Постанова
від 13.07.2020 по справі 380/1/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2020 рокуЛьвівСправа № 380/1/20 пров. № А/857/4411/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючий-суддя Довга О.І.,

суддя Запотічний І.І.,

суддя Матковська З.М.

секретар судового засідання Гнатик А.З.

за участю:

представники позивача Мелешко М.І., Шейгец І.І,

представник відповідача Кузь І.І,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Львівської міської ради на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2020 року (головуючий суддя Брильовський Р.М., м.Львів, проголошено о 10:25:41, повне судове рішення складено 18 березня 2020 року) у справі № 380/1/20 за адміністративним позовом Автогаражного кооперативу Гайовий до Львівської міської ради , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Шевченківська районна адміністрації Львівської міської ради про визнання протиправною і скасування ухвали, -

В С Т А Н О В И В:

02.01.2020 Автогаражний кооператив Гайовий (далі - позивач, АГК Гайовий ) звернувся в суд з позовом до Львівської міської ради (далі -відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Шевченківська районна адміністрація Львівської міської ради, в якому просив визнати протиправною та скасувати підпункт 2.6 пункту 3 та підпункту 23 пункту 4 ухвали Львівської міської ради від 11.07.2019 №5339 Про надання Шевченківській районній адміністрації дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вулиці Шеремети для збереження та використання скверів .

В обґрунтування вимог адміністративного позову позивач покликався на те, що ухвалою Львівської міської ради №5339 від 11.07.2019, якою прийнято: внести зміни до ухвали Львівської міської ради № 217 від 17.02.2011 Про передачу Львівському комунальному підприємству Зелений Львів у користування парку 700-річчя Львова , вилучивши п. 3; надати Шевченківській районній адміністрації дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вулиці Шеремети для збереження та використання скверів: - 2.6 ділянка 6 орієнтовною площею 0.2800 га; внести зміни у додаток до ухвали Львівської міської ради від 07.08.2010 р. № 3725 Про затвердження переліку та меж скверів Шевченківського району м. Львова , доповнивши його пунктами 18-24 у такій редакції: - № з/п -23. Назва скверу - Сквер на вул. П. Шеремети (ділянка 7), орієнтовна площа земельної ділянки - 0,2800 га.

Позивач зазначав, що оскаржена ухвала Львівської міської ради грубо порушує законні права та інтереси позивача, прямо спрямована на ігнорування і невиконання рішень судів, які набрали законної сили та суперечить вимогам земельного законодавства України, містобудівній документації.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2020 року позов задоволено повністю:

- визнано протиправним та скасовано підпункт 2.6 пункту 3 та підпункт 23 пункту 4 ухвали Львівської міської ради від 11.07.2019 №5339 Про надання Шевченківській районній адміністрації дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вулиці Шеремети для збереження та використання скверів ;

- стягнуто з Львівської міської ради за рахунок її бюджетних асигнувань 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн сплаченого судового збору на користь Автогаражного кооперативу Гайовий .

Не погоджуючись з рішення суду першої інстанції, Львівська міська рада подала апеляційну скаргу, в якій, покликаючись на порушення норм матеріального та процесуального права просить апеляційний суд скасувати оскаржене судове рішення та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги скаржник покликається фактично на доводи вказані у відзиві на адміністративний позов, суть яких зводиться до того, що, на думку відповідача, позивач не визначив, з яким конкретним матеріальним або нематеріальним благом пов`язаний його інтерес, та що цей інтерес належить саме позивачу. Зазначає, що безпосередньо позивач не є потерпілим від оскарженого рішення, оскільки воно не спричинило суттєвого негативного впливу саме на позивача і він не зазнав жодної реальної шкоди. Вважає, що вказані у позові обставини не свідчать про очевидну відсутність у позивача матеріально-правової заінтересованості. Стверджує, що надання дозволу на розробку проекту землеустрою, що не реалізований замовником протягом тривалого часу, не є перешкодою з боку уповноваженого органу у наданні такого дозволу іншим особам з метою ефективного використання в подальшому такої земельної ділянки, але вказане жодним чином не впливає на законність оскаржуваного рішення та не перешкоджає позивачеві обрати інший належний спосіб захисту інтересів. Вважає, що Львівська міська рада діяла в межах наданих повноважень та відповідно до чинного законодавства.

Представник апелянта в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.

Представники позивача проти вимог скарги заперечують, вважають їх необґрунтованими, просять у задоволенні скарги відмовити.

Представник третьої особи вимоги в судове засідання не з`явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку..

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, з огляду на наступне.

Як встановлено судом Автогаражний кооператив Гайовий 03.12.2001 зареєстрований як юридична особа, що підтверджується відповідним свідоцтвом.

02.11.2006 р. листом № 2-13632 АГК Гайовий було повідомлено, що проект ухвали "Про затвер дження АГК Гайовий проекту відведення земельної ділянки в оренду терміном 15 років для будівництва гаражних боксів на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові" був відхилений на засіданні ради 03.11.2005 р. і цим же листом повідомлено, що АГК Гайовий має право по вторно ініціювати розгляд даного питання міською радою.

02.02.2007 р. АГК Гайовий повторно подав заяву і проект відведення земельної ділянки в оренду терміном на 15 років для будівництва гаражних боксів на вул. Замарстинівській,135-А у м. Львові на розгляд Львівської міської ради, однак, заява і подані документи Львівською мі ською радою розглянуті не були.

22.01.2008 р. листом № 2-1353/2403 Департамент містобудування Львівської міської ради по відомив АГК Гайовий , що проект ухвали "Про затвердження АГК Гайовий проекту земле устрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові 27.12.2007 р. на засіданні ради був відхилений. Як в першому, так і в другому випадку моти вовані пояснення відмови в наданні в оренду земельної ділянки не були дані.

19.02.2008 р. господарським судом Львівської області було задоволено позов АГК Гайовий по справі № 23/1314 А (330), визнано незаконними дії Львівської міської ради щодо відхилення проектів ухвали "Про затвердження АГК Гайовий проекту відведення земельної ділянки на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові та зобов`язано Львівську міську раду на найближчій, з моменту набрання постановою суду законної сили сесії розглянути клопотання АГК Гайовий від 02.02.2007 р. про надання в оренду терміном на 15 років земельної ділянки площею 2 800 кв.м. на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові та прийняти за результатами розгляду клопотання передбачене законом рішення в межах наданих Львівській міській раді щодо цього клопотан ня повноважень.

03.03.2008 року на виконання постанови господарського суду Львівської області був виданий виконавчий лист за яким було відкрито виконавче провадження.

23.09.2008 року листом № 17-5461/2403 Департамент містобудування Львівської міської ради повідомив АГК Гайовий , що проект ухвали "Про затвердження АГК Гайовий проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові 11.09.2008 р. на засіданні ради був відхилений. Мотивовані пояснення відмови в наданні в оренду земельної ділянки не дані.

24.09.2008 року підрозділом примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служ би головного управління юстиції у Львівській області винесено постанову про припинення виконавчого провадження на підставі листа директора Департаменту містобудування Львів ської міської ради про відхилення проекту ухвали Львівської міської ради щодо надання АГК Гайовий в оренду земельної ділянки на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові.

17.02.2010 року відповідачу повторно був направлений весь необхідний пакет документів, в то му числі й проект договору оренди вищевказаної земельної ділянки.

11.03.2010 року позивачем було отримано лист начальника управління природних ресурсів та регулювання земельних відносин, яким було повідомлено, що сесією Львівської міської ради 11.09.2009 р. відхилено проект ухвали щодо відведення земельної ділянки на вул. Замарстинівській 135-А у м. Львові, про що позивача повідомлено листом від 23.09.2008 p., однак, мотивація й підстави відмови так і не були наведені.

05.12.2011 року листом № 2403-2вих.-1625 директор Департаменту містобудування Львівської міської ради повідомив що сесією Львівської міської ради 10.11.2011 р. відхилено проект ух вали "Про затвердження АГК Гайовий проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Замарстинівській, АДРЕСА_1 у м. Львові".

02.02.2012 року листом № 1103-41 на звернення АГК Гайовий надана копія ухвали Львівсь кої міської ради № 217 від 17.02.2011 р.

02.11.2012 року Шевченківським районним судом м. Львова по справі № 2а/1328/251/12 відмов лено в задоволенні адміністративного позову до Львівської міської ради про визнання незакон ною і скасування ухвали Львівської міської ради № 989 від 24.11.2011 р. "Про відмову АГК Гайовий у наданні земельної ділянки на вул. Замарстинівській, 135-А", про визнання незакон ною і скасування ухвали Львівської міської ради № 217 від 17.02.2011 р. в частині включення в межі парку "700-річчя Львова" земельної ділянки площею 2800 кв. м. на вул. Замарстиніській, 135-А ум. Львові та спонукання (зобов`язання) відповідача - Львівської міської ради до виконання обо в`язку - розгляду та прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відве дення земельної ділянки та укладення з АГК Гайовий договору оренди земельної ділянки площею 2800 кв.м. терміном на 15 років на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові для будівництва автогаражних боксів.

07.11.2013 року постановою Львівського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу АГК Гайовий задоволено частково, скасовано постанову Шевченківського районного суду м. Львова від 02.11.2012 р. Ухвалено нову постанову, якою позовні вимоги про визнання не законною і скасування ухвали Львівської міської ради № 217 від 17.02.2011 р. залишено без роз гляду, а в іншій частині позовних вимог відмовлено з мотивів пропуску строків звернення до суду.

11.11.2016 року листом № 2401-4382 управління архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради повідомило, що земельна ділянка площею 0.2800 га на вул. Замарсти нівській, 135-А, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, обо рони та іншого призначення відповідно до плану зонування території Шевченківського райо ну розміщена в зоні КС-5 - зона розміщення об`єктів 5-го класу санітарної класифікації (нор мативна СЗЗ-50 м), знаходиться поза межами червоних ліній.

26.12.2016 р., на замовлення АГК Гайовий , КП Картограф виготовлено проект зем леустрою земельної ділянки для розміщення та експлуатації будівель автомобільного транс порту та дорожнього господарства на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові. 13.03.2017 року експертом державної експертизи надано висновок № 100/82-17 про те, що про ект землеустрою земельної ділянки 12.04 для розміщення та експлуатації будівель автомобі льного транспорту та дорожнього господарства на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові АГК Гайовий площею земельної ділянки - 2800 кв.м. відповідає вимогам земельного законодавства та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам.

23.03.2017 року державним кадастровим реєстратором АГК Гайовий видано Витяг № НВ- 4604833802017 на земельну ділянку на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові кадастровий № 4610137500:05:003:0259 категорія землі - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енер гетики, оборони та іншого призначення, цільове призначення - 12.04 для розміщення та екс плуатації будівель та споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства.

18.04.2017 року листом № 4-2301-350 юридичний департамент повідомив АГК Гайовий не є садівничим чи дачним кооперативом департамент не вбачає підстав затвердження АГК Гайовий`проекту землеустрою щодо відведення земельної на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові для обслуговування гаражних боксів.

28.04.2017 року листом № 2403-2428 управління земельних ресурсів департаменту містобуду вання Львівської міської ради повідомило, що право оренди земельної ділянка площею 0.2800 га на вул. Замарстинівській, 135-А кадастровий № 4610137500:05:003:0259 може бути реалі зоване виключно на конкурентних засадах (земельних торгах) і тому звернення АГК Гайовий від 14.03.2017 р. № 2-6139/АП-Л-2403 не може бути вирішене.

Постановою Галицького районного суду м. Львова від 08.08.2017 залишеною без змін Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 30.01.2018 задоволено адміністративний позов АГК Гайовий та визнано протиправною відмову управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради щодо розгляду та затвердження проекту землеустрою земельної ділянки позивачу цільове призначення - 12.04, для розміщення та експлуатації будівель автомобільного транспорту та дорожнього господарства на вул. Замарстинівській 135-А у м. Львові площею - 2800 кв.м., кадастровий № 4610137500:05:003:0259; - зобов`язано Львівську міську раду розглянути на сесії ради і вирішити, відповідно до ст.ст. 123, 124, 134 Земельного кодексу України, питання про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки цільове призначення - 12.04 для розміщення та експлуатації будівель автомобільного транспорту та дорожнього господарства на вул. Замарстинівській 135-А у м. Львові АГК Гайовий площею-2800 кв.м., кадастровий №4610137500:05:003:0259.

Листом від 01.10.2018 №2403-4975 директор Департаменту містобудування Львівської міської ради повідомив позивача, що проект ухвали "Про затвердження АГК Гайовий проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Замарстинівській, 135-А" розглядався Львівською міською радою на пленарному засіданні 20.09.2018, але не набрав необхідної кількості голосів.

Ухвалою Львівської міської ради №4203 від 08.11.2018 АГК Гайовий відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Замарстинівській, 135-А з мотивів збереження зелених насаджень м. Львова, та беручи до уваги ухвалу Львівської міської ради № 4686 від 21.05.2015 про внесення змін до ухвали Львівської міської ради № 217 від 17.02.2011 "Про передачу Львівському комунальному підприємству "Зелений Львів" у користування парку "700-річчя Львова".

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 14.08.2020 у справі 1.380.2019.002208 визнано протиправною та скасувати ухвалу Львівської міської ради від 08.11.2018 №4203 «Про відмову АГК Гайовий у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Замартинівській,135-А» ; зобов`язано Львівську міську раду вирішити питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Замарстинівській 135-А АГК Гайовий з урахуванням правової оцінки наданої судом у рішенні.

11.07.2019 Львівська міська рада прийняла ухвалу № 5339 "Про надання Шевченківській районній адміністрації дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вулиці Шеремети для збереження та використання скверів" згідно з якою: пункт 1: внести зміни до ухвали Львівської міської ради № 217 від 17.02.2 011 р. "Про передачу Львівському комунальному підприємству "Зелений Львів" у користування парку "700-річчя Львова", вилучивши п. 3; пункт 2: надати Шевченківській районній адміністрації дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вулиці Шеремети для збереження та використання скверів: - 2.6 ділянка 6 орієнтовною площею 0.2800 га; пункт4: внести зміни у додаток до ухвали Львівської міської ради від 07.08.2010 р. № 3725 "Про затвердження переліку та меж скверів Шевченківського району м. Львова", доповнивши його пунктами 18-24 у такій редакції: - № з/п -23. Назва скверу - Сквер на вул. П. Шеремети (ділянка 7), орієнтовна площа земельної ділянки - 0,2800 га.

Не погодившись із вказаною ухвалою АГК Гайовий звернувся в суд з позовом до Львівської міської ради.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач, який є суб`єктом владних повноважень, при прийнятті оскаржуваних рішень діяв без врахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), та без дотримання принципу верховенства права..

Колегія суддів апеляційного адміністративного суду погоджується з такими висновками суду першої інстанції, зважаючи на наступні міркування.

Згідно з ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, до яких відноситься відповідач, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи, приймає рішення про надання земельної ділянки у користування .

Згідно з ч. 13-14 ст. 123 Земельного кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Зміна типу акціонерного товариства або перетворення акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою або технічної документації із землеустрою. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Відповідно до ч. 6. ст. 186 Земельного кодексу України проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Статтею 50 Закону України від 22 травня 2003 року N 858-IV "Про землеустрій" (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин; далі - Закон N 858-IV) визначено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому ЗК України.

Як видно з матеріалів справи ухвалою Львівської міської ради від 11.07.2019 №5339 Про надання Шевченківській районній адміністрації дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вулиці Шеремети для збереження та використання скверів прийнято: внести зміни до ухвали Львівської міської ради № 217 від 17.02.2011 Про передачу Львівському комунальному підприємству Зелений Львів у користування парку 700-річчя Львова , вилучивши п. 3; надати Шевченківській районній адміністрації дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вулиці Шеремети для збереження та використання скверів: - 2.6 ділянка 6 орієнтовною площею 0.2800 га; внести зміни у додаток до ухвали Львівської міської ради від 07.08.2010 р. № 3725 Про затвердження переліку та меж скверів Шевченківського району м. Львова , доповнивши його пунктами 18-24 у такій редакції: - № з/п -23. Назва скверу - Сквер на вул. П. Шеремети (ділянка 7), орієнтовна площа земельної ділянки - 0,2800 га.

Поряд з цим ухвалою Львівської міської ради від 14.03.2002 № 1524, яка є чинною, скасована не була, протиправною не визнавалась, погоджено АГК Гайовий місце розташування об`єкта та надано дозвіл на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею - 2800 кв.м, на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові для будівництва авто-гаражних боксів.

Отже, прийняття відповідачем ухвалою Львівської міської ради від 11.07.2019 №5339 стосується правомірних інтересів позивача. Так, як підтверджується матеріалами справи АГК Гайовий з власної ініціативи замовив у КП Картограф виготовлення проекту землеустрою земельної ділянки для розміщення та експлуатації будівель автомобільного транспорту та дорожнього господарства на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові. При цьому, експертом державної експертизи 13.03.2017 надано висновок № 100/82-17 про те, що проект землеустрою земельної ділянки 12.04 для розміщення та експлуатації будівель автомобільного транспорту та дорожнього господарства на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові АГК Гайовий площею земельної ділянки - 2800 кв.м. відповідає вимогам земельного законодавства та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам

У Рішенні від 16.04.2009 № 7-рп/2009 Конституційний Суд України відзначив, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13.05.1997 №1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата. Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Прийняття ухвали Львівською міською радою (зокрема підпункт 2.6 пункту 3 та підпункт 23 пункту 4) від 11.07.2019 №5339 Про надання Шевченківській районній адміністрації дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вулиці Шеремети для збереження та використання скверів фактично нівелює рішення відповідача від 14.03.2002 № 1524, яким погоджено місце розташування об`єкта та надано дозвіл на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею - 2800 кв.м, на вул. Замарстинівській, 135-А у м. Львові для будівництва авто-гаражних боксів.

Відтак, на переконання суду апеляційної інстанції, твердження Львівської міської ради щодо відсутності порушеного права позивача внаслідок прийнятого оскарженого рішення органу місцевого самоврядування є помилковим та небунтованим. Водночас, суд звертає увагу, що триваюча невизначеність щодо розв`язання ситуації з вирішенням земельного питання позивача не отримала своє завершення після прийняття 11.07.2019 відповідачем ухвали №5339, оскільки відповідач не прийняв рішення щодо затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки позивачу у користування, а прийняття спірного рішення Львівською міською радою дозволило їй ретроспективно позбавити прав позивача наданих йому цією ж міською радою 14.03.2012.

Поряд з цим апеляційний суд вважає помилковими доводи та покликання апелянта на правові висновки Верховного Суду в контексті можливості надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кільком особам, оскільки це не означає позитивного вирішення питання про надання її у власність, а відтак не створює ї правових наслідків. На переконання апеляційного суду така позиція не є релевантною до цього спору, оскільки оскарженою ухвалою не тільки надано Шевченківській районній адміністрації дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вулиці Шеремети для збереження та використання скверів: - 2.6 ділянка 6 орієнтовною площею 0.2800 га, а й також внесено зміни у додаток до ухвали Львівської міської ради від 07.08.2010 р. № 3725 Про затвердження переліку та меж скверів Шевченківського району м. Львова , який доповнено пунктами 18-24 у такій редакції: - № з/п -23. Назва скверу - Сквер на вул. П. Шеремети (ділянка 7), орієнтовна площа земельної ділянки - 0,2800 га. Тобто, своїм рішенням відповідач фактично включив земельну ділянку, на якій розташовано АГК Гайовий до переліку скверів Шевченківського району м. Львова всупереч своєму ж рішенню щодо погодження позивачу місця розташування автогаражного кооперативу.

У рішенні від 20 жовтня 2011 року Рисовський проти України ЄСПЛ підкреслив особливу важливість принципу належного урядування . Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси. Згідно з пунктом 71 вказаного рішення державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.

Відтак, встановлені вище обставини справи зумовлюють висновок апеляційного суду про те, що відповідачем не дотримано принципу належного урядування , а оскаржене позивачем рішення органу місцевого самоврядуванню порушує його законні права та інтереси з урахуванням того, що безпосередні правові положення цього рішення та їх формулювання фактично дають змогу відповідача діяти всупереч раніше прийнятому ним рішенню, яке на момент розгляду спору є чинними та необмеженим у терміні дії.

Відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з. ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Доводи апеляційної скарги, на переконання колегії суддів, не спростовують висновків суду першої інстанції, та в повній мірі відповідають позиції відповідача, викладеній у відзиві до адміністративного позову, яка в цілому суперечить чинному законодавству та спростовується наявними у матеріалах справи доказами, а також рішеннями Конституційного суду України.

В розумінні ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним, обґрунтованим та відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв оскаржене рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 246, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу Львівської міської ради залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2020 року у справі № 380/1/20 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя О. І. Довга судді І. І. Запотічний З. М. Матковська Повне судове рішення складено 13 липня 2020 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2020
Оприлюднено15.07.2020
Номер документу90347437
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/1/20

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 06.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 13.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Рішення від 10.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 03.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні