ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.07.2020м. ДніпроСправа № 904/2890/20
до Публічного акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг"
третя особа без самостійних позовних вимог на стороні відповідача Головне управління національної поліції в Дніпропетровській області
про стягнення 390 042 грн. 24 коп.
Суддя Манько Г.В.
За участю секретаря судового засідання Федьковської О.В.
Представники:
Від позивача Григоріва О.Ю.
Від відповідача Бобиль В.В.
Від третьої особи Фоменкова К.С.
СУТЬ СПОРУ:
Акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" акціонерного товариства "Українська залізниця" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення з Публічного акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" 390 042 грн. 24 коп. плати за користування вагонами та судових витрат у справі.
Позивач наполягав на задоволенні позову в повному обсязі. Вважає, що наданими у справі доказами у повному обсязі підтверджені позовні вимоги. Зазначив, що усі докази, що є підставою позовних вимог надав до господарського суду. У судовому засіданні у повному обсязі підтримав доводи, викладені у позовній заяві.
Відповідач проти позову заперечував, просив суд у позові відмовити. Надав відзив на позов у якому просив суд у позові відмовити. У судовому засіданні підтримав доводи, викладені у відзиві на позов.
Представник третьої особи проти позову заперечував, просив суд у позові відмовити. Надав пояснення у справі. У судовому засіданні підтримав доводи, викладені у поясненні по справі.
У судовому засіданні на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Розглянувши наявні матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача та третьої особи, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
13.11.2017 р. між Публічним акціонерним товариством Українська залізниця та Публічним акціонерним товариством АрселорМіттал Кривий Ріг було укладено договір № ПР/М-17-2/1-651/НЮдч Про експлуатацію залізничної під`їзної колії Публічного акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг", яка примикає до станцій Кривий Ріг- Головний, Кривий Ріг. Новоблочна регіональної філії Придніпровська залізниця Публічного акціонерного товариства Українська залізниця . Пунктом 1 цього договору передбачено, що згідно із Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів і на умовах цього договору експлуатується під`їзна колія, яка належить Власнику, що примикає: до станції Кривий Ріг-Головний: у парній горловині через стрілку № 54. Межею під`їзної колії є вхідний сигнал ЧС станції Кривий Ріг-Головний; до станції Кривий Ріг: в непарній горловині через стрілку № 49. Межею під`їзної колії є ізостик. який розташований на відстані 38 м від вістря стрілки № 49 в напрямку стрілки №51; до станції Новоблочна: стрілкою №'11 до головної колії № Ш станції. Межами є: зі сторони станції Новобункерна Власника - вхідний світлофор НН , що знаходиться на 11 км ПК6 перегону Новобункерна-Новоблочна; зі сторони станції Східно- і Прийомовідправна Власника вхідний сигнал НВ , що знаходиться на 10 км перегону Східно-Прийомовідправна - Новоблочна.
Під`їзна колія обслуговується локомотивами Власника колії.
Розгорнута довжина під`їзної колії складає 875 800 погонних метрів (п.2 договору про експлуатацію під`їзної колії). Рух поїздів на під`їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під`їзній колії та Інструкції по сигналізації на залізницях України (п. 4 договору про експлуатацію підїзної колії). Здавання вагонів у комерційному та технічному відношенні залізницею Власнику колії здійснюється на приймально-відправних коліях №№ 1-10, 14 станції Східна-Прийомовідправна, на коліях №№ 1-11 станції Промислова та на коліях №№ 1-14 станції Новобункерна Власника колії. Подальший рух вагонів виконується локомотивом Власника колії (п. 6 договору про експлуатацію під`їзної колії). Кількість вагонів у кожній партії, що передається власнику колії, становить: навантажені маршрути у тій кількості, у якій прибули на станцію примикання залізниці, але не більше 228 вісей (57 вагонів); інші вагони - у будь-якій кількості, але не більше 228 вісей (57 вагонів) (п. 7 договору на експлуатацію під`їзної колії).
Власник колії сплачує залізниці плату: за подачу, забирання вагонів - згідно з тарифним керівництвом № 1 (Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги); за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками, наведеними в Тарифному керівництві № 1 (Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги); інші збори і плати за додаткові роботи і послуги, що виконує залізниця для Власника колії - згідно з діючими нормативно-правовими актами (п. 14 договору про експлуатацію під`їзної колії). Цей договір вважається укладеним з моменту підписання його сторонами та скріплення печатками сторін і діє з 17.11.2017 р. до 16.11.2022 р включно (п. 19 договору про експлуатацію під`їзної колії).
У зв"язку зі зміною типу Публічного акціонерного товариства Українська залізниця та перейменування його в Акціонерне товариство Українська залізниця сторони договору № ПР/М-17-2/1 -651/НЮдч від 13.11.2017 р. підписали додаткову угоду № 2, відповідно до якої надалі сторонами договору було визначено Акціонерне товариство Українська залізниця та Публічне акціонерне товариство АрселорМіттал Кривий Ріг та внесено відповідні зміни до назви, преамбули та тексту договору. Дана додаткова угода набрала чинності з дати підписання її сторонами договору.
У липні 2019 р. на адресу відповідача прибували вагони з вантажем брухт чорних металів .
В перевізних документах станцією призначення було зазначено станцію Кривий Ріг Придніпровської залізниці. Як видно з електронної довідки про картотечні дані зазначених вагонів, всі вони є власністю АГ Укрзалізниця)
Після прибуття вагонів на станцію Кривий Ріг спірні вагони у встановленому порядку були подані на під`їзну колію відповідача. Про подавання вагонів на під`їзну колію відповідача та забирання їх з під`їзної колії було складено Пам`ятку про подавання вагонів № 697 від 07.07.2019 р. щодо групи з 8 спірних вагонів, та Пам"ятку про подавання вагонів № 706 від 10.07.2019 р. щодо інших 8 спірних вагонів.
ВСтановлено, що ГУНП в Дніпропетровській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до ЄРДР 09.07.2019 за №12019040710001076 за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч. З ст. 190, ч. 2 ст. 15, ч. 4 ст. 190 КК України за фактами шахрайського заволодіння майном ТОВ Б у великих розмірах та фактом закінченого замаху на шахрайське заволодіння грошовими коштами ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг в особливо великих розмірах.
Досудовим розслідуванням встановлено: невстановлені особи, діючи групою осіб, використали ряд підконтрольних підприємств, шляхом внесення завідомо неправдивих відомостей до залізнодорожніх накладних та подальшої підміни вантажу у піввагонах із металобрухту на сміття вчинили шахрайське заволодіння майном ТОВ Б у великих розмірах, закінчений замах на заволодіння майном ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг при наступних обставинах:
27.06.2019 зі станції Київ-Почайна міста Київ до Арселор, розташований по V вулиці Криворіжсталі, 1 у Металургійному районі міста Кривого Рогу, вирушив вагон № 65731531, що належить Укралізниці з вантажем у вигляді металобрухту вагою 65,350 тон вартістю 358640 грн., який належить ТОВ ББ . По прибуттю даного вагону на територію міста Кривий ріг невстановлена особа, діючи умисно, з метою незаконного збагачення, за рахунок шахрайського заволодіння вантажем у вигляді металобрухту, шляхом зафарбування та нанесення іншого номеру на борт здійснила зміну номеру вагону №65731531 на №63223069, в результаті чого вагон з вантажем ТОВ ББ із зміненим номером (на №63223069) залишився на станції Кривий Ріг - Сортувальний , а інший вагон на борт якого нанесено номер №65731531 з вантажем, який не відповідає супровідним документам(сміття), а саме не є металобрухтом типу 13, у складі поїзду направлено до Арселор де виявлено невідповідність вантажу. Аналогічним чином здійснено зміну шляхом зафарбування та нанесення іншого номеру на борт вагонів №66793134, №67916437, №67703736, №6595238, №65335804, №65384315, №65282485.
В період часу з 09.07.2019 по 10.07.2019, на території ПАТ Арселору виявлено напіввагони з ознаками підробки номерних знаків на борту, на які нанесено: №66793134, №67916437, №67703736, №6595238, №65335804, №65384315, №65282485, в яких виявлено вантаж, який не відповідає супровідним д оку ментам(сміття).
Під час огляду місця події на залізничній станції Кривий Ріг - сортувальний виявлено напіввагони з вантажемСу вигляді метталобрухту, з ознаками підробки номерних знаків на борту: №60046265, №63692503, №67169045, №67675835, №63676910, №67662577, №63849483, № 63223069 та залишено на станції Кривий Ріг - Сортувальний , замість відправлення до Арселор та відправлені через певний проміжок часу.
09.07.2019 слідчим відділенням Металургійного ВП КВП ГУНП в Дніпропетровській області внесено відомості до ЄРДР, за даним фактом, та розпочате кримінальне провадження №12019040710001076 за ознаками злочину передбаченого ч. З ст. 190 КК України.
В подальшому зазначене кримінальне провадження передано для організації та проведення досудового розслідування до відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Дніпропетровській області.
27.11.2019 до слідчого управління ГУНП в Дніпропетровській області надійшла заява про вчинення закінченого замаху на шахрайство відносно Арселор в особливо великих розмірах.
27.11.2019 слідчим управлінням ГУНП в Дніпропетровській області внесено відомості до ЄРДР, за даним фактом, та розпочате кримінальне провадження №12019040000000972 за ознаками злочину передбаченого ч. 2 ст. 15, ч. 4 ст. 190 КК України.
29.11.2019 постановою прокурора у кримінальному провадженні відділу прокуратури Дніпропетровської області матеріали досудового розслідування у кримінальних провадженнях №12019040710001076 та №12019040000000972 об`єднані в одне під єдиним №12019040710001076.
10.07.2019 постановою слідчого ГУНП в Дніпропетровській області вагони з №67169045, 60046265, 63849483, 63692503, 63676910, 63223069, 67675835, 67662577, 67916437, 67703736, 6595238, 65384315, 65335804, 65282485, 66793134, 65731531 визнано речовими доказами у кримінальному провадженні №12019040710001076.
11.07.2019 за вих. №18.1/3-4798 слідчим направлено лист Голові правління AT Укрзалізниця про факти вчинення кримінального правопорушення та вирішення питання про накладення арешту на 16 вагонів з проханням, у разі відсутності заперечень AT Укрзалізниця проти накладення арешту на майно звернутись з відповідною заявою до Дзержинського районного суду м. Кривого
рогу. т
12.07.2019 уповноваженим представником AT Укрзалізниця за довіреністю №2131 від 29.10.2018, подано слідчому судді заяву в якій зазначив на приналежність 16 вагонів вказаних у клопотанні слідчого до AT Укрзалізниця та не заперечував проти клопотання слідчого про накладення арешту.
12.07.2019 ухвалою слідчого судді Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області у справі №210/3931/19 провадження №1-кс/210/2331/19, ухвалено тимчасове позбавлення права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, тобто накладено арешт на 16 вагонів з номерами № 67169045, 60046265, 63849483, 63692503, 63676910, 63223069, 67675835, 67662577, 67916437, 67703736, 6595238, 65384315, 65335804, 65282485, 66793134,65731531.
Місцем зберігання арештованого майна визначено місце збереження означених напіввагонів на території ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг за адресою: Дніпропетровська область. М. Кривий Ріг, вулиця Криворіжсталі, 1.
Відповідно до п. 2 Інструкції про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду, затвердженої спільним наказом Генеральної прокуратури України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Службою безпеки України, Верховного Суду України та державної судової адміністрації України за № 51/401/649/471/23/125 від 27.08.10р. (далі - Інструкція) у ході дізнання, досудового слідства і судового розгляду у кримінальних справах слідчий, працівник органу дізнання, прокурор на підставі відповідного процесуального рішення, у тому числі постанови або ухвали суду, зобов`язані вилучати, з-поміж іншого, речові докази.
Згідно з п. 12 Інструкції під час зберігання і передачі речових доказів, цінностей, документів та іншого майна вживаються заходи для забезпечення належного зберігання у вилучених об`єктів ознак і якостей, які визначають їх значення як речових доказів у кримінальних справах і які є на них, а також зберігання самих речових доказів, ознак і якостей з метою можливості їх подальшого цільового використання (якщо вони не можуть бути передані на зберігання потерпілим, їх родичам або іншим особам, а також організаціям). Пунктом 13 Інструкції визначено, що витрати, пов`язані із зберіганням речових доказів, цінностей та іншого майна, несе орган, на зберіганні якого знаходиться вилучене майно. У випадках, коли майно передається на зберігання в інші установи, підприємства, організації як таке, що потребує спеціальних умов зберігання, такі витрати покриваються за рахунок держави.
Господарський суд погоджується з доводами відповідача та третьої особи, що затримка спірних напіввагонів на території Арселор не залежала від вини одержувача - та була здійснена на підставі ухвали Дзержинського районного суду Дніпропетровської області від 12 липня 2019 року у справі № 210/3931/19.
Відповідно до п.12 Розділу Ш Правил користування вагонами , затвердженими наказом Міністерства транспорту України віл 25.02.99р за № 113 загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. У зв`язку з накладеним арештом, спірні вагони не знаходяться в користуванні/розпорядженні відповідача, відсутня вина в їх перебуванні на території ПАТ АрселорМіттал Кривий Ріг , відповідач не має прав виконувати операції з ними, повертати залізниці, що робить безпідставним нарахування плати за користування вагонами.
Господарський суд погоджується з доводами відповідача, що позивач при розгляді Дзержинським районним судом м. Кривого Рогу Дніпропетровської області клопотання слідчого мав можливість запропонувати інше місце зберігання вагонів, таким чином обрання місця зберігання вагонів залежало також от дій самої Залізниці.
Наявні у справі докази є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог.
Згідно вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на сторони пропорційно задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 123, 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ :
В задоволенні позовних вимог відмовити.
Рішення набирає законної сили у відповідності до приписів ст. 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в порядку та строк, передбачений ст. ст. 254, 256 Господарського процесуального кодексу України .
Повне рішення складено 13.07.2020
Суддя Г.В. Манько
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2020 |
Оприлюднено | 14.07.2020 |
Номер документу | 90347960 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Манько Геннадій Валерійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Манько Геннадій Валерійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Манько Геннадій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні