ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 липня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/228/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І.,
за участю:
секретаря судового засідання - Дубінчина О.М.,
представник відповідача - Хорольської М.М.,
розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Шишацька районна рада та Шишацька районна державна адміністрація про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області /далі - позивач, ГУ ДСНС України у Полтавській області/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області /далі - відповідач, КНП "Шишацька ЦРЛ"/, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Шишацька районна рада /далі - третя особа-1/ про застосування до Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50 до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, що стосуються вказаної будівлі, зафіксованих у пунктах №№1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту№70 від 27 грудня 2019 року, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог у сфері пожежної та техногенної безпеки /а.с.1-17 т.1/.
Позов обґрунтований тим, що за результатами позапланової перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Комунальним некомерційним підприємством "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області встановлено та в акті перевірки №70 від 27 грудня 2019 року зафіксовано порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, які мали місце при експлуатації будівлі головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50. Оскільки подальша експлуатація вказаної будівлі створює загрозу життю та здоров`ю людей, то слід застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації вказаної будівлі до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, №70 від 27 грудня 2019 року.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17 січня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, - Шишацьку районну раду, призначено підготовче засідання, а також витребувано докази.
Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с.86-88 т.1/ зазначив, що відповідачем вживаються всі заходи з метою усунення виявлених та зафіксованих в акті №70 від 27 грудня 2019 року порушень. Крім того, зупинення роботи Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області призведе до загрози життю та здоров`ю людей, оскільки відповідач буде позбавлений можливості надати їм медичну допомогу.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2020 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Шишацьку районну державну адміністрацію /далі - третя особа-2/.
У відповіді на відзив /а.с. 110-113 т.1/ позивач зазначив, що у нього наявні правові підстави для звернення до суду із цим позовом, а також за наявності порушень з боку відповідача вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих в акті перевірки №70 від 27 грудня 2019 року, подальша експлуатація будівлі головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50 створює загрозу життю та здоров`ю людей.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 19 травня 2020 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.
У судове засідання представники позивача та третіх осіб не з`явилися, будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце проведення судового засідання /а.с. 157, 159-160 т.2/.
Від позивача та Шишацької районної ради до суду надійшли клопотання про розгляд справи за відсутності їх представників /а.с. 178, 194-195 т.2/.
Згідно з частиною третьою статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Частиною першою статті 205 згаданого Кодексу встановлено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно з пунктом першим частини третьої цієї статті якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Зважаючи на те, що позивач та третя особа-1 заявили клопотання про проведення судового засідання без участі їх представників, а третя особа-2 уповноваженого представника до суду не направила та про причини його неявки не повідомила, суд визнав за можливе проводити судове засідання за відсутності представників позивача та третіх осіб.
У судовому засіданні представник відповідача наявність порушень підтвердила та повідомила про складність їх усунення під час дії карантину.
Заслухавши вступне слово представника відповідача та дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Комунальне некомерційне підприємство "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області (ідентифікаційний код 01999543) пройшло процедуру державної реєстрації юридичної особи, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань / а.с. 18-19 т.1/.
Відповідно до пунктів 1.2, 1.3, 1.4 Статуту Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області, затвердженого рішенням 37 сесії Шишацької районної ради 7 скликання від 22 листопада 2019 року /а.с.23-24, 80-82 т.1/, засновником Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області є Шишацька районна рада Полтавської області. Лікарня заснована на базі майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл та селищ Шишацького району та майна, переданого Шишацькою районною радою в оперативне управління. Лікарня належить до сфери управління Шишацької районної державної адміністрації (орган управління) Лікарня підзвітна і підконтрольна засновнику та органу управління.
Частиною другою статті 64 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Відповідно до приписів статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1052 від 16 грудня 2015 року /далі - Положення № 1052/, встановлено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Згідно з пунктом 3 Положення № 1052 основними завданнями ДСНС є: 1) реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; 2) здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; 3) внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; 4) реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.
Пунктом 7 Положення № 1052 передбачено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до частин першої та другої статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V від 05 квітня 2007 року /далі - Закон №877-V/ для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
Частиною сьомою статті 7 Закону №877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
27 грудня 2019 року на підставі наказу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Полтавській області від 11 грудня 2019 року № 425 "Про проведення позапланових перевірок закладів, установ та організацій з масовим перебуванням людей відповідно до доручення Прем`єр-міністра України" /а.с. 2628 т.1/ та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 16 грудня 2019 № 68 /а.с. 29 т.1/ посадовою особою ДСНС України проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання, Комунальним некомерційним підприємством "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області, розташованим за адресою: 38000, Полтавська область, Шишацький район, село Шишаки, вулиця Легейди, будинок 50, вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якого складено акт від 27 грудня 2019 року №70 / а.с. 30-43 т.1/.
В акті від 27 грудня 2019 року №70 зафіксовано порушення вимог законодавства, зокрема:
1) приміщення головного корпусу не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (пункт 8.1 таблиці А.1) (порушено пункт 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України №1417 від 30 грудня 2014 року та зареєстрованих у Мінюсті України 05 березня 2015 року за № 252/26697 /далі - ППБУ/);
2) дерев`яні елементи дахового приміщення будівлі головного корпусу не оброблено засобами вогнезахисту (порушено пункт 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);
3) не проведено технічне обслуговування пожежних внутрішніх кран-комплектів головного корпусу (ПК-1, ПК-2, ПК-3) і перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування (порушено пункт 9 глави 2.2 розділу V ППБУ);
4) не проведено ремонт пожежного гідранта на території лікарні (порушено пункт 2 глави 2 розділу V ППБУ);
5) приміщення головного корпусу не обладнано системою оповіщення людей про пожежу та управління евакуюванням людей ІІІ типу відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (пункт 10 таблиці Б.1) (порушено пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ);
7) не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання всіх приміщень лікарні (порушено пункт 1.20 глави 1 розділу IV ППБУ);
8) в підвальному приміщенні головного корпусу з`єднання проводів і кабелів здійснено за допомогою скруток (порушено пункт 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ);
9) в підвальному приміщенні головного корпусу допущена експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою ізоляцією (порушено пункт 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ);
10) в підвальному приміщенні головного корпусу допущено підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи та експлуатацію їх зі знятими ковпаками (розсіювачами) (порушено пункт 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ);
11) пожежні кран-комплекти головного корпусу (ПК-1, ПК-2, ПК-3) не укомплектовані стволом однакового діаметра з пожежним рукавом (порушено пункт 2 глави 2.2 розділу V ППБУ);
13) вбудовані шафи пожежних кран-комплектів (ПК-1, ПК-2, ПК-3), які розташовані у коридорах головного корпусу, не мають отворів для провітрювання та не пристосовані для візуального огляду їх без розкривання (порушено пункт 6 глави 2.2 розділу V ППБУ);
14) пожежна водойма № 2, яка знаходиться на території центральної районної лікарні, знаходиться в непрацездатному стані (порушено пункт 2 глави 2.1 розділу V ППБУ);
15) пожежні водойми № 1, № 2, які знаходиться на території центральної районної лікарні, не забезпечені об`ємними зі світильниками або плоскими із застосуванням світловідбивних покриттів покажчиками з нанесеними на них: літерного індексу ПВ із цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількістю пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойм (порушено пункт 9 глави 2.1 розділу V ППБУ);
16) над дверима евакуаційних виходів, крім першого поверху, головного корпусу не встановлено світлові покажчики "ВИХІД" білого кольору на зеленому фоні, не підключені до джерела живлення аварійного (евакуаційного) освітлення (порушено пункт 2.32 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);
17) шляхи евакуації (внутрішні сходи, коридори, проходи) головного корпусу не забезпечені евакуаційним освітленням (порушено пункт 2.31 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);
18) для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння в коридорах І-го, ІІ-го, ІІІ-го поверхів головного корпусу не встановлено вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (порушено пункт 3.10 глави 3 розділу V ППБУ);
19) коридори І-го, ІІ-го, ІІІ-го поверхів головного корпусу не в повній мірі обладнано знаками безпеки відповідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , а саме: відсутні знаки 3.5 Стрілка напрямку на шляхах евакуації та 3 .2 Евакуаційний вихід (порушено пункт 8 розділу ІІ ППБУ);
20) обслуговуючий персонал лікарні не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі та не влаштовано шафи для зберігання засобів індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі (порушено пункт 2.29 глави 2 розділу VI ППБУ).
Встановлення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих в пунктах №№1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 акту №70 від 27 грудня 2019 року, стало підставою для звернення позивача до суду з позовом про застосування до Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50 до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих в пунктах №№1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, №70 від 27 грудня 2019 року.
Відповідно до пунктів 1 та 2 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року №1417, ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд (далі - об`єкт). Ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Згідно з пунктом 8 розділу ІІ ППБУ територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення мають бути забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности".
ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" встановлено, зокрема знак безпеки 3.2 "Евакуаційний вихід", який потрібно використовувати для вказування всіх виходів, якими можна користуватися в разі надзвичайної ситуації, він має супроводжуватися стрілкою (знаком № 20) у разі, якщо двері не знаходяться поряд, стрілка може вказувати направо або наліво, а також знак безпеки 3.5 "Стрілка напрямку на шляхах евакуації", який треба використовувати лише разом із знаком № 4 для вказування напрямку до виходу, який можна використовувати в разі надзвичайної ситуації.
Пунктом 2.5 глави 2 Розділу ІІІ ППБУ встановлено, що у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності. Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.
Відповідно до пункту 2.31 глави 2 розділу ІІІ ППБУ сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації мають бути забезпечені евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей.
Згідно з пунктом 2.32 глави 2 розділу ІІІ ППБУ світлові покажчики "Вихід" необхідно постійно утримувати справними. У залах для глядачів, виставкових, актових залах та інших подібних приміщеннях вони мають бути увімкнуті на весь час перебування людей (проведення заходу).
Відповідно до пункту 1.6 глави 1 розділу ІV ППБУ з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. Місця з`єднання жил проводів і кабелів, а також з`єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків. Втрати опору ізоляції на стиках повинні бути не більше втрат опору ізоляції на цілих жилах цих проводів і кабелів.
Пунктом 1.18 глави 1 розділу ІV ППБУ забороняється: проходження повітряних ліній електропередач та зовнішніх електропроводок над горючими покрівлями, навісами, штабелями лісу, складами пально-мастильних матеріалів, торфу, дров та інших горючих матеріалів; відкрите прокладання електропроводів і кабелів транзитом через пожежонебезпечні і вибухонебезпечні зони будь-якого класу і ближче 1 м і 5 м від них відповідно, а також у сходових клітках; експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією; застосування саморобних подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред`являються до переносних (пересувних) електропроводок; застосування для опалення приміщення нестандартного (саморобного) електронагрівального обладнання; користування пошкодженими розетками, відгалужувальними та з`єднувальними коробками, вимикачами та іншими електровиробами; підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, обгортання електроламп і світильників папером, тканиною та іншими горючими матеріалами, експлуатація їх зі знятими ковпаками (розсіювачами); використання в пожежонебезпечних зонах світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків), а також з відбивачами і розсіювачами, виготовленими з горючих матеріалів; складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від електроустаткування та під електрощитами; використання побутових електронагрівальних приладів з порушенням встановлених їх виробником правил експлуатації та в місцях (приміщеннях), де їх застосування заборонено; прокладання в сходових клітках електропроводів і кабелів незалежно від їх напруги, крім електропроводки для освітлення звичайних сходових кліток; розміщення в кабельних спорудах будь-яких тимчасових пристроїв, зберігання в них матеріалів та устаткування.
Пунктом 1.20 глави 1 розділу IV ППБУ встановлено, що замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.
Як визначено пунктом 1.2 глави 1 розділу V ППБУ, будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".
Згідно з пунктом 12.1.1 розділу 12 ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" системи централізованого пожежного спостерігання призначені для забезпечення віддаленого цілодобового нагляду за станом систем протипожежного захисту (СПЗ) об`єктів. Пожежне спостерігання є невід`ємною функцією систем протипожежного захисту.
Відповідно до пункту 8.1 таблиці А1 додатку А (обов`язкового) ДБН В.2.5-56-2014 "Системи протипожежного захисту" усі будинки охорони здоров`я умовною висотою до 25,5 м включно повинні бути обладнані системами пожежної сигналізації Типу 2.
Пунктом 10 таблиці Б1 додатку Б (обов`язкового) ДБН В.2.5-56-2014 "Системи протипожежного захисту" передбачено, що лікувальні заклади зі стаціонаром ліжко-місць до 60 та понад 60 підлягають обладнанню системами оповіщення про пожежу та управлінням евакуювання людей типу СО 2 та 3 відповідно.
Відповідно до пунктів 2 та 9 глави 2.1 розділу V ППБУ зовнішній протипожежний водопровід повинен відповідати таким вимогам: 2) пожежні гідранти та пожежні резервуари повинні бути справними і утримуватися таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями; 9) біля місць розташування пожежних гідрантів і водойм повинні бути встановлені (відповідальні за встановлення - згідно з підпунктом 9 цього пункту) покажчики (об`ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них: для пожежного гідранта - літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева); для пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми.
Згідно з пунктами 2, 6, 9 глави 2.2 розділу V ППБУ система внутрішнього протипожежного водопроводу повинна відповідати таким вимогам: 2) кожен пожежний кран-комплект має бути укомплектований пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, кнопкою дистанційного запуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем для полегшення відкривання вентиля. Елементи з`єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола мають бути однотипними; 6) пожежні кран-комплекти повинні розміщуватись у вбудованих або навісних шафках, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання. При виготовленні шаф рекомендується передбачати в них місце для зберігання двох вогнегасників. На дверцята шаф, в яких знаходяться вогнегасники, мають бути нанесені відповідні покажчики за ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности"; 9) пожежні кран-комплекти не рідше одного разу на рік підлягають технічному обслуговуванню і перевірці на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні кран-комплекти повинні постійно бути справними і доступними для використання.
Пунктом 3.10 глави 3 розділу V ППБУ встановлено, що для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння слід установлювати вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір", ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности". Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2 - 2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби). Розміщення та експлуатація вогнегасників повинні здійснюватись згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників, Правил експлуатації вогнегасників, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року N 152, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за N 555/9154. Переносні вогнегасники повинні розміщуватися шляхом: навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення; установлювання в шафи пожежних кран-комплектів, у спеціальні тумби, на підставки, що надійно закріплені, на підлозі (якщо дозволяє конструкційне виконання), у пожежні щити (стенди).
Пунктом 2.29 глави 2 розділу VI ППБУ передбачено, що у всіх культурно-видовищних та дозвіллєвих закладах слід влаштовувати шафи для зберігання засобів індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі. Кількість засобів індивідуального захисту органів дихання визначається за кількістю обслуговувального персоналу.
27 грудня 2019 року ГУ ДСНС України у Полтавській області внесено Комунальному некомерційному підприємству "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 64 /а.с.41-43 т.1/, яким вимагалось вжити заходи щодо усунення вищезазначених порушень.
Вказаний припис відповідачем не оскаржувався та відповідачем вживалися заходи на усунення порушень законодавства, зафіксованих в акті, складеному за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 27 грудня 2019 року №70.
Матеріалами справи підтверджується, що 27 березня 2020 року з метою перевірки виконання припису про усунення порушень ГУ ДСНС України у Полтавській області на підставі наказу ГУ ДСНС України в Полтавській області від 12 березня 2020 року № 86 та посвідчення (направлення) на перевірку від 27 березня 2020 року №37 проведено позапланову перевірку щодо додержання Комунальним некомерційним підприємством "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області ( за адресою: 38000, Полтавська область, смт. Шишаки, вул. Легейди, буд.50) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт від 27 березня 2020 року №37, копія якого наявна у матеріалах справи /а.с. 205-215 т.1/.
Перевіркою встановлено та в акті перевірки від 27 березня 2020 року №37 зафіксовано порушення вимог пожежної безпеки, що мають місце в приміщенні головного корпусу Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області за адресою : 38000, Полтавська область, смт. Шишаки, вул. Легейди, буд.50, а саме:
1) приміщення головного корпусу не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (пункт 8.1 таблиці А.1) (порушено пункт 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30 грудня 2014 року, зареєстрованим у Мінюсті України 05 березня 2015 року за № 252/26697 /далі - ППБУ/);
2) дерев`яні елементи дахового приміщення будівлі головного корпусу не оброблено засобами вогнезахисту (порушено пункт 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);
3) не проведено технічне обслуговування пожежних внутрішніх кран-комплектів головного корпусу (ПК-1, ПК-2, ПК-3) і перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування (порушено пункт 9 глави 2.2 розділу V ППБУ);
4) не проведено ремонт пожежного гідранта на території лікарні (порушено пункт 2 глави 2 розділу V ППБУ);
5) приміщення головного корпусу не обладнано системою оповіщення людей про пожежу та управління евакуюванням людей ІІІ типу відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (пункт 10 таблиці Б.1) (порушено пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ);
7) пожежна водойма № 2, яка знаходиться на території центральної районної лікарні, знаходиться в непрацездатному стані (порушено пункт 2 глави 2.1 розділу V ППБУ);
8) над дверима евакуаційних виходів, крім першого поверху, головного корпусу не встановлено світлові покажчики "ВИХІД" білого кольору на зеленому фоні, не підключені до джерела живлення аварійного (евакуаційного) освітлення (порушено пункт 2.32 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);
9) шляхи евакуації (внутрішні сходи, коридори, проходи) головного корпусу не забезпечені евакуаційним освітленням (порушено пункт 2.31 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);
10) обслуговуючий персонал лікарні не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі та не влаштовано шафи для зберігання засобів індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі (порушено пункт 2.29 глави 2 розділу VI ППБУ).
Решта порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№7, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 18, 19 опису виявлених порушень вимог законодавства акту від 27 грудня 2019 року №70, відповідачем усунута, що підтверджується актом, складеним позивачем за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання Комунальним некомерційним підприємством "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 27 березня 2020 року №37 /а.с.205-218 т.1/.
Беручи до уваги ту обставину, що відповідачем усунуто порушення вимог пожежної безпеки, які зафіксовані у пунктах №№7, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 18, 19 опису виявлених порушень вимог законодавства акту від 27 грудня 2019 року №70, вимоги позивача про застосування до Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі головного корпусу за адресою: 38000, Полтавська область, смт. Шишаки, вул. Легейди, буд.50, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№7, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 18, 19 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 27 грудня 2019 року №70 задоволенню не підлягають.
На дату прийняття судом рішення відповідачем не усунені наступні порушення вимог законодавства про пожежну безпеку під час експлуатації відповідачем будівлі головного корпусу за адресою: 38000, Полтавська область, смт. Шишаки, вул. Легейди, буд.50:
1) приміщення головного корпусу не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (пункт 8.1 таблиці А.1) (порушено пункт 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених наказом МВС України №1417 від 30 грудня 2014 року та зареєстрованих у Мінюсті України 05 березня 2015 року за № 252/26697 /далі - ППБУ/);
2) дерев`яні елементи дахового приміщення будівлі головного корпусу не оброблено засобами вогнезахисту (порушено пункт 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);
3) не проведено технічне обслуговування пожежних внутрішніх кран-комплектів головного корпусу (ПК-1, ПК-2, ПК-3) і перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування (порушено пункт 9 глави 2.2 розділу V ППБУ);
4) не проведено ремонт пожежного гідранта на території лікарні (порушено пункт 2 глави 2 розділу V ППБУ);
5) приміщення головного корпусу не обладнано системою оповіщення людей про пожежу та управління евакуюванням людей ІІІ типу відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (пункт 10 таблиці Б.1) (порушено пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ);
6) пожежна водойма № 2, яка знаходиться на території центральної районної лікарні, знаходиться в непрацездатному стані (порушено пункт 2 глави 2.1 розділу V ППБУ);
7) над дверима евакуаційних виходів, крім першого поверху, головного корпусу не встановлено світлові покажчики "ВИХІД" білого кольору на зеленому фоні, не підключені до джерела живлення аварійного (евакуаційного) освітлення (порушено пункт 2.32 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);
8) шляхи евакуації (внутрішні сходи, коридори, проходи) головного корпусу не забезпечені евакуаційним освітленням (порушено пункт 2.31 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);
9) обслуговуючий персонал лікарні не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі та не влаштовано шафи для зберігання засобів індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі (пункт 2.29 глави 2 розділу VI ППБУ).
Надані до суду документи на підтвердження вжиття відповідачем заходів щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 1, 2, 3, 4, 5, 14, 16, 17, 20 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 27 грудня 2019 року №70 /а.с. 91-95, 155-173 т.1, а.с.1-43, 84-122 т.2/ не є належними доказами у розумінні статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки не підтверджують повне і фактичне усунення відповідачем таких порушень .
Таким чином, відповідачем не доведено усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих в пунктах №№ 1, 2, 3, 4, 5, 14, 16, 17, 20 опису виявлених порушень вимог законодавства акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, від 27 грудня 2019 року №70.
Відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Відповідно до частини другої статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Враховуючи вищезазначені положення нормативно-правових актів, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами має право звернутися до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів.
Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Зважаючи на наведену норму та враховуючи, що у будівлі головного корпусу Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області (38000, Полтавська область, смт. Шишаки, вул. Легейди, буд.50) знаходиться значна кількість людей, суд вважає, що неусунені відповідачем порушення можуть створити загрозу життю та здоров`ю людей своїми небезпечними чинниками (токсичними продуктами горіння, вогнем, вибухом тощо), оскільки відсутність автоматичної пожежної сигналізації призведе до несвоєчасного виявлення пожежі, що зумовить швидкий розвиток та поширення пожежі, неможливість вжиття невідкладних заходів щодо її гасіння; відсутність вогнезахисного обробляння дерев`яних будівельних конструкцій зумовить збільшення ймовірності виникнення пожежі при попаданні вогню на необроблені поверхні, швидкий розвиток та поширення пожежі, передчасне обвалення будівельних конструкцій даху, що унеможливить здійснення безпечної евакуації людей; не проведене технічне обслуговування пожежних кран-комплектів та їх перевірка на працездатність шляхом пуску води призведе до виходу їх з ладу, що зумовить швидкий розвиток та поширення пожежі; відсутність системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей призведе до неможливості забезпечення своєчасної та безпечної евакуації людей у випадку виникнення пожежі; незабезпеченість будівлі джерелами зовнішнього протипожежного водопостачання (несправний стан гідранту та пожежної водойми №2) призведе до неможливості оперативного гасіння пожежі, що зумовить її швидкий розвиток та поширення, неможливість рятування людей, відрізаних вогнем від виходів із будівлі; незабезпеченість евакуаційних виходів світловими покажчиками "ВИХІД" білого кольору на зеленому фоні, підключеними до джерела живлення аварійного (евакуаційного) освітлення, зумовить неможливість швидкої та безпечної евакуації людей у випадку виникнення пожежі; незабезпеченість шляхів евакуації (внутрішніх сходів, коридорів, проходів) евакуаційним освітленням зумовить неможливість швидкої та безпечної евакуації людей у випадку виникнення пожежі; незабезпеченість обслуговуючого персоналу лікарні засобами індивідуального захисту органів дихання та відсутність шафи для зберігання засобів індивідуального захисту органів дихання зумовить неможливість швидкої та безпечної евакуації людей у випадку виникнення пожежі.
З огляду на викладені обставини та положення чинного законодавства України, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей суд доходить висновку про необхідність застосування до Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області (38000, Полтавська область, смт. Шишаки, вул. Легейди, буд.50) заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що стосуються вказаної будівлі, зафіксованих у пунктах №№ 1, 2, 3, 4, 5, 14, 16, 17, 20 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту №70 від 27 грудня 2019 року, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
У позовній заяві позивачем заявлено клопотання про встановлення Комунальному некомерційному підприємству "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області порядку та способу виконання судового рішення шляхом заборони використання будівлі головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50 та не допускання у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки, та відключення будівлі від електропостачання.
Згідно з частиною першою статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб`єктів владних повноважень можуть бути покладені обов`язки щодо забезпечення виконання рішення.
З огляду на вищевикладене, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, суд вважає за доцільне встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом відключення будівлі головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50, від електропостачання та заборони Комунальному некомерційному підприємству "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області використовувати будівлю головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50 - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що стосуються вказаної будівлі, зафіксованих у пунктах №№ 1, 2, 3, 4, 5, 14, 16, 17, 20 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту №70 від 27 грудня 2019 року, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Клопотання позивача в частині заборони допуску у будівлю людей задоволенню не підлягає, оскільки встановлення такого способу і порядку виконання рішення суду призведе до заборони необмеженого кола осіб, у тому числі, і тих осіб, які мають відповідні повноваження та права, встановлені законодавством України, на вхід (допуск) у відповідну будівлю, що є неприпустимим.
При цьому суд зауважує, що встановлення порядку і способу виконання судового рішення шляхом відключення будівлі головного корпусу від електропостачання та заборони Комунальному некомерційному підприємству "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області використовувати будівлю головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50 до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 1, 2, 3, 4, 5, 14, 16, 17, 20 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту №70 від 27 грудня 2019 року, у повній мірі забезпечить недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей.
Таким чином, клопотання позивача про встановлення порядку і способу виконання судового рішення підлягає задоволенню частково.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Отже, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (вул. М. Бірюзова, буд. 26/1, м. Полтава, Полтавська область, 36007, ідентифікаційний код 38610079) до Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області (вул. Гоголя, буд. 4, с. Яреськи, Шишацький район, Полтавська область, 38030, ідентифікаційний код 01999543), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Шишацька районна рада (вул. Партизанська, буд. 2, смт. Шишаки, Шишацький район, Полтавська область, 38000, ідентифікаційний код 21048732) та Шишацька районна державна адміністрація (вул. Партизанська, буд. 2, смт. Шишаки, Полтавська область, 38000, ідентифікаційний код 04057563), про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити частково.
Застосувати до Комунального некомерційного підприємства "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області (вул. Гоголя, буд. 4, с. Яреськи, Шишацький район, Полтавська область, 38030, ідентифікаційний код 01999543) заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що стосуються вказаної будівлі, зафіксованих у пунктах №№1,2,3,4,5,16,17,20 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту №70 від 27 грудня 2019 року, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Клопотання позивача про встановлення порядку і способу виконання судового рішення задовольнити частково.
Встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом відключення будівлі головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50, від електропостачання та заборони Комунальному некомерційному підприємству "Шишацька центральна районна лікарня" Шишацької районної ради Полтавської області (вул. Гоголя, буд. 4, с. Яреськи, Шишацький район, Полтавська область, 38030, ідентифікаційний код 01999543) використовувати будівлю головного корпусу за адресою: Полтавська область, Шишацький район, смт.Шишаки, вул. Легейди, буд. 50 - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що стосуються вказаної будівлі, зафіксованих у пунктах №№1,2,3,4,5,16,17,20 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту №70 від 27 грудня 2019 року, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
В іншій частині клопотання позивача про встановлення порядку і способу виконання судового рішення - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому статтею 297 з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення з урахуванням пункту 3 Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 10 липня 2020 року.
Суддя Н.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2020 |
Оприлюднено | 15.07.2020 |
Номер документу | 90340258 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні