Постанова
від 04.08.2020 по справі 160/131/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

04 серпня 2020 року м. Дніпросправа № 160/131/20

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Головко О.В. (доповідач),

суддів: Суховарова А.В., Ясенової Т.І.,

за участю секретаря судового засідання Троянова А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2020 року (суддя Боженко Н.В., повний текст рішення складний 02.04.2020) в адміністративній справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СЕВІС

до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и в :

До суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю СЕВІС , в якому позивач просить: визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформлене протоколом від 09 вересня 2019 року № 12 в частині внесення до переліку ризикових платників податків Товариства з обмеженою відповідальністю СЕВІС (код ЄДРПОУ 42833373); зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю СЕВІС (код ЄДРПОУ 42833373) з переліку ризикових платників податків; визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних згідно переліку, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю СЕВІС (код ЄДРПОУ 42833373): № 1 від 17.09.2019, № 2 від 18.09.2019, № 3 від 19.09.2019, № 4 від 20.09.2019, № 5 від 23.09.2019, № 6 від 24.09.2019, ,№ 7 від 24.09.2019, № 8 від 25.09.2019, № 9 від 26.09.2019, № 10 від 27.09.2019; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, подані Товариством з обмеженою відповідальністю СЕВІС (код ЄДРПОУ 42833373), датою її фактичного-отримання згідно переліку: № 1 від 17.09.2019, № 2 від 18.09.2019, № 3 від 19.09.2019, № 4 від 20.09.2019, № 5 від 23.09.2019, № 6 від 24.09.2019, № 7 від 24.09.2019, № 8 від 25.09.2019, № 9 від 26.09.2019, № 10 від 27.09.2019.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2020 року позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформлене протоколом № 12 від 09 вересня 2019 року в частині внесення до переліку ризикових платників податків Товариства з обмеженою відповідальністю СЕВІС (код ЄДРПОУ 42833373). Зобов`язано Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю СЕВІС (код ЄДРПОУ 42833373) з переліку ризикових платників податків. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю. Апеляційна скарга ґрунтується на тому, що судом першої інстанції не надано належної оцінки обставинам справи та нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що між ТОВ РЕМІО та ТОВ СЕВІС 01 серпня 2019 року укладено договір субпідряду № 01-СВ, у зв`язку з виконанням якого ТОВ СЕВІС було складено та направлено на реєстрацію податкові накладні: № 1 від 17.09.2019, № 2 від 18.09.2019, № 3 від 19.09.2019, № 4 від 20.09.2019, № 5 від 23.09.2019, № 6 від 24.09.2019, № 7 від 24.09.2019, № 8 від 25.09.2019, № 9 від 26.09.2019, № 10 від 27.09.2019.

Позивачем 01.10.2019 та 02.10.2019 отримано квитанції, згідно з якими податкові накладні прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку , та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також Головне управління ДПС у Дніпропетровській області направило ТОВ СЕВІС лист за вих. № 25/ЗПІ/04-36-16-01-14 від 09.10.2019, в якому повідомлено, що рішенням комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, що затверджене протоколом № 12 від 09.09.2019, позивача включено до переліку ризикових суб`єктів господарювання.

Вважаючи таке рішення необґрунтованим та протиправним, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Задовольняючи позов у вказаній частині, суд першої інстанції зазначив, що належної мотивації підстав та причин віднесення ТВО СЕВІС до ризикових платників податків відповідно до п.п.1.6 п.1 Критеріїв за вищезазначеним листом Державної фіскальної служби України протокольне рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 12 від 09.09.2019 не містить, а матеріали, на підставі яких позивача віднесено до такого переліку, відповідачем до суду не надано. Невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що такі висновки суду першої інстанції є помилковими.

Відповідно до пп. 20.1.45 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Згідно з п. 61.1. ст. 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

За приписами пункту 71.1 статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Відповідно до пунктів 74.1, 74.3 статті 74 вказаного Кодексу податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Верховний Суд сформував сталу правову позицію (постанова від 20.11.2019 у справі № 480/4006/18, постанова від 03.03. 2020 у справі № 240/3665/19, постанова від 10.07.2020 у справі № 520/5168/19), відповідно до якої контролюючий орган здійснює моніторинг податкових накладних/розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДФС з метою виявлення ризиків порушення норм податкового законодавства. Здійснюючи моніторинг, контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням ПК України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг дані про які зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку. Дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, незалежно від джерела її отримання (чи то отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, чи то за результатами засідання Комісії ГУ ДФС), є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому ПК України та нормативно-правових актів, прийнятих на виконання вимог цього Кодексу. Способом здійснення таких дій є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПК України, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або без посередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Обов`язковою ознакою дій/бездіяльності/рішень суб`єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб`єктів відповідних правовідносин і мають обов`язковий характер. Дії контролюючого органу щодо внесення до Інтегрованої системи результатів засідання Комісії, так само як і протокол Комісії, не породжують правових наслідків для платників податків та не порушують їхні права, оскільки розміщена в цій системі інформація є службовою та використовується податковими органами для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі (використовуються для виконання покладених на контролюючі органи, функцій та завдань) з метою здійснення відповідних прав та обов`язків.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції доходить висновку, що позов ТОВ СЕВІС у вказаній частині не підлягає задоволенню.

Рішення суду першої інстанції в оскаржуваній частині підлягає скасуванню як таке, що ухвалене з неправильним застосуванням норм матеріального права. В іншій частині рішення суду не оскаржується, а тому судом апеляційної інстанції не перевіряється.

Керуючись ст.ст. 243, 317, 322 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області задовольнити.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2020 року в адміністративній справі № 160/131/20 в частині задоволених позовних вимог скасувати.

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю СЕВІС у цій частині відмовити.

Постанова суду набирає законної сили з 04 серпня 2020 року та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повної постанови.

Повна постанова складена 04 серпня 2020 року.

Головуючий - суддя О.В. Головко

суддя А.В. Суховаров

суддя Т.І. Ясенова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.08.2020
Оприлюднено06.08.2020
Номер документу90753638
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/131/20

Ухвала від 11.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 04.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 04.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 02.04.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні