Рішення
від 14.07.2020 по справі 380/3349/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/3349/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2020 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі: головуючого-судді Карп`як О.О., секретар судового засідання Лубоцька Н.І., за участю: представника позивача Жука Р.С., представника відповідача Гавриляка Р.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агробудсервіс Плюс до Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

До суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Агробудсервіс Плюс (79014, м. Львів, вул. Запольської, 31/3) до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.11.2019 року № 1325337/39584820 відносно податкової накладної № 1 від 12.03.2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.11.2019 року № 1325345/39584820 відносно податкової накладної № 2 від 13.03.2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.11.2019 року № 1325348/39584820 відносно податкової накладної № 3 від 18.03.2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.11.2019 року № 1325340/39584820 відносно податкової накладної № 4 від 18.03.2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.11.2019 року № 1325342/39584820 відносно податкової накладної № 4 від 19.03.2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.11.2019 року № 1325332/39584820 відносно податкової накладної № 6 від 20.03.2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.11.2019 року № 1325349/39584820 відносно податкової накладної № 7 від 20.03.2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.11.2019 року № 1325350/39584820 відносно податкової накладної № 8 від 20.03.2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.11.2019 року № 1325334/39584820 відносно податкової накладної № 9 від 21.03.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 12.03.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 13.03.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 18.03.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 18.03.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 19.03.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 20.03.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 20.03.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 20.03.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 9 від 21.03.2019 року;

- судові витрати покласти на відповідача.

Ухвалою суду від 07 травня 2020 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу час на усунення недоліків.

Ухвалою суду від 15 травня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі.

Ухвалою від 16 червня 2020 року замінено відповідача на належного - Державну податкову службу України.

Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання від 24 червня 2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 06 липня 2020 року.

Ухвалою від 06.07.2020 року відкладено судове засідання за клопотанням представника позивача на 14.07.2020 року о 09:30.

Ухвалою суду від 14 липня 2020 року у задоволення клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду відмовлено.

Позиція позивача:

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 12.03.2019 року, № 2 від 13.03.2019 року, № 3 від 18.03.2019 року, № 4 від 18.03.2019 року, № 4 від 19.03.2019 року, № 6 від 20.03.2019 року, № 7 від 20.03.2019 року, № 8 від 20.03.2019 року, № 9 від 21.03.2019 року, які прийнято, але реєстрацію зупинено. Повідомлено, що податкові накладні відповідають вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» , запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивачем направлено на адресу відповідача повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податкових накладних/розрахунку коригування реєстрація яких зупинена, в якому надано пояснення. Також, засобами електронного зв`язку скеровано копії документів в яких міститься інформація про операціях вказаних у податкових накладних, реєстрація яких зупинена. Комісією ДФС України яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення про відмову у реєстрації таких податкових накладних від 08.11.2019 з підстав ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Позивач вважає оскаржувані рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки ним подано усі підтверджуючі документи. Первинні документи подані на розгляд комісії засвідчують факт реального придбання та в подальшому реалізації, придбаного позивачем товару. Просив позов задоволити.

Представник позивача подав відповідь на відзив, де зазначив наступне. Порядком №117 визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, конкретний перелік таких документів може залежати і залежить, зокрема, від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки тощо. Зважаючи на наведене вище, позивач вважає, що неконкретність вимоги про надання документів виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним такої вимоги, оскільки в цьому випадку рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості. Також, як зазначає представник позивача ним було подано до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів для здійснення реєстрації податкових накладних, оскільки позивачем було подано всі необхідні документи, які стосуються господарських операцій за Договором поставки № 1 від 01.08.2017 року та надано додаткові пояснення щодо виконання поставки майна за цим договором. Просив позов задоволити.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив його задоволити з підстав, наведених у позовній заяві.

Заперечення відповідача:

Представник відповідача, ДПС України, подав відзив на позовну заяву, просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ Агробудсервіс Плюс в повному обсязі, з огляду на наступне. Пунктом 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу. Комісією прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, оскільки наданні платником податку копій документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію. Представник відповідача наголосив, що оскаржувані рішення прийнято ДФС України, оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію. Представник зазначив, що причиною відмови у реєстрації податкової накладної було ненадання в повному обсязі належних копій документів, а саме ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Враховуючи зазначене, контролюючий орган мав законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, а тому є правомірними.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Суд, заслухавши вступне слово учасників справи, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підстав своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Агробудсервіс Плюс ЄДРПОУ 39584820, зареєстроване як платник податків з 15.01.2015 року, основними видами діяльності згідно КВЕД є Розведення свійської птиці.

З матеріалів справи вбачається, що 01 серпня 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю Агробудсервіс Плюс (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Екосвіт Захід (Покупець) укладено Договір № 1, за яким Продавець зобов`язався передати у власність Покупця обладнання для пташника, детальні характеристики якого описані в Комерційній пропозиції (Додаток № 1 до Договору), а Покупець зобов`язувався прийняти товар та своєчасно провести його оплату в сумі 8 277 361,78 грн. без ПДВ.

30.03.2019 року сторонами договору укладено додаткову угоду (Додаток№2), відповідно до якого сторони домовились, що оплата згідно договору №1 від 01.08.2017 за поставлене обладнання буде проводитись після реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання умов Договору № 1 від 01.08.2017 року ТОВ Агробудсервіс Плюс було здійснено поставку ТОВ Екосвіт Захід обладнання, яке було предметом договору. Факт поставки обладнання та прийняття його Покупцем підтверджується наступними документами: накладною № 3/1 від 12.03.2019 року на суму 466 603,20 грн. (в т.ч. ПДВ 77 762,20 грн.); накладною № 3/2 від 13.03.2019 року на суму 199 972,80 грн. (в т.ч. ПДВ 33 328,80 грн.); накладною № 3/3 від 18.03.2019 року на суму 295 811,62 грн. (в т.ч. ПДВ 49 301,94 грн.); накладною № 3/4 від 18.03.2019 року на суму 359 210,40 грн. (в т.ч. ПДВ 59 686,40 грн.); накладною № 3/5 від 19.03.2019 року на суму 555 480,00 грн. (в т.ч. ПДВ 92 580,00 грн.); накладною № 3/6 від 20.03.2019 року на суму 518 448 грн. (в т.ч. ПДВ 86 408,00 грн.); накладною № 3/7 від 20.03.2019 року на суму 526 409,88 грн. (в т.ч. ПДВ 87 734,98 грн.); накладною № 3/8 від 20.03.2019 року на суму 696 942,24 грн. (в т.ч. ПДВ 116 157,04 грн.); накладною № 3/9 від 21.03.2019 року на суму 6 313 956,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1 052 326,00 грн.); актами приймання - передачі майна від 30.03.2019.

Як стверджує позивач, протягом 2017 року Покупцем здійснено оплату на загальну суму 4 060 590,00 грн. в т.ч. ПДВ 676 764,99 грн. та протягом 2018 року Покупцем здійснено оплату на загальну суму 623 999,00 грн. в т.ч. ПДВ 103 999,83 грн. За результатами проведених проплат ТОВ Агробудсервіс плюс було виписано податкові накладні та подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, які було успішно зареєстровано в ЄРПН.

Відповідно до вимог ст. 201 Податкового кодексу України Позивачем у 2019 році виписано наступні податкові накладні та подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- податкова накладна № 1 від 12.03.2019 року на суму 466 603,20 грн. (в т.ч. ПДВ 77 767,20 грн.);

- податкова накладна № 2 від 13.03.2019 року на суму 199 972,80 грн. (в т.ч. ПДВ 33 328,80 грн.);

- податкова накладна № 3 від 18.03.2019 року на суму 295 811,62 грн. (в т.ч. ПДВ 49 301,94 грн.);

- податкова накладна № 4 від 18.03.2019 року на суму 359 210,40 грн. (в т.ч. ПДВ 59 868,40 грн.);

- податкова накладна № 4 від 19.03.2019 року на суму 555 480,00 грн. (в т.ч. ПДВ 92 580,00 грн.) ;

- податкова накладна № 6 від 20.03.2019 року на суму 518 448,00 грн. (в т.ч. ПДВ 86 408,00 грн.);

- податкова накладна № 7 від 20.03.2019 року на суму 526 409,88 (в т.ч. ПДВ 87 734,98 грн.);

- податкова накладна № 8 від 20.03.2019 року на суму 696 942,24 грн. (в т.ч. ПДВ 116 157,04 грн.);

- податкова накладна № 9 від 21.03.2019 року на суму 1 629 367,00 грн. (в т.ч. ПДВ 271 561,17 грн.)

Вище вказані податкові накладні було направлено на реєстрацію, проте ДФС України реєстрація вищевказаних податкових накладних була зупинена. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

16.10.2019 позивачем на адресу відповідача надіслано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податкових накладних/розрахунку коригування реєстрація якої/якого зупинена № 1/10 від 16.10.2019 року, в якому надано пояснення та документи в кількості 64, зокрема: копії договору, комерційної пропозиції, листів, рішення №1 від 23.07.2018, ,статуту, рішення №2 від 23.07.2018, додатки до договору, фінансову звітність, акти прийому - передачі, балансову довідку, фінансовий звіт, накладні, акт здачі - приймання виконаних послуг, виписки банку, технічний паспорт. Вказані копії документів долучені відповідачем до відзиву.

Однак, Рішенням комісії ДФС України № 1325337/39584820 від 08.11.2019 відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної № 1 від 12.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Рішенням ДФС України № 1325345/39584820 від 08.11.2019 відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної № 2 від 13.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Рішенням ДФС України № 1325348/39584820 від 08.11.2019 відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної № 3 від 18.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Рішенням ДФС України № 1325340/39584820 від 08.11.2019 відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної № 4 від 18.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Рішенням ДФС України № 1325342/39584820 від 08.11.2019 відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної № 4 від 19.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Рішенням ДФС України № 1325332/39584820 від 08.11.2019 відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної № 6 від 20.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Рішенням ДФС України № 1325349/39584820 від 08.11.2019 відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної № 7 від 20.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Рішенням ДФС України № 1325350/39584820 від 08.11.2019 відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної № 8 від 20.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Рішенням ДФС України № 1325334/39584820 від 08.11.2019 відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної № 9 від 21.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Позивач вважаючи винесення таких рішень протиправними, подав скарги на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до Квитанцій, долучених до матеріалів справи, скарги на оскаржувані рішення не прийнято у зв`язку зі зверненням до неналежного суб`єкта.

Не погоджуючись із такими діями і прийнятими рішеннями відповідачів, позивач звернувся із даним позовом до суду про його скасування та зобов`язання реєстрації податкової накладної.

Згідно статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Конституція України прямо вказує на законодавчу форму встановлення податку, зокрема зазначає, що тільки законами України встановлюються система оподаткування, податків і зборів (пункт 1 частина 2 статті 92 Конституції України).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Згідно з п.п. а, б п.185.1 ст.185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно з приписами норми п.187.1 ст.187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі Порядок №1246).

Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).

Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 12 Порядку № 1246).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 21.02.2018 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Цією постановою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117, в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин).

За визначенням термінів, наведеному в пункті 1 Порядок № 117: моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства; критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 117 податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2020
Оприлюднено20.07.2020
Номер документу90450991
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/3349/20

Постанова від 05.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Рішення від 14.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 07.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні