Справа №760/11553/15-п
Провадження №3/760/3615/20
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Бренича А.М., представника Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України Юрківа В.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Феделеш Е.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , працюючого агентом з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС , код ЄДРПОУ 37606035 (на дату складання протоколу), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
18.03.2020 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0094/10000/13 від 15 лютого 2013 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , - агента з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС , код ЄДРПОУ 37606035 (на дату складання протоколу), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Так, відповідно до протоколу №0094/10000/13 про порушення митних правил від 15.02.2013 року, вбачається, що 29.01.2013 на митну територію України через пункт пропуску Рава-Руська - Хребенне Львівської митниці автомобільним транспортом за реєстраційним номером BH5227EB/BH2748XO на адресу ТОВ НОР ТЕКС (код ЄДРПОУ 37606035), адреса місцезнаходження: 08122, Україна, Київська область, Києво-Святошинський район, с. Шпитьки, 1км, д. Личанка Горбовичі, 1, були ввезені товари:
- меблі для сидіння, меблі металеві (в розібраному стані), меблі дерев`яні (ДСП, ламіновані, МДФ) торгівельні марки Fimes Zandarin, Carpanelli, Porada Arredi, Silvano та інші, країна виробництва Китай та Італія;
- електричні освітлювальні прилади з чорних металів, освітлювальне обладнання з умонтованим джерелом світла, торговельна марка : Zhongshan, Країна виробництва Китай;
- гральні карти паперові, ігри настільні (шахи в наборі з фігурками) країна виробництва Італія, торговельна марка Italfarma та інше.
Підставою для переміщення даних товарів через митний кордон України були попередня митна декларація одержувача ТОВ НОР ТЕКС від 28.01.2013 № 100250000/2013/732750, а також товаросупровідні документи: інвойс від 24.01.2013 № 234, CMR від 28.01.2013 без номера, книжка МДП (Carnet TIR) від 28.01.2013 за № PX.71171185, про що свідчать відтиски штампів Львівської митниці № 532 Під митним контролем .
30.01.2013, після доставки у Київську регіональну митницю, зазначені товари з метою митного оформлення були заявлені агентом з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС (код ЄДРПОУ 37606035), ОСОБА_3 (графа 54 ВМД) та в подальшому оформленні у вільний обіг на митному посту Західний за (далі - МД) № 100250000/2013/045595 (дивись декларацію).
Відповідна зовнішньоекономічна операція здійснювалась на виконання умов контракту № 010712 від 01.07.2012, укладеного між фірмою RUNDEX OVERSEAS LLP (адреса: Minshull House,67 Wellington r.n. Stockport, Сполучене королівство) та ТОВ "НОР ТЕКС" (код ЄДРПОУ 37606035), за адресою: 08122, Київська обл., Києво - Святошинський р-н, с. Шпитьки, 1км, д. Личанка Горбовичі, 1.
Відправник товару - компанія RUNDEX OVERSEAS LLP (адреса: Minshull House,67 Wellington r.n. Stockport, Сполучене королівство)
Одержувач та покупець товарів - ТОВ "НОР ТЕКС" (код ЄДРПОУ 37606035), адреса: 08122, Київська обл., Києво - Святошинський р-н с.Шпитьки,1км,д.ЛичанкаГорбовичі, 1.
У період з 30.01.13 по 08.02.13 співробітниками Служби боротьби з контрабандою та порушенням митних правил, спільно із співробітниками ДБК та МП ДМСУ було здійснено переогляд вантажу (оформленого за ВМД №100250000/2013/732750, який надійшов на адресу ТОВ "НОР ТЕКС" код ЄДРПОУ 37606035.
За результатами переогляду встановлено, що вантаж задекларовано за ВМД №100250000/2013/732750, але не в повному обсязі, тобто, країна виробництва по товарам №№ 5, 6, 8, 13, 16 - 24 в митній декларації зазначено - Китай, однак, фактично виявлено Італія.
По товарам № 31 - 33, які являють собою освітлювальні прилади та їх частини (дивись акт переогляду), в митній декларації заявлено - електричні освітлювальні прилади та освітлювальне обладнання з умонтованим джерелом світла (люстри, світильники, лампи, інше). Торгівельна марка : Zhongshan. Країна виробництва : Китай (CN). Фактично виявлені інші торгові марки, але з урахуванням того, що при перерахунку вартості товарів та нарахуванні платежів, це не призводить до недоборів платежів, освітлювальні прилади не є предметами правопорушення.
Крім того під час переогляду виявлено відомості, які відсутні у МД, а саме:
1) Вироби зі скла у формі гачків без артикула - 210 шт. Країна виробництва Китай. Торгівельна марка NIAGARO.
2) Килим арт. NUVOLA T670 - 1 шт., розміром 200х300 см, торгівельна марка PORADA , вага 11,4 кг., Країна виробництва Італія.
3) Килим арт. NUVOLA T920 - 1 шт., розміром 200х300 см, торгівельна марка PORADA, вага 12,2 кг. Країна виробництва Італія.
4) Друкована продукція: - каталоги торгівельної марки PORADO. Загальна вага брутто 199,2 кг. Знаходяться в 14 картонних упаковках.
- каталоги торгівельної марки MORELATO. Загальна вага брутто 3,6 кг. Знаходяться в 1-й картонній упаковці.
- каталоги торгівельної марки GALLO. Загальна вага брутто 3,4 кг. Знаходяться в 1-й картонній упаковці.
- каталоги торгівельних марок ZANDARINA, SIWA. Загальна вага брутто 7,4 кг. Знаходяться у 1-й картонній упаковці.
5) Каталоги, прайс - листи, зразки тканини, зразки товару можливо шкіра, зразки дерева торгівельної марки AVENANTI Загальна вага брутто 27 кг. Знаходяться у 1-й картонній упаковці.
6) Дошка для гри в нарди без артикула у кількості 1 штука (зари - 5 штук та 1 короб для зар), на коробці торгівельна марка Italfarma. Країна виробництва Італія.
7) При зважуванні картонних упаковок в яких знаходяться Каталоги паперові торгівельної марки FIMES, було встановлено, що загальна вага брутто перевищує задекларовану на 52 кг. (у МД згідно товару № 2 вага брутто 148 кг.).
8) В декларації не задекларовано - 5 (п`ять) упаковок шахматних фігур, де в одному наборі шахів фігур -32 шт. Торгівельної марки Italfarma . (Всього: 160 фігур). Виробництва : Італія. Вага брутто перевищує на 211,700 кг. ніж задекларовано у ВМД -178,300 кг.
Також виявлено 6 (шість) каталогів та 6 (шість) прайс-листів Italfarma.
Перевіркою з`ясовано (відповідь відділу митних платежів № 11-35/510 від 08.02.13), що у зв`язку з відсутністю документів про походження товару, країну походження встановити не можливо.
Відповідно до службової записки відділу митних платежів № 11-35/566 від 15.02.13 орієнтовна митна вартість заявленого у МД товару станом на 30.01.13 може становити 527 424, 87 грн. (65 985,85 доларів США) Загальна сума платежів 112 757,03 грн.. Орієнтовний рівень митної вартості не задекларованих товарів може становити 14514,01 грн.(1815,84 доларів США) Загальна сума платежів 15635,9 грн.
Таким чином, ОСОБА_1 агентом з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС (код ЄДРПОУ 37606035) по товарам №№ 5, 6, 8, 13, 16 - 24 меблі було неточно заявлено інформацію у вантажній митній декларації № 100250000/2013/732750, а саме: заявлено країну виробництва Китай, однак фактично на упаковках виявлено Італія.
Також, у митній декларації відсутня інформація по не задекларованим товарам, де: Орієнтовна митна вартість виробів з скла (код товару 7020008000) становить 345, 30 грн. (43,2 дол. США /кг) та килимів (12 м2) (код товару 5703308900) становить 6859,91 грн. (858,24 дол. США /м2). Загальна вартість у гривнях складає 7205,21 (901, 44 дол. США). Загальна сума платежів 3952,05 грн.
Стосовно каталогів (в тому числі прайс - листи, зразки тканини, зразки товару можливо шкіра, зразки дерева) торгівельних марок PORADO, MORELATO, GALLO, ZANDARINA, SIWA, AVENANTI, FIMES (код товару 4911101000) Загальна орієнтовна митна вартість 7 052, 86 грн. (882,38 дол.США/кг.) Загальна сума платежів 1410,57 грн.
Дошка для гри в нарди без артикула у кількості 1 штука (зари - 5 штук та 1 короб для зар), на коробці торгівельна марка Italfarma. Країна виробництва Італія. Загальна орієнтовна митна вартість 255,94 грн. (32,03 дол.США/кг.) Загальна сума платежів 409,16 грн. (згідно з службовою запискою відділу митних платежів № 11-35/566 від 15.02.13.)
Процедура декларування встановлена статтею 257 Митного кодексу України, зокрема:
- пункт 1, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, ... необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення;
- пункт 6, умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України (постанова від 21.05.12 № 450);
- пункт 8, митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів:
5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); ж) митна вартість товарів та метод її визначення.
Тобто, під час митного контролю встановлено не заявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товар, його митну вартість.
Відповідно до пункту 8 статті 264 Митного кодексу України Прийняття митної декларації , з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Статтею 266 Митного кодексу України визначені обов`язки, права та відповідальність декларанта та уповноваженої ним особи, відповідно до яких, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, у випадках, визначених Митним кодексом України та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.
Крім того, перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах (пункт 2 статті 266).
У разі самостійного декларування товарів декларантом передбачену Митним кодексом України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант (пункт 4 статті 266).
Особа, уповноважена на декларування товарів від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант (пункт 5 статті 266).
Відповідно до пункту 2 статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності можуть бути громадяни, які на момент вчинення порушення митних правил досягли 16-річного віку, а при вчиненні таких порушень підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (підпункт 43 пункту 1 статті 4 Митного кодексу України).
Таким чином, митний орган прийшов до висновку, що в діях гр. України ОСОБА_1 , агента з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС (код ЄДРПОУ 37606035) вбачаються ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 ст. 483 Митного кодексу України (переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю).
В зв`язку з чим, 15.02.2013 року працівниками Державної митної служби України відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , - агента з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС , код ЄДРПОУ 37606035 (на дату складання протоколу), складено протокол про порушення митних правил №0094/10000/13, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
18.03.2013 р. між гр. ОСОБА_1 та Київською регіональною митницею в особі заступника начальника митниці - начальника служби боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил ОСОБА_2 укладено мирову угоду.
02.04.2013 р. на виконання мирової угоди ОСОБА_1 сплачені кошти у розмірі 14 514,09 грн.
Кошти сплачені гр. ОСОБА_1 на виконання мирової угоди зараховано на той же розрахунковий рахунок, на який сплачуються штрафи за порушення митних правил.
16.04.2013 р. на виконання мирової угоди до митниці подано заяву на застосування режиму знищення або руйнування щодо товарів, вилучених протоколом про ПМП № 0094/10000/13, однак остаточно товари в даний режим заявлені не були.
Таким чином, ОСОБА_1 фактично вчинив всі можливі дії, направлені на виконання мирової угоди, а саме сплатив кошти та подав до митниці заяву на оформлення товарів в режим знищення або руйнування, однак не завершено їх митне оформлення, у зв`язку з чим 11.06.2015 року складено акт про невиконання мирової угоди та матеріали справи передано на розгляд до суду.
Постановою Солом`янського районного суду м. Києва від 19 червня 2015 р., притягнуто до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України та піддано адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі 14514,09 грн. Конфіскувано в дохід держави безпосередні предмети порушення митних правил.
Постановою Київського апеляційного суду від 21 серпня 2019 р., скасовано постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 19 червня 2015 р., а матеріали справи повернуто до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.
18.03.2020 р. від Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України до Солом`янського районного суду м. Києва після проведення додаткової перевірки, надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , - агента з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС , код ЄДРПОУ 37606035 (на дату складання протоколу), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України, вказав, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , - агента з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС , код ЄДРПОУ 37606035. Зазначив, що 02.04.2013 р. на виконання мирової угоди, укладеної 18.03.2013 р. гр. ОСОБА_1 сплачені кошти у розмірі 14514,09 грн. відповідно до квитанції від 02.04.2013 р. № 154Е41583, що дорівнюють сумі штрафу, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Вказані кошти зараховані на відповідний розрахунковий рахунок, на який сплачуються штрафи за порушення митних правил, та ОСОБА_1 не повертались. Також представник митного органу вказав на те,що окрім сплати штрафу, ОСОБА_1 подав до митниці заяву на застосування режиму знищення або руйнування щодо товарів, вилучених протоколом. Однак, декларація щодо поміщення в митний режим відмови на користь держави (знищення або руйнування) товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил до митниці не подав, таким чином, митне оформлення товарів не завершено.
Представник ОСОБА_1 , який притягується до адміністративної відповідальності, - адвокат Феделеш Е.М. подав до суду заперечення проти протоколу про порушення митних правил №0094/10000/13 від 15.02.2013 р. Зазначив, що станом на день розгляду справи сплив строк притягнення до адміністративної відповідальності та накладення адміністративного стягнення у справі про порушення митних правил. А тому просив закрити провадження у справі щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України. На підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП.
Заслухавши пояснення представника митного органу, пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до положень ст. 2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексута інших законів України.
Згідно із ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбачено ст. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Судом встановлено, що 29.01.2013 р. на митну територію України через пункт пропуску Рава-Руська - Хребенне Львівської митниці автомобільним транспортом за реєстраційним номером BH5227EB/BH2748XO на адресу ТОВ НОР ТЕКС (код ЄДРПОУ 37606035), адреса місцезнаходження: 08122, Україна, Київська область, Києво-Святошинський район, с. Шпитьки, 1км, д. Личанка Горбовичі, 1, були ввезені товари:
- меблі для сидіння, меблі металеві (в розібраному стані), меблі дерев`яні (ДСП, ламіновані, МДФ) торгівельні марки Fimes Zandarin, Carpanelli, Porada Arredi, Silvano та інші, країна виробництва Китай та Італія;
- електричні освітлювальні прилади з чорних металів, освітлювальне обладнання з умонтованим джерелом світла, торговельна марка : Zhongshan, Країна виробництва Китай;
- гральні карти паперові, ігри настільні (шахи в наборі з фігурками) країна виробництва Італія, торговельна марка Italfarma та інше.
Підставою для переміщення даних товарів через митний кордон України були попередня митна декларація одержувача ТОВ НОР ТЕКС від 28.01.2013 р. № 100250000/2013/732750, а також товаросупровідні документи: інвойс від 24.01.2013 № 234, CMR від 28.01.2013 без номера, книжка МДП (Carnet TIR) від 28.01.2013 за № PX.71171185, про що свідчать відтиски штампів Львівської митниці № 532 Під митним контролем .
30.01.2013 р. після доставки у Київську регіональну митницю, зазначені товари з метою митного оформлення були заявлені агентом з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС (код ЄДРПОУ 37606035), ОСОБА_3 (графа 54 ВМД) та в подальшому оформленні у вільний обіг на митному посту Західний за (далі - МД) № 100250000/2013/045595.
Відповідна зовнішньоекономічна операція здійснювалась на виконання умов контракту № 010712 від 01.07.2012 р., укладеного між фірмою RUNDEX OVERSEAS LLP (адреса: Minshull House,67 Wellington r.n. Stockport, Сполучене королівство) та ТОВ "НОР ТЕКС" (код ЄДРПОУ 37606035), за адресою: 08122, Київська обл., Києво - Святошинський р-н, с. Шпитьки, 1 км, д. Личанка Горбовичі, 1.
Відправник товару - компанія RUNDEX OVERSEAS LLP (адреса: Minshull House,67 Wellington r.n. Stockport, Сполучене королівство).
Одержувач та покупець товарів - ТОВ "НОР ТЕКС" (код ЄДРПОУ 37606035), адреса: 08122, Київська обл., Києво - Святошинський р-н, с. Шпитьки, 1 км, д. Личанка Горбовичі, 1.
У період з 30.01.13 р. по 08.02.13 р. співробітниками Служби боротьби з контрабандою та порушенням митних правил, спільно із співробітниками ДБК та МП ДМСУ було здійснено переогляд вантажу (оформленого за ВМД №100250000/2013/732750, який надійшов на адресу ТОВ "НОР ТЕКС" код ЄДРПОУ 37606035.
За результатами переогляду встановлено, що вантаж задекларовано за ВМД №100250000/2013/732750, але не в повному обсязі, тобто, країна виробництва по товарам №№ 5, 6, 8, 13, 16 - 24 в митній декларації зазначено - Китай, однак, фактично виявлено Італія.
По товарам № 31 - 33, які являють собою освітлювальні прилади та їх частини (дивись акт переогляду), в митній декларації заявлено - електричні освітлювальні прилади та освітлювальне обладнання з умонтованим джерелом світла (люстри, світильники, лампи, інше). Торгівельна марка : Zhongshan. Країна виробництва : Китай (CN). Фактично виявлені інші торгові марки, але з урахуванням того, що при перерахунку вартості товарів та нарахуванні платежів, це не призводить до недоборів платежів, освітлювальні прилади не є предметами правопорушення.
Крім того під час переогляду виявлено відомості, які відсутні у МД, а саме:
1) Вироби зі скла у формі гачків без артикула - 210 шт. Країна виробництва Китай. Торгівельна марка NIAGARO.
2) Килим арт. NUVOLA T670 - 1 шт., розміром 200х300 см, торгівельна марка PORADA , вага 11,4 кг., Країна виробництва Італія.
3) Килим арт. NUVOLA T920 - 1 шт., розміром 200х300 см, торгівельна марка PORADA, вага 12,2 кг. Країна виробництва Італія.
4) Друкована продукція:
- каталоги торгівельної марки PORADO. Загальна вага брутто 199,2 кг. Знаходяться в 14 картонних упаковках.
- каталоги торгівельної марки MORELATO. Загальна вага брутто 3,6 кг. Знаходяться в 1-й картонній упаковці.
- каталоги торгівельної марки GALLO. Загальна вага брутто 3,4 кг. Знаходяться в 1-й картонній упаковці.
- каталоги торгівельних марок ZANDARINA, SIWA. Загальна вага брутто 7,4 кг. Знаходяться у 1-й картонній упаковці.
5) Каталоги, прайс - листи, зразки тканини, зразки товару можливо шкіра, зразки дерева торгівельної марки AVENANTI Загальна вага брутто 27 кг. Знаходяться у 1-й картонній упаковці.
6) Дошка для гри в нарди без артикула у кількості 1 штука (зари - 5 штук та 1 короб для зар), на коробці торгівельна марка Italfarma. Країна виробництва Італія.
7) При зважуванні картонних упаковок в яких знаходяться Каталоги паперові торгівельної марки FIMES, було встановлено, що загальна вага брутто перевищує задекларовану на 52 кг. (у МД згідно товару № 2 вага брутто 148 кг.).
8) В декларації не задекларовано - 5 (п`ять) упаковок шахматних фігур, де в одному наборі шахів фігур -32 шт. Торгівельної марки Italfarma . (Всього: 160 фігур). Виробництва : Італія. Вага брутто перевищує на 211,700 кг. ніж задекларовано у ВМД -178,300 кг.
Також виявлено 6 (шість) каталогів та 6 (шість) прайс-листів Italfarma.
Перевіркою з`ясовано (відповідь відділу митних платежів № 11-35/510 від 08.02.13 р., що у зв`язку з відсутністю документів про походження товару, країну походження встановити не можливо.
Відповідно до службової записки відділу митних платежів № 11-35/566 від 15.02.13 р., орієнтовна митна вартість заявленого у МД товару станом на 30.01.13 р. може становити 527 424, 87 грн. (65 985,85 доларів США) Загальна сума платежів 112 757,03 грн.. Орієнтовний рівень митної вартості не задекларованих товарів може становити 14514,01 грн.(1815,84 доларів США) Загальна сума платежів 15635,9 грн.
Таким чином, ОСОБА_1 , агентом з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС (код ЄДРПОУ 37606035) по товарам №№ 5, 6, 8, 13, 16 - 24 меблі було неточно заявлено інформацію у вантажній митній декларації № 100250000/2013/732750, а саме: заявлено країну виробництва Китай, однак фактично на упаковках виявлено Італія.
Також, у митній декларації відсутня інформація по не задекларованим товарам, де: Орієнтовна митна вартість виробів з скла (код товару 7020008000) становить 345, 30 грн. (43,2 дол. США /кг) та килимів (12 м2) (код товару 5703308900) становить 6859,91 грн. (858,24 дол. США /м2). Загальна вартість у гривнях складає 7205,21 (901, 44 дол. США). Загальна сума платежів 3952,05 грн.
Стосовно каталогів (в тому числі прайс - листи, зразки тканини, зразки товару можливо шкіра, зразки дерева) торгівельних марок PORADO, MORELATO, GALLO, ZANDARINA, SIWA, AVENANTI, FIMES (код товару 4911101000) Загальна орієнтовна митна вартість 7 052, 86 грн. (882,38 дол.США/кг.) Загальна сума платежів 11 274,69 грн.
Дошка для гри в нарди без артикула у кількості 1 штука (зари - 5 штук та 1 короб для зар), на коробці торгівельна марка Italfarma. Країна виробництва Італія. Загальна орієнтовна митна вартість 255,94 грн. (32,03 дол.США/кг.) Загальна сума платежів 409,16 грн. (згідно з службовою запискою відділу митних платежів № 11-35/566 від 15.02.13 р.
Процедура декларування встановлена статтею 257 Митного кодексу України, зокрема:
- пункт 1, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, ... необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення;
- пункт 6, умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України (постанова від 21.05.12 № 450);
- пункт 8, митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів:
5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); ж) митна вартість товарів та метод її визначення.
Тобто, під час митного контролю встановлено не заявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товар, його митну вартість.
Відповідно до пункту 8 статті 264 Митного кодексу України Прийняття митної декларації , з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Статтею 266 Митного кодексу України визначені обов`язки, права та відповідальність декларанта та уповноваженої ним особи, відповідно до яких, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, у випадках, визначених Митним кодексом України та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.
Крім того, перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах (пункт 2 статті 266).
У разі самостійного декларування товарів декларантом передбачену Митним кодексом України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант (пункт 4 статті 266).
Особа, уповноважена на декларування товарів від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант (пункт 5 статті 266).
Відповідно до пункту 2 статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності можуть бути громадяни, які на момент вчинення порушення митних правил досягли 16-річного віку, а при вчиненні таких порушень підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (підпункт 43 пункту 1 статті 4 Митного кодексу України).
Таким чином, в діях гр. України ОСОБА_1 - агента з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС (код ЄДРПОУ 37606035) вбачаються ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 ст. 483 Митного кодексу України (переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю).
15.02.2013 р. головним інспектором оперативного відділу служби боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Київської регіональної митниці Дмитрухою Р.О. складений протокол про порушення митних правил № 0094/10000/13 стосовно ОСОБА_1 за те, що останній вчинив порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України (переміщення або дії, спрямовані на переміщенні товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю) за обставин, викладених у протоколі.
Судом встановлено, що 18.03.2013 р. між ОСОБА_1 , агентом з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ "НОР ТЕКС" (код ЄДРПОУ 37606035, адреса: 08122, Київська область, Києво-Святошинський район, с. Шпитьки, 1 км., д. Личанка Горбовичі , 1), з однієї сторони, та Київською регіональною митницею в особі заступника начальника митниці - начальника служби боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил ОСОБА_2 , який діє на підставі Положення про службу боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил та посадової інструкції, з другої сторони, на підставі п. 6 ч. 5 ст. 238, ст.ст. 242, 521 МК України, укладено мирову угоду про припинення провадження в справі про порушення митних правил від 15.02.2013 № 0094/10000/13 шляхом компромісу, згідно якої вбачається, що останні домовились про укладання мирової угоди про припинення провадження у справі про порушення митних правил на таких умовах:
1. Особа визнає факт вчинення нею порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
2. Особа зобов`язується до 18.04.2013 унести до державного бюджету кошти в розмірі 14.514,09 грн. (чотирнадцять тисяч п`ятсот чотирнадцять гривень 09 копійок), що дорівнює сумі штрафу, передбаченого санкцією ч. 1 ст. 483 МК України на рахунок: Отримувач - УДКСУ у Солом`янському районі; КОД ЄДРПОУ - 3805 0812; МФО - 820 019; Банк Отримувача - ГУ ДКСУ у м. Києві; р/р - № 3111 3106 7050 10; Призначення платежу - 0013 7331;2108 1100; 01; с. 106; код 050; від ОСОБА_1 , згідно з мировою угодою від 18.03.2013 по протоколу ПМП № 0094/10000/13.
3. Задекларувати в порядку, передбаченому законодавством, в митний режим "Знищення або руйнування" товари: "Вироби зі скла у формі гачків без артикула" - 210 шт., "Килим арт. NUVOLA- 2 шт., "Каталоги торгівельних марок PORADO, MORELATO, GALLO, ZANDARINA, SIWA, AVENANTІ, FIMES" - 292,6 кг.; "Дошка для гри в нарди" - 1 комплект.
4. Митниця у разі виконання особою умов мирової угоди зобов`язується припинити провадження в справі про порушення митних правил.
5. Після завершення дії цієї мирової угоди Митницею складається Акт про виконання мирової угоди або невиконання мирової угоди, який є невід`ємною її частиною.
6. Копія відповідного Акта надсилається Митницею Особі рекомендованим листом з повідомленням про вручення протягом одного робочого дня, що настає за днем складання Акта.
7. Мирова угода складена у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному примірнику для кожної зі Сторін.
8. Ця мирова угода набирає чинності з моменту її підписання.
9. Сторони підтверджують, що вищевикладені умови мирової угоди та наслідки її укладання, передбачені статтею 521 Митного кодексу України, їм роз`яснені і зрозумілі."
Дана угодна підписана 20.03.2013 зі сторони особи - ОСОБА_1 , зі сторони митниці - ОСОБА_2 .
Встановлено, що на виконання п. 2 цієї мирової угоди, 02.04.2013 р. ОСОБА_1 сплачені кошти у розмірі 14514,09 грн., що підтверджується даними квитанції за № 154Е41583 від 02.04.2013 р.
Кошти, сплачені гр. ОСОБА_1 на виконання мирової угоди, дорівнюють сумі штрафу та зараховано на той же розрахунковий рахунок, на який сплачуються штрафи за порушення митних правил, що підтверджується змістом службової записки від 03.04.2013 р.
16.04.2013 р. на виконання мирової угоди керівником ТОВ "НОР ТЕКС" ОСОБА_3 до митниці подано заяву на застосування режиму знищення або руйнування щодо товарів, вилучених згідно протоколу про ПМП № 0094/10000/13 з їх спеціфікацією (вх. № 3272/08-36), однак остаточно товари в даний режим заявлені не були.
Оскільки в митний режим знищення або руйнування товари, що визначені в п. 3 мирової угоди від 18.03.2013 р., не задекларовані, то митним органом був складений акт від 11.06.2015 р. про невиконання мирової угоди.
Кошти, сплачені гр. ОСОБА_1 на виконання мирової угоди від 15.02.2015 р., митницею не повертались.
Статтею 521 МК України встановлено, що провадження в справі про порушення митних правил може бути припинено шляхом компромісу. Компроміс полягає в укладенні мирової угоди між зазначеною особою та митним органом, посадова особа якого здійснює провадження у справі.
За умовами мирової угоди особа, яка вчинила порушення митних правил, у визначений мировою угодою строк, який не може перевищувати 30 днів, зобов`язана внести до державного бюджету кошти в сумі, що дорівнює сумі штрафу, передбаченого санкцією відповідної статті та задекларувати в митний режим відмови на користь держави (знищення або руйнування) товари - безпосередні предмети порушення митних правил.
За умови мирової угоди митний орган зобов`язаний припинити провадження у справі про порушення митних правил щодо цієї особи та здійснити митне оформлення задекларованих нею товарів відповідно до митного режиму.
Якщо за висновком митного органу зазначені товари не можуть бути випущені у вільний обіг, вони підлягають в митний режим знищення або руйнування.
Даною статтею також передбачено, що у разі відсутності законних підстав для припинення справи про порушення митних правил шляхом компромісу митний орган протягом одного робочого дня, наступного за днем подання заяви, надає заявнику вмотивовану відповідь про причини незастосування процедури компромісу.
У разі невиконання особою, яка вчинила порушення митних правил, у визначений мировою угодою строк, який не може перевищувати 30 днів, дій, зазначених у частині другій цієї статті, угода вважається недійсною і провадження у справі про порушення митних правил поновлюється.
Відповідно до мирової угоди, ОСОБА_1 зобов`язаний був сплатити штраф та задекларувати товар до 18.04.2013 р.
Встановлено, що станом на 16.04.2013 р. ОСОБА_1 фактично сплатив штраф та подав до митниці заяву на оформлення товарів знищення або руйнування. Однак, декларація щодо поміщення в митний режим відмови на користь держави (знищення або руйнування) товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил до митниці не подав, таким чином, митне оформлення товарів не завершено.
При цьому, як вбачається з матеріалів справи, предмети правопорушення, що вилучені за протоколом № 0094/10000/13, станом на 16.03.2020 р. передані до державної виконавчої служби для подальшої реалізації.
За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Таким чином, основним безпосереднім об`єктом порушення митних правил є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
З огляду на наведене, в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України.
Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема про закриття провадження у справі.
Згідно зі ст. 488 МК України провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складання протоколу про порушення митних правил.
Згідно ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ч. 1 ст. 467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
З матеріалів справи вбачається, що митним органом 15.02.2013 р. було виявлено порушення митних правил, в зв`язку з чим, 15.02.2013 року працівниками Державної митної служби України відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , - агента з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС , код ЄДРПОУ 37606035 (на дату складання протоколу), складено протокол про порушення митних правил №0094/10000/13, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за порушення митних правил надійшли до Солом`янського районного суду м. Києва 17.06.2015 р.
Постановою Солом`янського районного суду м. Києва від 19 червня 2015 р., притягнуто до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України та піддано адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі 14514,09 грн. Конфіскувано в дохід держави безпосередні предмети порушення митних правил.
Постановою Київського апеляційного суду від 21 серпня 2019 р., скасовано постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 19 червня 2015 р.. а матеріали справи повернуто до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.
Разом з цим, 18.03.2020 р. зазначені матеріали справи надійшли до суду після проведення додаткової перевірки.
При цьому, слід зазначити, що з дня винесення постанови про повернення матеріалів справи для проведення додаткової перевірки Київським апеляційним судом від 21.08.2019 р., по день надходження матеріалів справи відносно ОСОБА_1 до Солом`янського районного суду м. Києва після проведення додаткової перевірки, тобто 18.03.2020 р., сплинув шестимісячний строк.
З огляду на викладене слід зазначити, що в період з 21.08.2019 р. по 18.03.2020 р. вказана справа не перебувала на розгляді в суді, а тому, передбачена вимога ч. 1 ст. 467 МК України щодо зупинення строку накладення адміністративного стягнення не може бути застосована.
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Таким чином, вбачається, що станом на 29 травня 2020 року строк притягнення особи правопорушника до адміністративної відповідальності сплинув.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 слід визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та закрити провадження в справі про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України у зв`язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення, на підставі п.7 ч. 1 ст. 247 КУпАП.
Керуючись ст.ст. 1, 8, 38, 245, 247, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 458, 467, ч.1 ст. 483,487-489, 491, 495, 503, 521, 527 Митного кодексу України, судя, -
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , працюючого агентом з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС , код ЄДРПОУ 37606035 (на дату складання протоколу), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ) визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного Кодексу України.
Провадження у справі за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України у відношенні громадянина України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , працюючого агентом з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ НОР ТЕКС , код ЄДРПОУ 37606035 (на дату складання протоколу), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ), - закрити у зв`язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя С.І. Кушнір
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2020 |
Оприлюднено | 13.07.2020 |
Номер документу | 90333147 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кушнір С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні