ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 серпня 2020 року м. Чернігів Справа № 620/3379/19
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Бородавкіної С.В.,
за участі секретаря - Гайдука С.В.,
представника позивача - Кокоші Д.Ю.,
представника відповідача - Іллюшко С.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Дочірнього підприємства "Постачальник-1" Відкритого акціонерного товариства "Будівельник-84" про застосування заходів реагування,
У С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Дочірнього підприємства "Постачальник-1" Відкритого акціонерного товариства "Будівельник-84" (далі - відповідач), у якому просить застосувати до відповідача заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, експлуатації будівлі Торговельно-готельного комплексу ''Убідь'' Дочірнього підприємства ''Постачальник-1'' Відкритого акціонерного товариства ''Будівельник-84'' за адресою: вул. Чернігівська, 19, смт. Сосниця, Сосницький район, Чернігівська область.
Свої вимоги обґрунтовує тим, що за результатами проведеної перевірки дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки були виявлені порушення, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, що є підставою для застосування до відповідача заходів реагування в порядку пункту 1 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України.
Ухвалою судді від 20.11.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику), установлено відповідачу 15-денний строк з дня отримання вказаної ухвали для подання відзиву на позов.
Ухвалою суду від 23.12.2019 вирішено здійснювати подальший розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалами суду від 13.01.2020, від 06.04.2020 та від 30.04.2020 провадження у справі зупинялось.
У встановлений судом строк від відповідача надійшов відзив на позов, у якому підприємство позовні вимоги не визнало, просило відмовити у їх задоволенні та зазначило, що на даний час приміщення торговельно-готельного комплексу здаються в оренду, а діяльність готелю Убідь з 16.04.2019 тимчасово припинено. Крім того, частину виявлених порушень відповідач усунув.
Від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій УДСНС України в Чернігівській області позовні вимоги підтримало та зазначило, що орендарями будівель декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки не подавались, що свідчить про відсутність зміни функціонального призначення об`єкту, що перевірявся. Крім того, акт перевірки від 23.09.2019 №121 підписаний завідуючою торговельно-готельного комплексу ''Убідь'' без зауважень. Щодо доводів відповідача, що ним усунуто частину порушень зазначив, що підприємством не надано жодних належних доказів на підтвердження наведеного. Також зауважив, що більшість порушень є триваючими та пропонуються до виконання з 2008, 2011, 2013 та 2014 років. Кінцевий термін їх виконання встановлений на 23.11.2019.
Від відповідача надійшли заперечення, у яких підприємство підтримало свою позицію та зазначило, що якщо орендар використовує приміщення без зміни їх функціонального призначення, яке було передбачено при проектуванні та прийнятті його в експлуатацію, то отримувати дозвільний документ на початок роботи не потрібно.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, у їх задоволенні просив відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов належить задовольнити повністю, зважаючи на таке.
Судом встановлено, що відповідно до наказу УДСНС України у Чернігівській області від 22.08.2019 №219, посвідчення на проведення перевірки від 23.09.2019 №43 (а.с. 41-43), посадовими особами Сосницького РС Управління ДСНС України у Чернігівській області 23.09.2019 проведено позапланову перевірку щодо додержання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у торговельно-готельному комплексі Убідь за адресою: вул. Чернігівська, 19, смт. Сосниця, Сосницький район, Чернігівська область.
За результатами перевірки складено акт від 23.09.2019 №121 (а.с. 12-24), вручений уповноваженому представнику суб`єкта перевірки, у якому зафіксовані порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, а саме:
- в будівлі торговельно-готельного комплексу не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, чим порушено п. 1.20 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні;
- будівлю торговельно-готельного комплексу не обладнано системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації), чим порушено п. 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, п. 3.1 таблиці А.1 додатку А ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
- будівлю торговельно-готельного комплексу не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей II типу, чим порушено п. 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні та п. 15 таблиці Б.1. додатку Б ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
- дерев`яні елементи горищних покриттів будівлі торговельно-готельного комплексу не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, чим порушено п. 2.5 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні;
- будівлю торговельно-готельного комплексу не захищено від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів, чим порушено п. 1.21 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні;
- територія і будівля торговельно-готельного комплексу не забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності, чим порушено п.п. 3.6, 3.9 глави 3 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні;
- в будівлі торговельно-готельного комплексу евакуаційні шляхи та виходи не забезпечені евакуаційним освітленням, чим порушено п. 2.31 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні;
- об`єкт не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням відповідно до вимог ДБН В 2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі , чим порушено п. 2.1 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні;
- в будівлі торговельно-готельного комплексу відсутній протипожежний люк на покрівлю зі сходової клітини, чим порушено п. 2.3 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, п. 6.4 ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва ;
- в будівлі торговельно-готельного комплексу під сходовою клітиною 1-го поверху улаштовано підсобне приміщення, чим порушено п. 2.37 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, п. 7.3.22 ДБН В 1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва ;
- в будівлі торговельно-готельного комплексу не проведено технічне обслуговування і перевірку на працездатність пожежних кран-комплектів, чим порушено пп. 9 п. 2.2 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні;
- в будівлі торговельно-готельного комплексу в орендованому приміщенні "Промтовари", що орендує ФОП ОСОБА_1 , та орендованому приміщенні "Промтовари", що орендують ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 , влаштоване пічне опалення, чим порушено п. 2.14 глави 2 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, п. 6.8.1 ДБН В.2.5-67:2013 Опалення, вентиляція та кондиціонування .
Відповідно до розділу акту перевірки Пояснення, зауваження або заперечення щодо проведеного заходу державного нагляду (контролю) та складеного акта перевірки у завідуючого торговельно-готельним комплексом Убідь зауваження щодо виявлених порушень відсутні (а.с. 22 зворот).
Враховуючи наведене та те, що відповідач самостійно не усунув виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, УДСНС України у Чернігівській області звернулось до суду з відповідним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.
Згідно вимог п. 24 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.
Відповідно до вимог п. 3.1 Національного класифікатору ДК 019:2010 Класифікатор надзвичайних ситуацій , затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457 (далі - Класифікатор), надзвичайна ситуація - порушення нормальних умов життя та діяльності людей на окремій території чи об`єкті на ній або на водному об`єкті, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, зокрема епідемією, епізоотією, епіфітотією, пожежею, що призвело (може призвести) до виникнення великої кількості постраждалих, загрози життю та здоров`ю людей, їх загибелі, значних матеріальних утрат, а також до неможливості проживання населення на території чи об`єкті, ведення там господарської діяльності.
Згідно вимог п. 4 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України аварія - небезпечна подія техногенного характеру, що спричинила ураження, травмування населення або створює на окремій території чи території суб`єкта господарювання загрозу життю або здоров`ю населення та призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, порушення виробничого або транспортного процесу чи спричиняє наднормативні, аварійні викиди забруднюючих речовин та інший шкідливий вплив на навколишнє природне середовище.
Відповідно до пп. 3.3 п. 3 Класифікатору аварія - небезпечна подія техногенного характеру, що спричинила ураження, травмування та/чи загибель людей або створює на об`єкті чи окремій території загрозу життю та здоров`ю людей і призводить до руйнування будівель, споруд, устаткування і транспортних засобів, порушення виробничого або транспортного процесу чи завдає шкоди довкіллю.
Згідно вимог п. 25 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України небезпечна подія - подія, у тому числі катастрофа, аварія, пожежа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, епіфітотія, яка за своїми наслідками становить загрозу життю або здоров`ю населення чи призводить до завдання матеріальних збитків.
Розділом 4 Класифікатору визначено, що надзвичайна ситуація техногенного характеру - порушення нормальних умов життя та діяльності людей на окремій території чи об`єкті на ній або на водному об`єкті унаслідок транспортної аварії (катастрофи), пожежі, вибуху, аварії з викиданням (загрозою викидання) небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин, раптового руйнування споруд; аварії в електроенергетичних системах, системах життєзабезпечення, системах телекомунікацій, на очисних спорудах, у системах нафтогазового промислового комплексу, гідродинамічних аварій тощо.
У розділі 6 Класифікатору зазначені коди надзвичайних ситуацій у наслідок пожеж та вибухів.
Згідно визначення ДСТУ 2272-06 Пожежна безпека. Терміни та визначення основних понять небезпечним чинником пожежі є прояв пожежі, що призводить чи може призвести до опечення, отруєння леткими продуктами згоряння або піролізу, травмування чи загибелі людей та (або) до заподіяння матеріальних, соціальних, екологічних збитків. До небезпечних факторів пожежі належать; підвищена температура, задимлення, погіршення складу газового середовища.
Відповідно до вимог п. 33 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.
Таким чином, пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, але й при наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від шкідливого впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі.
Відповідно до ст. 1 Закону Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052, визначено, що ДСНС України є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності. Одним з основних завдань ДСНС України є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
Відповідно до Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 №3 (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 №661), Управління ДСНС України у Чернігівській області є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
Правила пожежної безпеки в Україні затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - Правила), та є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах. Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд (п. 1, 2 Розділу І Правил).
Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж. Особи, відповідальні за забезпечення пожежної безпеки на підприємствах та об`єктах, їх права та обов`язки визначаються відповідно до законодавства (п. 4, 5 Розділу І Правил).
Відповідно до частин першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Пункт 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України передбачає, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
В силу ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно із ст. 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Судом встановлено, що під час проведення позапланової перевірки позивачем виявлено та зафіксовано в акті перевірки порушення відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, що стало підставою для звернення позивача до суду із даним позовом у передбачений Кодексом адміністративного судочинства України строк.
При цьому, суд звертає увагу, що відповідно до правової позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 20.06.2018 (справа №826/4267/16), законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання і розповсюдження вогню.
Таким чином, порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, встановлені в ході перевірки відповідача, створюють загрозу життю та здоров`ю людей, які в них перебувають, а також створюються перешкоди під час гасіння пожежі працівниками об`єкту та підрозділами Державної служби України з надзвичайних ситуацій, перешкоджають швидкому виявленню та гасінню пожежі, повідомленню (оповіщенню) про неї, а також оперативній евакуації людей на ранній стадії виникнення пожежі.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене та те, що такі соціальні блага як життя та здоров`я людей не можуть ставитись у залежність від стану фінансування, суд вважає, що є всі підстави для застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації будівлі торговельно-готельного комплексу Убідь до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Щодо доводів представника відповідача, що ним усунуто виявлені порушення, суд зазначає таке.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі листа підприємства від 17.03.2020 №11, УДСНС України в Чернігівській області було здійснено позапланову перевірку торговельно-готельного комплексу Убідь щодо стану усунення порушень, зазначених у пунктах 2, 4-7, 10, 11, 14, 17-19, 22, 24 припису №108 від 23.09.2019 (а.с. 169, 188).
За результатами перевірки складено акт від 26.03.2020 №51 (а.с. 189-199), у якому відображено, що підприємством дійсно усунуто частину виявлених порушень, зокрема:
проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
територія і будівля торговельно-готельного комплексу забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності;
під сходовою клітиною 1-го поверху ліквідовано підсобне приміщення;
проведено технічне обслуговування і перевірку на працездатність пожежних кран-комплектів;
в орендованих приміщеннях "Промтовари" розібрано пічне опалення.
Разом з тим, відповідно до відображеної в акті перевірки інформації, не виконаними залишаються наступні порушення:
будівлю торговельно-готельного комплексу не обладнано системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації);
будівлю торговельно-готельного комплексу не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей II типу;
дерев`яні елементи горищних покриттів будівлі торговельно-готельного комплексу не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
будівлю торговельно-готельного комплексу не захищено від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів;
в будівлі торговельно-готельного комплексу евакуаційні шляхи та виходи не забезпечені евакуаційним освітленням;
об`єкт не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням відповідно до вимог ДБН В 2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі ;
в будівлі торговельно-готельного комплексу відсутній протипожежний люк на покрівлю зі сходової клітини.
У зв`язку з наведеним, УДСНС України в Чернігівській області винесено підприємству припис від 26.03.2020 №45 про усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с. 200-201).
Суд звертає увагу, що вищевказані неусунуті порушення мають триваючий характер, та пропонувалися відповідачу до виконання ще з 2011 року, однак підприємство до цього часу не вжило належних дій для їх виконання, що свідчить про його протиправну бездіяльність. При цьому, зупинення наказом від 16.04.2019 №17 діяльності готелю Убідь з 16.04.2019 не є підтвердженням того, що готель в майбутньому не відновить свою роботу. Крім того, як вказано у самому наказі, діяльність готелю припинено тимчасово (а.с. 91).
Також суд вважає необґрунтованими посилання представника відповідача, що оскільки приміщення торговельно-готельного комплексу Убідь перебувають в оренді (на підтвердження чого надано відповідні договори (а.с. 61-81, 111-131)), тому орендарі зобов`язані забезпечувати дотримання правил пожежної та техногенної безпеки на об`єкті перевірки, враховуючи таке.
Відповідно до ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Пунктом 6 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року №1417, дійсно передбачено, що у разі передачі в оренду цілісного майнового комплексу або окремих його частин, приміщень, інших об`єктів за домовленістю сторін цивільно-правового договору визначаються права та обов`язки орендаря та орендодавця щодо забезпечення пожежної безпеки та відповідальності за порушення вимог пожежної безпеки на об`єкті оренди.
Разом з тим, Верховний Суд у постанові від 13 серпня 2019 року у справі №2340/2816/18 підтримав позицію суду апеляційної інстанції, що порушення, які були виявлені в орендарів, є такими, що наявні у відповідача, тобто, орендодавця, та мають бути усунуті ним.
Таким чином, оскільки на час розгляду справи по суті доказів, які б свідчили про повне усунення відповідачем виявлених порушень не було надано, а ті порушення, які залишились, продовжують створювати загрозу життю та здоров`ю людей, суд вважає, що наявні правові підстави для задоволення позову УДСНС України в Чернігівській області у повному обсязі.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 227, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Дочірнього підприємства "Постачальник-1" Відкритого акціонерного товариства "Будівельник-84" про застосування заходів реагування - задовольнити у повному обсязі.
Застосувати до Дочірнього підприємства "Постачальник-1" Відкритого акціонерного товариства "Будівельник-84" заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, експлуатації будівлі Торговельно-готельного комплексу ''Убідь'' Дочірнього підприємства ''Постачальник-1'' Відкритого акціонерного товариства ''Будівельник-84'' за адресою: вул. Чернігівська, 19, смт. Сосниця, Сосницький район, Чернігівська область.
Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII ''Перехідні положення'' Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 06 серпня 2020 року.
Позивач: Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38590042, просп. Миру, 190-а, м. Чернігів, 14037).
Відповідач: Дочірнє підприємство "Постачальник-1" Відкритого акціонерного товариства "Будівельник-84" (код ЄДРПОУ 30566722, вул. 8-Березня, 15, м. Мена, Менський район, Чернігівська область, 15600).
Суддя С.В. Бородавкіна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2020 |
Оприлюднено | 06.08.2020 |
Номер документу | 90802905 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бужак Наталія Петрівна
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні