Рішення
від 13.07.2020 по справі 640/5272/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 липня 2020 року м. Київ № 640/5272/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Навчально-виховний комплекс Клевер Кідс

доГоловного управління ДФС у м. Києві про скасування податкового повідомлення-рішення В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Навчально-виховний комплекс Клевер Кідс (далі також - позивач, ТОВ НВК Клевер Кідс ) з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (далі також - відповідач, ГУ ДФС у м. Києві), в якому просило: скасувати податкове повідомлення-рішення від 13.03.2019 №0215281206.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю прийнятого контролюючим органом податкового повідомлення-рішення від 13.03.2019 №0215281206 , яким до Товариства застосовано штрафні санкції у розмірі 190 952,93 грн. за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.

Позивач зазначив, що перелічені в тексті акта камеральної перевірки податкові накладні були складені ТОВ НВК Клевер Кідс згідно з пп. г п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України із зазначенням коду 13, та згідно з пп. б п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України із зазначенням коду 09, - на постачання для операцій, що звільнені від оподаткування податком на додану вартість. При цьому, всі вказані категорії податкових накладних не підлягали видачі покупцям. Позивач вважає, що несвоєчасна реєстрація податкової накладної, що не надається покупцю, не є підставою для застосування для платника податку штрафу відповідно до ст. 120 1 Податкового кодексу України. В даному випадку, як стверджує позивач, виписані ТОВ НВК Клевер Кідс податкові накладні відповідають двом критеріям ст. 120 1 Податкового кодексу України щодо відсутності підставу накладенні штрафу: не надаються покупцю та складені на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження у справі №640/5272/19 за вказаним позовом та дану справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Представник ГУ ДФС у м. Києві подав до канцелярії суду відзив на позовну заяву, де він просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Свої заперечення проти позову відповідач обґрунтовував тим, що в ході проведеної камеральної перевірки встановлено, що ряд податкових накладних за періоди 2017 - 2018 років на загальну суму податку на додану вартість 1 848 317,72 грн., були зареєстровані позивачем в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням законодавчо визначеного терміну. Відповідно до п. 120 1 .1 ст. 120 1 Податкового кодексу України відносно ТОВ НВК Клевер Кідс винесено податкове повідомлення-рішення щодо застосування штрафів у розмірах: 10% - на загальну суму 178 710,67 грн. та 20% - на загальну суму 12 248,26 грн. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідач вважає, що при проведенні перевірки контролюючий орган мав всі правові підстави для застосування до позивача штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, які підлягають наданню покупцям.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

12.12.2019 працівником ГУ ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку ТОВ НВК Клевер Кідс з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що виписані за періоди 2017 - 2018 років. За результатами проведення такої перевірки був складений акт від 12.12.2019 №1356/26-15-12-06-16/36081105 (далі - акт камеральної перевірки).

У висновку цього акта перевірки зафіксовано порушення позивачем вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме порушення термінів реєстрації податкових накладних ТОВ НВК Клевер Кідс , виписаних за періоди з 28.02.2017 по 31.12.2018. В тексті акта перевірки наведений детальний перелік цих податкових накладних у табличному вигляді, в т.ч. із зазначенням відомостей про реквізити податкових накладних (реєстраційного номеру і дати виписки); суму податку на додану вартість, на яку виписано податкову накладну; фактичну дату реєстрації податкової накладної; кількість днів прострочення реєстрації податкової накладної.

А саме, за даними вказаної таблиці в акті перевірки перевіряючим виявлено несвоєчасне реєстрацію наступних податкових накладних позивача: №7 від 28.02.2017, №8 від 28.02.2017, №73 від 31.03.2017, №74 від 31.03.2017, №70 від 30.04.2017, №71 від 30.04.2017, №12 від 31.05.2017, №13 від 31.05.2017, №3 від 31.07.2017, №4 від 31.07.2017, №3 від 31.08.2017, №4 від 31.08.2017, №1 від 30.09.2017, №2 від 30.09.2017, №1 від 31.10.2017, №2 від 31.10.2017, №3 від 30.11.2017, №2 від 30.11.2017, №3 від 31.12.2017, №2 від 31.12.2017, №2 від 31.10.2018, №4 від 30.11.2018, №1 від 31.12.2018, №3 від 31.12.2018, №2 від 31.12.2018, №4 від 31.01.2018, №3 від 31.01.2018, №2 від 28.02.2018, №46 від 31.03.2018, №1 від 30.04.2018, №2 від 30.04.2018, №2 від 31.05.2018, №2 від 30.06.2018, №1 від 30.06.2018, №1 від 31.07.2018, №2 від 31.07.2018, №2 від 31.08.2018, №1 від 31.08.2018, №2 від 30.09.2018.

Не погоджуючись з правомірністю висновків акта камеральної перевірки Товариство подало до канцелярії ГУ ДФС у м. Києві заперечення на висновки цього акта.

За змістом пояснень представника позивача у тексті позову ГУ ДФС у м. Києві залишило заперечення платника без задоволення, а висновки акта перевірки - без змін.

13.03.2019 ГУ ДФС у м. Києві на підставі акта камеральної перевірки та згідно зі ст. 120 1 Податкового кодексу України прийняло податкове повідомлення-рішення №0215281206 (форми Н ), яким до ТОВ НВК Клевер Кідс застосовано штрафні санкції за затримки в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на терміни:

- на 15 і менше календарних днів, всього у розмірі 178 710,67 грн. (що становить 10% від вказаної суми ПДВ, що зазначена у несвоєчасно зареєстрованих податкових накладних/розрахунках коригування, - 1 787 106,42 грн.);

- від 16 до 30 календарних днів, всього у розмірі 12 242,26 грн. (що становить 20% від вказаної суми ПДВ, що зазначена у несвоєчасно зареєстрованих податкових накладних/розрахунках коригування, - 61 211,30 грн.).

Не погоджуючись з цим податковим повідомленням-рішенням від 13.03.2019 позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

За змістом п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України (далі - ПК України) об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Поряд з цим, у ст. 197 ПК України визначений перелік операцій, що звільнені від оподаткування податком на додану вартість, серед них, зокрема, - постачання послуг з охорони здоров`я закладами охорони здоров`я, що мають ліцензію на постачання таких послуг, а також постачання послуг реабілітаційними установами для інвалідів та дітей-інвалідів, що мають ліцензію на постачання таких послуг відповідно до законодавства (пп. 197.1.5), крім таких послуг: а) надання косметологічної допомоги, крім тієї, що надається за медичними показаннями; б) масаж для зміцнення здоров`я дорослого населення, корекції осанки тощо; в) проведення профілактичних медичних оглядів із підготовкою висновку про стан здоров`я на прохання громадян; г) проведення гігієнічної експертизи проектних матеріалів та попередніх проектних пропозицій, у тому числі щодо розміщення об`єкта, а також нормативної документації на нові технології виробництва продукції та нові види продукції за заявкою замовника, гігієнічна оцінка зразків нових видів продукції; ґ) надання консультаційної допомоги з питань проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи; д) обстеження за заявкою замовника об`єктів, що будуються, реконструюються або функціонують, з метою їх відповідності санітарному законодавству; е) проведення за заявкою замовника токсиколого-гігієнічних, медико-біологічних, санітарно-гігієнічних, фізіологічних та інших обстежень з метою визначення безпеки продукції для здоров`я людини; є) видача суб`єктам господарювання дозволів на виробництво, використання, транспортування, зберігання, реалізацію, захоронення, знищення, утилізацію продукції і речовин вітчизняного та імпортного виробництва, що потенційно небезпечні для здоров`я людини; ж) надання юридичним і фізичним особам консультаційної допомоги з питань застосування законодавства про охорону здоров`я, в тому числі щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення; з) проведення медичного огляду осіб для видачі: дозволу на право отримання та носіння зброї громадянам, крім військовослужбовців і посадових осіб, носіння зброї якими передбачено законодавством; відповідних документів на виїзд громадян за кордон за викликом родичів, що проживають у зарубіжних країнах, оздоровлення в зарубіжних лікувальних або санаторних закладах за власним бажанням, а також у службові відрядження (крім державних службовців, робота яких пов`язана з такими виїздами і які мають відповідні медичні документи); посвідчення водія транспортного засобу; и) медичне обслуговування з`їздів, конференцій, симпозіумів, фестивалів, нарад, змагань тощо; і) медичне обслуговування громадян за їх бажанням у медичних закладах із поліпшеним сервісним обслуговуванням; ї) організація медичного контролю осіб, які займаються фізичною культурою і спортом в оздоровчих закладах; й) проведення профілактичних щеплень громадянам, які від`їжджають за кордон за викликом, для оздоровлення в зарубіжних лікувальних або санаторних закладах за власним бажанням, а також у туристичні подорожі (крім тих, що від`їжджають на лікування та в службові відрядження); к) складення за заявками замовників санітарних паспортів радіотехнічних об`єктів та проведення досліджень для їх підтвердження; л) проведення за заявками замовників державної санітарно-гігієнічної експертизи з акредитації та атестації підприємств, установ, організацій на право проведення токсиколого-гігієнічних, медико-біологічних, санітарно-гігієнічних та інших досліджень; м) визначення за заявками замовника шкідливих і небезпечних факторів виробничого середовища, технологічного та трудового процесів, проведення досліджень для розробки засобів і заходів щодо усунення або зменшення їх небезпечної дії; н) навчання за заявками замовників на робочих місцях фахівців підприємств, установ, організацій в установах санітарно-епідеміологічної служби, державних науково-дослідних інститутах гігієнічного та епідеміологічного профілю, а також фахівців підприємств, установ, організацій, проведення санітарно-гігієнічних та бактеріологічних досліджень; о) надання за заявками замовників послуг з організації роботи відомчих санітарних лабораторій, оснащення їх медичною технікою (обладнанням, апаратурою, приладами); навчання на місці фахівців таких лабораторій методики проведення санітарно-гігієнічних досліджень;

Згідно п. 194.1 ст. 194 ПК України операції, зазначені у статті 185 цього Кодексу, крім операцій, що не є об`єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною в підпункті а пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, яка є основною.

Крім того, нормами пп б і г п. 198.5 ст. 198 ПК України передбачено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах:

придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання;

придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні .

Зі змісту наведених норм п. 198.5 ст. 198 ПК України вбачається, що платник має нарахувати податкові зобов`язання з податку на додану вартість за вказаними нормами у разі використання ним придбаних у тому ж звітному періоді товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях, операціях, що звільнені від оподаткування, та/або у негосподарській діяльності. Таке нарахування податкових зобов`язань здійснюється з метою анулювання попередньо сформованого платником податкового кредиту за податковими накладними від постачальників, що були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За наслідками нарахування податкових зобов?язань платник складає зведену податкову накладну на такі товари/послуги, необоротні активи, яку має зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені ПК України для такої реєстрації.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

За змістом норми п. 120 1 .1 ст. 120 1 ПК України (у редакції чинній на момент проведення камеральної перевірки) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою ) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Аналізуючи зміст наведеної норми ПК України при розгляді схожих справ за позовами плтаників до органів ДФС Верховний Суд сформував наступну правову позицію (ухвала від 28.04.2020 у справі №280/3149/19, постанова від 10.12.2019 у справі №540/830/19, від 03.03.2020 у справі №№280/1039/19): п. 120 1 .1 ст. 120 Податкового кодексу України встановлює юридичну відповідальність за порушення платником податку на додану вартість граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної. При цьому, законодавець окреслює ряд виключень, а саме окреслює коло різновидів податкових накладних, за несвоєчасну реєстрацію яких, платник податків не підлягатиме юридичній відповідальності у порядку цієї норми.

Так, диспозиція п. 120 1 .1 ст. 120 Податкового кодексу України передбачає, що штраф не застосовується за порушення граничних строків для реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

При цьому, для звільнення від відповідальності необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).

У контексті з наведеним суд враховує, що Порядок заповнення податкової накладної (далі - Порядок №1307), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за №137/28267).

Відповідно до п. 8, 11 Порядку №1307 при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка X та зазначається тип причини: 01 - Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 цього Порядку); 02 - Складена на постачання неплатнику податку; 03 - Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку; 04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 05 - Складена у зв`язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку; 06 - Складена у зв`язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих; 07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість ; 10 - Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності; 11 - Складена за щоденними підсумками операцій; 12 - Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку); 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності; 14 - Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента; 15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.

В інших випадках у верхній лівій частині податкової накладної тип причини не зазначається (нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються).

Тобто, положеннями п. 18 Порядку №1307 визначено детальний перелік податкових накладних, які не підлягають наданню отримувачу (покупцю). Цей перелік включає в себе не тільки податкові накладні, складені на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість та операції, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість, але й інші групи операцій, здійснення яких обумовлює ненадання податкових накладних продавцю.

Згідно з п. 11 цього ж порядку у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання / починають використовуватися:

1) в операціях, що не є об`єктом оподаткування;

2) в операціях, звільнених від оподаткування;

3) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.

У разі складання зведеної податкової накладної в графі Зведена податкова накладна робиться помітка X .

У таких зведених податкових накладних у графі Отримувач (покупець) платник податку зазначає власне найменування (П.І.Б.), у рядку Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця) проставляється умовний ІПН 600000000000 , а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до пункту 8 цього Порядку (04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).

Зі змісту розглядуваної позовної заяви суд встановив, що позивач обставини несвоєчасної реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних перелічених в акті перевірки та у розрахунку штрафу до податкового повідомлення-рішення, а також зафіксовані періоди прострочення реєстрації не заперечує.

Дослідивши та проаналізувавши тексти поданих позивачем до суду копій роздруківок електронних податкових накладних (а саме: №7 від 28.02.2017, №73 від 31.03.2017, №70 від 30.04.2017, №12 від 31.05.2017, №3 від 31.08.2017, №1 від 30.09.2017, №1 від 31.10.2017, №2 від 30.11.2017, №1 від 31.12.2018, №3 від 31.12.2018, №3 від 31.01.2018, №1 від 30.04.2018, №1 від 30.06.2018, №1 від 31.07.2018, №1 від 31.08.2018, №8 від 28.02.2017, №74 від 31.03.2017, №71 від 30.04.2017, №13 від 31.05.2017, №3 від 31.07.2017, №4 від 31.07.2017, №4 від 31.08.2017, №2 від 30.09.2017, №2 від 31.10.2017, №3 від 30.11.2017, №3 від 31.12.2017, №2 від 31.12.2017, №2 від 31.10.2018, №4 від 30.12.2018, №2 від 31.12.2018, №4 від 31.01.2018, №2 від 28.02.2018, №46 від 31.03.2018, №2 від 30.04.2018, №2 від 31.05.2018, №2 від 30.06.2018, №2 від 31.07.2018, №2 від 31.08.2018, №2 від 30.09.2018), суд встановив наступне.

Всі з перелічених податкових накладних позивача оформлені як зведені, та у цих податкових накладних постачальником (продавцем) та одночасно отримувачем (покупцем) в усіх випадках визначено ТОВ НВК Клевер Кідс . Також у верхній лій графі податкових накладних №7 від 28.02.2017, №73 від 31.03.2017, №70 від 30.04.2017, №12 від 31.05.2017, №3 від 31.08.2017, №1 від 30.09.2017, №1 від 31.10.2017, №2 від 30.11.2017, №1 від 31.12.2018, №3 від 31.12.2018, №3 від 31.01.2018, №1 від 30.04.2018, №1 від 30.06.2018, №1 від 31.07.2018, №1 від 31.08.2018, всього на загальну суму ПДВ 71 142,58 грн. міститься написи Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини - тип причини 13 Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності .

В решті із описаних вище податкових накладних на загальну суму ПДВ 1 781 592,14 грн. міститься написи Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини - тип причини 09 Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість .

Всі зазначені податкові накладні позивача були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням граничного строку, встановленого п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Дані обставини у сукупності з наведеними вище нормами матеріального права та правової позиції Касаційного суду дають суду підстави для висновків, що податкові накладні за період з 28.02.2017 по 31.12.2018, які містили напис не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини за типом 09 ( складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість ), та які були зареєстровані позивачем з порушенням граничних термінів реєстрації, відносяться до тих податкових накладних за несвоєчасну реєстрацію яких, платник податків не підлягатиме юридичній відповідальності у порядку норми ст. 120 1 ПК України.

У зв?язку з цим суд погоджується з позицією позивача, що визначені п. 120 1 .1 ст. 120 ПК України виключення підпадають під правовідносини, в межах яких до позивача спірним податковим повідомленням-рішенням було застосовано штрафні санкції. Як наслідок в даному випадку, застосування до позивача сум штрафів на загальну суму 183 838,66 грн. за затримку реєстрації податкових накладних на загальну суму ПДВ 1 777 175,14 грн. є необґрунтованим.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, перевіривши та проаналізувавши матеріали справи і надані сторонами докази за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову .

Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (ч. 3 цієї ж статті Кодексу).

Наявним у матеріалах справи платіжним дорученням від 27.03.2019 №1-1418К підтверджено, що ТОВ НВК Клевер Кідс під час звернення до суду з вказаними позовом сплатило судовий збір у розмірі 2 864,31 грн. Відтак, враховуючи розмір задоволених позовних вимог, суд вказує про присудження на користь позивача судових витрат у сумі 2 757,76 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві.

Керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Навчально-виховний комплекс Клевер Кідс (ідентифікаційний код 36081105, адреса: 04210, м. Київ, просп. Героїв Сталінграду, 12Н) до Головного управління ДФС у м. Києві (ідентифікаційний код 39439980, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) про скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити частково.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 13.03.2019 №0215281206 в частині застосованої штрафу у розмірі 183 838,66 грн.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Навчально-виховний комплекс Клевер Кідс (ідентифікаційний код 36081105, адреса: 04210, м. Київ, просп. Героїв Сталінграду, 12Н) документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 2 757,76 грн. (дві тисячі сімсот п?ятдесят сім гривень 76 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві (ідентифікаційний код 39439980, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.О. Скочок

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.07.2020
Оприлюднено15.07.2020
Номер документу90341124
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/5272/19

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 16.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 13.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 05.06.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Зуб Г. А.

Рішення від 05.06.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Зуб Г. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні