Рішення
від 14.07.2020 по справі 640/13531/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 липня 2020 року м. Київ № 640/13531/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аверкової В.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Сіклум доОфісу великих платників податків Державної фіскальної служби провизнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення, УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальність Сіклум звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення від 13 грудня 2018 року №0006454402.

В обґрунтування позову позивач посилається на безпідставність та необґрунтованість спірного податкового повідомлення-рішення, оскільки компанія Ciklum SA є нерезидентом та зареєстрована за межами України (а саме в Швейцарії), послуги, які надаються позивачем на користь компанії Ciklum SA згідно договору не є об`єктом оподаткування ПДВ, оскільки місце їх постачання визначається за межами митної території України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 вересня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Відповідачем через канцелярію суду надано до суду відзив на позовну заяву, та клопотання про долучення додаткових пояснень та доказів, в яких відповідач проти задоволення адміністративного позову заперечує та просить відмовити в його задоволенні, зазначивши, що висновки акту перевірки є обґрунтованими, підстав для скасування спірного рішення не вбачається, оскільки, на думку податкового органу, позивачем порушено граничні строки реєстрації податкових накладних у ЄРПН.

У відповіді на відзив позивачем зазначено, що ним не заперечується факту встановленого відповідачем порушення, проте, на думку позивача, відповідач не має права застосовувати штрафні санкції, оскільки у діях позивача відсутній склад порушення, передбаченого ст.120 1 Податкового кодексу України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 жовтня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні 14 січня 2020 року суд, відповідно до частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України, перейшов до подальшого розгляду справи у порядку письмового провадження.

10 червня 2020 року представником позивача подано до суду пояснення по справі, в яких зазначено, що під час судового розгляду справи у судових засіданнях відповідачем не заперечувалось, що податкові накладні, які перевірялися, складалися та реєструвалися в ЄРПН по операціям, які не передбачали надання податкової накладної покупцю, зокрема, складені відповідно до п.п. а п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України; у зв`язку з набранням чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві від 16 січня 2020 року №466 відповідно до пункту 73 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень спірне податкове повідомлення-рішення є скасованим.

26 червня 2020 року відповідачем подано відповідь по суті аргументів, викладених у поясненнях позивача, згідно якої спірне податкове повідомлення-рішення не є скасованим станом на час судового розгляду справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Офісом великих платників податків ДФС на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 та пункту 75.1 статті 75, в порядку пункту 76.3 статті 76 Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунку коригування до податкових накладних з податку на додану вартість ТОВ Сіклум у Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами проведення камеральної перевірки контролюючим органом складено акт № 3617/28-10-44-02/31902643 від 21 листопада 2018 року (далі - Акт перевірки), за висновками якого відповідачем встановлено порушення ТОВ Сіклум граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за період січень-лютий 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порушення строків реєстрації були встановлені щодо таких податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних: Розрахунок коригування № 226 від 14.03.2017 р. на суму ПДВ -331,27 грн зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 20 днів, сума штрафних санкцій - 66,25 грн; Податкова накладна № 404 від 28.02.2017 р. на суму ПДВ 1108879,58 грн зареєстрована в ЄРПН 20.03.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 110887,96 грн; Розрахунок коригування № 404 від 31.03.2017 р. на суму ПДВ -50995,93 грн зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 5099,59 грн; Податкова накладна №405 від 28.02.2017 р. на суму ПДВ 2644709,79 грн зареєстрована в ЄРПН 20.03.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 264470,98 грн; Розрахунок коригування №5662 від 06.04.2017 р. на суму ПДВ -10,48 грн зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій - 2,1 грн; Розрахунок коригування №651 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -30247,61 грн зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 3024,76 грн; Розрахунок коригування №8 від 16.03.2017 р. на суму ПДВ 1113,45 грн зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -111,35 грн; Податкова накладна №37 від 15.02.2018 р. на суму ПДВ 62,88 грн зареєстрована в ЄРПН 01.03.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 1 день, сума штрафних санкцій 6,29 грн; Податкова накладна №38 від 15.02.2018 р. на суму ПДВ 67,27 грн зареєстрована в ЄРПН 01.03.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 1 день, сума штрафних санкцій 6,73 грн; Розрахунок коригування №668 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -22101,76 грн зареєстрована в ЄРПН 26.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 11 днів, сума штрафних санкцій - 2210,18 грн; Розрахунок коригування №664 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -35936,8 грн зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 3593, 68 грн; Податкова накладна №1441844 від 04.04.2017 р. на суму ПДВ 549,17 грн зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій - 109,83 грн; Розрахунок коригування №434 від 04.04.2017 р. на суму ПДВ -659 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій -131,8 грн; Податкова накладна №439 від 06.04.2017 р. на суму ПДВ 100 грн, зареєстрована в ЄРПН 16.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 16 днів, сума штрафних санкцій - 20 грн; Податкова накладна №451 від 30.04.2017 р. на суму ПДВ 3188217,68 грн, зареєстрована в ЄРПН 18.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 3 дні, сума штрафних санкцій - 318821,77 грн; Розрахунок коригування №674 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -6017 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій -601,7 грн; Розрахунок коригування №640 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -22779,24 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 2277,92 грн; Розрахунок коригування №655 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -11410,22 грн, зареєстрована в ЄРПН 24.01.2018 р. Кількість днів прострочення - 9 днів, сума штрафних санкцій - 1141,02 грн; Податкова накладна №386 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 2592258,52 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 259225,85 грн; Податкова накладна №387 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 1099455,18 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 109945,52 грн; Податкова накладна №388 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 43142,64 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації- 5 днів, сума штрафних санкцій - 4314,26 грн; Розрахунок коригування №650 від 22.12.2107 р. на суму ПДВ -16661,68 грн, зареєстрована в ЄРПН 24.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 9 днів, сума штрафних санкцій -1666,17 грн; Розрахунок коригування №663 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -83130,77 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 8313, 08 грн; Розрахунок коригування №300393 від 25.04.2017 р. на суму ПДВ -288 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 4 дні, сума штрафних санкцій - 28,8 грн; Податкова накладна №395 від 29.03.2017 р. на суму ПДВ 6780,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 678,02 грн; Розрахунок коригування №407 від 02.03.2017 р. на суму ПДВ -40 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 20 днів, сума штрафних санкцій 8 грн; Податкова накладна №443 від 02.03.2017 р. на суму ПДВ 33,33 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 20 днів, сума штрафних санкцій 6,67 грн; Податкова накладна №444 від 31.03.2017 р. на суму ПДВ 3678263,81 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 367826,38 грн; Розрахунок коригування №444 від 31.03.2017 р. на суму ПДВ -6780,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 678,02 грн; Розрахунок коригування №448 від 29.03.2017 р. на суму ПДВ -6780,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 21.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 6 днів, сума штрафних санкцій - 678,02 грн; Розрахунок коригування №5649 від 06.04.2017 р. на суму ПДВ -10 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій -2 грн; Розрахунок коригування №5650 від 06.04.2017 р. на суму ПДВ -12,71 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій - 2,54 грн; Розрахунок коригування №5661 від 06.04.2017 р. на суму ПДВ -11,3 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій - 2,26 грн; Розрахунок коригування №652 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -135181,33 грн, зареєстрована в ЄРПН 26.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 11 днів, сума штрафних санкцій - 13518,13 грн; Розрахунок коригування №71-0124 від 30.04.2017 р. на суму ПДВ -5,79 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 4 дні, сума штрафних санкцій - 0,58 грн; Розрахунок коригування №665 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -11137,78 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 1113,78 грн; Розрахунок коригування №457 від 12.05.2017 р. на суму ПДВ -1036,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 14.06.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 14 днів, сума штрафних санкцій -103,62 грн; Податкова накладна №466 від 12.05.2017 р. на суму ПДВ 1036,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 09.06.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 9 днів, сума штрафних санкцій -103,62 грн; Податкова накладна №469 від 31.05.2017 р. на суму ПДВ 3176565,03 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.06.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 4 дні, сума штрафних санкцій - 317656,5 грн; Розрахунок коригування №470 від 31.05.2017 р. на суму ПДВ -33,33 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.06.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 4 дні, сума штрафних санкцій - 3,33 грн; Розрахунок коригування №666 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -9785,51 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 978,55 грн; Розрахунок коригування №667 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -35968,19 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 3596,82 грн; Розрахунок коригування №656 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -14948,59 грн, зареєстрована в ЄРПН 26.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 11 днів, сума штрафних санкцій -1494,86 грн; Розрахунок коригування №10250 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ -175,63 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -17,56 грн; Податкова накладна № 13 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 10071,07 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -1007,11 грн; Розрахунок коригування №17 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 151,72 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 15,17 грн; Розрахунок коригування №18 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 308,75 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 30,88 грн; Розрахунок коригування №19 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 418 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -41,8 грн; Розрахунок коригування №2 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 36,67 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -3,67 грн; Розрахунок коригування №21 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 411,95 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -41,2 грн; Розрахунок коригування №24 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 282,83 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 28,28 грн; Розрахунок коригування №25 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 76,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 7,62 грн; Податкова накладна №17 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 151,72 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 6 днів, сума штрафних санкцій -15,17 грн; Розрахунок коригування №26 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 81,92 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -8,19 грн; Розрахунок коригування №27 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 176 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -17,16 грн; Розрахунок коригування №28 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 502,96 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 50,3 грн; Розрахунок коригування №3 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 90,5 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 9,05 грн; Розрахунок коригування №31 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 309,3 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 30,93 грн; Розрахунок коригування №32 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 1224,99 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -122,5 грн; Розрахунок коригування №38 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 610 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 61 грн; Податкова накладна №4 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 232,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -23,22 грн; Розрахунок коригування №40 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 347,5 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -34,75 грн; Розрахунок коригування №45 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 120,6 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -12,06 грн; Розрахунок коригування №46 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 129 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -12,9 грн; Розрахунок коригування №47 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 150,83 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -15,08 грн; Розрахунок коригування №49 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 216,67 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -21,67 грн; Розрахунок коригування №51 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 33,77 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -3,38 грн; Розрахунок коригування №52 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 68,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 6,82 грн; Розрахунок коригування №53 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 129,83 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -12,98 грн; Розрахунок коригування №54 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 378 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 37,8 грн; Розрахунок коригування №55 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 418,75 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -41,88 грн; Розрахунок коригування №56 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 440,65 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 44,07 грн; Розрахунок коригування №57 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 4797 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 479,7 грн; Розрахунок коригування №6 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 920,15 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 92,02 грн; Розрахунок коригування №641 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -39086,71 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 3908,67 грн; Розрахунок коригування №7 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 139,5 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -13,95 грн; Розрахунок коригування № 8 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 32,67 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 3,27 грн.

На підставі висновків акту перевірки, відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення від 13 грудня 2018 року № 0006454402, яким до позивача застосовано штраф: за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних дні на суму ПДВ 18 104 349,20 грн застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 1 810 434,92 грн; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних дні на суму ПДВ 1757,60 грн застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 351,45 грн, загальна сума штрафу становить 1 810 786,37 грн.

Позивач, не погоджуючись вказаним податковим повідомленням-рішенням оскаржив його в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України.

Рішенням Державної фіскальної служби України від 04 березня 2019 року № 10385/6/99-99-11-06-01-25 податкове повідомлення-рішення від 13 грудня 2018 року № 0006454402 залишено без змін, а скаргу ТОВ Сіклум - без задоволення.

Вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з позовом до суду.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно норм пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже належним та допустимим доказом реєстрації податкової накладної є квитанція в якій фіксується дата та час надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).

Відповідно до пунктів 11-15 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки податкової накладної.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Отже, як Податковим кодексом України, так і Порядком № 1246 передбачено, що у разі отримання контролюючим органом податкової накладної від платника податку, за результатами проведення перевірки яких, платнику податку надсилається квитанція про прийняття, неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування протягом операційного дня.

Відповідно до підпункту 14.1.133 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України операційний (банківський) день - частина робочого дня, протягом якої приймаються документи на переказ та на їх відкликання і, за наявності технічної можливості, здійснюється їх обробка, передача та виконання.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Пунктом 3 Порядку № 1246 встановлено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Як зазначено в акті перевірки, позивач порушив граничні терміни реєстрації податкових накладних, зазначених в акті перевірки, що не заперечується позивачем та зазначається, що за вказаними податковими накладними ним своєчасно та в повному обсязі сплачено податкові зобов`язання.

Проте, позивач вважає, що у відповідача відсутні правові підстави для застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, оскільки усі зазначені в акті перевірки податкові накладні складені позивачем у зв`язку з використанням товарів/послуг/необоротних активів в операціях, що не є обєктом оподаткування ПДВ, а саме, у постачанні послуг, місце постачання яких відповідно до п.186.3 ст.186 Податкового кодексу України розташоване за межами митної території України; оскільки перевіряємі податкові накладні не надаються отримувачу/покупцю (зокрема, це податкові накладні, виписані відповідно до п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України), до позивача не може бути застосовано штраф.

Відповідно до абзаців першого-шостого пункту 120 1 .1 пункту статті 120 1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу, зокрема, в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Системний аналіз статті 201, пункту 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Аналогічна позиція викладена у постановах Верховного Суду від 04 вересня 2018 року справа №816/1488/17, від 11 грудня 2018 року справа №807/68/18.

З урахуванням викладеного, оскільки позивачем не надано жодних доказів на підтвердження наявності у податкових накладних, які були предметом перевірки, одночасно двох обов`язкових складових (податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) судом не приймаються до уваги доводи позивача щодо відсутності у відповідача правових підстав для застосування штрафних санкцій, оскільки перевіряємі податкові накладні не надаються отримувачу/покупцю.

Щодо доводів позивача в частині відсутності негативних наслідків для будь-кого з учасників податкових правовідносин за перевіряємий період у зв`язку з порушенням ТОВ Сіклум граничних термінів реєстрації податкових накладних, суд звертає увагу, що дії позивача чи відповідача не є предметом даного спору; у свою чергу пункт 120 1 .1 пункту статті 120 1 Податкового кодексу України не передбачає можливість звільнення від відповідальності в залежності від факту наявності чи відсутності негативних наслідків як для позивача, так і для його контрагентів.

Щодо посилань позивача на положення Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві від 16 січня 2020 року №466, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 73 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві від 16 січня 2020 року №466 штрафи за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, за операціями, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, операціями, що оподатковуються податком на додану вартість за нульовою ставкою, операціями, що не передбачають надання податкової накладної отримувачу (покупцю), а також податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, нараховані платникам податків протягом періоду з 1 січня 2017 року до 31 грудня 2019 року, грошові зобов`язання за якими неузгоджені (відповідні податкові повідомлення-рішення знаходяться в процедурі адміністративного або судового оскарження та грошові зобов`язання за ними не сплачено) станом на дату набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", застосовуються в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень.

Контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку здійснює перерахунок суми штрафу і надсилає (вручає) такому платнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним)".

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Проте, матеріали справи не містять доказів здійснення контролюючим органом перерахунку суми штрафу і надіслання (вручення) позивачу нового податкового повідомлення-рішення, з урахуванням чого у суду відсутні підстави вважати, що спірне податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

При цьому, бездіяльність відповідача щодо перерахунку суми штрафу і надіслання (вручення) позивачу нового податкового повідомлення-рішення не є предметом розгялду в межах даної справи.

Враховуючи викладене, позовні вимоги про скасування податкового повідомлення-рішення не знайшли свого підтвердження та не підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем доведено правомірність винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ Сіклум не підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Сіклум - відмовити повністю.

Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції

Суддя В.В. Аверкова

Дата ухвалення рішення14.07.2020
Оприлюднено16.07.2020
Номер документу90390972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/13531/19

Постанова від 22.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 10.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 14.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні