Справа №359/8282/17
Провадження №2-а/359/1/2020
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2020 року Бориспільський міськрайонний суд Київської області у складі:
головуючого Борця Є.О.,
при секретарі судового засідання Міходуй І.Є.,
за участю позивача ОСОБА_1 ,
розглянувши в приміщенні суду у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Київській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: товариство з обмеженою відповідальністю Проектно-інженерна компанія Нова земля , Сошниківська сільська рада, Бориспільська районна державна адміністрація, Київська обласна державна адміністрація, про зобов`язання включити земельну ділянку в межі населеного пункту,
встановив:
1. Зміст доводів пред`явленого адміністративного позову.
1.1. ОСОБА_1 звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом та посилається на те, що він приватизував земельну ділянку площею 0,43 га з кадастровим номером 3220887000:02:010:1052 з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташовану по АДРЕСА_1 . Після отримання правовстановлюючого документа на цей об`єкт нерухомого майна стало відомо про те, що земельна ділянка позивача частково розташовується за межами с. Сошників Бориспільського району. Тому ОСОБА_1 просить суд зобов`язати ГУ Держгеокадастру у Київській області включити земельну ділянку площею 0,43 га з кадастровим номером 3220887000:02:010:1052 з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства в межі с. Сошників Бориспільського району.
2. Ставлення учасників адміністративного процесу до адміністративного позову.
2.1. У судовому засіданні ОСОБА_1 підтримує адміністративний позов, наполягає на його задоволенні.
2.2. Представник ГУ Держгеокадастру у Київській області Куценко Н.В. не визнає адміністративний позов та заперечує проти його задоволення.
2.3. Представники ТОВ ПІК Нова земля , Сошниківської сільської ради, Бориспільської РДА та Київської ОДА не з`явились у судове засідання та подали заяви про розгляд адміністративної справи в їх відсутності.
3. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.
3.1. Рішенням Сошниківської сільської ради №392/4-30-VI від 28 листопада 2013 року (а.с.6 т.1) був наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_1 земельної ділянки площею 0,43 га для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 .
3.2. Рішенням Сошниківської сільської ради №462/3-36-VI від 6 червня 2014 року (а.с.14 т.2) був затверджений проект землеустрою щодо відведення у власність позивача земельної ділянки площею 0,43 га з кадастровим номером 3220887000:02:010:1052 з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої по
АДРЕСА_1. 3.3 . На підставі цього рішення органу місцевого самоврядування ОСОБА_1 було видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно НОМЕР_1 від 26 червня 2014 року (а.с.30 т.1).
3.4. У такий спосіб позивач набув право власності на земельну ділянку площею 0,43 га з кадастровим номером 322087000:02:010:1052 з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташовану по АДРЕСА_1. Ця обставина підтверджується копією витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №23502457 від 26 червня 2014 року (а.с.31 т.1).
3.5. Спірні правовідносини регулюються главою 34 Державний земельний кадастр розділу VII Управління в галузі використання і охорони земель ЗК України, а також Законом України Про Державний земельний кадастр .
4. Норми права, якими керується суд при вирішенні адміністративного спору.
4.1. Відповідно до ч.1 ст.193 ЗК України Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження в їх використанні, а також дані про кількісну та якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
4.2. Згідно з ч.1 ст.194 цього Кодексу призначенням Державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.
4.3. Відповідно до ч.1 ст.18 Закону України Про Державний земельний кадастр документами Державного земельного кадастру, які створюються під час його ведення, є: індексні кадастрові карти (плани) України, Автономної Республіки Крим, областей, районів, сіл, селищ, міст; індексні кадастрові карти (плани) кадастрової зони, кадастрового кварталу; кадастрові карти (плани) Автономної Республіки Крим, областей, районів, сіл, селищ, міст, інші тематичні карти (плани), перелік яких встановлюється Порядком ведення Державного земельного кадастру.
4.4. Згідно з ч.1, ч.2 ст.35 цього Закону кадастрова карта (план) ведеться для актуалізованого відображення у часі об`єктів Державного земельного кадастру у межах кадастрового кварталу, кадастрової зони, у цілому в межах території адміністративно-територіальної одиниці (село, селище, місто, район, область, Автономна Республіка Крим). Вона ведеться в електронній (цифровій) формі.
4.5. Відповідно до ч.1 ст.36 Закону України Про Державний земельний кадастр на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, оприлюднюються картографічна основа, індексні кадастрові карти (плани) та всі відомості Державного земельного кадастру, передбачені статтями 12-15 цього Закону, в тому числі у векторному вигляді, без права їх зміни (редагування).
4.6. Згідно з ч.1 ст.37 Закону України Про Державний земельний кадастр у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що містяться в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.
5. Мотиви, якими керується суд при вирішенні адміністративного спору.
5.1. Зі схеми розташування земельної ділянки (а.с.19 т.1, а.с.44 т.2), а також з Публічної кадастрової карти України вбачається, що частина земельної ділянки площею 0,43 га з кадастровим номером 3220887000:02:010:1052 з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства частково розташовується за межами с. Сошників Бориспільського району.
5.2. Водночас, з викопіювання з генерального плану с. Сошників (а.с.25 т.2) та іншої схеми розташування земельної ділянки (а.с.35 т.2), які зберігаються в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 (а.с.2-73 т.2), вбачається, що земельна ділянка площею 0,43 га з кадастровим номером 3220887000:02:010:1052 з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства повністю розташовується в межах с. Сошників Бориспільського району. Крім того, зі змісту листа заступника начальника управління Держземагентства у Бориспільському районі №К-121/0/5-15 від 10 березня 2015 року (а.с.22 т.1), листа заступника начальника управління Держгеокадастру у Бориспільському районі №К-486/0-649/6-16 від 28 вересня 2016 року (а.с.24 т.1) також вбачається, що вказана земельна ділянка розташовується в межах с. Сошників Бориспільського району.
5.3. Допитана у судовому засіданні свідок ОСОБА_2 показала, що вона працює в Сошниківській сільській раді на посаді землевпорядника. Вона стверджує, що земельна ділянка, приватизована ОСОБА_1 , розташовується в межах с. Сошників Бориспільського району. Якщо вказана земельна ділянка хоча б частково розташовувалась поза межами села, то приватизація цього об`єкта нерухомого майна відносилась би до повноважень Бориспільської РДА, а не Сошниківської сільської ради.
5.4. Аналіз цих доказів переконливо свідчить про те, що в Публічній кадастровій карті України міститься помилка щодо часткового розташування земельної ділянки позивача поза межами с. Сошників Бориспільського району. Цей об`єкт нерухомого майна розташовується в межах вказаного населеного пункту.
6. Висновок суду.
6.1. З огляду на це суд вважає, що з метою забезпечення юридичної визначеності та відновлення порушених прав позивача належить зобов`язати ГУ Держгеокадастру у Київській області включити земельну ділянку площею 0,43 га з кадастровим номером 3220887000:02:010:1052 з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства в межі с. Сошників Бориспільського району.
Керуючись п.2 ч.1, ч.3 ст.241, ст.242, абз.1 ч.3 ст.243, ст.ст.244-246, 250 КАС України, суд
вирішив:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Київській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: товариство з обмеженою відповідальністю Проектно-інженерна компанія Нова земля , Сошниківська сільська рада, Бориспільська районна державна адміністрація, Київська обласна державна адміністрація, про зобов`язання включити земельну ділянку в межі населеного пункту задовольнити.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Київській області включити земельну ділянку площею 0,43 га з кадастровим номером 3220887000:02:010:1052 з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, що належить ОСОБА_1 на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно НОМЕР_1 від 26 червня 2014 року, в межі с. Сошників Бориспільського району.
Повний текст рішення суду складений 22 червня 2020 року.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня складення повного тексту судового рішення.
Суддя
Бориспільського міськрайонного суду Є.О. Борець
Суд | Бориспільський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2020 |
Оприлюднено | 07.07.2020 |
Номер документу | 90211274 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Борець Є. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні