ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 липня 2020 року Справа № 160/2185/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОзерянської С.І. за участі секретаря судового засіданняЗакопай А.Р. за участі: представника відповідача Малишевої А.Є. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Салон Валентина, ЛТД" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
24.02.2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Салон Валентина, ЛТД" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, у якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 02.01.2020 року № 0000010504.
Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що 06.08.2013 року між ним та Дніпропетровською міською радою був укладений договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:08:742:0025, відповідно до умов якого, орендна плата встановлена у розмірі 169 736,97 грн., виходячи з нормативної грошової оцінки земельної ділянки в сумі 5567898,60 грн. 19.12.2018 року позивачем було укладено з Дніпровською міською радою додаткову угоду до договору оренди землі від 06.08.2013 року, якою орендну плату встановлено у розмірі 379357,73 грн., виходячи з нормативної грошової оцінки земельної ділянки в сумі 12645257,51 грн. Інших договорів позивач з орендодавцем - Дніпровською міською радою не укладав, тобто умови договору оренди до грудня 2018 року не змінювались. Договір оренди землі від 06.08.2013 року не містить обов`язку позивача самостійно обраховувати розмір орендної плати, враховуючи нормативну грошову оцінку земель.
Відповідачем подано до суду відзив на позов, у якому він проти позову заперечує. Зазначає, що згідно витягу від 16.05.2019 року №1305-3158 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області на заяву ГУ ДФС у Дніпропетровській області по ТОВ Салон Валентина, ЛТД нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:08:742:0025 станом на 01.01.2017 року становить 12645257,51 грн. Також, згідно витягу від 10.06.2019 року № 2005-3602 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:08:742:0025 станом на 01.01.2018 року нормативна грошова оцінка становить 12645257,51 грн. Отже, річна сума орендної плати за землю за 2017 рік, 2018 рік та 2019 рік, яка повинна була бути нарахована ТОВ Салон Валентина, ЛТД у 2017 -2019 роках складає 379357,73 грн. При проведенні перевірки було встановлено заниження позивачем орендної плати у 2017 на суму 154633,19 грн., 2018 році на суму 154633,19 грн. та січні - серпні 2019 році на суму 103088,72 грн.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.02.2020 року відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами загального позовного провадження.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Салон Валентина, ЛТД" перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області та є платником орендної плати за землю.
На підставі наказу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 23.10.2019 року №961-п податковим органом проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Салон Валентина, ЛТД", код за ЄДРПОУ 20236845, з питань повноти врахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, яка перебуває в користуванні ТОВ Салон Валентина, ЛТД" на підставі укладеного договору оренди землі, площею 0,2911 (кадастровий номер - 1210100000:08:742:0025) за період з 01.01.2017 року по 31.08.2019 року.
За результатами перевірки було складено акт №9413/04-36-05-04/20236845 від 08.11.2019 року, яким зафіксовано порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Салон Валентина, ЛТД" п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст .286, п.289.1 ст.289 Податкового Кодексу України, внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку розташовану на території Новокодацького району м. Дніпро, за період з 01.01.2017 року по 31.08.2019 року на загальну суму 412355,10 грн., в тому числі за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року на суму 154633,19 грн., за період з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року на суму 154633,19 грн., за період з 01.01.2019 року по 31.08.2019 року на суму 103088,72 грн.
В обґрунтування такого висновку податковим органом в акті перевірки зазначено наступне.
Між Дніпропетровською міською радою та ТОВ Салон Валентина, ЛТД , було укладено договір оренди земельної ділянки від 06.08.2013 року, державна реєстрація якого відбулась 06.08.2013 року за №2023066.
ТОВ Салон Валентина, ЛТД подано звітні податкові декларації з орендної плати за земельну ділянку площею 0,2911 га (кадастровий номер 1210100000:08:742:0025), розташовану за адресою 49128, м.Дніпро, Новокодацький р-н, вул. Ю.Кондратюка (Комунарівська) буд. 4-Д за 2017-2019 роки.
Річна сума зобов`язання, що підлягає сплаті за даними платника:
декларація від 17.02.2017 року за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року, сума зобов`язання складає - 224724,54 грн. (щомісячна сплата - 18727,05 грн.);
декларація від 07.02.2018 року за період з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року, сума зобов`язання складає - 224724,54 грн. (щомісячна сплата - 18727,05 грн.);
декларація від 14.02.2019 року №9293437934 за період з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року, сума зобов`язання складає - 224724,54 грн. (щомісячна сплата - 18727,05 грн.).
В свою чергу, відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпропетровської міської ради, сформовано витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки:
- від 16.05.2019 року №1305-3158, згідно якого, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою: м. Дніпро, Новокодацький р-н, вул. Ю. Кондратюка, (Комунарівська) буд. 4-Д, площею 0,2911га станом на 01.01.2017 року складає 12645257,51 грн.;
- від 10.06.2019 року №2005-3602, згідно якого, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою: м. Дніпро, Новокодацький р-н, вул. Ю. Кондратюка, (Комунарівська) буд. 4-Д, площею 0,2911га станом на 01.01.2018 року складає 12645257,51 грн.
З урахуванням індексації, передбаченої ст.289 Податкового кодексу України на 2019 рік - 1%, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2019 року, також, становить 12 645 257,51 грн.
Річна сума орендної плати за землю, яка повинна бути нарахована ТОВ Салон Валентина, ЛТД у відповідності до вимог чинного законодавства України: на 2017 рік складає 379357,73 грн., (12 645 257,51 грн.*3% = 379 357,73 грн.); на 2018 рік складає 379357,73 грн., (12 645 257,51 грн.*3% = 379 357,73 грн.); на 2019 рік складає 379357,73 грн., (12 645 257,51 грн.* 3% = 379 357,73 грн.), у т.ч.: за січень-серпень 2019 - 252 905,12 грн. (31 613,14 грн.* 8 місяців = 252 905,12 грн.).
Заниження орендної плати за земельну ділянку за 2017 рік складає 154 633,19 грн. (379 357,73 грн. - 224 724,54 грн.), за 2018 рік складає 154 633,19 грн. (379 357,73 грн. - 224 724,54 грн.), за січень-серпень 2019 року складає 103088,72 грн. (252 905,12 грн. - 149 816,40 грн.).
На підставі акта перевірки Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийняте податкове повідомлення-рішення від 02.01.2020 року № 0000010504, яким нараховано зобов`язання по орендній платі з юридичних осіб у розмірі 412355,10 грн., та штрафні санкції у розмірі 103088,78 грн.
Правомірність податкового повідомлення-рішення від 02.01.2020 року № 0000010504 є предметом розгляду в даній адміністративній справі.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з наступного.
Згідно підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Податкового кодексу України, податок на майно належить до місцевих податків.
За змістом підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті14 Податкового кодексу України, плата за землю - є обов`язковим платежем у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно пункту 288.2 статті 288 Податкового кодексу України, платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Відповідно до підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XII - орендна плата).
Пунктом 288.1 статті 288 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Згідно пункту 288.4 статті 288 Податкового кодексу України, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
За змістом підпункту 288.1.5 пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки.
Відповідно до пункту 288.7 статті 288 Податкового кодексу України, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Відповідні центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
При цьому згідно з підпунктом 14.142 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, дані державного земельного кадастру - це сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.
Відповідно до підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Згідно пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Відповідно до положень статті 18 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5- 7 років.
Відповідно до частини 5 статті 5 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 №1378 (далі - Закон №1378) нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно зі статтею 18 Закону №1378, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій .
Відповідно до частин 1, 2 ст. 20, ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" від 19.06.2003 №962, за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
У пункті 4 Порядку подання інформації про платників податків, об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2011 № 1386 зазначено, що Держгеокадастр та Мін`юст подають щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або ДФС інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку, в тому числі: Держгеокадастр - про земельні ділянки, зокрема про кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Державному земельному кадастрі, дату державної реєстрації земельної ділянки (відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди), площу відповідно до правовстановлюючих документів, цільове призначення та місце розташування земельної ділянки, дату та значення нормативної грошової оцінки, частку кожного із співвласників земельної ділянки (у разі коли земельна ділянка перебуває у спільній частковій власності), а також про землевласників або землекористувачів, зокрема найменування та місцезнаходження або прізвище, ім`я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача.
Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 Податкового кодексу України.
При цьому, суд зазначає, що відповідальність за правильність визначення показників при формуванні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки, покладається на орган, що його формує (в розрізі спірних відносин - Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровської області).
За таких обставин, користувач земельної ділянки лише використовує відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, визначену у Витягу на момент складання податкової звітності та не може нести відповідальність за правильність її обчислення.
Так, судом встановлено, що між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Салон Валентина, ЛТД" було укладено договір оренди земельної ділянки від 06.08.2013 року терміном п`ять років, згідно якого ТОВ Салон Валентина, ЛТД прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,2911 га, по фактичному розміщенню тимчасової автостоянки, яка знаходиться за адресою: вул. Комунарівська, 4-Д (Ленінський район) , кадастровий номер - 1210100000:08:742:0025, цільове використання земельної ділянки - 03.14 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови).
28.02.2013 року позивачем було отримано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №912. Вказаний документ відповідав вищеозначеним вимогам земельного та податкового законодавства і дозволяв платнику податку належним чином самостійно обчислювати суми орендної плати. Адже витяг від 28.02.2013 року містив необхідні відомості про землекористувача ТОВ Салон Валентина ЛТД , кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:08:742:0025, адресу місця розташування земельної ділянки м. Дніпропетровськ, вул. Комунарівська, 4-Д , дані про функціональне призначення земельної ділянки для тимчасової автостоянки, площу земельної ділянки 0, 2911 га, нормативну грошову оцінку 5 657 898, 60 грн. та інше.
Відповідно до пункту 10.1 договору оренди від 06.08.2013 року, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки проводиться без змін та доповнень до цього договору. Зазначені зміни відображаються лише у витягу із технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розрахунку орендної плати, що є невід`ємними додатками даного договору.
В період з 06.08.2013 року до 17.12.2019 року зазначені документи не складались та були відсутні.
19.12.2018 року між Дніпровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Салон Валентина, ЛТД" було укладено додатковий договір до договору оренди землі від 06.08.2013 року, згідно якого поновлено договір оренди землі від 06.08.2013 року строком на п`ять років починаючи з 07.08.2018 року, цільове використання земельної ділянки визначено - 03.10 (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності пов`язаної з отриманням прибутку).
17.12.2019 року Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області позивачеві було надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:08:742:0025, адресою місця розташування земельної ділянки м. Дніпропетровськ, вул. Комунарівська, 4-Д , даними про функціональне призначення земельної ділянки 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будівель, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), площу земельної ділянки 2911 кв.м, нормативну грошову оцінку 12 645 257, 51 грн. та інше.
Оскільки, як встановлено в судовому засіданні, між позивачем та орендодавцем Дніпропетровською міською радою до 19.12.2019 року додаткові угоди не укладались, умови договору від 06.08.2013 року, зокрема і щодо розміру орендної плати, до грудня 2019 року не змінювались.
В свою чергу, договір оренди землі від 06.08.2013 року не містить обов`язку позивача щодо самостійного обрахування розміру орендної плати, враховуючи нормативну грошову оцінку земель.
Відповідно висновків Верховного Суду, зазначених у постановах від 30.01.2020 року в справі №640/15419/15 та від 16.01.2020 року в справі №911/2686/18, від 16.07.2019 в справі №925/688/18, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
В даному випадку, перегляд розміру орендної плати відбувся 19.12.2019 року під час укладення додаткової угоди до договору оренди землі від 06.08.2013 року.
Позивачем, на підставі договору оренди від 06.08.2013 року було задекларовано та сплачено орендну плату за земельну ділянку за декларацією від 17.02.2017 року за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року, сума зобов`язання складає - 224724,54 грн. (щомісячна сплата - 18727,05 грн.); за декларацією від 07.02.2018 року за період з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року, сума зобов`язання складає - 224724,54 грн. (щомісячна сплата - 18727,05 грн.).
Суд звертає увагу, на те, що а ні актом перевірки, а ні представником відповідача у судовому засіданні не вказувалось на жодні порушення при декларуванні та сплаті позивачем грошових зобов`язань з орендної плати за 2017 та 2018 роки на дату подання податкових декларацій, які прийняті контролюючим органом без зауважень.
Таким чином, позивач вчасно та в повному обсязі обчислював, декларував та сплачував суми орендної плати за 2017-2018 роки, керуючись інформацією з витягу №912 від 28.02.2013 року.
В свою чергу, зобов`язання зі сплати орендної плати за 2019 рік підприємством сплачена та не оскаржується в цій частині.
При цьому, судом встановлено, що витяги від 16.05.2019 року №1305-3158 та від 10.06.2019 року №2005-3602 позивачем у 2017 та 2018 роках не були отримані. Доказів, які спростовують вказане матеріали справи не містять. Крім того, такі витяги були отримані контролюючим органом на його запит, а тому не могли бути використані позивачем при розрахунку орендної плати за земельну ділянку в 2017 та 2018 роках.
Суд критично ставиться до тверджень відповідача про необхідність врахування даних витягів, оскільки спірним періодом є 2017 - 2018 роки, а такі витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок отримано контролюючим органом лише 20.05.2019 року та 12.06.2019 року відповідно.
Таким чином, суд доходить висновку, що визначення платником податків розміру плати за землю здійснюється на підставі отриманих ним витягів про нормативну грошову оцінку, за подальшу зміну чи недостовірність яких платники не можуть притягатись до відповідальності.
Судом встановлено, що позивачем дотримано вимоги податкового законодавства України при обрахунку та сплаті орендної плати за земельну ділянку, зокрема, такі нарахування відповідають мінімальній межі, встановленій ПК України, та умовам договорів оренди землі, тоді як податковий орган неправомірно збільшив суму грошових зобов`язань з орендної плати позивачу, розрахувавши платіж по орендній платі за 2017 - 2018 роки застосувавши нормативну грошову оцінку земель діючу з травня 2019 року.
Аналогічних висновків неодноразово доходив Верховний Суд, зокрема, у постанові від 11.06.2019 у справі №826/16900/13-а.
Окремо, суд вважає за необхідне зазначити, що Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489 (далі - Порядок №489) визначено процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
Додатком 9 до Порядку № 489 визначено форму витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
При цьому, вказана форма витягу не містить жодної графи, яка б визначала відповідний період часу за який слід надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Таким чином, на переконання суду, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки завжди містить відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на дату його формування.
З огляду на викладене, суд вважає безпідставним та необґрунтованим використання контролюючим органом при розрахунку орендної плати витягів від 16.05.2019 року №1305-3158 та від 10.06.2019 року №2005-3602? які визначають нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 2017 та 2018 роки.
Крім того, суд не враховує посилання відповідача на те, що правомірність прийняття витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки повинно бути окремим предметом судового розгляду, оскільки такі витяги не є індивідуальними актами в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, носять лише інформаційний характер, а тому окремому оскарженню не підлягають.
Чинним законодавством визначено, що перевірка, аналіз та оцінка технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а саме: витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на предмет його відповідності законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам здійснюється під час державної експертизи землевпорядної документації, яка організовується і проводиться Держгеокадастром та територіальними органами Держгеокадастру в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
При цьому, зазначеними вище правовими нормами визначено порядок спростування чи оскарження висновків експертизи землевпорядної документації, в тому числі тих, що стосуються відповідності витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, який складається на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам.
В контексті завдань адміністративного судочинства звернення до суду є способом захисту порушених прав, свобод або законних інтересів позивача. Тому особа повинна довести (а суд встановити), що їй належать права, свободи або законні інтереси, за захистом яких вона звернулася до суду. Права, свободи та законні інтереси, які належать конкретній особі (особам) є предметом судового захисту.
Вчинення дій щодо зазначення у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки певних приміток належить до повноважень управління Держгеокадастру. Тобто, такі дії є частиною процесу реалізації повноважень, наданих такому суб`єкту чинним законодавством, а саме: повноважень щодо визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Відтак, суд не вправі втручатися в діяльність державних органів, що застосовують надані їм у межах закону повноваження на власний розсуд, без необхідності узгодження в будь-якій формі своїх дій з іншими суб`єктами. Втручання в дискреційні повноваження суб`єкта влади виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
Аналогічних висновків неодноразово доходив Верховний Суд у постановах від 12.11.2018 у справі №814/789/17, від 27.11.2018 у справі №817/1819/17, від 17.10.2019 у справі №817/1814/17.
При цьому, у даній справі позивач порушення своїх прав та інтересів, як суб`єкта орендної плати за землю, пов`язує саме з використанням контролюючим органом витягів від 16.05.2019 року №1305-3158 та від 10.06.2019 року №2005-3602 при розрахунку орендної плати за землю та які було покладено в основу висновків про порушення позивачем податкової дисципліни щодо нарахування та сплати орендної плати за землю та прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Водночас, обґрунтованість використання контролюючим органом такого витягу при розрахунку орендної плати, в силу приписів статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, покладається саме на відповідача під час доведення правомірності прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Оскільки відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності своїх дій під час прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення та протиправно зроблено висновок про заниження Товариством з обмеженою відповідальністю "Салон Валентина, ЛТД" за 2017-2018 роки орендної плати з юридичних осіб, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Салон Валентина, ЛТД" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Враховуючи положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, сплачений позивачем судовий збір підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Салон Валентина, ЛТД" (вул. Ю. Кондратюка, 10, м. Дніпро, 49128, код ЄДРПОУ 20236845) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17 А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 43155015) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 02.01.2020 року № 0000010504, в частині нарахування податкових зобов`язань за 2017 рік та 2018 рік у розмірі 386582,98 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Салон Валентина, ЛТД" судовий збір у розмірі 5798,74 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 17 липня 2020 року.
Суддя С.І. Озерянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2020 |
Оприлюднено | 18.08.2020 |
Номер документу | 90997859 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні