Постанова
від 17.02.2021 по справі 640/13531/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/13531/19 Суддя (судді) першої інстанції: Аверкова В.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 лютого 2021 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача: Собківа Я.М.,

суддів: Глущенко Я.Б., Черпіцької Л.Т.,

за участю секретаря: Яковіна Б.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіклум" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 липня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіклум" до Офісу великих платників податків Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сіклум" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13 грудня 2018 року №0006454402.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 липня 2020 року у задоволенні позову відмовлено повністю.

Не погодившись із вказаним рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій скаржник просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 липня 2020 року та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Апелянт мотивує свої вимоги тим, що судом першої інстанції неповністю з`ясовані обставини справи, порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Офісом великих платників податків ДФС на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 та пункту 75.1 статті 75, в порядку пункту 76.3 статті 76 Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунку коригування до податкових накладних з податку на додану вартість ТОВ "Сіклум" у Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами проведення камеральної перевірки контролюючим органом складено акт № 3617/28-10-44-02/31902643 від 21 листопада 2018 року (далі - Акт перевірки), за висновками якого відповідачем встановлено порушення ТОВ "Сіклум" граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за період січень-лютий 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порушення строків реєстрації були встановлені щодо таких податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних: Розрахунок коригування № 226 від 14.03.2017 р. на суму ПДВ -331,27 грн зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 20 днів, сума штрафних санкцій - 66,25 грн; Податкова накладна № 404 від 28.02.2017 р. на суму ПДВ 1108879,58 грн зареєстрована в ЄРПН 20.03.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 110887,96 грн; Розрахунок коригування № 404 від 31.03.2017 р. на суму ПДВ -50995,93 грн зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 5099,59 грн; Податкова накладна №405 від 28.02.2017 р. на суму ПДВ 2644709,79 грн зареєстрована в ЄРПН 20.03.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 264470,98 грн; Розрахунок коригування №5662 від 06.04.2017 р. на суму ПДВ -10,48 грн зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій - 2,1 грн; Розрахунок коригування №651 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -30247,61 грн зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 3024,76 грн; Розрахунок коригування №8 від 16.03.2017 р. на суму ПДВ 1113,45 грн зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -111,35 грн; Податкова накладна №37 від 15.02.2018 р. на суму ПДВ 62,88 грн зареєстрована в ЄРПН 01.03.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 1 день, сума штрафних санкцій 6,29 грн; Податкова накладна №38 від 15.02.2018 р. на суму ПДВ 67,27 грн зареєстрована в ЄРПН 01.03.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 1 день, сума штрафних санкцій 6,73 грн; Розрахунок коригування №668 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -22101,76 грн зареєстрована в ЄРПН 26.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 11 днів, сума штрафних санкцій - 2210,18 грн; Розрахунок коригування №664 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -35936,8 грн зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 3593, 68 грн; Податкова накладна №1441844 від 04.04.2017 р. на суму ПДВ 549,17 грн зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій - 109,83 грн; Розрахунок коригування №434 від 04.04.2017 р. на суму ПДВ -659 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій -131,8 грн; Податкова накладна №439 від 06.04.2017 р. на суму ПДВ 100 грн, зареєстрована в ЄРПН 16.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 16 днів, сума штрафних санкцій - 20 грн; Податкова накладна №451 від 30.04.2017 р. на суму ПДВ 3188217,68 грн, зареєстрована в ЄРПН 18.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 3 дні, сума штрафних санкцій - 318821,77 грн; Розрахунок коригування №674 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -6017 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій -601,7 грн; Розрахунок коригування №640 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -22779,24 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 2277,92 грн; Розрахунок коригування №655 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -11410,22 грн, зареєстрована в ЄРПН 24.01.2018 р. Кількість днів прострочення - 9 днів, сума штрафних санкцій - 1141,02 грн; Податкова накладна №386 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 2592258,52 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 259225,85 грн; Податкова накладна №387 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 1099455,18 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 109945,52 грн; Податкова накладна №388 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 43142,64 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації- 5 днів, сума штрафних санкцій - 4314,26 грн; Розрахунок коригування №650 від 22.12.2107 р. на суму ПДВ -16661,68 грн, зареєстрована в ЄРПН 24.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 9 днів, сума штрафних санкцій -1666,17 грн; Розрахунок коригування №663 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -83130,77 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 8313, 08 грн; Розрахунок коригування №300393 від 25.04.2017 р. на суму ПДВ -288 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 4 дні, сума штрафних санкцій - 28,8 грн; Податкова накладна №395 від 29.03.2017 р. на суму ПДВ 6780,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 678,02 грн; Розрахунок коригування №407 від 02.03.2017 р. на суму ПДВ -40 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 20 днів, сума штрафних санкцій 8 грн; Податкова накладна №443 від 02.03.2017 р. на суму ПДВ 33,33 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 20 днів, сума штрафних санкцій 6,67 грн; Податкова накладна №444 від 31.03.2017 р. на суму ПДВ 3678263,81 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 367826,38 грн; Розрахунок коригування №444 від 31.03.2017 р. на суму ПДВ -6780,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій - 678,02 грн; Розрахунок коригування №448 від 29.03.2017 р. на суму ПДВ -6780,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 21.04.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 6 днів, сума штрафних санкцій - 678,02 грн; Розрахунок коригування №5649 від 06.04.2017 р. на суму ПДВ -10 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій -2 грн; Розрахунок коригування №5650 від 06.04.2017 р. на суму ПДВ -12,71 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій - 2,54 грн; Розрахунок коригування №5661 від 06.04.2017 р. на суму ПДВ -11,3 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 19 днів, сума штрафних санкцій - 2,26 грн; Розрахунок коригування №652 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -135181,33 грн, зареєстрована в ЄРПН 26.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 11 днів, сума штрафних санкцій - 13518,13 грн; Розрахунок коригування №71-0124 від 30.04.2017 р. на суму ПДВ -5,79 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.05.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 4 дні, сума штрафних санкцій - 0,58 грн; Розрахунок коригування №665 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -11137,78 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 1113,78 грн; Розрахунок коригування №457 від 12.05.2017 р. на суму ПДВ -1036,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 14.06.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 14 днів, сума штрафних санкцій -103,62 грн; Податкова накладна №466 від 12.05.2017 р. на суму ПДВ 1036,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 09.06.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 9 днів, сума штрафних санкцій -103,62 грн; Податкова накладна №469 від 31.05.2017 р. на суму ПДВ 3176565,03 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.06.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 4 дні, сума штрафних санкцій - 317656,5 грн; Розрахунок коригування №470 від 31.05.2017 р. на суму ПДВ -33,33 грн, зареєстрована в ЄРПН 19.06.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 4 дні, сума штрафних санкцій - 3,33 грн; Розрахунок коригування №666 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -9785,51 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 978,55 грн; Розрахунок коригування №667 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -35968,19 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 3596,82 грн; Розрахунок коригування №656 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -14948,59 грн, зареєстрована в ЄРПН 26.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 11 днів, сума штрафних санкцій -1494,86 грн; Розрахунок коригування №10250 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ -175,63 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -17,56 грн; Податкова накладна № 13 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 10071,07 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -1007,11 грн; Розрахунок коригування №17 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 151,72 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 15,17 грн; Розрахунок коригування №18 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 308,75 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 30,88 грн; Розрахунок коригування №19 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 418 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -41,8 грн; Розрахунок коригування №2 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 36,67 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -3,67 грн; Розрахунок коригування №21 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 411,95 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -41,2 грн; Розрахунок коригування №24 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 282,83 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 28,28 грн; Розрахунок коригування №25 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 76,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 7,62 грн; Податкова накладна №17 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 151,72 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 6 днів, сума штрафних санкцій -15,17 грн; Розрахунок коригування №26 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 81,92 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -8,19 грн; Розрахунок коригування №27 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 176 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -17,16 грн; Розрахунок коригування №28 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 502,96 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 50,3 грн; Розрахунок коригування №3 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 90,5 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 9,05 грн; Розрахунок коригування №31 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 309,3 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 30,93 грн; Розрахунок коригування №32 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 1224,99 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -122,5 грн; Розрахунок коригування №38 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 610 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 61 грн; Податкова накладна №4 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 232,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -23,22 грн; Розрахунок коригування №40 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 347,5 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -34,75 грн; Розрахунок коригування №45 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 120,6 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -12,06 грн; Розрахунок коригування №46 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 129 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -12,9 грн; Розрахунок коригування №47 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 150,83 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -15,08 грн; Розрахунок коригування №49 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 216,67 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -21,67 грн; Розрахунок коригування №51 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 33,77 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -3,38 грн; Розрахунок коригування №52 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 68,17 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 6,82 грн; Розрахунок коригування №53 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 129,83 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -12,98 грн; Розрахунок коригування №54 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 378 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 37,8 грн; Розрахунок коригування №55 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 418,75 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -41,88 грн; Розрахунок коригування №56 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 440,65 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 44,07 грн; Розрахунок коригування №57 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 4797 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 479,7 грн; Розрахунок коригування №6 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 920,15 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 92,02 грн; Розрахунок коригування №641 від 22.12.2017 р. на суму ПДВ -39086,71 грн, зареєстрована в ЄРПН 25.01.2018 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 10 днів, сума штрафних санкцій - 3908,67 грн; Розрахунок коригування №7 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 139,5 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій -13,95 грн; Розрахунок коригування № 8 від 31.01.2017 р. на суму ПДВ 32,67 грн, зареєстрована в ЄРПН 20.02.2017 р. Кількість днів прострочення строку реєстрації - 5 днів, сума штрафних санкцій 3,27 грн.

На підставі висновків акту перевірки, відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення від 13 грудня 2018 року № 0006454402, яким до позивача застосовано штраф: за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних дні на суму ПДВ 18 104 349,20 грн застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 1 810 434,92 грн; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних дні на суму ПДВ 1757,60 грн застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 351,45 грн, загальна сума штрафу становить 1 810 786,37 грн.

Позивач, не погоджуючись вказаним податковим повідомленням-рішенням оскаржив його в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України.

Рішенням Державної фіскальної служби України від 04 березня 2019 року № 10385/6/99-99-11-06-01-25 податкове повідомлення-рішення від 13 грудня 2018 року № 0006454402 залишено без змін, а скаргу ТОВ "Сіклум" - без задоволення.

Вважаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідача протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з позовом за захистом своїх охоронюваних законом прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, висновкам суду першої інстанції та доводам апелянта, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно норм пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже належним та допустимим доказом реєстрації податкової накладної є квитанція в якій фіксується дата та час надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).

Відповідно до пунктів 11-15 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки податкової накладної.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Отже, як Податковим кодексом України, так і Порядком № 1246 передбачено, що у разі отримання контролюючим органом податкової накладної від платника податку, за результатами проведення перевірки яких, платнику податку надсилається квитанція про прийняття, неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування протягом операційного дня.

Відповідно до підпункту 14.1.133 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України операційний (банківський) день - частина робочого дня, протягом якої приймаються документи на переказ та на їх відкликання і, за наявності технічної можливості, здійснюється їх обробка, передача та виконання.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Пунктом 3 Порядку № 1246 встановлено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Як зазначено в акті перевірки, позивач порушив граничні терміни реєстрації податкових накладних, зазначених в акті перевірки, що не заперечується позивачем та зазначається, що за вказаними податковими накладними ним своєчасно та в повному обсязі сплачено податкові зобов`язання.

В апеляційній скарзі позивач зазначає, що у відповідача відсутні правові підстави для застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, оскільки усі зазначені в акті перевірки податкові накладні складені позивачем у зв`язку з використанням товарів/послуг/необоротних активів в операціях, що не є об`єктом оподаткування ПДВ, а саме, у постачанні послуг, місце постачання яких відповідно до п.186.3 ст.186 Податкового кодексу України розташоване за межами митної території України; оскільки перевіряємі податкові накладні не надаються отримувачу/покупцю (зокрема, це податкові накладні, виписані відповідно до п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України).

Відповідно до абзаців першого-шостого пункту 120 1 .1 пункту статті 120 1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу, зокрема, в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Системний аналіз статті 201, пункту 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Аналогічна позиція викладена у постановах Верховного Суду від 04 вересня 2018 року справа №816/1488/17, від 11 грудня 2018 року справа №807/68/18.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем доведено правомірність винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "Сіклум" не підлягає задоволенню.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Всі наведені апелянтом доводи не спростовують вірних висновків суду першої інстанції.

Положеннями ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіклум"- залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 липня 2020 року залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач Собків Я.М.

Суддя Глущенко Я.Б.

Суддя Черпіцька Л.Т.

Повний текст постанови виготовлено - 22 лютого 2021 року.

Дата ухвалення рішення17.02.2021
Оприлюднено25.02.2021

Судовий реєстр по справі —640/13531/19

Постанова від 22.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 10.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 14.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні