Рішення
від 12.08.2020 по справі 360/1915/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

12 серпня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1915/20

Луганський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Петросян К.Є.,

за участю: секретаря судового засідання - Грищенко М.І.,

представника позивача - Рєзніченко Ю.М.,

представника відповідача - Дмітрієва М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кременський пивоварений завод» про стягнення податкового боргу та за зустрічним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кременський пивоварений завод» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними дій, бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

14 травня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кременський пивоварений завод» , відповідно до якого позивач просить суд:

стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кремінський пивоварений завод» кошти за податковим боргом у загальній сумі 75621,68 грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника та за рахунок готівки, яка належить платнику податків: з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів (код 21081500) у розмірі 75621,68 грн, з яких: пеня у розмірі 75621,68 грн на користь місцевого бюджету Кремінської міської ради.

В обгрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» перебуває на податковому обліку в Кремінській Державній податковій інспекції Рубіжанського управління Головного управління ДПС у Луганській області (далі - Головне управління ДПС у Луганській області) як платник податків за основним місцем обліку з 15.10.2003 за №748.

На підставі ст.59 ПК України та з метою погашення податкового боргу, контролюючим органом було сформовано та направлено ТОВ «Пінта - Кремінський пивоварений завод» податкову вимогу форми «Ю» від 14.12.2018 № 4289-51, заборгованість згідно вимоги станом на 13.12.2018 складає 612000,00 грн.

Відповідна податкова вимога була оскаржена відповідачем у судовому порядку та рішенням суду у задоволенні позову було відмовлено. Оскільки суд дійшов висновку, що податкова вимога від 14.12.2018 № Ю-4289-51 є правомірною та винесеною відповідно до чинного законодавства, сума грошового зобов`язання згідно оскаржуваної податкової вимоги автоматично стає податковим зобов`язанням платника податку ТОВ «Пінта - Кремінський пивоварений завод» , яка за результатами судового оскарження стає узгодженою. За таких обставин в інтегрованій картці АІС «Податковий блок» відповідача за кодом платежу 21081500 виникає податковий борг на загальну суму 612000,00 грн.

11.11.2019 Луганським окружним адміністративним судом прийнято рішення по справі № 360/4021/19, згідно якого вирішено стягнути з ТОВ «Пінта - Кремінський пивоварений завод» на користь місцевого бюджету Кремінської міської ради податковий борг з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у загальному розмірі 612000,00 грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника та за рахунок готівки, яка належить платнику податків. Відповідне рішення набрало законної сили 11.02.2020.

За період з 11.02.2020 по 22.04.2020 на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11.11.2019 по справі № 360/4021/19 контролюючим органом, в рахунок погашення податкового боргу, були направлені платіжні (інкасові) доручення до установ банку, в яких відкриті рахунки у відповідача. Крім того, платником податків було частково (одноразово) сплачено податковий борг на суму 9035,71 грн.

З огляду на вищевикладене, керуючись ст. 129 ПК України та у зв`язку з несвоєчасною сплатою ТОВ «Пінта - Кремінський пивоварений завод» податкового боргу у сумі 612 000,00 грн, в інтегрованій картці АІС «Податковий блок» відповідача за кодом платежу 21081500 було нараховано пеню за період з 13.12.2018 по 15.04.2020. Станом на 22.04.2020 залишок несплаченої відповідачем пені складає 75621,68 грн.

Ухвалою суду від 15.05.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи визначено за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, відкрите судове засідання призначено на 10.06.2020.

22.05.2020 від представника відповідача через канцелряію суду надійшов зустрічний позов, який ухвалою суду від 10.06.2020 було залишено без руху.

12.06.2020 представником відповідача через канцелярію суду на виконання вищевказаної ухвали суду надано уточнений зустрічний позов, відповідно до якого ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» просить суд визнати протиправними дії ГУ ДПС у Луганській області щодо нарахування пені за кодом платежу 21081500 «Адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів» в період з 13.03.2020 по 16.04.2020 в сумі 171058,07 грн та зобов`язати відповідача списати зазначену пеню.

В обґрунтування зустрічного позову зазначено, що 11 листопада 2019 року Луганським окружним адміністративним судом прийнято рішення по справі № 360/4021/19, яке залишено без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 11 лютого 2020 року, за позовом ГУ ДФС у Луганській області до ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» про стягнення податкового боргу. Зазначеним рішенням стягнуто з ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» на користь місцевого бюджету Кремінської міської ради податковий борг з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у загальному розмірі 612000,00 грн.

На виконання вищезазначеного рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2019 року по справі № 360/4021/19 відповідачем було стягнуто з позивача суму коштів в розмірі 707436,39 грн. Отже, надмірно стягнута сума складає 95436,39 грн (707436,39 - 612000,00 - 95436,39).

24 квітня 2020 року товариство звернулось до відповідача із заявою № 134 про повернення надмірно стягнутих грошових зобов`язань в порядку пункту 43.4 статті 43 Податкового кодексу України.

На зазначену заяву позивачем за зустрічним позовом була отримана відповідь від ГУ ДПС у Луганській області від 04.05.2020 за № 3097/10/12-32-51-08, з якої вбачається, що в період з 13.03.2020 по 16.04.2020 була нарахована пеня за кодом платежу 21081500 «Адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів» в сумі 171 058,07 грн. Станом на 24.04.2020 залишок несплаченої пені становить 75621,68 грн. Такі дії та бездіяльність ГУ ДПС у Луганській області, ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» вважає протиправними.

Ухвалою суду від 23.06.2020 прийнято зустрічний позов до провадження, об`єднано в одне провадження вимоги за зустрічним позовом з первісним позовом, визначено подальший розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 05.08.2020 закрито підготовче провадження у справі за адміністративним позовом ГУ ДПС у Луганській області до ТОВ «Пінта - Кременський пивоварений завод» про стягнення податкового боргу та за зустрічним позовом ТОВ «Пінта - Кременський пивоварений завод» до ГУ ДПС у Луганській області про визнання протиправними дій, бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник ГУ ДПС у Луганській області у судовому засіданні підтримав позовні вимоги первісного позову та просив його задовольнити, тоді як у задоволенні вимог зустрічного позову - відмовити.

Представник ТОВ «Пінта - Кременський пивоварений завод» у судовому засіданні підтримав позовні вимоги зустрічного позову та просив його задовольнити, у задоволенні вимог первісного позову просив відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79 КАС України, суд дійшов такого.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Пінта - Кремінський пивоварений завод , код ЄДРПОУ 32570662, зареєстрований в якості юридичної особи з 01.09.2003 за №13661200000000, за адресою: 92900, Луганська область, м.Кремінна, вул.Промислова, 33Б та перебуває на податковому обліку в Кремінській ДПІ Рубіжанського управління Головного управління ДПС у Луганській області як платник податків за основним місцем обліку з 15.10.2003 за №748, має власні відкриті банківські рахунки (а.с.5-8,32).

Контролюючим органом було сформовано та направлено ТОВ Пінта - Кремінський пивоварений завод податкову вимогу форми Ю від 14.12.2018 № 4289-51, заборгованість згідно вимоги станом на 13.12.2018 складає 612 000,00 грн (а.с.9).

Відповідач, не погоджуючись з вищевказаною вимогою, оскаржив її в судовому порядку. Відповідно до даних КП ДСС рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 16.05.2019 у справі № 360/1639/19, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 20.08.2019, у задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта-Кремінський пивоварений завод» до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправною та скасування податкової вимоги відмовлено.

Отже, податкова вимога від 14.12.2018 № Ю-4289-51 є правомірною та чинною, сума грошового зобов`язання платника податку ТОВ Пінта - Кремінський пивоварений завод , за результатами судового оскарження, стала узгодженою та відповідно до інтегрованої картки АІС Податковий блок відповідача за кодом платежу 21081500 виник податковий борг на загальну суму 612000,00 грн (а.с.13-15).

Рішенням Луганського окружнного адміністративного суду від 11.11.2019 у справі №360/4021/19, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 11.02.2020, адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта-Кремінський пивоварений завод» про стягнення податкового боргу - задоволено та стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта-Кремінський пивоварений завод» на користь місцевого бюджету Кремінської міської ради податковий борг з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у загальному розмірі 612000,00 грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника, та за рахунок готівки, яка належить платнику податків. Отже, рішення суду набрало законної сили 11.02.2020 (а.с.16-18,33-39).

ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» на виконання вищевказаного рішення суду, починаючи з 13.03.2020 було сплачено суму коштів у розмірі 707 436,36 грн, з яких 612 000,00 грн на виконання вищевказаного рішення суду та 95436,39 грн.

ГУ ДПС у Луганській області починаючи з дня початку сплати заборгованості, тобто з 13.03.2020 було нараховано пеню за період з 13.12.2018 по 15.04.2020 (по день сплати заборгованості в повному обсязі) у сумі 171 058,07 грн, у зв`язку з несвоєчасною сплатою ТОВ Пінта - Кремінський пивоварений завод податкового боргу у сумі 612000,00 грн.

Отже, позивачем суму коштів, сплачених відповідачем у розмірі 95 436,39 грн була зарахована в рахунок пені за кодом платежу 21081500 адміністративні штрафи та штрафна санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів із загальної суми нарахованої пені у розмірі 171 058,07 грн, що підтверджено відповідними платіжними дорученнями та меморіальними ордерами, а також інтегрованою карткою платника податків. Станом на 22.04.2020 залишок нарахованої позивачем пені складає 75621,68 грн (а.с.13-15,40-55,64,65,69).

ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» звернулося до ГУ ДПС у Луганській області із заявою від 24.04.2020 вих. №134 про повернення надмірно стягнутих грошових зобов`язань в сумі 95436,39 грн (а.с.56).

Листом від 04.05.2020 №3097/10/12-32-51-08 ГУ ДПС у Луганській області повідомило ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» , що станом на 24.04.2020 в інтегрованій картці платника податку за кодом платежу 21081500 адміністративні штрафи та штрафна санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів обліковується залишок несплаченої пені в сумі 75 621,68 грн, а помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику на підставі п.43.1 ст.43 Податкового кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу (а.с.57).

Також, ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» зверталос з заявами до ГУ ДПС у Луганській області від 11.06.2020 №188 та від 07.07.2020 №218 щодо списання нарахованої суми пені за період з 13.03.2020 по 16.04.2020 в сумі 171058,07 грн та повернення надмірно стягнутої суми 95436,39 грн (а.с.101-103).

Листом від 10.07.2020 ГУ ДПС у Луганській області повідомлено ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» про те, що згідно даних ІТС Податковий борг станом на 09.07.2020 в інтегрованій картці платника податку товариства за кодом платежу 21081500 адміністративні штрафи та штрафна санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів переплата відсутня, а також обліковується податковий борг зі сплати пені (а.с.106-108).

Отже, спірним при розгляді даної справи є питання правомірності нарахування контролюючим органом пені на суму податкового боргу.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Статтею 87 Податкового кодексу України визначені джерела сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків.

Пунктом 20.1.34 статті 20 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи, окрім іншого, мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 Податкового кодексу України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Положеннями статті 36 Податкового кодексу України визначено суть податкового обов`язку, згідно положень якої податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1). Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором (пункт 36.2). Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом (пункт 36.3).

Відповідно до підпункту 16.1.4. пункту 16.1. статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи, що, у відповідності до статті 36 Кодексу, є податковим обов`язком. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком, збором та є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Підстави припинення податкового обов`язку, крім його виконання, визначені пунктом 37.3. статті 37 Податкового кодексу України.

Згідно пункту 38.1. статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Пунктом 38.2. статті 38 Податкового кодексу України визначено, що сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.

Приписами п.п.14.1.162. п.14.1 ст.14 ПК України визначено, що пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Пунктом 129.1 статті 129 Податкового кодексу України передбачено, що нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (підпункт 129.1.1); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (підпункт 129.1.2); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (підпункт 129.1.3).

Нарахування пені закінчується, зокрема, у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (підпункт 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня (з 271 календарного дня у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день .

Зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов`язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством (пункт 129.5 статті 129 Податкового кодексу України).

Отже, нарахування пені закінчується, зокрема, у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення короновірусної хвороби (COVID-19) від 17.03.2020 № 533-IX внесено зміни до підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, який доповнено пунктами 52-1 - 52-5 такого змісту, зокрема протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Одночасно суд зазначає, що Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення короновірусної хвороби (COVID-19) не є застосовним щодо пені, нарахованої ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» за період з 13.12.2018 по 29.02.2020, тобто до 01.03.2020.

Відповідно до абзацу одинадцятого пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України визначено, що протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Таким чином, пеня не нараховується виключно за період з 1 березня по 31 травня 2020 року, тоді як ГУ ДПС у Луганській області нараховано пеню відповідачу з 13.12.2018 по 16.04.2020, тобто позивачем протиправно нараховано відповідачу пеню починаючи з 01.03.2020 по 15.04.2020.

Позивачем надано розрахунок пені, нарахованої засобами ІТС Податковий блок по ТОВ Пінта - Кремінський пивоварений завод , відповідно до якого вбачається, що відповідачу було нараховано ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» пеню на суму заборгованості у розмірі 612000,00 грн, з урахуванням дати проплати відповідачем заборгованості виходячи з наступного:

за період з 13.12.2018 по 12.03.2020 (кількість днів 456) сума пені складає - 2437,25;

за період з 13.12.2018 по 16.03.2020 (кількість днів 460) сума пені складає - 46848,13;

за період з 13.12.2018 по 18.03.2020 (кількість днів 462) сума пені складає - 6227,83;

за період з 13.12.2018 по 18.03.2020 (кількість днів 462) сума пені складає - 21099,83;

за період з 13.12.2018 по 22.03.2020 (кількість днів 466) сума пені складає - 8302,93;

за період з 13.12.2018 по 22.03.2020 (кількість днів 466) сума пені складає - 36,18;

за період з 13.12.2018 по 23.03.2020 (кількість днів 467) сума пені складає - 4,44;

за період з 13.12.2018 по 24.03.2020 (кількість днів 468) сума пені складає - 140,51;

за період з 13.12.2018 по 30.03.2020 (кількість днів 474) сума пені складає - 2957,64;

за період з 13.12.2018 по 05.04.2020 (кількість днів 480) сума пені складає - 32,86;

за період з 13.12.2018 по 06.04.2020 (кількість днів 481) сума пені складає - 24280,25;

за період з 13.12.2018 по 06.04.2020 (кількість днів 481) сума пені складає - 14842,40;

за період з 13.12.2018 по 09.04.2020 (кількість днів 483) сума пені складає - 634,53;

за період з 13.12.2018 по 09.04.2020 (кількість днів 484) сума пені складає - 119,95;

за період з 13.12.2018 по 13.04.2020 (кількість днів 488) сума пені складає - 33069,55;

за період з 13.12.2018 по 13.04.2020 (кількість днів 488) сума пені складає - 1519,23;

за період з 13.12.2018 по 15.04.2020 (кількість днів 490) сума пені складає - 8504,56, всього 171058,07 грн.

Судом встановлено та не заперечується сторонами по справі, що відповідачем в рахунок погашення заборгованості з пені було сплачено кошти у розмірі 95 436,39 грн.

Оскільки суд дійшов до висновку, що ГУ ДПС у Луганській області безпідставно було нараховано ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» пеню починаючи з 01.03.2020 по 15.04.2020, вимоги первісного позову підлягають частковому задоволенню, а саме щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кремінський пивоварений завод» коштів за податковим боргом у сумі 65 297,85 грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника та за рахунок готівки, яка належить платнику податків: з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів (код 21081500), у тому числі пені у сумі 65 297,85 грн на користь місцевого бюджету Кремінської міської ради.

Розраховуючи суму пені, яка підлягає стягненню, суд виходить з вищенаведеного розрахунку відповідача, проте за дату закінчення нарахування пені береться 29.02.2020, а саме:

2437,25 (сума пені нарахована відповідачем):456 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 5,34 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =2370,96;

46848,13 (сума пені нарахована відповідачем):460 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 101,84 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =45216,96;

6227,83 (сума пені нарахована відповідачем):462 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 13,48 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =5985,12;

21099,83 (сума пені нарахована відповідачем):462 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 45,67 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =20277,48;

8302,93 (сума пені нарахована відповідачем):466 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 17,81 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =7907,64;

36,18 (сума пені нарахована відповідачем):466 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 0,07 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =31,08 (сума пені, що підлягає стягненню);

4,44 (сума пені нарахована відповідачем):467 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 0,009 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =3,99 (сума пені, що підлягає стягненню);

140,51 (сума пені нарахована відповідачем):468 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 0,3 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =133,20 (сума пені, що підлягає стягненню);

2957,64 (сума пені нарахована відповідачем):474 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 6,23 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =2766,12 (сума пені, що підлягає стягненню);

32,86 (сума пені нарахована відповідачем):480 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 0,06 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =26,64 (сума пені, що підлягає стягненню);

24280,25 (сума пені нарахована відповідачем):456 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 50,47 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =22408,68 (сума пені, що підлягає стягненню);

14842,40 (сума пені нарахована відповідачем):481 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 30,85 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =13697,40 (сума пені, що підлягає стягненню);

634,53 (сума пені нарахована відповідачем):483 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 1,31 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =632,73 (сума пені, що підлягає стягненню);

119,95 (сума пені нарахована відповідачем):484 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 0,24 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =106,56 (сума пені, що підлягає стягненню);

33069,55 (сума пені нарахована відповідачем):488 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 67,76 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =30085,44 (сума пені, що підлягає стягненню);

1519,23 (сума пені нарахована відповідачем):488 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 3,11 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) =1380,84 (сума пені, що підлягає стягненню);

8504,56 (сума пені нарахована відповідачем):490 (кількість днів прострочки нарахована відповідачем) = 17,35 (сума нарахованої пені за один день)*444 (фактична кількість днів прострочки) = 7703,40 (сума пені, що підлягає стягненню), всього 160 734,24 грн.

Отже, заборгованість ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» зі сплати пені складає 160734,24 грн, з урахуванням сплаченої суми коштів у розмірі 95436,39 грн заборгованість відповідача зі сплати пені складає 65297,85 грн.

Щодо вимог зустрічного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кремінський пивоварений завод» , то виходячи з вищенаведеного, суд дійшов висновку про їх часткове задоволення, а саме в частині визнання протиправними дій ГУ ДПС у Луганській області щодо нарахування пені за кодом платежу 21081500 «Адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за період з 01.03.2020 по 15.04.2020 в сумі 10 323,83 грн.

Вимоги ТОВ «Пінта-Кремінський пивоварений завод» про зобов`язання відповідача списати пеню в сумі 171058,07 грн задоволенню не підлягають, оскільки судом встановлено наявний податковий борг відповідача у сумі 65 297,85.

Відповідно пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Податковий борг відповідача у сумі 65 297,85 грн підтверджується інтегрованою карткою платника податків (а.с.13-15).

Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості в сумі 65 297,85 грн відповідачем суду не надано.

Згідно п. 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).

Отже, позовні вимоги первісного позову підлягають частковому задоволенню в частині стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кремінський пивоварений завод» коштів за податковим боргом у сумі 65 297,85 грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника та за рахунок готівки, яка належить платнику податків: з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів (код 21081500), у тому числі пені у сумі 65 297,85 грн на користь місцевого бюджету Кремінської міської ради.

Вимоги зустрічного позову підлягають частковому задоволенню в частині визнання протиправними дій Головного управління ДПС у Луганській області щодо нарахування пені за кодом платежу 21081500 «Адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за період з 01.03.2020 по 15.04.2020 в сумі 10 323,83 грн.

В свою чергу, правові підстави для задоволення решти вимог первісного та зустрічного позову відсутні.

При вирішенні питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.

Відповідачем при зверненні до суду з зустрічним позовом сплачено судовий збір у загальній сумі 2565,87 грн, як за вимогу майнового характеру, у задоволенні якої відповідачу відмовлено, тому судові витрати за подання зустрічного позову відповідачу не відшкодовуються.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління ДПС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кременський пивоварений завод» про стягнення податкового боргу, - задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кремінський пивоварений завод» (код ЄДРПОУ 32570662, місцезнаходження: 92900, Луганська область, Кремінський район, м.Кремінна, вул.Промислова, буд. 33-Б) кошти за податковим боргом у загальній сумі 65 297,85 грн (шістдесят п`ять тисяч двісті дев`яносто сім гривень 85 коп) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника та за рахунок готівки, яка належить платнику податків: з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів (код 21081500), з яких: пені у розмірі 65 297,85 грн на користь місцевого бюджету Кремінської міської ради (розрахунковий рахунок: UA108999980314030561000012152, код платежу 21081500, отримувач: УК у Кремінському районі/М.КРЕМІННА/21081500, ОКПО: 37796309, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП).

У задоволенні решти позовних вимог Головного управління ДПС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кременський пивоварений завод» про стягнення податкового боргу, - відмовити.

Вимоги зустрічного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кременський пивоварений завод» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними дій, бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Луганській області щодо нарахування товариству з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кременський пивоварений завод» пені за кодом платежу 21081500 «Адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за період з 01.03.2020 по 15.04.2020 в сумі 10 323,83 грн.

У задоволенні решти вимог зустрічного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Пінта - Кременський пивоварений завод» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними дій, бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення суду складено та підписано 12 серпня 2020 року.

Суддя К.Є. Петросян

Дата ухвалення рішення12.08.2020
Оприлюднено14.08.2020

Судовий реєстр по справі —360/1915/20

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 30.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 25.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 09.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 17.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 17.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні