Рішення
від 03.08.2020 по справі 640/5905/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/181

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 серпня 2020 року № 640/5905/19

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГПІ-5"

До Головного управління ДПС у м. Києві

Про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0005444208

Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0005444208 від 26.03.2019 року.

Ухвалою суду від 11.04.2019 року відкрито провадження по справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

17.05.2019 року представником відповідача до суду подано відзив на позовну заяву.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ГПІ-5" (код 35572722), місцезнаходження: 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 34, зареєстроване в якості юридичної особи 28.11.2007 р., перебуває на обліку в якості платника податків у Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПІ у Печерському районі (Печерський район м. Києва).

На підставі наказу від 16.11.2018 № 16966, плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків, ст. 20, 77, 82 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ГПІ-5" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2016 по 30.09.2018, валютного - за період з 01.07.2016 по 30.09.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.07.2016 по 30.09.2018, про що складено акт перевірки від 26.12.2018 р. №789/26-14-01/35572722.

Перевіркою встановлено порушення ТОВ "ГПІ-5":

п. 54.2 ст. 54, абз. 2 п.57.1 ст. 57, п. 87.9 ст. 87, пп. 168.1.1, пп. 168.1.2, пп. 168.1.5, п. 168.1, пп. 168.4.4, пп. 168.4.7 п. 168.4 ст. 168, п. 171.1 ст.171, пп. "е" п.176.1 ст.176, пп. 1.1, пп. 1.2, пп. 1.3, пп. 1.4, пп. 1.5, пп. 1.6, пп. 1.7 п. 16і підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, в результаті чого несвоєчасно перераховано до бюджету утриманий військовий збір на загальну суму 5 726 720,08 грн, а саме: 01.04.2016 - 2700000,00 грн, 04.04.2016 - 1300000,00 грн, 06.04.2016 - 695485,07 грн, 13.04.2016 - 13116,59 грн, 02.08.2016 -375,01 грн, 02.08.2016- 1017743,41 грн.

До вказаного висновку контролюючий орган дійшов з огляду на те, що в 4 кварталі 2015 р. ТОВ "ГПІ-5" нарахувало дивіденди фізичним особам - засновникам, які були направлені до статутного фонду підприємства з дотриманням пропорцій (часток) участі всіх власників у статутному фонді, які відповідно до пп. 165.1.8 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України не включаються до розрахунку загального оподатковуваного доходу платника за умови, що нарахування жодним чином не змінює пропорцій (часток) участі всіх акціонерів (власників) у статутному фонді емітента, та в результаті якого збільшується статутний фонд емітента на сукупну номінальну вартість нарахованих дивідендів.

В той же час, Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України" від 02.03.2015 р. № 211-VIII п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX доповнено пп. 1.7 такого змісту:

"1.7. Звільняються від оподаткування збором доходи, що згідно з розділом IV цього Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.51, 165.1.52 пункту 165.1 статті 165 цього Кодексу".

Таким чином, доходи платника податків у вигляді дивідендів, які направляються у статутний фонд шляхом реінвестування підлягають оподаткуванню військовим збором.

Перевіркою встановлено, що в порушення пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, пп. е) 176.1 п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України ТОВ "ГПІ-5" було несвоєчасно нараховано (утримано) та перераховано до відповідного бюджету військовий збір на загальну суму 5 726 720, 08 грн. за отриманими доходами у вигляді операцій з реінвестування дивідендів, а саме: 01.04.2016 - 2700000,00 грн, 04.04.2016 - 1300000,00 грн, 06.04.2016 - 695485,07 грн, 13.04.2016 - 13116,59 грн, 02.08.2016 -375,01 грн, 02.08.2016- 1017743,41 грн. (п. 3.1.5 акту перевірки).

03.01.2019 р. товариством подано заперечення на акт перевірки, не враховане згідно з листом Головного управління ДФС у м. Києві від 15.01.2019 р.

За наслідками перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 17.01.2019 р. № 0001114208, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання з податків і зборів, у тому числі з військового збору, пені у розмірі 1 145 344,02 грн., з якої сума основного платежу - 0,00 грн. та сума штрафних (фінансових санкцій (штрафів) - 1 145 344,02 грн.

Вказане податкове повідомлення - рішення було оскаржено позивачем в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України

Рішенням Державної фіскальної служби України від 22.03.2019 р. № 1355816/99-99-11-05-01-25 було скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 17.01.2019 р. № 0001114208 в частині зайво нарахованих штрафних санкцій у сумі 941 720,33 грн., в іншій частині залишено без змін.

Згідно зі змістом вказаного рішення ДФС України зазначено, що оскільки період з 01.01.2016 р. по 30.06.2016 р. вже був охоплений попередньою перевіркою (акт від 23.09.2016 р. №297/26-15-01-03/35572722), то підстави для повторного проведення планової перевірки за цей період відсутні, і має місце порушення ст. 77 Податкового кодексу України та Порядку №727.

На підставі вказаного рішення Головним управлінням ДФС у м. Києві було прийнято нове податкове повідомлення-рішення від 26.03.2019р. № 000544208 про збільшення суми грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з військового збору, пені в сумі 203 623,68 грн., згідно якого сума основного платежу - 0,00 грн. та сума штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) - 203 623,68 грн.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ГПІ-5" - вважає вказане податкове повідомлення-рішення протиправними та просив суд його скасувати з наступних підстав.

Позивач зазначає, що перевірка правильності нарахування та повноти сплати військового збору з нарахованих ТОВ "ГПІ-5" дивідендів в 4 кварталі 2015 року увійшла у період попередньої планової перевірки, що підтверджується змістом Акту перевірки про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ "ГПІ-5" з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 30.06.2016 № 279/26-15-14-01-03/35572722 від 26.09.2016 року.

Також позивач зазначає, що згідно вказаного Акту перевірки № 279/26-15-14-01-03/35572722 від 26.09.2016 р. було встановлено, що у відповідності до вимог пп. 1.7 п. 16(1) Підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України, ТОВ "ГПІ-5" нарахувало та сплатило військовий збір на суму 5 726 720,08 грн. з дивідендів, що нараховані були у вигляді акцій (часток, паїв) та направлені в статутний фонд, за умови, що таке нарахування жодним чином не змінює пропорцій (часток) участі всіх акціонерів (власників) у статутному фонді емітента. Перевіркою дотримання встановлених термінів сплати (перерахування) військового збору встановлено, що в порушення пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, пп. е) п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України, підприємство несвоєчасно сплатило військовий збір з дивідендів, але на вимогу статті 127 Податкового кодексу України та у відповідності до пп. а) 129.1.1, 129.1.3 п. 129.1, п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України, самостійно нарахувало та сплатило до бюджету пеню за несвоєчасну сплату військового збору. При цьому при застосуванні ст. 127 Податкового кодексу України контролюючим органом була врахована самостійність виявлення ТОВ "ГПІ-5" порушення та виправлення його в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року, у зв`язку з чим штраф, передбачений цією статтею, не був застосований. Штрафні санкції, передбачені ст. 126 Податкового кодексу України, також не були застосовані по тій же причині - самостійності усунення допущених порушень.

Крім того, попередньою плановою перевіркою в Додатку № 12 до Акту перевірки №279/26- 15-14-01-03/35572722 від 26.09.2016 року ("Розрахунок військового збору") було встановлено та засвідчено факт самостійної повної сплати ТОВ "ГПІ-5" військового збору з дивідендів в сумі 5 726 720,08 грн. станом на 29.04.2016 року (рядок за квітень 2016 року включає повну суму військового збору з дивідендів).

Планова документальна перевірка не може охоплювати період, який увійшов до попередньої планової перевірки, бо планові документальні перевірки призначаються за період від перевірки до перевірки (тобто в різні періоди).

Період нарахування та перерахування військового збору з дивідендів в сумі 5 726 720,08 грн., нарахованих в 4 кварталі 2015 року, не увійшов до періоду цієї перевірки, у зв`язку з чим не може бути предметом такої перевірки.

Як було зазначено вище та підтверджено Актом перевірки № 279/26-15-14-01-03/35572722 від 26.09.2016 року, датою повної сплати вказаного військового збору є 29.04.2016 року. Ця ж перевірка охоплює період з 01.07.2016 року по 30.09.2018 року, у зв`язку з чим контролюючий орган не мав права перевіряти нарахування та перерахування такого військовий збір в рамках вказаної перевірки, з чим згодна також ДФС України.

Повна сплата військового збору з дивідендів в сумі 5 726 720,08 грн. в квітні 2016 року підтверджується первинними документами.

Отже, контролюючий орган здійснив перевірку та дійшов висновків за операцією, яка не увійшла до періоду перевірки, що свідчить про незаконність таких дій контролюючого органу.

Відповідач - Головне управління ДПС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримуючи висновки Акту перевірки від 26.12.2018 р. № 789/26-15-14-01-03/35572722 .

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Відповідно до пп.62.1.3 п. 62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до п.75.1. ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки-цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Згідно п.77.1, 77.2 ст. 77 Податкового Кодексу України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Планова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "ГПІ-5" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2016 по 30.09.2018, про що складено акт перевірки від 26.12.2018 р. №789/26-15-14-01-03/35572722, проведена на підставі плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків на 2018 рік згідно вказаних положень Податкового кодексу України, з передбачених законодавством підстав.

При чому, оцінка дій контролюючого органу щодо перевірки періоду з 01.01.2016 р. по 30.06.2016 р., що вже був охоплений попередньою перевіркою (акт від 23.09.2016 р. №297/26-15-01-03/35572722), надана у рішенні Державної фіскальної служби України від 22.03.2019 р. № 1355816/99-99-11-05-01-25, в якому зазначено про те, що то підстави для повторного проведення планової перевірки за цей період відсутні, і має місце порушення ст. 77 Податкового кодексу України та Порядку №727.

Щодо висновків акту перевірки та оскаржуваного податкового повідомлення-рішення по суті

За приписами пп. 14.1.49 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України дивіденди - платіж, що здійснюється юридичною особою, у тому числі емітентом корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів чи інших цінних паперів на користь власника таких корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів та інших цінних паперів, що засвідчують право власності інвестора на частку (пай) у майні (активах) емітента, у зв`язку з розподілом частини його прибутку, розрахованого за правилами бухгалтерського обліку. Для цілей оподаткування до дивідендів прирівнюється також платіж у грошовій формі, що здійснюється юридичною особою на користь її засновника та/або учасника (учасників) у зв`язку з розподілом чистого прибутку (його частини).

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи, як дивіденди, які нараховуються на користь платника податку у вигляді акцій (часток, паїв), емітованих юридичною особою - резидентом, що нараховує такі дивіденди, за умови, що таке нарахування жодним чином не змінює пропорцій (часток) участі всіх акціонерів (власників) у статутному фонді емітента, та в результаті якого збільшується статутний фонд емітента на сукупну номінальну вартість нарахованих дивідендів (пп. 165.1.18 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (в редакції від 28.12.2014, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Згідно із пп. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних Положень Податкового кодексу України об`єктом оподаткування збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України, а саме загальний місячний (річний) оподаткований дохід, до складу, якого, зокрема, включається дохід у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).

Відповідно до пп. 1.4 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних Положень Податкового кодексу України, нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу, за ставкою (1,5 відсотків), визначеною пп. 1.3 цього пункту.

Згідно із пп. 1.5 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних Положень Податкового кодексу України, відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 цього Кодексу.

Відповідальним за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 Податкового кодексу України (п.п. 1.5 п. 161 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України).

Платники збору зобов`язані забезпечити виконання податкових зобов`язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Податкового кодексу України (п.п 1.6 п. 161 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України).

Пунктом 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України визначено, що податкові агенти зобов`язані, зокрема, своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податків податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається; нести відповідальність у випадках, визначених цим Кодексом.

Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів інших ніж заробітна плата, є податковий агент, який виплачує такі доходи на користь платника податку (п. 171.2 ст. 171 Податкового кодексу України).

Ст. 168 Податкового кодексу України встановлений порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету, пп. 168.1.1 п. 168.1 якої передбачено, що податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу (в редакції, чинній в перевіряємому періоді).

Відповідно до пп. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

Згідно із пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

Пп 16.1.4 п. 16.1 ст.16 Податкового кодексу України визначено, що платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 31.1 ст. 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

П. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України передбачено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

В даному випадку згідно з матеріалами справи, зокрема, згідно зі змістом рішення Державної фіскальної служби України від 22.03.2019 р. № 1355816/99-99-11-05-01-25 при перегляді в адміністративному порядку податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 17.01.2019 р. № 0001114208 його було частково скасовано на оскаржуване рішення в частині суми штрафних санкцій у розмірі 941 720,33 грн. з загальної суми 1 145 344,02 грн.

Тобто, було визнано протиправним нарахування штрафних санкцій за наступні періоди 01.04.2016 - 2700000,00 грн, 04.04.2016 - 1300000,00 грн, 06.04.2016 - 695485,07 грн, 13.04.2016 - 13116,59 грн (20% від 4 708 601, 66 грн. дорівнює 941 720, 33 грн.), тоді як за решту періодів - 02.08.2016 -375,01 грн, 02.08.2016- 1017743,41 грн. (20% від 1 018 118, 42 грн. дорівнює 203 623, 68 грн.) оскаржуване рішення залишене без змін, і саме ця сума зазначена у оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні № 0005444208 від 26.03.2019р.

З вказаного приводу суд зазначає наступне.

Згідно з наказом від 16.11.2018 № 16966, актом перевірки від 26.12.2018 р. №789/26-14-01/35572722 визначено період проведення планової перевірки ТОВ "ГПІ-5" - за період з 01.07.2016 по 30.09.2018.

Тобто, серпень 2016 р., коли мали перерахування суми військового збору позивачем - 02.08.2016 -375,01 грн, 02.08.2016 - 1017743,41 грн. - вказаною плановою перевіркою формально охоплюються, оскільки періодом попередньої планової перевірки згідно з актом від 23.09.2016 р. №297/26-15-01-03/35572722 (з 01.01.2016 р. по 30.06.2016 р.), не охоплюється.

При цьому, згідно зі змістом акту від 23.09.2016 р. №297/26-15-01-03/35572722 було встановлено факт нарахування та сплати позивачем військового збору з дивідендів на суму 5 726 720, 08 грн, а також факт несвоєчасності такої сплати, самостійного нарахування та сплати до бюджету пені за несвоєчасну сплату військового збору (п. 3.5.1.2 акту).

Згідно з висновками акту перевірки за період з 01.01.2016 р. по 30.06.2016 р. позивачу жодних зобов`язань зі сплати військового збору не донараховано, штрафних санкцій не застосовано.

Тобто, контролюючий орган визнав достатніми надані позивачем документи, зокрема, щодо самостійного нарахування та сплати до бюджету пені за несвоєчасну сплату військового збору, що унеможливило застосування до позивача штрафних санкцій в порядку п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України.

Суд зазначає, що вказаний висновок контролюючого органу також поширюється і на серпень 2016 р., формально не охоплений актом від 23.09.2016 р. №297/26-15-01-03/35572722, а саме.

Згідно з матеріалами справи у листопаді 2015 року ТОВ "ГПІ-5" на користь власних учасників було здійснено нарахування дивідендів у вигляді часток, емітованих резидентом - ТОВ "ГПІ-5", без зміни пропорцій (часток) участі всіх учасників у статутному капіталі ТОВ "ГПІ-5", та в результаті якого збільшився статутний капітал ТОВ "ГПІ-5" на сукупну номінальну вартість нарахованих дивідендів.

Згідно пп. 165.1.18 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (у чинній на той час редакції) вищевказані нараховані учасникам ТОВ "ГПІ-5" дивіденди не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Втім згідно п.п. 1.7 п. 16-1 Підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України (у чинній на той час редакції) нараховані учасникам ТОВ "ГПІ-5" дивіденди є об`єктом оподаткування військовим збором, у зв`язку з чим 25.11.2015 року ТОВ "ГПІ-5" на підставі бухгалтерської довідки № 171 від 25.11.2015 року був нарахований військовий збір на вказані дивіденди.

Відповідно до положень абз. 3-5 п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов`язання минулих податкових періодів, зобов`язаний: а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку. Цей штраф не застосовується у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за попередній податковий (звітний) рік з метою здійснення самостійного коригування відповідно до статті 39 цього Кодексу у строк не пізніше 1 травня року, наступного за звітним; б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов`язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п`яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов`язання з цього податку. Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період або подає у наступних податкових періодах уточнюючу декларацію внаслідок виконання вимог пункту 169.4 статті 169 цього Кодексу, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 р. № 4 затверджено форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку.

Згідно п. 4.2 зазначеного Порядку встановлено, що уточнюючий податковий розрахунок подається у разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання. Уточнюючий податковий розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди.

На виконання вказаних норм 30.03.2016 р. ТОВ "ГПІ-5" самостійно донарахувало військовий збір за 4 квартал 2015 року, а саме військовий збір з дивідендів в сумі 5 726 720,08 грн., та подало уточнюючий Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за 4 квартали 2015 року, який 30.03.2016 року надіслало до ДФС, що підтверджується квитанцією № 2.

Потім 01.04.2016 року, 04.04.2016 року, 06.04.2016 року, 13.04.2016 року, 26.04.2016 року ТОВ "ГПІ-5" здійснило оплату військового збору, нарахованого на дивіденди, в загальній сумі 4708976,67 грн., про що свідчать платіжні доручення № 449 від 01.04.2016 року, № 450 від 04.04.2016 року, № 457 від 06.04.2016 року, № 481 від 13.04.2016 року, №542 від 26.04.2016 року. Залишок військового збору, нарахованого на дивіденди, в сумі 1017743,41 грн. в порядку п. 43.4 ст. 43 Податкового кодексу України (у чинній на той час редакції) та на підставі відповідного листа ТОВ "ГПІ-5" № Д/055 від 13.04.2016 року було погашено шляхом зарахування надміру сплачених ТОВ "ГПІ-5" .

Отже, військовий збір у розмірі 5726720,08 грн. ще до початку перевірки 2016 року було самостійно донараховано та сплачено в повному обсязі.

Згідно з п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу, при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

При цьому, згідно із п. 120.2 ст. 120 Податкового кодексу України невиконання платником податків вимог, передбачених абзацами третім - п`ятим пункту 50.1 статті 50 цього Кодексу, щодо умов самостійного внесення змін до податкової звітності тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5 відсотків від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов`язання (недоплати). При самостійному донарахуванні суми податкових зобов`язань інші штрафи, передбачені цією главою Кодексу (главою 11 Розділу II Податкового кодексу України, яка складається із статей 109 - 128-1 та включає в себе ст. 126), не застосовуються.

ТОВ "ГПІ-5" було самостійно донараховано та сплачено суми податкових зобов`язань з військового збору та сплачено штраф відповідно до п. 120.2 ст. 120 Податкового кодексу України (платіжне доручення № 3920 від 29.12.2018 р.).

Отже, з огляду на те, що ТОВ "ГПІ-5" самостійно донарахувало та сплатило податкові зобов`язання з військового збору, то відповідно до п. 120.2 ст. 120 Податкового кодексу України інші штрафи, передбачені главою 11 Розділу II Податкового кодексу України (в тому числі штрафи, передбачені ст. 126 глави 11 Розділу II), до ТОВ "ГПІ-5" не можуть бути застосовані.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно.

В даному випадку відповідачем винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення на порушення принципу обґрунтованості, що є підставою для задоволення позовних вимог.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 26.03.2019 року № 0005444208.

3. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, будинок 33/19, код 43141267) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГПІ-5" (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 34, код 35572722) сплачений судовий збір в розмірі 3054,36 грн.

4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

5. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 03.08.2020 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.08.2020
Оприлюднено04.08.2020
Номер документу90725682
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/5905/19

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Постанова від 20.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 03.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 17.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні