ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 липня 2011 року Справа № 2а-0870/1826/11
(11 год. 30 хв.)
Запорізький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Щербака А.А., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Запорізької області до Комунального шляхово - експлуатаційного підприємства Бердянської міської ради про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Запорізького окружного адміністративного суду знаходиться зазначений адміністративний позов.
Позивач просить надати дозвіл на погашення суми податкового боргу Комунального шляхово-експлуатаційного підприємства Бердянської міської ради перед позивачем в сумі 709 459 грн. 40 коп. за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.
В позовній заяві зазначено, що за підприємством відповідача наявний податковий борг перед бюджетом, який згідно даних податкових декларацій та наданого розрахунку складається з податку на додану вартість в сумі 490 340 грн. 08 коп., частини чистого прибутку комунальних підприємств, яка вилучається до бюджету в розмірі 67 грн. 15 коп., збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 10 326 грн. 82 коп., податку на прибуток комунальних підприємств в сумі 208 629 грн. 89 коп., податку з доходів найманих працівників в сумі 95 грн. 46 коп. Разом - 709 459 грн. 40 коп. Зазначає, що залишок коштів на рахунках відповідача складає 4593 грн. 89 коп., з яких 3 607 грн. 97 коп. - кошти на арештованому рахунку, у зв`язку з чим, підприємство не має можливості розрахуватися повністю за своїми податковими зобов`язаннями іншим чином як за рахунок власного майна, що перебуває у податковій заставі.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що підприємством самостійно задекларовано податкові зобов`язання з податку на додану вартість на підставі поданих декларацій, податкові зобов`язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища, з податку на прибуток, по податку з доходів найманих працівників. Також за результатами перевірок платника, оформлених відповідними актами, приймались податкові повідомлення-рішення з сумами штрафу стосовно узгоджених податкових зобов`язань, сплачених з затримкою. Податкові повідомлення-рішення в судовому порядку не оскаржувалися. Зазначена сума є узгодженою та на час звернення до суду не сплаченою.
Представник позивача у судове засідання не з`явився, надіслав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, на позовних вимогах наполягає в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з`явився. Через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги визнає у повному обсязі, із сумою заборгованості згодний.
Відповідно до ст.ст.51, 136 КАС України відповідач протягом усього часу розгляду справи може визнати адміністративний позов. Визнання адміністративного позову прийняте судом.
Враховуючи подані клопотання, відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, суд прийняв рішення розглянути справу без участі представників сторін на підставі наявних доказів у письмовому провадженні.
Вивчивши матеріали позову, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Комунальне шляхово - експлуатаційне підприємство Бердянської міської ради (ЄДРПОУ 13616331), зареєстроване як суб`єкт підприємницької діяльності - юридична особа Виконавчим комітетом Бердянської міської ради Запорізької області 29.05.1992 року, № рішення 374.
Згідно даних податкових декларацій та наданого розрахунку, відповідач має податковий борг з податку на додану вартість в сумі 490 340 грн. 08 коп., частини чистого прибутку комунальних підприємств, яка вилучається до бюджету в розмірі 67 грн. 15 коп., збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 10 326 грн. 82 коп., податку на прибуток комунальних підприємств в сумі 208 629 грн. 89 коп., податку з доходів найманих працівників в сумі 95 грн. 46 коп., та суми податкового зобов`язання згідно податкових повідомлень-рішень за актам перевірок. Разом - 709 459 грн. 40 коп.,
Заборгованість по податку на додану вартість виникла на підставі наступного.
На протязі 2008-2011 року підприємством відповідача було самостійно задекларовано податкових зобов`язань з податку на додану вартість на підставі наступних декларацій:
- Декларація № 26409 від 18.06.2008 року, на суму 5004 грн. 65 коп.;
- Декларація № 36038 від 17.07.2008 року, на суму 9210 грн. 00 коп.;
- Декларація № 48922 від 18.09.2008 року, на суму 3339 грн. 00 коп.;
- Декларація № 59638 від 17.10.2008 року, на суму 9988 грн. 00 коп.;
- Декларація № 68342 від 18.11.2008 року, на суму 9480 грн. 00 коп., в т.ч. штраф, нарахований платником самостійно в зв`язку з виправленням помилки на суму 15 грн. 00 коп.;
- Уточнююча декларація № 71486 від 11.12.2008 року на суму 1839 грн. 00 коп.. в т.ч. штраф, нарахований платником самостійно в зв`язку з виправленням помилки на суму 88 грн. 00 коп.;
- Декларація № 72113 від 15.12.2008 року, на суму 8650 грн. 00 коп.;
- Декларація № 83739 від 19.01.2009 року, на суму 7202 грн. 00 коп.;
- Декларація № 3844 від 16.02.2009 року, на суму 10990 грн. 00 коп.;
- Декларація № 8018 від 19.03.2009 року, на суму 10761 грн. 00 коп.;
- Декларація № 17305 від 16.04.2009 року, на суму 10941 грн. 00 коп., в т.ч. штраф, нарахований платником самостійно в зв`язку з виправленням помилки на суму 258 грн. 00 коп.;
- Декларація № 26031 від 18.05.2009 року, на суму 7792 грн. 00 коп.;
- Декларація № 30137 від 18.06.2009 року, на суму 6586 грн. 00 коп.;
- Декларація № 40989 від 20.07.2009 року, на суму 11416 грн. 00 коп.;
- Декларація № 61896 від 19.10.2009 року, на суму 8778 грн. 00 коп. в т.ч. штраф, нарахований платником самостійно в зв`язку з виправленням помилки на суму 385 грн. 00 коп.;
- Декларація № 73020 від 17.12.2009 року, на суму 5237 грн. 00 коп.;
- Декларація № 83244 від 20.01.2010 року, на суму 52 грн. 00 коп., яка повністю складається з штрафу, нарахованого платником податків самостійно в зв`язку з виправленням помилки;
- Декларація № 7161 від 18.02.2010 року, на суму 19013 грн. 00 коп. в т.ч. штраф, нарахований платником самостійно в зв`язку з виправленням помилки на суму 45 грн. 00 коп.;
- Декларація № 10202 від 19.03.2010 року, на суму 15072 грн. 00 коп.;
- Декларація № 18460 від 16.04.2010 року, на суму 10674 грн. 00 коп.;
- Декларація № 26846 від 19.05.2010 року, на суму 3804 грн. 00 коп.;
- Декларація № 29167 від 16.06.2010 року, на суму 8696 грн. 00 коп.;
- Декларація № 39531 від 20.07.2010 року, на суму 5537 грн. 00 коп.;
- Декларація № 46848 від 17.08.2010 року, на суму 14180 грн. 00 коп.;
- Декларація № 49939 від 15.09.2010 року, на суму 7872 грн. 00 коп.;
- Декларація № 58183 від 14.10.2010 року, на суму 22164 грн. 00 коп.;
- Декларація № 68049 від 18.11.2010 року, на суму 2705 грн. 00 коп.;
- Декларація № 70474 від 16.12.2010 року, на суму 12139 грн. 00 коп.;
- Декларація № 78893 від 18.01.2011 року, на суму 23522 грн. 00 коп.;
- Декларація № 6158 від 17.02.2011 року, на суму 14681 грн. 00 коп.;
- Декларація № 18531 від 17.03.2011 року, на суму 6890 грн. 00 коп.;
- Декларація № 35579 від 15.04.2011 року, на суму 9224 грн. 00 коп.
За результатами перевірки платника (акт № 287 від 06.11.2008 року) було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0010381520/0 від 06.11.2008 року на суму 23 209 грн. 06 коп., яке отримане платником податків.
За результатами перевірки платника (акт № 51 від 11.03.2009 року) було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0002901520/0 від 11.03.2009 року на суму 10 392 грн. 73 коп., яке отримане платником податків.
За результатами перевірки платника (акт № 185 від 05.06.2009 року) було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0003501520/0 від 10.06.2009 року на суму 1 663 грн. 00 коп., яке отримане платником податків.
За результатами перевірки платника (акт № 356 від 05.10.2009 року) було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0005211520/0 від 08.10.2009 року на суму 7 145 грн. 53 коп., яке отримане платником податків.
За результатами перевірки платника (акт № 438 від 02.12.2009 року) було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0006461520/0 від 08.12.2009 року на суму 5 537 грн. 51 коп., яке отримане платником податків.
За результатами планової перевірки платника (акт № 088/23-306/13616331 від 04.06.2010 року) було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0000872310/0 від 17.06.2010 року на суму 91 020 грн. 00 коп., яке отримане платником податків.
За результатами перевірки платника (акт № 175 від 30.06.2010 року) було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0001241600/0 від 05.07.2010 року на суму 17 888 грн. 52 коп., яке отримане платником податків.
Крім того, у зв`язку з несвоєчасною сплатою заборгованості платнику податків була нарахована пеня в сумі 30 045 грн. 08 коп.
Отже, загальна сума заборгованості з податку на додану вартість становить 490 340 грн. 08 коп.
Заборгованість з чистого прибутку комунальних підприємств, яка вилучається до бюджету виникла на підставі наступного.
За результатами перевірки платника (акт № 114 від 03.06.2008 року) було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0001211510/0 від 03.06.2008 року на суму 67 грн. 15 коп., яке отримане платником .
Заборгованість зі збору за забруднення навколишнього природного середовища виникла на підставі наступного.
На протязі 2008-2011 року підприємством було самостійно задекларовано податкових зобов`язань зі збору за забруднення навколишнього природного середовища на підставі наступних податкових розрахунків:
- Розрахунок № 37341 від 21.07.2008 року на суму 624 грн. 36 коп.;
- Розрахунок № 59649 від 17.10.2008 року на суму 711 грн. 16 коп.;
- Розрахунок № 81584 від 15.01.2009 року на суму 534 грн. 48 коп.;
- Розрахунок № 16287 від 15.04.2009 року на суму 625 грн. 07 коп.;
- Розрахунок № 38338 від 14.07.2009 року на суму 485 грн. 37 коп.;
- Розрахунок № 63757 від 23.10.2009 року на суму 1568 грн. 32 коп.;
- Розрахунок № 84461 від 26.01.2010 року на суму 707 грн. 88 коп.;
- Розрахунок № 22758 від 30.04.2010 року на суму 571 грн. 51 коп.;
- Розрахунок № 40625 від 26.07.2010 року на суму 921 грн. 14 коп.;
- Розрахунок № 61727 від 22.10.2010 року на суму 1092 грн. 75 коп.;
- Розрахунок № 77313 від 13.01.2011 року на суму 824 грн. 76 коп.
Крім того, у зв`язку з несвоєчасною сплатою заборгованості платнику податків була нарахована пеня в сумі 1 660 грн. 02 коп.
Отже, загальна сума заборгованості зі збору за забруднення навколишнього природного середовища становить 10 326 грн. 82 коп.
Заборгованість по податку на прибуток комунальних підприємств виникла на підставі наступного.
На протязі 2010-2011 року підприємством було самостійно задекларовано податкових зобов`язань по податку на прибуток комунальних підприємств на підставі наступних податкових декларацій:
- Декларація № 43340 від 05.08.2010 року, на суму 4 935 грн. 00 коп.;
- Декларація № 63959 від 04.11.2010 року, на суму 20 052 грн. 00 коп.;
- Декларація № 84316 від 08.02.2011 року, на суму 23 843 грн. 00 коп.
За результатами планової перевірки платника (акт № 088/23-306/13616331 від 04.06.2010 року) було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0000862310/0 від 17.06.2010 року на суму 159 585 грн. 00 коп., яке було отримане платником .
За результатами планової перевірки платника (акт № 000150/1510/13616331 від 14.10.2010 року) було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0001541510/0 від 14.10.2010 року на суму 186 грн. 99 коп., яке було отримане платником .
Крім того, у зв`язку з несвоєчасною сплатою заборгованості платнику була нарахована пеня в сумі 27 грн. 90 коп.
Отже, загальна сума заборгованості по податку на прибуток комунальних підприємств становить 208 629 грн. 89 коп.
Заборгованість по податку з доходів найманих працівників виникла на підставі наступного.
За результатами перевірки платника (акт № 171/13616331 від 31.12.2010 року) було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0003291710/0 від 10.01.2011 року на суму 78 грн. 54 коп., яке було отримане платником .
Крім того, у зв`язку з несвоєчасною сплатою заборгованості платнику була нарахована пеня в сумі 16 грн. 92 коп.
Отже, загальна сума заборгованості по податку з доходів найманих працівників становить 95 грн. 46 коп.
Відповідно до вимог ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України також передбачено обов`язок платників податків сплачувати податків та зборів у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 11 статті 11 Закону України Про державну податкову службу України , органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах встановлених законами України.
Відповідно до п.п.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Пунктом 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язується самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Після закінчення встановлених Податковим кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання відповідно з п. п. 129. 1.1 ст. 129 нараховується пеня.
У разі коли платник податків не сплачує суми узгодженого грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.59.1. ст.59 Податкового кодексу).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання(п.59.3. ст.59 Податкового кодексу)..
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Положеннями п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , що діяли на момент виникнення податкового боргу за 2008-2010 роки встановлено, якщо у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов`язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме відповідачу було надіслано першу податкову вимогу форми Ю1 № 1/105 від 17.10.2001 року на суму 532 грн. 50 коп. та другу податкову вимогу форми Ю2 №2/526 від 17.12.2001 року на суму 26 792 грн. 99 коп.
Перша податкова вимога була отримана уповноваженою особою відповідача 16.11.2001 року, про що свідчить підпис на поштовому повідомленні. Друга податкова вимога була отримана особисто в.о. директора відповідача 17.12.2001 року, про що свідчить підпис на корінці зазначеної податкової вимоги.
Відповідачем сума визначеного податковим органом податкового зобов`язання не погашена, податкові вимоги не оскаржені.
Згідно п. 89.1. ст. 89 Податкового кодексу право податкової застави виникає у разі:
89.1.1. несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
Судом встановлено, що позивачем у зв`язку з несплатою боржником суми податкового боргу в державному реєстрі обтяжень було зареєстроване обтяження на активи відповідача.
На виконання приписів діючого на той час Закону України Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами було складено чотири акти опису активів: № 8 від 07.06.2007 року, № 9 від 04.08.2007 року, № 10 від 05.09.2007 року та № 11 від 10.09.2007 року.
Матеріалами справи також встановлено, що згідно листа відповідача № 157 від 15.03.2011 року залишок коштів на його рахунках складає 4 593 грн. 89 коп., з них 3 607 грн. 97 коп. - кошти на арештованому рахунку. Також відповідачем повідомлялось про існуючу заборгованість по заробітній платі за лютий 2011 року в сумі 44,3 тис. грн..
Отже, залишок коштів на рахунках підприємства відповідача є недостатнім для погашення податкових зобов`язань перед Бердянською об`єднаною Державною податковою інспекцією Запорізької області.
Вищевказані заходи, вжиті Бердянською об`єднаною Державною податковою інспекцією Запорізької області, щодо стягнення податкового боргу з Комунального шляхово-експлуатаційного підприємства Бердянської міської ради виявились неефективними тому податковий орган звернувся до суду з позовом про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна відповідача, що перебуває у податковій заставі.
Згідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим кодексом, а також іншими законодавчими органами.
Відповідно до п. п. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення щодо надання такого дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
На момент розгляду справи в суді, вказана сума податкової зобов`язання відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена.
Враховуючи вищевикладене, судом з`ясовано, що на час судового зсідання Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство Бердянської міської ради має несплачену податкову заборгованість у сумі 709 459 грн. 40 коп., яка визнана у повному обсязі відповідачем, також встановлено, що за рахунок коштів, які перебувають у власності відповідача неможливо повністю погасити заборгованість по податковим зобов`язанням, у зв`язку з чим приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищезазначене, керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 94, 122, 158 - 163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Надати дозвіл на погашення суми податкового боргу у розмірі 709 459 грн. 40 коп. (сімсот дев`ять тисяч чотириста п`ятдесят дев`ять гривень сорок копійок) за рахунок майна платника податків Комунального шляхово-експлуатаційного підприємства Бердянської міської ради (ЄДРПОУ 13616331), що перебуває у податковій заставі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови.
Якщо суб`єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п`ятиденного строку з моменту отримання суб`єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя А.А. Щербак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2011 |
Оприлюднено | 07.07.2020 |
Номер документу | 90207054 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні