07.07.2020 Справа № 756/8763/19
Унікальний № 756/8763/19
Провадження № 2/756/1453/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 червня 2020 року Оболонський районний суд м. Києва
в складі: головуючого - судді Яценко Н.О.
за участю секретаря Макарової С.П.
позивача ОСОБА_1
представника позивача ОСОБА_2
представника відповідача Науменка С.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Житлово-будівельного кооперативу МАЯК-7 , третя особа: Київська міська державна адміністрація, про захист прав шляхом укладення угоди, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач в липні 2019 року звернулася до суду з вищевказаним позовом. В обґрунтування позову вказує, що Житлово-будівельний кооператив "Маяк-7" порушує її право на отримання житлово-комунальних послуг шляхом укладання договору, який відповідає вимогам типового договору, яке підлягає захисту у спосіб, передбачений пунктом 5 частини 2 статті 16 ЦК України шляхом зобов`язання укласти договір на умовах, передбачених нормативним актом обов`язкової дії.
Зазначає, що на підставі договору дарування квартири від 28.11.1996 року, посвідченого державним нотаріусом 11-ї Київської державної нотаріальної контори Білугіною В.Л. вона є власником квартири АДРЕСА_1 , проживає в ній та зареєстрована за вказаною адресою. Загальна площа квартири складає 79,53 кв.м.
Разом з нею у вказаній квартирі проживають чоловік - ОСОБА_4 , та дочка - ОСОБА_5 .
Вона разом зі своєю родиною користуються усіма житлово-комунальними послугами для власних потреб, які надаються мешканцям будинку АДРЕСА_1 , внаслідок чого є індивідуальним споживачем в розумінні положень пункту 6 частини 1 статті 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".
Ні вона, ні інші мешканці квартири АДРЕСА_1 не були раніше і на цей час не є членами Житлово-будівельного кооперативу "Маяк-7".
Будинок № 60 по проспекту Героїв Сталінграда в м. Києві належить Житлово-будівельному кооперативу "Маяк-7", який діє з дати державної реєстрації - 19.08.1988 року відповідно до статуту, який перереєстровано відповідно до вимог законодавства у грудні 2016 року.
За даними ЄДРПОУ Житлово-будівельний кооператив "МАЯК-7" є юридичною особою (ідентифікаційний код юридичної особи - 22884436), має адресу місцезнаходження - 04213 м. Київ, проспект Героїв Сталінграда, будинок 60, квартира 4, головою правління якого обрано ОСОБА_6 .
Основним видом діяльності (Код КВЕД 81.10) ЖБК "Маяк-7" є комплексне обслуговування об`єктів.
ЖБК "Маяк-7" є колективним споживачем комунальної послуги з централізованого постачання холодної води, централізованого постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), централізованого опалення, а також вивезення побутових відходів тощо та одночасно з цим шляхом самозабезпечення здійснює утримання будинку та прибудинкової території, а тому надає мешканцям будинку АДРЕСА_1 увесь спектр робіт та послуг, визначений пунктами 2,3,4статті 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (в редакції Закону від 24 червня 2004 року) та включених до Переліку житлово-комунальних послуг та робіт по будинку, а саме: прибирання прибудинкової території; прибирання сходових кліток; вивезення побутових відходів (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення); технічне обслуговування ліфтів; обслуговування систем диспетчеризації; технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем (гарячого водопостачання, холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення, зливової каналізації); послуги з дератизації; послуги з дезінсекції; поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого водопостачання, холодного водопостачання, водовідведення, централізованного опалення, зливової каналізації; поливання дворів, клумб і газонів; прибирання снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами; освітлення місць загального користування; енергопостачання ліфтів.
Статтею 37 Статуту ЖБК "Маяк-7" встановлено, що громадяни, які придбали у власність жилі приміщення в будинку кооперативу та не виявили бажання вступити до членів кооперативу, здійснюють оплату за утримання будинку і прибудинкової території та користуються комунальними послугами у встановленому для членів кооперативу розмірі , а також беруть участь у загальних витратах кооперативу по експлуатації і капітальному ремонту будинку та утриманню прибудинкової території в розмірах, затверджених загальними зборами.
26.11.2014 року загальними зборами членів ЖБК "Маяк-7" з врахуванням Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 року №869 було затверджено внесок з утримання будинку та прибудинкової території будинку АДРЕСА_1 у розмірі 2,89 грн. за кв.м.
Для отримання плати за утримання будинку всім мешканцям направляються квитанції із зазначенням загальної суми, обов`язкової для сплати.
Так, щомісяця від ЖБК "Маяк-7" отримує рахунок на сплату за житлово-комунальні послуги із зазначенням наступних даних: 1)| найменування послуг - обслуговування; опалення; холодна вода та водовідведення; гаряча вода та водовідведення; 2) тариф;3) поточні та попередні показники використаної послуги; 4) нарахована сума до сплати;
Починаючи з 2010 року неодноразово зверталась з письмовими заявами до голови правління ЖБК "Маяк-7" з вимогою на укладання (договору про надання житлово-комунальних послуг, який відповідає вимогам типового договору. Проте, кожного разу отримувала письмову відповідь про те, що ЖБК "Маяк-7" не є надавачем послуг, у зв`язку з чим не має достатніх правових підстав для укладення договору про надання послуг.
Так, відповідно до змісту листа голови правління ЖБК "Маяк-7" від 16 листопада 2018 року зазначено, що ЖБК "Маяк-7" здійснює свою діяльність у відповідності до норм Закону України "Про кооперацію", є обслуговуючим кооперативом та не здійснює господарську діяльність у розумінні статті З ГК України, а тому не може бути виконавцем послуг відповідно до приписів Закону України "Про житлово-комунальні послуги", а може бути лише колективним споживачем. За таких обставин у ЖБК "Маяк-7" відсутні правові підстави укладати з мешканцями будинку типові договори на надання житлово-комунальних послуг.
Листом № 0570202/2-5726 від 20.03.2019 року заступник директора Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) повідомив, що за даними міського земельного кадастру земельна ділянка на АДРЕСА_1 (код 78:028:0028) площею 10779,83 кв.м. обліковується за ЖБК "Маяк-7" на підставі технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування. У Департаменті відсутня відповідна землевпорядна документація щодо визначення меж прибудинкової території багатоквартирного будинку на АДРЕСА_1 , а також за поданням Департаменту рішень щодо передачі (надання) зазначеної земельної ділянки у власність чи користування Київська міська рада не приймала.
Листом № 10 від 03.04.2019 року на адвокатський запит № 3-20/2 від 25.03.2019 року голова правління ЖБК "Маяк-7" повідомив, що ЖБК "Маяк-7" є колективним споживачем комунальних послуг і згідно законодавства України, здійснює діяльність, що спрямована на утримання/експлуатацію житлового будинку по АДРЕСА_1 та на забезпечення мешканців будинку комунальними послугами, при цьому, з ОСОБА_1 договір про надання житлово- комунальних послуг не укладався.
Листом № 104-3066 від 03.04.2019 року виконувач обов`язків першого заступника голови Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації повідомив, що розмір внесків (платежів) на утримання будинку і прибудинкової території не потребує затвердження чи погодження органами державної влади чи місцевого самоврядування, а Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація відповідно до покладених функцій, не здійснює державний контроль за формуванням та застосуванням плати у вигляді внесків на утримання будинку і прибудинкової території, встановленої рішенням загальних зборів кооперативу.
Вказує, що таким чином, вона, як споживач житлово-комунальних послуг, має право їх отримувати на підставі і відповідно до умов договору про на житлово-комунальних послуг. Проте, позбавлена реалізувати це право з боку неналежної поведінки відповідача, у зв`язку з чим вимушена звернутись до суду із захистом своїх прав у спосіб, передбачений частиною 2 статті 16 ЦК України.
Просить суд зобов`язати Житлово-будівельний кооператив "Маяк-7" укласти договір про надання житлово-комунальних послуг, який відповідає типовим або примірним договорам у розумінні положень статті 12 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", з ОСОБА_1 , яка зареєстрована та проживає в квартирі АДРЕСА_1 та є її власником; стягнути з Житлово-будівельного кооперативу "Маяк-7" судовій збір у розмірі 768 грн. 40 коп. на її користь.
Ухвалою від 26.07.2019 року відкрито спрощене провадження без виклику сторін.
До суду повернувся конверт від відповідача без вручення позовної заяви та ухвали за закінченням терміну зберігання.
20.09.2020 року від позивача надійшло клопотання про розгляд справи за участю сторін.
Ухвалою від 01.10.2019 р. подальший розгляд справи суд вирішив проводити в порядку спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з викликом сторін.
01.01.2020 року до суду надійшов відзив відповідача в яких зазначає, що ЖБК Маяк-7 не є виконавцем комунальних послуг, а є колективним споживачем комунальних послуг та у відповідності до приписів ч.4 ст.14 Закону України Про житлово-комунальні послуги уклав з виконавцями комунальних послуг відповідні договори на споживання комунальних послуг , які є обов`язковими для виконання всіма членами кооперативу та власниками квартир які не є членами кооперативу, а тому ЖБК Маяк-7 вважає, що не повинен укладати з членами кооперативу та власниками квартир які не є членами кооперативу договори про надання комунальних послуг. Просили суд в задоволенні позову відмовити.
18.06.2020 року до суду подане клопотання представником відповідача про закриття провадження по справі, з посиланням на те, що ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 15.10.2015 року, якою залишено без змін рішення першої та апеляційної інстанції, у задоволенні позову ОСОБА_1 відмовлено . Однією з вимог ОСОБА_1 була вимога про зобов`язання ЖБК Маяк-7 укласти з позивачкою договір про надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території.
Позивач з представником проти даного клопотання заперечували з посиланням на те, що даний позов на відміну від попереднього подано відповідно до нової редакції Закону України Про житлово-комунальні послуги . Ухвалою суду відмовлено у закритті провадження , оскільки в даному випадку інша підстава позову.
Позивач з представником позов підтримали та просили задовольнити , з обставин викладених в позові.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, з обставин викладених у відзиві та просив відмовити в задоволенні позову.
Заслухавши пояснення учасників справи, повно та всебічно дослідивши наявні в матеріалах справи докази у їх сукупності, суд вважає, встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Позивач є власником квартири АДРЕСА_1 .
Вказаний багатоквартирний будинок експлуатується ЖБК Маяк-7 , який є юридичною особою та неприбутковою організацією.
ЖБК Маяк-7 здійснює свою діяльність на підставі Статуту, який 23.11.2016 року був затверджений загальними зборами членів кооперативу, протокол № 2 та був зареєстрований в державному реєстрі.
Статтею 149 Житлового кодексу Української РСР передбачено, що права і обов`язки члена житлово-будівельного кооперативу, а також членів його сім`ї, умови користування і підстави припинення користування жилими приміщеннями визначаються статутом кооперативу.
Статтею 13 ЦПК України визначено принцип диспозитивності цивільного судочинства, відповідно до якого суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до вимог ЦПК України, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Статтею 81 ЦПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Судом встановлено, що ЖБК Маяк-7 не є виконавцем комунальних послуг, а є колективним споживачем комунальних послуг та у відповідності до приписів ч.4 ст.14 Закону України Про житлово-комунальні послуги уклав з виконавцями комунальних послуг відповідні договори на споживання комунальних послуг.
Відповідно до ст. ст. 626, 627, 628 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Серед способів захисту, передбачених ст. 16 ЦК України, не зазначено такого способу захисту, як зобов`язання особи до укладення відповідних договорів.
Отже, позивачем був обраний невірний спосіб захисту порушених прав, а тому позовна вимого стосовно зобов`язання відповідача укласти договір про надання житлово-комунальних послуг, який відповідає типовим або примірним договорам в розумінні положень статті 12 Закону України Про житлово-комунальні послуг з ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.
На підставі викладеного та керуючись ст. 12, 13, 81, 83, 141, 259, 263-265 ЦПК України, суд, -
У Х В А Л И В :
В задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , адреса проживання: АДРЕСА_1 ) до Житлово-будівельного кооперативу МАЯК-7 (код ЄДРПОУ - 22884436, адреса місцезнаходження: м.Київ, пр-т.Героїв Сталінграду, буд. 60, к.4), третя особа: Київська міська державна адміністрація (код ЄДРПОУ - 00022527, адреса місцезнаходження: м.Київ, вул.Хрещатик, 36), про захист прав шляхом укладення угоди - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Оболонський районний суд міста Києва.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено 07.07.2020 року.
Суддя Н.О. Яценко
Суд | Оболонський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2020 |
Оприлюднено | 09.07.2020 |
Номер документу | 90280297 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Оболонський районний суд міста Києва
Яценко Н. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні