Рішення
від 27.07.2020 по справі 520/5349/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

27 липня 2020 р. № 520/5349/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сагайдака В.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лис" (вул. Сумська, 37 Б,м. Харків,61022, код ЄДРПОУ 30512611) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43143704) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Лис", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 14 квітня 2020 року №0050765604, яким товариству з обмеженою відповідальністю "ЛИС" збільшено суму грошового зобов`язання на 24952,51 грн. (з них 19962,01 грн. - орендна плата за землю та 4990,50 - штрафні (фінансові) санкції (штрафи).

- стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ЛИС (вул. Сумська, буд. 37 Б, м. Харків, 61022; ідентифікаційний код ЄДРПОУ 30512611) сплачену суму судового збору в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області.

Відповідач надав до суду відзив, згідно змісту якого у задоволенні вимог просив суд відмовити.

Згідно з ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на вказане вище, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Суд встановив, що між Харківською міською радою та ТОВ "ЛИС" укладено договір оренди земельної ділянки від 24 січня 2006 року. В Договорі оренди була встановлена фіксована плата за користування земельною ділянкою. (а.с.10)

Під час дії Договору оренди рішенням 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові , встановлені зокрема ставки орендної плати за користування земельними ділянками в залежності від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013р. № 1209/13 Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 та рішенням 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 Про затвердження Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова та впроваджено її в дію з 01.01.2014.

У зв`язку з встановленням зазначеними вище рішеннями Харківської міської ради ставок орендної плати, орендодавець звернувся з позовом до ТОВ ЛИС про внесення змін до договору оренди.

Рішенням Господарського суду Харківської області у справі №922/3271/14 від 23 березня 2016 року внесені зміни до договору оренди землі від 24.01.2006р. № 140667100010, шляхом визнання укладеної додаткової угоди до вказаного договору оренди землі, відповідно до якої зокрема нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 656 від 24.09.2013р. становить 5960899 грн. (п`ять мільйонів дев`ятсот шістдесят вісімсот дев`яносто дев`ять гривень). Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 47/14 від 03.10.2013 на рік становить 4,8% від її нормативної грошової оцінки і складає 286123,15 грн. (двісті вісімдесят шість тисяч сто двадцять три гривні 15 копійок), або в місяць 23843,60 грн. (двадцять три тисячі вісімсот сорок три гривні 60 копійок). (а.с.19-32)

Рішенням 25 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 27.02.2019 №1474/19 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2018, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2018 застосовується з 01.01.2020, внаслідок чого була змінена база оподаткування.

Позивачем 13.02.2020 подано до Центрального управління ГУ ДПС у Харківській області податкову декларації з плати за землю за 2020 рік. (а.с.33-35)

ГУ ДПС у Харківській області проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю за 2020 рік, що надана ТОВ ЛИС (податковий номер 30512611).

За результатами перевірки складено акт камеральної перевірки податкової декларації з плати за землю за 2020 рік від 16.03.2020 р. № 812/20-40-56-04-06/30512611. (а.с.37)

Податковим органом зроблено висновок про заниження податкового зобов`язання з орендної плати за землю, належне до сплати за січень 2020 року, тобто за строк сплати, який минув, становить 19962,01 грн., чим порушено ст.288 ПК України.

Позивач, вважаючи висновки Акту безпідставними, подав заперечення. За результатами розгляду цих заперечень листом від 13.04.2020 відповідач надав відповідь , відповідно до якої заперечення ТОВ ЛИС на Акт залишені без розгляду. (а.с.41-45)

На підставі Акту від 16.03.2020 р. № 812/20-40-56-04-06/30512611 відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 14 квітня 2020 року №0050765604, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання на 24952,51 грн. (з них 19962,01 грн - орендна плата за землю та 4990,50 - штрафні (фінансові) санкції (штрафи). (а.с.8)

Позивач, не погоджуючись з даним рішенням, звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до п. 288.1 ст. 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Згідно пункту 288.2. ст.288 ПК України платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Відповідно до частини першої ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Відповідно до ст.ст. 15 та 31 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є, зокрема, орендна плата та строк дії договору оренди землі, а підставою припинення договору оренди землі є закінчення строку, на який його було укладено.

За підпунктами 14.1.72 і 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 ПК земельним податком визнається обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Землекористувачами можуть бути юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Відповідно до підпунктів 269.1.1 і 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 ПК платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Порядок сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, орендної плати та плати на землю регулюються ст.266 ПК України.

Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. Об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. База оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об`єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об`єкт.

Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Відповідно п.286.2 ст.286 Податкового Кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.3 ст.287 Податкового кодексу України встановлено: податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Пунктом 46.1 ст.46 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу).

Позивачем до контролюючого органу в порядку та строки, визначені ПК України, було подано податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік, згідно яких позивачем самостійно визначено суму податку в загальному розмірі - 303290,54 грн. (за кожен місяць 25274,21 грн.)

Суд зазначає, що відповідно до п.288.1, 288.4 ст.288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є саме договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно із змінами, внесеними до Договору рішенням Господарського суду Харківської області від 23.03.2016 року у справі №922/3271/14, розмір орендної плати встановлений у значенні 4,8% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік. Нормативно грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації №656 від 24.09.2013 року становить 5960899 грн. (п`ять мільйонів дев`ятсот шістдесят тисяч вісімсот дев`яносто дев`ять). Зазначений витяг складено на підставі рішення Харківської міської ради від 03.07.3013 р. №1209/13 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 .

Викладені вище обставини досліджувались під час розгляду справи №922/3271/14.

Відповідно ч.4 ст.78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Судом також встановлено, що позивачем було отримано витяг з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 07.02.2020 року №1169/0/45-20, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 4263971 грн. (а.с.46)

Отже, з урахуванням того, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є саме договір оренди, а для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, суд дійшов висновку, що у позивача були відсутні підстави для не застосування при заповненні податкової декларації та розрахунку податку за землю показників, передбачених договором оренди та додатковою угодою до нього, - 4,8% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік, визначеної відповідно витягу з нормативно грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2020 рік.

Враховуючи викладені обставини справи суд вважає обґрунтованими позовні вимоги позивача про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 14 квітня 2020 року №0050765604, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Суд також застосовує позицію ЄСПЛ, сформовану в пункті 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (RuizTorija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 77, 139, 243-246, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Лис" (вул. Сумська, 37 Б,м. Харків,61022, код ЄДРПОУ 30512611) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43143704) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 14 квітня 2020 року №0050765604, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "ЛИС" збільшено суму грошового зобов`язання на 24952,51 грн. (з них 19962,01 грн. - орендна плата за землю та 4990,50 - штрафні (фінансові) санкції (штрафи).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43143704) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Лис" (вул. Сумська, 37 Б, м.Харків,61022, код ЄДРПОУ 30512611) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 копійок.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 27 липня 2020 року.

Суддя Сагайдак В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.07.2020
Оприлюднено28.07.2020
Номер документу90596990
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/5349/2020

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 24.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 24.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Рішення від 27.07.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні