипова, 37, оф. 551, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 40151843) до Одеської митниці ДФС (вул. Івана та Юрія Лип, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 39441717) про визнання протиправними та скасування рішення та картки відмови, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа № №420/7465/19, за позовною заявою Приватного підприємства «Лакі Фенікс» (вул. Осипова, 37, оф. 551, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 40151843) до Одеської митниці ДФС (вул. Івана та Юрія Лип, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 39441717) про визнання протиправними та скасування рішення та картки відмови.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24.01.2020 року по справі № 420/7465/19, яке набрало законної сили 31.03.2020 року, адміністративний позов Приватного підприємства «Лакі Фенікс» (вул. Осипова, 37, оф. 551, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 40151843) до Одеської митниці ДФС (вул. Івана та Юрія Лип, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 39441717) задоволено. Визнано протиправним та скасовано Рішення про коригування митної вартості № UА500020/2019/000011/2 від 27.09.2019. Визнано протиправним та скасовано Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UА500020/2019/00182 від 27.09.2019. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці ДФС (вул. Івана та Юрія Лип, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 39441717) на користь Приватного підприємства «Лакі Фенікс» (вул. Осипова, 37, оф. 551, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 40151843) судові витрати у розмірі 1921 грн. (тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.

22.04.2020 року Одеський окружний адміністративний суд за вищезазначеним рішенням видав ПП «Лакі Фенікс» виконавчий лист № 420/7465/19 про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці ДФС (вул. Івана та Юрія Лип, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 39441717) на користь Приватного підприємства «Лакі Фенікс» (вул. Осипова, 37, оф. 551, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 40151843) судові витрати у розмірі 1921 грн. (тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява Приватного підприємства «Лакі Фенікс» про заміну Відповідача (Боржника) Одеська митниця ДФС (код ЄДРПОУ 39441717; місцезнаходження: 65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, буд. 21, корпус А) на її правонаступника Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459; місцезнаходження: 65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, буд. 21, корпус А) у виконавчому провадженні щодо виконання виконавчого листа, виданого 22.04.2020 Одеським окружним адміністративним судом у справі №420/7465/19 по судовому рішенню від 24.01.2020.

У судове засідання 02.07.2020 року особи, які беруть участь у розгляді справи - не з`явились. Про дату, час та місце розгляду справи належним чином та своєчасно повідомлялись.

Згідно частини 2 статті 379 КАС України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Враховуючи вищевикладене, суд 02.07.2020 року вирішив розглянути заяву про заміну сторони виконавчого провадження у порядку письмового провадження.

Постановою від 02 жовтня 2019 року № 858 «Про утворення територіальних органів Державної митної служби» , Кабінет Міністрів України постановив:

1. Утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком 1.

2. Реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної митної служби за переліком згідно з додатком 2.

3. Установити, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної митної служби.

Згідно Додатку 1 постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2019 року №858 «Перелік територіальних органів Державної митної служби, що утворюються» , утворюється Одеська митниця Держмитслужби.

Згідно Додатку 2 постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2019 року №858 «Перелік територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються» , до Одеської митниці Держмитслужби приєднується Одеська митниця ДФС, яка реорганізується.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Одеська митниця ДФС (Код ЄДРПОУ: 39441717) з 27.11.2019 року перебуває в стані припинення за рішенням засновників.

06.11.2019 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Одеської митниці Держмитслужби (Код ЄДРПОУ: 43333459), номер запису в Єдиному державному реєстрі 1 556 102 0000 072181.

Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів визначає Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. № 107 (далі - Порядок № 107).

Відповідно до п. 2 Порядку № 107, органи виконавчої влади утворюються, реорганізуються або ліквідуються Кабінетом Міністрів України за поданням Прем`єр-міністра України.

За приписами п. 4 Порядку № 107, орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади.

Згідно з п. 5 Порядку № 107, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

У разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади права та обов`язки органів виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади (п. 6 Порядку №107).

Відповідно до п. 8 Порядку № 107, внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.

Розпорядженням від 04 грудня 2019 року № 1217-р «Питання Державної митної служби» Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення з 8 грудня 2019 р. Державною митною службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.

Відповідно до ст. 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

У відповідності з ч. 1 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Аналогічні положення містить ч. 5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 року №1404-VIII, згідно якої, у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до п. 9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України №2 від 06.03.2008 року «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» , при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.

Тобто, заміна сторони виконавчого провадження відбувається у разі вибуття однієї зі сторін (стягувача або боржника), зокрема, внаслідок реорганізації юридичної особи. Заміна сторони полягає у вступі на її місце правонаступника.

При цьому, заміна сторони у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можлива на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постановах від 03 травня 2018 року (справа №2-а-1864/10), від 29 січня 2020 року (справа №815/1303/17).

Як встановлено судом, боржником за виконавчим листом у справі №420/7465/19 по судовому рішенню від 24.01.2020 є Одеська митниця ДФС, яка в результаті реорганізації приєднується до Одеської митниці Держмитслужби, що у відповідності до ст. 379 КАС України є підставою для заміни сторони виконавчого провадження.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2019 року №858 правонаступником Одеської митниці ДФС, що реорганізується, є Одеська митниця Держмитслужби, до якої приєднується Одеська митниця ДФС.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про те, що заява Приватного підприємства «Лакі Фенікс» є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись 243, 248, 379 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву Приватного підприємства «Лакі Фенікс» про заміну сторони виконавчого провадження по адміністративній справі №420/7465/19, за позовною заявою Приватного підприємства «Лакі Фенікс» (вул. Осипова, 37, оф. 551, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 40151843) до Одеської митниці ДФС (вул. Івана та Юрія Лип, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 39441717) про визнання протиправними та скасування рішення та картки відмови - задовольнити.

Замінити Відповідача (Боржника) Одеська митниця ДФС (код ЄДРПОУ 39441717; місцезнаходження: 65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, буд. 21, корпус А) на її правонаступника Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459; місцезнаходження: 65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, буд. 21, корпус А) у виконавчому листі, виданому 22.04.2020 Одеським окружним адміністративним судом у справі №420/7465/19 по судовому рішенню від 24.01.2020.

Ухвала набирає законної сили у строки, визначені ст.256 КАС України, та може бути оскаржена у відповідності до ст. 295, 297 КАС України.

Суддя А.А. Радчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2020
Оприлюднено06.07.2020
Номер документу90192408
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/7465/19

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 02.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 02.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Постанова від 09.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 09.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні