Рішення
від 16.07.2020 по справі 360/1801/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

16 липня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1801/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Комунального підприємства Лисичанськміськсвітло про стягнення коштів з рахунків у банках,

ВСТАНОВИВ:

04 травня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДПС у Луганській області (далі - позивач) до Комунального підприємства Лисичанськміськсвітло (далі - відповідач), в якому позивач просить:

- стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство Лисичанськміськсвітло , ідентифікаційний код 03339816, юридична адреса: 93120, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Круглова, 2-А в сумі податкової заборгованості по земельному податку з юридичних осіб в сумі 16944,01 грн, що складається з основного зобов`язання в сумі 11595,14 грн та пені в сумі 5348,87 грн за період з 30 травня 2019 року по 01 березня 2020 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідача зареєстровано Лисичанською міською радою Луганської області 24 лютого 1992 року, за номером державної реєстрації 65-1.

З 28 лютого 1992 року відповідач перебуває на обліку в ДПІ м.Лисичанськ Лисичанського управління Головного управління ДПС у Луганській області, як платник податків за основним місцем обліку.

Станом на 05 березня 2020 року за відповідачем обліковується податкова заборгованість по земельному податку з юридичних осіб у сумі 16944,01 грн, що складається з основного зобов`язання в сумі - 11595,14 грн та пені в сумі - 5348,87 грн за період з 30 травня 2019 року по 01 березня 2020 року.

Податковий борг в сумі 11595,14 грн нараховано у зв`язку з несплатою грошового зобов`язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з плати за землю за 2019 рік: за квітень 2019 року по строку сплати до 30 травня 2019 року на суму - 1256,99 грн, з урахування часткового погашення заборгованості, сума до сплати - 282,23 грн; за травень 2019 року по строку сплати до 30 червня 2019 року на суму - 1256,99 грн; за червень 2019 року по строку сплати до 30 липня 2019 року на суму - 1256,99 грн; за липень 2019 року по строку сплати до 30 серпня 2019 року на суму - 1256,99 грн; за серпень 2019 року по строку сплати до 30 вересня 2019 року на суму - 1256,99 грн; за вересень 2019 року по строку сплати до 30 жовтня 2019 року на суму - 1256,99 грн; за жовтень 2019 року по строку сплати до 30 листопада 2019 року на суму - 1256,99 грн; за листопад 2019 року по строку сплати до 30 грудня 2019 року на суму - 1256,99 грн; за грудень 2019 року по строку сплати до 30 січня 2020 року на суму - 1256,99 грн; - нараховано у зв`язку з несплатою грошового зобов`язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з плаз и за землю за 2020 рік: за січень 2020 року по строку сплати до 01 березня 2020 року на суму - 1256,99 грн.

Пеню в сумі 5348,87 грн нараховано у зв`язку з тим, що з 27 червня 2019 року по 07 лютого 2020 року відповідач частково сплачував податкову заборгованість у загальній сумі - 13900,00 грн (зараховано в порядку черговості в рахунок погашення заборгованості минулих років): 27 червня 2019 року нараховано пені в сумі - 306,26 грн; 27 червня 2019 року нараховано пені в сумі - 109,05 грн; 30 липня 2019 року нараховано пені в сумі - 418,76 грн; 30 серпня 2019 року нараховано пені в сумі - 270,18 грн; 30 серпня 2019 року нараховано пені в сумі - 573,92 грн; 24 вересня 2019 року нараховано пені в сумі - 227,39 грн; 24 вересня 2019 року нараховано пені в сумі - 794,50 грн; 29 листопада 2019 року нараховано пені в сумах - 799,30 грн, 775,07 грн, 162,22 грн, 63,84 грн, 63,84 грн, 22,90 грн, 127,68 грн, 127,68 грн, 127,93 грн, 0,26 грн, 0,26 грн, 31,90 грн; 24 грудня 2019 року нараховано пені в сумах - 81,48 грн, 100,32 грн; 24 січня 2020 року нараховано пені в сумі - 56,01 грн; 07 лютого 2020 року нараховано пені в сумах - 42,63 грн та 65,49 грн.

Відповідачу сформовано першу податкову вимогу від 08 жовтня 2001 року №6580/1-53а та другу податкову вимогу від 10 грудня 2001 року № 2/150, які вручено під особистий підпис головному бухгалтеру підприємства.

З посиланням на норми Податкового кодексу України позивач зазначив, що стягнення податкового боргу здійснюється за рішенням суду.

25 травня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) надійшла заява про зменшення позовних вимог в якій позивач просить суд стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство Лисичанськміськсвітло , ідентифікаційний код 03339816, юридична адреса: 93120, вул. Круглова, 2-А, м. Лисичанськ, Луганська область, в сумі податкової заборгованості по земельному податку з юридичних осіб 12687,02 грн, що складається з основного зобов`язання в сумі 8798,93 грн та пені в сумі 3888,09 грн (арк. спр. 46-47).

28 травня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) відповідачем надано відзив на позов (арк. спр. 55-58).

В обґрунтування відзиву зазначено, що відповідно до п. 1.4. рішення Лисичанської міської ради від 29 січня 2015 року №78/1249 Про встановлення пільг податку на майно в частині плати за землю з 01 січня 2015 року звільнено від сплати земельного податку до бюджету м. Лисичанська підприємства житлово-комунального та комунального господарства міста. Дана податкова пільга діяла до 01 січня 2019 року.

Сума узгоджено податкового зобов`язання з податку на землю за 2019 року відповідно до Податкової декларації з плати за землю від 05 лютого 2019 року КП Лисичанськміськсвітло склала 15083,88 грн, за 2020 року - 15083,88 грн, відповідно до податкової декларації від 19 лютого 2020 року.

При цьому кожен місяць підприємство зобов`язано сплачувати податок на землю у розмірі 1256,99 грн.

За період з 30 травня 2019 року по 01 березня 2020 року підприємство повинно сплатити 12569,90 грн, підприємством сплачено 13900,00 грн.

Таким чином, за вказаний період відповідач не має заборгованості зі сплати земельного податку.

Жодних належних доказів на підтвердження наявності податкового боргу за інші періоди до 30 травня 2019 року позивачем не надано, а тому нарахування пені у розмірі 5348,87 грн є неправомірним.

Первинними документами (податковими деклараціями, квитанціями та платіжними дорученнями із зазначенням призначення платежу) підтверджується факт нарахування та сплати в повному обсязі КП Лисичанськміськсвітло земельного податку за період з 30 травня 2019 року по 01 березня 2020 року.

23 червня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) позивачем надано відповідь на відзив (арк. спр. 101-102) в обгартування якої зазначено, що станом 01 січня 2019 року відповідач мав недоїмку з узгоджених податкових зобов`язань у розмірі 9339,79 грн та залишок несплаченої пені у розмірі 437,17 грн. Зазначена заборгованість виникла в результаті самостійно нарахованих відповідачем податкових зобов`язань по податковій декларації з плати за землю за 2014 рік № 9005020014 від 07 лютого 2014 року.

Крім того, відповідачу нараховувались штрафні санкції за податковими повідомленнями - рішеннями №0002891202 від 18 травня 2016 року, №0002871202 від 18 травня 2016 року, №0000851202 від 04 квітня 2016 року, які були належним чином вручені та у визначеному порядку не оскаржувались.

Пунктом 87.9. ст. 87 ПК України встановлено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Таким чином, сплачені відповідачем податкові зобов`язання у 2019 році зараховувались в порядку черговості виникнення податкового боргу, відповідно до п.87.9. ст. 87 ПК України.

Станом на 09 червня 2020 року по заявленій заборгованості із сплати земельного податку з юридичних осіб (код КДБ 18010500) КП Лисичанськміськсвітло самостійно і сплачено 3000,00 грн, а саме: податкова декларація № 9011833646 від 05 лютого 2019 року, частково сплачено на загальну суму 11957,98 грн; пеня частково сплачена на загальну суму 1042,02 грн.

Та за рахунок уточнюючої декларації з земельного податку № 9085089067 від 21 квітня 2020 року погашено у сумі 1256,99 грн, а саме: податкова декларація № 9011833646 від 05 лютого 2019 року, частково погашено на загальну суму 838,23 грн; пеня частково погашена на загальну суму 418,76 грн.

Враховуючи вищезазначене, станом на 09 червня 2020 року за КП Лисичанськміськсвітло залишилась не сплачена заборгованість по земельному податку з юридичних осіб за період з 30 травня 2019 року по 01 березня 2020 року, яка заявлена у справі №360/1801/20 у загальній сумі 11990,41 грн, яка складається з 8798,93 грн - основної заборгованості та 3191,48 грн - пені.

Ухвалою суду від 06 травня 2020 року позовну заяву залишеного без руху, визначено недоліки та встановлено строк їх усунення (арк. спр. 34)

Ухвалою суду від 14 травня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (арк. спр. 40-41).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90, 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судом встановлено таке.

Комунальне підприємство "Лисичанськміськсвітло", ідентифікаційний код 03339816 зареєстроване юридичною особою 24 лютого 1992 року, місцезнаходження: 93120, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Круглова, буд. 2а та перебуває на обліку у державній податковій інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДПС у Луганській області як платник податків з 28 лютого 1992 року, що підтверджено статутом (арк. спр. 90-96) та ідентифікаційними даними (арк. спр. 24-26).

Відповідно до інформації про наявність податкового боргу станом на 05 березня 2020 року сума боргу із земельного податку з юридичних осіб відповідача становить 16944,01 грн (арк. спр. 3).

Відповідно до розрахунку податкового боргу з земельного податку з юридичних осіб (18010500) станом на 05 березня 2020 року залишок непогашеного грошового зобов`язання відповідача становить 11595,14 грн (арк. спр. 4).

Відповідно до розрахунку пені з земельного податку з юридичних осіб (18010500) станом на 05 березня 2020 року залишок непогашеного грошового зобов`язання відповідача становить 5348,87 грн (арк. спр. 5-6).

Згідно з витягу з інтегрованої картки платника за період з 30 квітня 2019 року по 31 березня 2020 року відповідачем допущено податкову заборгованість земельного податку з юридичних осіб (18010500) у сумі 16944,01 грн, основний борг 11595,14 грн та пені в сумі 5348,87 грн (арк. спр. 7-12).

Відповідачу сформовано першу податкову вимогу від 08 жовтня 2001 року №6580/1-53а (арк. спр. 22) та другу податкову вимогу від 10 грудня 2001 року № 2/150 (арк. спр. 23), які вручено під особистий підпис головному бухгалтеру підприємства.

Відповідачем до Державної податкової інспекції у м.Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області:

- податкову декларацію з плати за землю за 2019 рік подано 05 лютого 2019 року на суму 15083,88 грн (арк. спр. 16-18, 76-77);

- податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік подано 19 лютого 2019 року на суму 15083,88 грн (арк. спр. 19-21, 79-80).

Згідно з витягом з інтегрованої картки платника станом на 31 травня 2020 року відповідачем допущено податкову заборгованість земельного податку з юридичних осіб (18010500) у сумі 15341,44 грн, основний борг 11312,91 грн та пені в сумі 304,57 грн (арк. спр. 48).

Відповідно до розрахунку нарахування та сплати податку на землю без номера та без дати відповідачем задекларовано до сплати за період з 30 травня 2019 року по 01 березня 2020 року боргу на суму 12569,90 грн, фактично сплачено 13900,00 грн (арк. спр. 81), що підтверджено платіжними дорученнями: № 140 від 27 червня 2019 року (500,00 грн), № 20 від 30 липня 2019 року (500,00 грн), № 88 від 30 серпня 2019 року (1000,00 грн), № 149 від 24 вересня 2019 року (1300,00 грн), № 320 від 29 листопада 2019 року (3600,00 грн), № 364 від 24 грудня 2019 року (4000,00 грн), № 25 від 24 січня 2020 року (1500,00 грн), № 34 від 07 лютого 2020 року (1500,00 грн) (арк. спр. 82-89).

Відповідно до розрахунку податкового боргу з земельного податку з юридичних осіб (18010500) станом на 09 червня 2020 року залишок непогашеного грошового зобов`язання відповідача становить 8798,93 грн (арк. спр. 122)

Відповідно до розрахунку пені з земельного податку з юридичних осіб (18010500) станом на 09 червня 2020 року залишок непогашеного грошового зобов`язання відповідача становить 3191,48 грн (арк. спр. 123).

На підставі податкових повідомлень - рішень №0002891202 від 18 травня 2016 року, №0002871202 від 18 травня 2016 року, №0000851202 від 04 квітня 2016 року, відповідачу нараховувались штрафні санкції (арк. спр. 105, 106-107, 108-109), які не оскаржувались, доказів оскарження сторонами не надавались.

Згідно з витягом з інтегрованої картки платника станом на 09 червня 2020 року відповідачем допущено податкову заборгованість земельного податку з юридичних осіб (18010500) у сумі 16598,43 грн, основний борг 12569,90 грн та пені в сумі 4028,53 грн (арк. спр. 111-121).

Вказана заборгованість включає податковий борг, який виник після звернення позивача з позовом до суду, а саме нараховані суму за березень, квітень та травень 2020 року.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

ПК України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до статті 14 ПК України:

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України є обов`язком платника податку подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням податків і зборів. Та відповідно пункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Розділом V ПК України врегульовані питання, пов`язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.

Згідно пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно пункту 203.1. статті 203 ПК України Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до пункту 58.1. статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України до прав контролюючих органів входить звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів т рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

З метою погашення податкового боргу, боржнику вручено податкові вимоги, що підтверджено матеріалами справи та не заперечується сторонами. Податкова вимога контролюючого органу, в випадках встановлених законодавством України не відкликалися та судом не скасовувалась.

Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

За правилами, визначеними пунктом 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" доповнено ПК України статтею 19-3 та викладено в новій редакції підпункту 19.1.1 пункту 19.1 статті 19, якими визначено перелік функцій державний податкових інспекцій, а функції контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.

Податковий борг у добровільному порядку не сплачено, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (арк. спр. 69-79).

Відповідно до пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;

Відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (підпункт 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України).

На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України).

З огляду на викладене, відповідачу у зв`язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість правомірно нарахована пеня.

Щодо посилання відповідача про сплату податкового боргу за період з 30 травня 2019 року по 01 березня 2020 року в сумі 13900,00 грн, суд зазначає.

Пунктом 87.9. ст. 87 ПК України встановлено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

З урахуванням викладеного, суд зазначає, що сплачені відповідачем податкові зобов`язання правомірно зараховувались в порядку черговості виникнення податкового боргу.

Оскільки перша податкова вимога від 08 жовтня 2001 року № 1-6580/53а та друга податкова вимога від 10 грудня 2001 року № 2/150 є чинними (доказів про скасування або відкликання податкових вимог суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

Внаслідок того, що відповідачем на дату судового розгляду справи податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) добровільно не сплачено, суд вважає позовні вимоги про стягнення коштів з рахунків у банках та з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у сумі податкової заборгованості обґрунтованими, доведеними і такими, що належать задоволенню в повному обсязі.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління ДПС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, а відповідачем - юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС у Луганській області до Комунального підприємства "Лисичанськміськсвітло" задовольнити повністю.

Стягнути на користь місцевого бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство Лисичанськміськсвітло (ідентифікаційний код 03339816, місцезнаходження: 93120, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Круглова, буд. 2 а) за податковим боргом з земельного податку з юридичних осіб в сумі 11990,41 грн (одинадцять тисяч дев`ятсот дев`яносто грн 41 коп), що складається з основного зобов`язання в сумі 8798,93 грн (вісім тисяч сімсот дев`яносто вісім грн 93 коп.) та пені в сумі 3191,48 грн (три тисячі сто дев`яносто одна грн 48 коп.) за період з 30 травня 2019 року по 01 березня 2020 року

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2020
Оприлюднено17.07.2020
Номер документу90416245
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1801/20

Постанова від 13.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 16.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 06.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні