П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/3320/19-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Сало П.І.
Суддя-доповідач - Сапальова Т.В.
29 липня 2020 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сапальової Т.В.
суддів: Смілянця Е. С. Мацького Є.М. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Платаш В.О.,
представника позивачки: Путіліна Є.В.,
представниці відповідача та третьої особи Страшевської К.В.: Чернілевської Р.В.,
третьої особи: ОСОБА_12.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2020 року (ухвалене 20 лютого 2020 року, повний текст складено 02 березня 2020 року) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В :
в жовтні 2019 року ОСОБА_1 звернулася до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , про визнання протиправним та скасування рішення 36 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області від 23.04.2019 "Про затвердження Детального плану території села Гуменне".
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2020 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погодившись з прийнятим рішенням, позивачка подала апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та задовольнити позовні вимоги. В обґрунтування апеляційної скарги позивачка зазначає про те, що оскаржуване рішення є упередженим, недобросовісним та непропорційним, оскільки позивачка звернулася із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою раніше, ніж було затверджено детальний план. Крім того, позивачка посилається на порушення позивачем порядку опублікування рішення 28 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 07.05.2018 "Про надання дозволу на розробку Детального плану території с. Гуменне", розробленого детального плану та повідомлення про проведення громадських слухань Детального плану території під розміщення житлової забудови в селі Гуменне Вінницького району Вінницької області.
Відзиви відповідача та третіх на апеляційну скаргу на адресу Сьомого апеляційного адміністративного суду не надходив, що відповідно до ч.4 ст.304 КАС України не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
Представник позивачки в судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити.
Представниця відповідача та третьої особи ОСОБА_11 в судовому засіданні заперечила проти доводів апеляційної скарги, у зв`язку з чим просила залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Третя особа ОСОБА_12 в судовому засіданні заперечила проти доводів апеляційної скарги, у зв`язку з чим просила залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Інші учасники справи повноважних представників в судове засідання не направили, хоча повідомлялися про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 04.01.2018 позивачка ОСОБА_1 звернулась до Гуменської сільської ради із клопотаннями про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 гектара та для ведення садівництва орієнтовною площею 0,12 гектара, які розташовані в с. Гуменне Вінницького району Вінницької області.
Рішенням 27 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 27.02.2018 позивачці відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 гектара на території с. Гуменне Вінницького району Вінницької області.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 07.06.2018 у справі № 802/1040/18-а визнано протиправним та скасовано рішення 27 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 27.02.2018 та зобов`язано Гуменську сільську раду повторно розглянути заяву позивачки від 04.01.2018 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 гектара, розташованої в с. Гуменне Вінницького району Вінницької області.
Рішеннями Гуменської сільської ради 31 сесії 7 скликання від 17.10.2018 позивачці відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 гектара та для ведення садівництва орієнтовною площею 0,12 гектара за рахунок земель сільськогосподарського призначення, розташованих в с.Гуменне Вінницького району Вінницької області, у зв`язку з виготовленням Детального плану території с. Гуменне під розміщення житлової забудови.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 04.02.2019 у справі № 120/4599/18-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 08.07.2019, визнано протиправними та скасовано рішення 31 сесії 7 скликання Гуменсьої сільської ради від 17.10.2018 в частині відмови у наданні позивачці дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га та для ведення садівництва орієнтовною площею 0,12 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які розташовані в с. Гуменне Вінницького району Вінницької області, та зобов`язано Гуменську сільську раду повторно розглянути письмові заяви позивачки від 04.01.2018 року і надати відповідний дозвіл.
На виконання вказаного судового рішення 26.07.2019 Гуменська сільська рада прийняла рішення про надання ОСОБА_1 дозволу розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га, із земель сільськогосподарського призначення, розташованої в с. Гуменне Вінницького району Вінницької області (т.1, а.с. 18).
Як зазначає позивачка в обґрунтування позовної заяви, в процесі погодження розробленого проекту землеустрою їй стало відомо про рішення 36 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 23.04.2019 "Про затвердження Детального плану території села Гуменне", на підставі якого відбулася зміна функціональної зони земельної ділянки, на яку претендує позивачка, із земель сільськогосподарського призначення на землі для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд, у зв`язку з чим ОСОБА_1 не може погодити проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства.
У зв`язку з вищенаведеним позивачка звернулася до суду з адміністративним позовом.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що громадське обговорення проекту детального плану території села Гуменне відбулося без істотних порушень, які б свідчили про неврахування громадських інтересів при розробленні відповідної містобудівної документації, тому підстави для скасування рішення 36 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 23.04.2019 "Про затвердження Детального плану території села Гуменне" відсутні.
Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті заявлених позовних вимог, виходячи з наступного.
Згідно з ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.ч.1, 5 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Таким чином, Закон № 280/97-ВР передбачає, що розпорядження земельними ділянками, що перебувають у комунальній власності, в інтересах та від імені територіальної громади здійснюють органи місцевого самоврядування.
Оцінюючи доводи апеляційної скарги щодо неврахування інтересів позивачки під час прийняття оскаржуваного рішення, колегія суддів виходить з наступного.
Статтею 41 Конституції України передбачено, що право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.
Згідно з ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Ч.7 ст. 118 ЗК України встановлено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Судом встановлено, що в січні 2018 року ОСОБА_1 звернулась до Гуменської сільської ради з клопотаннями про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 гектара та для ведення садівництва орієнтовною площею 0,12 гектара, які розташовані в с. Гуменне Вінницького району Вінницької області.
Після оскарження відмов відповідача у наданні вказаного вище дозволу в судовому порядку (адміністративні справи № 802/1040/18-а, № 120/4599/18-а) Гуменська сільська рада прийняла рішення від 26.07.2019 про надання ОСОБА_1 дозволу розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га, із земель сільськогосподарського призначення, розташованої в с. Гуменне Вінницького району Вінницької області (т.1, а.с. 18).
Водночас, для безоплатної передачі земельних ділянок у власність громадянам стаття 118 ЗК України передбачає реалізацію таких послідовних етапів:
- звернення громадян з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
- надання дозволу відповідним органом виконавчої влади або місцевого самоврядування;
- розробка суб`єктами господарювання за замовленням громадян проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
- погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в порядку, передбаченому статтею 186-1 Земельного кодексу України;
- затвердження відповідним органом виконавчої влади або місцевого самоврядування проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Таким чином, передача (надання) земельної ділянки у власність відповідно до статті 118 Земельного кодексу України є завершальним етапом визначеної процедури безоплатної приватизації земельних ділянок. При цьому, отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не є рішенням про надання її у власність.
Надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не покладає на орган місцевого самоврядування обов`язку (не є підставою для виникнення зобов`язання перед особою, яка розробила проект землеустрою) щодо надання цієї земельної ділянки у власність чи користування.
Аналогічна правова позиція висловлена у постановах Верховного Суду від 30 травня 2018 року у справі № 826/5737/16, від 25 червня 2020 року у справі № 509/594/17.
Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
З урахуванням наведеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що отримання ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою сам не надає їй переважне право на приватизацію вказаної земельної ділянки та не є підставою для виникнення у відповідача зобов`язання передати земельну ділянку у власність позивачки.
Згідно з витягом з протоколу від 25.03.2018 (т.1 а.с. 43-46) на загальних зборах Гуменської територіальної громади розглядалося питання щодо інвентаризації земель в межах населених пунктів на території Гуменської сільської ради. Зокрема, обговорювалося питання про можливість виділення позиваці ОСОБА_1 земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства та індивідуального садівництва за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які розташовані в центральній частині села та можуть бути використанні для забезпечення земельними ділянками пільгових категорій громадян, в тому числі учасників АТО, в разі зміни цільового призначення такої землі. Позивачка була присутня на вказаних загальних зборах та виступала щодо вищевканого питання.
Таким чином, ОСОБА_1 було відомо про намір відповідача змінити цільове призначення земельної ділянки, яку вона бажає отримати безоплатно у власність, до отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою, тому доводи апеляційної скарги про те, що відповідач затвердив детальний план без урахування інтересів позивачки, яка мала законні очікування на отримання земельної ділянки у власність, є необґрунтованими.
Оцінюючи доводи апеляційної скарги щодо порушення відповідачем порядку опублікування рішень щодо розробки детального плану території с. Гуменне, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до ст. 19 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Згідно з ч. 1 ст. 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території;
містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій;
проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об`єктів будівництва.
Згідно з ч.1-2 ст. 2 Закону № 3038-VI планування і забудова територій - це діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема, обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням та встановлення режиму забудови територій, на яких передбачено провадження містобудівної діяльності.
Інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.
Ч.1 ст.16 Закону № 3038-VI передбачено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону № 3038-VI детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.
Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Згідно з ч.4 ст.19 Закону № 3038-VI детальний план території визначає: принципи планувально-просторової організації забудови; червоні лінії та лінії регулювання забудови; функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; черговість та обсяги інженерної підготовки території; систему інженерних мереж; порядок організації транспортного і пішохідного руху; порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території).
Ч.8 ст.19 Закону № 3038-VI передбачено, що детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.
Згідно з ч.6 ст.19 Закону № 3038-VI склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Відповідно до п. 4.1 Розділу ІV Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом від 16.11.2011 № 290 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Згідно з ч.1-5 ст. 21 Закону № 3038-VI громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.
Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.
Замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити:
1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення;
2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу "Охорона навколишнього природного середовища" або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості;
3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні;
4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні;
5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію;
6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику містобудівної документації.
Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.
Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 555 від 25.05.2011 (далі - Порядок № 555 в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з абз.1 п. 4 Порядку № 555 виконавчі органи сільських, селищних, міських рад оприлюднюють у двотижневий строк прийняті органами місцевого самоврядування рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.
Згідно з рішенням 28 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 07.05.2018 "Про надання дозволу на розробку Детального плану території с. Гуменне" надано дозвіл на розроблення Детального плану території орієнтовною площею 9,0 га під розміщення земельних ділянок для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд на території с . Гуменне (АДРЕСА_1) Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області . Замовником містобудівної документації з розроблення детального плану території визначено виконавчий комітет Гуменської сільської ради (а.с. 48).
Згідно з ч.11 ст.59 Закону Закон № 280/97-ВР акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.
Судом встановлено, що рішення 28 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 07.05.2018 опубліковано на офіційному сайті Гуменської сільської ради у розділі "Рішення за 2018 рік" (http://gumenne.vinrayrada.gov.ua/rishennya/2018/).
Вказане вище рішення було оприлюднене на дошці оголошень в приміщенні Гуменської сільської ради.
Таким чином, рішення 28 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 07.05.2018 оприлюднено відповідно до вимог ст.59 Закону Закон № 280/97-ВР.
Згідно з абз.2 п. 4 Порядку № 555 оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх подання розробником до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.
Судом встановлено, що на офіційному сайті Гуменської сільської ради (http://gumenne.vinrayrada.gov.ua/generalni-plani-sil/) було оприлюднено Детальний план території с. Гуменне (АДРЕСА_1) орієнтовною площею 9,0 га під розміщення земельних ділянок для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд.
Детальний план території с. Гуменне (АДРЕСА_1) орієнтовною площею 9,0 га під розміщення земельних ділянок для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд був оприлюднений шляхом розміщення на дошці оголошень в приміщенні сільської ради.
Отже, рішення 28 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 07.05.2018 "Про надання дозволу на розробку Детального плану території с. Гуменне" та Детальний план території с. Гуменне (АДРЕСА_1) оприлюдені на офіційному сайті Гуменської сільської ради.
Відповідно до п.5 Порядку №555 повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має містити:
1) інформацію про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі;
2) основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації;
3) відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення;
4) інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації;
5) інформацію про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій;
6) відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій;
7) інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо).
П.6 Порядку №555 передбачено, що підставою для подання пропозицій до проектів містобудівної документації відповідному органу місцевого самоврядування є повідомлення про початок процедури їх розгляду.
Судом встановлено, що у місцевій газеті "Подільська зоря" за № 39 (8721) від 27.09.2018 відповідач опубліковав оголошення про розроблення Детального плану території під розміщення житлової забудови в селі Гуменне Вінницького району Вінницької області, в якому запропоновано всім зацікавленим особам пропонується подати відповідні пропозиції та рекомендації в письмовому вигляді, впродовж місяця з дня опублікування оголошення до виконавчого комітету Гуменської сільської ради (т.1, а.с. 64).
Відповідно до ч.6 ст.21 Закону № 3038-VI громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
Згідно з оголошенням у газеті "Подільська зоря" від 08.11.2018 за № 45 (8727) виконавчий комітет Гуменської сільської ради повідомлямив про проведення громадських слухань Детального плану території під розміщення житлової забудови в селі Гуменне Вінницького району Вінницької області, що відбудуться 04 грудня (вівторок) 2018 року, об 11 годині, за адресою: Гуменська сільська рада Вінницького району Вінницької області,вул. Л.Українки, 20-А, с. Гуменне, вінницький район, Вінницька область, 23203; тел./факс (0432) 59 00 52; e-mail: gumenne@ukr.net" (а.с. 66).
04.12.2018 проведено громадські слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення Детального плану території села Гуменне Вінницького району Вінницької області, що підтверджується відповідним протоколом (т.1, а.с. 48-49). За результатами обговорення вирішено рекомендувати зазначений план до затвердження згідно з вимогами чинного законодавства. При цьому будь-яких пропозицій або зауважень від громадськості не надходило.
Рішенням 36 сесії 7 скликання Гуменської сільської ради від 23.04.2019 затверджено Детальний план території села Гуменне", розроблений НВ ПП "Анкор" (а.с. 84).
Таким чином, під час розробки та затвердження Детального плану території села Гуменне відповідач оприлюднив рішення Гуменської сільської ради від 07.05.2018 про розроблення Детального плану території с. Гуменне на офіційному сайті; оприлюднив проект детального плану на офіційному сайті; опублікував повідомлення щодо розгляду пропозицій та зауважень до проекту детального плану території; провів обов`язкові громадські слухання з метою врахування інтересів громадськості.
Перевіривши доводи апеляційної скарги і обставини справи, встановлені судом першої інстанції, колегія суддів виходить з того, що недотримання встановленого Порядком №555 двотижневого строку публікації рішення органу місцевого самоврядування про розробку детального плану території у засобах масової інформації та змісту повідомлення про початок процедури розгляду і врахування пропозицій громадськості не вплинуло на доступ до інформації про розробку такого проекту та забезпечення участі громадськості в його обговоренні, що підтверджується матеріалами справи.
З урахуванням наведеного та встановленого Земельним кодексом порядку передачі земельних ділянок у власність громадянам, оскаржене рішення Гуменської сільської ради Вінницького району про затвердження Детального плану території не порушує права ОСОБА_1 на отримання земельних ділянок на території Гуменської сільської ради Вінницького району в межах норм безоплатної приватизації на підставі дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Таким чином, доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими у справі обставинами.
Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі вищевикладеного колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2020 року слід залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2020 року - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття відповідно до ч.1 ст.325 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку виключно з підстав, передбачених ч.4 ст.328 КАС України.
Згідно з ч.1 ст. 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Постанова суду складена в повному обсязі 31 липня 2020 року.
Головуючий Сапальова Т.В. Судді Смілянець Е. С. Мацький Є.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2020 |
Оприлюднено | 05.08.2020 |
Номер документу | 90726522 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Сапальова Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні