Ухвала
від 13.08.2020 по справі 320/4487/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/4487/19

УХВАЛА

13 серпня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі судді-доповідача Степанюка А.Г., суддів Бабенка К.А., Епель О.В., перевіривши матеріали апеляційної скарги Головного управління ДПС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 січня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агро-Альянс-Сервіс до Головного управління ДПС у Київській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

У серпні 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю Агро-Альянс-Сервіс (далі - Позивач, ТОВ Агро-Альянс-Сервіс ) звернулося до Київського окружного адміністративного суду до Головного управління ДФС у Київській області (далі - ГУ ДФС у Київській області), Державної фіскальної служби України (далі - Відповідач-2, ДФС України), в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 1 липня 2019 року №1208262/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 54 від 3 травня 2019 року в ЄРПН:

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 54 від 3 травня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 3 липня 2019 року №1210549/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 55 від 3 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 55 від 3 травня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 1 липня 2019 року №1208261/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 56 від 6 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 56 від 6 травня 2019 року;

- визнати протиправними та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 8 липня 2019 року №1215159/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 60 від 7 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 60 від 7 травня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 8 липня 2019 року №1215161/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 61 від 7 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 61 від 7 травня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 8 липня 2019 року №1215160/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 62 від 7 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 62 від 7 травня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 8 липня 2019 року №1215157/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 63 від 10 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 63 від 10 травня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 1 липня 2019 року №1208260/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 64 від 13 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 64 від 13 травня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 8 липня 2019 року №1215156/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 65 від 13 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 65 від 13 травня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 1 липня 2019 року №1208259/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 67 від 13 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 67 від 13 травня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 1 липня 2019 року №1208258/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 68 від 14 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 68 від 14 травня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 8 липня 2019 року №1215162/33519583, про відмову у реєстрації податкової накладної № 69 від 14 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 69 від 14 травня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 8 липня 2019 року №1215158/33519583 про відмову у реєстрації податкової накладної № 70 від 15 травня 2019 року в ЄРПН;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 70 від 15 травня 2019 року.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 14.01.2020 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись із вказаним рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Київській області (далі - Апелянт, ГУ ДПС у Київській області) подало апеляційну скаргу, в якій просив скасувати його та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.04.2020 року задоволено клопотання ГУ ДПС у Київській області - поновлено останньому строк на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції та здійснено заміну Відповідача-1 - ГУ ДФС у Київській області правонаступником - ГУ ДПС у Київській області.

Крім того, ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.04.2020 року апеляційну скаргу було залишено без руху, оскільки до неї не додано документ про сплату судового збору на суму 37 459,50 грн. Судом надано строк для усунення недоліків - десять днів, який обраховується з моменту отримання копії даної ухвали, але не раніше ніж з дня закінчення карантину, запровадженого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Копію даної ухвали отримано ГУ ДПС у Київській області 15.04.2020 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.06.2020 року у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Київській області про продовження строків на усунення недоліків апеляційної скарги на рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 січня 2020 року - відмовлено.

На виконання вимог ухвали суду апеляційної інстанції від 06.04.2020 року ГУ ДПС у Київській області до суду направлено клопотання про продовження строку для усунення недоліків, яке обґрунтовано тривалою процедурою сплати судового збору.

Розглянувши подане клопотання, суд вважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до ч. 2 ст. 169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Тобто, законодавцем визначено, що десятиденний строк є достатнім для усунення як недоліків позовної заяви, так і апеляційної скарги. Однак, як вбачається з матеріалів справи, у межах встановленого судом строку недоліки апеляційної скарги, про які зазначено в ухвалі від 06.04.2020 року, усунуті не були.

Судом враховується, що законодавчо закріплений обов`язок суду надати достатній для усунення недоліків апеляційної скарги строк, насамперед, обумовлений специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними.

Практика Європейського суду з прав людини також свідчить про те, що право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, в тому числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав (справа Стаббігс на інші проти Великобританії , справа Девеер проти Бельгії ).

Отже, встановлення процесуальних строків законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених КАС України певних процесуальних дій. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не забезпечив оскарження у встановленому законом порядку рішення суду першої інстанції, відносини стають стабільними із набранням законної сили рішенням суду.

Суд вважає за необхідне наголосити на тому, що тривала процедура сплати коштів або їх відсутність на рахунку суб`єкта владних повноважень не може вважатися поважною неодноразового продовження строків на апеляційне оскарження судового рішення, адже не є об`єктивною та непереборною.

Таким чином, зважаючи на викладене, суд приходить до висновку про необхідність відмови у задоволенні заявленого клопотання.

Крім того, суд звертає увагу на те, що зважаючи на приписи Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) від 18.06.2020 року № 731-IX, строк на усунення недоліків, який було продовжено на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), сплинув 06.08.2020 року.

Згідно ч. 2 ст. 228 КАС України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.

Пунктом 1 частини 4 статті 169 КАС України передбачено, позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

Відповідно до ч. 5 ст. 298 КАС України питання про повернення апеляційної скарги суд апеляційної інстанції вирішує протягом п`яти днів з дня надходження апеляційної скарги або з дня закінчення строку на усунення недоліків.

Підсумовуючи наведене та керуючись приписами Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне повернути Апелянту апеляційну скаргу та додані до неї матеріали.

Керуючись ст.ст. 169, 248, 298, 321, 325 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Київській області про продовження строку для усунення недоліків - відмовити.

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 січня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агро-Альянс-Сервіс до Головного управління ДПС у Київській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - повернути особі, яка її подала.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст. ст. 328-331 КАС України.

Суддя-доповідач А.Г. Степанюк

Судді К.А. Бабенко

О.В. Епель

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2020
Оприлюднено17.08.2020
Номер документу90984712
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/4487/19

Ухвала від 09.08.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 12.07.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 03.07.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 03.07.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні