Справа № 2-А-1190/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 жовтня 2008 року м. Павлоград
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді: Бондаренко В.М.
при секретарі: Троян В.Б.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення в місті Павлоград Павлоградської міської ради Дніпропетровської області про перерахунок та стягнення заборгованості та розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, суд -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення в місті Павлограді Павлоградської міської ради Дніпропетровської області, в якій просила суд визнати неправомірними дії відповідача щодо неправильного призначення, нарахування і виплати їй сум державної допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_2 до досягнення нею трирічного віку та виплатити допомогу в повному обсязі.
В обґрунтування заявленого позову позивач зазначила, що у відповідності до положень Закону України « Про державну допомогу сім'ям з дітьми» вона перебуває на обліку у відповідача, так як 22 квітня 2005 року у неї народилася дитина, ОСОБА_2. Відповідачем як органом, що призначає та здійснює виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, було призначено їй допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в значно нижчих розмірах ніж це передбачено законом.
Позивач вважає дії відповідача такими, що не відповідають вимогам ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», порушують її конституційні права на гарантовані державою матеріальну підтримку материнства і соціальний захист.
Відповідач керуючись нормами законів, які визнані неконституційними рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007року по справі №29/2007, невірно нарахував та встановив позивачу розмір сум, гарантованих державою - допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Своїми діями відповідач грубо порушив її права.
Представник відповідача надав суду заперечення на адміністративний позов, відповідно до змісту якого, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначивши, що дійсно положенням ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» передбачені зазначені в позові виплати та визначений порядок їх нарахування. Однак на момент проведення позивачу відповідних нарахувань та визначення їх розміру діяло положення п. 14 ст. 71 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» яким було встановлено, що у 2007 році допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» здійснюється за рахунок коштів відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у розмірах які були встановлені позивачу.
Що стосується вимог позивача стосовно перерахунку та стягнення боргу допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в сумі, яка дорівнює прожитковому мінімуму для дітей віком до 6 років, що складає 526 грн. з 01 січня 2008 року, то Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік» та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» були внесені зміни до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», так ст. 15 цього Закону передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень.
Виплат допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у більших розмірах чинним законодавством не передбачено.
Таким чином, позивачу призначена та виплачувалась вказана допомога в розмірі, що був передбачений діючим на той час законом.
Суд, з'ясувавши зміст позовних вимог та заперечення на позов, дослідивши в судовому засіданні наявні докази, в тому числі свідоцтво про народження ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, довідку про виплати держаної допомоги, по догляду за дитиною до трьох років, які відбувались з боку відповідача на користь позивача ( від 14 липня 2008 року вих. № 1681), встановив наступне: Позивач перебуває на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення в місті Павлоград Павлоградської міської ради Дніпропетровської області у зв'язку з народженням дитини ОСОБА_2, 22 квітня 2005 року. Відповідно до довідки Управління праці та соціального захисту населення в м. Павлоград Павлоградської міської ради Дніпропетровської області позивачу була призначена допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку яка була призначена та виплачувалась: у квітні 2007 року у розмірі - 123,05 грн., у травні та червні 2007 року - по 129,03 грн., у липні 2007 року - 135,01 грн., серпні та вересні 2007 року - по 129,03 грн., за період часу з жовтня 2007 року по грудень 2007 року включно - по 130,64 грн.
Відповідно до ст.3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав людини є головним обов'язком держави.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України ограни державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 ст. 51 Конституції України передбачено, що сім'я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.
Згідно до ст.15 цього Закону, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.
Статтею 62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» прожитковий мінімум для дітей віком до 6 років, встановлений з 1 січня 2007 року - 434 грн., 1 квітня - 463 гривні, з 1 жовтня - 470 гривень.
Відповідачем була призначена відповідна державна допомога що виплачується сім'ям з дітьми з урахуванням положень п. 14 ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», яке визнано неконституційним відповідно до рішення Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року по справі № 1-29/2007, яким зазначено, що положення пункту 14 ст. 71 в частині зупинення на 2007 рік дії ст. 12, частини першої ст. 15 та пункту 3 розділу VIII „Прикінцеві положення" Закону України „Про державну допомогу сім'ям з дітьми" щодо встановлення розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку - визнати такими, що не відповідають Конституції України ( є неконституційними ). Крім того, пунктом 5 резолютивної частини зазначеного Конституційного рішення передбачено, що рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними.
Враховуючи наведене суд, вважає, що дії відповідача, щодо нарахування та виплаті позивачу державної допомоги сім'ям з дітьми повинна визначатися, відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» ( станом на 2007 рік ), та становити: з квітня по вересень 2007 року - 463 гривні щомісяця, з жовтня по грудень 2007 року включно в розмірі - 470 гривень щомісячно, так як відповідачем була призначена допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з квітня 2007 року, відповідно до довідки про виплати державної допомоги.
Позовна вимога про стягнення з відповідача, відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку починаючи з 01 січня 2008 року у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років не підлягає задоволенню, так як Законом України « Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» п.7 розділу II «про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до частини першої ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми»: допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та
середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень.
Таким чином, дії відповідача по призначенню, нарахуванню та виплаті допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, які провадив відповідач на користь позивача з січня 2008 року, не суперечать вимогам ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми». Так як відповідно до довідки Управління праці та соціального захисту населення Павлоградської міської ради позивачу виплачувалась допомога, відповідно до діючого законодавства України. Вирішення питання про відповідність внесених змін до ст. 15 Закону України „Про державну допомогу сім'ям з дітьми" Конституції України належить виключно Конституційному Суду України, що прямо передбачено ст. 147 Конституції України.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування.
Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 3, ч.2 ст.19, ч.3 ст.51 Конституції України, ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», ст. 62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», ст.ст. 2, 6, 8, 9, 69, 94, 104, 159, 160, 163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення в місті Павлоград Павлоградської міської ради Дніпропетровської області про перерахунок та стягнення заборгованості та розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку -задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення в місті Павлоград Павлоградської міської ради Дніпропетровської області (51400, м. Павлоград Дніпропетровської області, вул. Карла Маркса, 47, р/р 35412004003699, МФО 805012, код ОКПО 03192170, банк ГУДКУ в Дніпропетровській області) щодо нарахування, призначення та виплати ОСОБА_1 ( 51400, м. Павлоград Дніпропетровської області, вул. Чернишевського, буд. 17) державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного за 2007 рік.
Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення в місті Павлограді Павлоградської міської ради Дніпропетровської області перерахувати та виплатити ОСОБА_1 щомісячну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за 2007 рік відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», починаючи з квітня 2007 року у розмірах, які дорівнюють прожитковому мінімуму для дітей віком до 6 років.
Стягнути з бюджету міста Павлоград Дніпропетровської області (р/р 31412537700032, банк: ГУДКУ у Дніпропетровській обл., м. Дніпропетровськ, МФО: 805012, код: 24237540, місцбюджет м. Павлограда 22090100) на користь ОСОБА_1 судові витрати в розмірі - 54,00 (п'ятдесят чотири) грн. 00 коп.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суд | Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2008 |
Оприлюднено | 14.05.2010 |
Номер документу | 9049931 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Осташ Андрій Васильович
Адміністративне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Бондаренко В.М.
Адміністративне
Голопристанський районний суд Херсонської області
Циганій С.І.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні