ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 серпня 2020 року справа №360/4860/19
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Міронової Г.М., суддів: Арабей Т.Г., Компанієць І.Д., розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Навчально-виховного комплексу Смолянинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 09 січня 2020 р. (повне рішення суду складено 14 січня 2020 року у м. Сєвєродонецьк) у справі № 360/4860/19 (головуючий І інстанції суддя Т.І. Чернявська) за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Навчально-виховного комплексу Смолянинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю),
В С Т А Н О В И В :
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі - ГУ ДСНС України у Луганській області, позивач) звернулося до суду з позовом до Навчально-виховного комплексу Смолянинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області (далі - школа, відповідач) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Смолянинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області у вигляді зупинення експлуатації будівель, споруд та приміщень розташованих за адресою: 93532, Луганська обл., Новоайдарський район, с. Смолянинове, вул. Миру, буд. 96 , до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки від 11.09.2019 року № 35 (а.с. 5-11).
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 9 січня 2020 року позовні вимоги задоволені: застосовано до Навчально-виховного комплексу Смолянинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівель, споруд, приміщень, розташованих за адресою: 93532, Луганська область, Новоайдарський район, с. Смолянинове, вул. Миру, буд. 96 , до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених в акті перевірки від 11 вересня 2019 року № 35 (а.с. 103-110).
Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи.
В обґрунтування доводів зазначає, що існує мораторій на проведення перевірки школи, яка знаходиться в районі проведення АТО. Також вважає недоведеним правомірність видання позивачем наказу про проведення позапланової перевірки, посвідчення від 09.09.2019 року № 79, дій по проведенню позапланової перевірки відповідача та складанню акту від 11.09.2019 року № 35.
Клопотання представника позивача про зупинення провадження у справі для можливого примирення сторін строком на 2 місяці задоволенню не підлягає, оскільки примирення сторін передбачає згоду двох сторін на примирення за унормуванням ч. 2. 3 ст. 190 КАС України. В матеріалах справи відсутні докази згоди відповідача на примирення.
Щодо клопотання представника позивача про відкладення розгляду справи у зв`язку з карантинними заходами, суд зазначає наступне.
18.06.2020 року прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" № 731-IX (далі - Закон № 731). За приписами пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 731 процесуальні строки, які були продовжені, зокрема, відповідно пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" № 540-IX від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом. Вказаний Закон набув чинності 17.07.2020 року.
До 7 серпня 20202 року заява про продовження процесуальних строків з підстав, встановлених Законом № 731 не надходила.
В даному випадку позивачем до клопотання не додано жодного доказу, що неможливість з`явитися у судове засідання зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Враховуючи викладене та те, що явка позивача не визнавалась судом обов`язковою, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що заява позивача про відкладення розгляду справи є необґрунтованою та такою, яка задоволенню не підлягає.
Згідно ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи апеляційної скарги, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлені такі обставини справи.
Навчально-виховний комплекс Смолянинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області (ідентифікаційний код 40252000, місцезнаходження: 93532, Луганська область, Новоайдарський район, с. Смолянинове, вул. Миру, буд. 96) у встановленому законом порядку зареєстрований юридичною особою, основним видом діяльності якого є 85.31 Загальна середня освіта, про що свідчать виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 26 грудня 2016 року, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 листопада 2019 року за № 1005970270, та здійснює свою діяльність на підставі затвердженого статуту (а.с. 26-36, 51-53, 54-60).
На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , наказу Головного управління ДСНС України у Луганській області від 03 червня 2019 року за № 150-НО, заступнику начальника Новоайдарського районного відділу Головного управління ДСНС України у Луганській області підполковнику служби цивільного захисту Лебідю А. А., провідному інспектору Новоайдарського районного відділу Головного управління ДСНС України у Луганській області майору служби цивільного захисту Антончуку С. О. видано посвідчення від 06 червня 2019 року за № 6 на проведення у період з 06 червня 2019 року по 07 червня 2019 року позапланової перевірки НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ, розташованого за адресою: 93532, Луганська область, Новоайдарський район, с. Смолянинове, вул. Миру, буд. 96 (а.с. 88-89).
За наслідками проведеної з 06 червня 2019 року по 07 червня 2019 року позапланової перевірки НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ, Головним управлінням ДСНС України у Луганській області винесено припис від 14 червня 2019 року за № 6 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у строк до 15 липня 2019 року (а.с. 12-13, 90-93).
На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , наказом Головного управління ДСНС України у Луганській області від 30 серпня 2019 року за № 231-НО наказано провести позапланові заходи державного нагляду (контролю) стосовно об`єктів, установ, організацій з метою контролю за станом виконання приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки згідно з додатком до наказу (а.с. 14).
За змістом додатку до наказу Головного управління ДСНС України у Луганській області від 30 серпня 2019 року за № 231-НО у період з 10 вересня 2019 року по 11 вересня 2019 року перевірці підлягає будівля НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ, розташована за адресою: 93532, Луганська область, Новоайдарський район, с. Смолянинове, вул. Миру, буд. 96 (а.с. 15).
На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , наказу Головного управління ДСНС України у Луганській області від 30 серпня 2019 року за № 231-НО, провідному інспектору Новоайдарського районного відділу Головного управління ДСНС України у Луганській області майору служби цивільного захисту Антончук Сергію Олександровичу видано посвідчення від 09 вересня 2019 року за № 79 на проведення у період з 10 вересня 2019 року по 11 вересня 2019 року позапланової перевірки НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ, розташованого за адресою: 93532, Луганська область, Новоайдарський район, с. Смолянинове, вул. Миру, буд. 96, на предмет усунення порушень запропонованих приписом про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 14 червня 2019 року за № 6 (а.с. 16).
Посвідчення від 09 вересня 2019 року за № 79 на проведення заходу державного нагляду (контролю) вручено директору НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ Торбі Т.О. під особистий підпис (а.с. 16 зв.).
Згідно з актом від 11 вересня 2019 року за № 35, складеним за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ, виявлено такі порушення (а.с. 17-23):
1) незаповнений отвір в протипожежній перешкоді, яка відокремлює електрощитову, що є порушенням пункту 1.24 глави 1 розділу IV Загальні вимоги пожежної безпеки до інженерного обладнання Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - Правила пожежної безпеки в Україні), яким встановлено, що забороняється влаштовувати незаповнені отвори в протипожежних перешкодах, які відокремлюють електрощитові;
2) будівля школи та територія не забезпечені зовнішнім протипожежним водопостачанням, що є порушенням пункту 1 розділу VI Вимоги до утримання технічних засобів протипожежного захисту Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 15 серпня 2016 року № 974 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2016 року за № 1229/29359, яким встановлено, що кожний заклад та установа мають бути забезпечені зовнішнім і внутрішнім протипожежним водопостачанням згідно з вимогами будівельних норм (ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування та ДБН В.2.5-64:2012 Внутрішній водопровід та каналізація. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво ). Утримання джерел зовнішнього протипожежного водопостачання, які перебувають на балансі закладів та установ, та здійснення перевірок їхнього технічного стану здійснюються відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 15 червня 2015 року № 696 Про затвердження Інструкції про порядок утримання, обліку та перевірки технічного стану джерел зовнішнього протипожежного водопостачання , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 липня 2015 року за № 780/27225;
3) будівля школи не обладнана автоматичними системами протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , що є порушенням пункту 1.2 глави 1 розділу V Вимоги до утримання технічних засобів протипожежного захисту Правил пожежної безпеки в Україні, яким встановлено, що будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
4) дерев`яні конструкції горищних покриттів (крокви, лати) школи не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що є порушенням пункту 2.5 глави 2 розділу ІІІ Загальні вимоги пожежної безпеки до утримання територій, будинків, приміщень, споруд, евакуаційних шляхів і виходів Правил пожежної безпеки в Україні, яким встановлено, що у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків;
5) не виконаний захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд , що є порушенням пункту 1.21 глави 1 розділу IV Загальні вимоги пожежної безпеки до інженерного обладнання Правил пожежної безпеки в Україні, яким встановлено, що захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;
6) не виконане з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що є порушенням пункту 1.6 глави 1 розділу IV Загальні вимоги пожежної безпеки до інженерного обладнання Правил пожежної безпеки в Україні, яким встановлено, що з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. Місця з`єднання жил проводів і кабелів, а також з`єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків. Втрати опору ізоляції на стиках повинні бути не більше втрат опору ізоляції на цілих жилах цих проводів і кабелів;
7) не надано проектної документації, яка затверджена у встановленому порядку на будівництво, реконструкцію, реставрацію, технічне переоснащення та капітальний ремонт НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ, що є порушенням пункту 21 розділу ІІ Організаційні заходи щодо забезпечення пожежної безпеки Правил пожежної безпеки в Україні, яким встановлено, що нове будівництво, реконструкція, реставрація, технічне переоснащення та капітальний ремонт приміщень, будинків і споруд здійснюються на підставі проектної документації, яка затверджена у встановленому порядку;
8) не демонтовано і не винесено на протипожежну відстань газову котельню від приміщення школи, яка виконана з порушеннями протипожежних вимог визначених нормативно-правовими документами в галузі будівельного, технологічного проектування та чинними правилами, що є порушенням: пункту 4.1 глави 4 розділу IV Загальні вимоги пожежної безпеки до інженерного обладнання Правил пожежної безпеки в Україні, яким встановлено, що розміщення газових опалювальних котлів, опалювальних апаратів, ємнісних газових водонагрівників, газобалонних установок має відповідати Правилам безпеки систем газопостачання України, затвердженим наказом Мінпаливенерго України від 15 травня 2015 року № 285, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 08 червня 2015 року за № 674/27119 (далі - НПАОП 0.00-1.20); пункту 9.50 ДБН В.2.5-20:2018 Газопостачання , яким встановлено, що у громадських будинках допускається встановлення газовикористовуючого обладнання. Для теплозабезпечення допускається влаштування однієї теплогенераторної, що працює на природному газі і розміщується на першому поверсі або в прибудові до громадського будинку. Вимоги до приміщень теплогенераторних повинні відповідати вимогам, які пред`являються до приміщень теплогенераторних житлових будинків у залежності від сумарної теплової потужності обладнання. Допускається влаштування дахових теплогенераторних. Об`ємно-планувальні та інженерні рішення дахових теплогенераторних повинні відповідати вимогам ДБН В.2.5-77. Робота теплогенераторних без постійного перебування працівників здійснюється з дотриманням вимог 3.25 НПАОП 0.00-1-76-15. Влаштування теплогенераторних у приміщеннях, що безпосередньо примикають або розташовані над та під приміщеннями з можливим масовим перебуванням людей (більше 50 людей у одному приміщенні), в підвальних і цокольних поверхах та в межах сходових кліток не допускається. Встановлення газовикористовуючого обладнання в закладах охорони здоров`я здійснюється відповідно до вимог ДБН В.2.2-10. У вбудованих в житлові будинки та прибудованих до них приміщеннях підприємств торгівлі та харчування, побутового обслуговування населення, закладів охорони здоров`я (відповідно до ДБН В.2.2-10), а також приміщеннях науково-дослідних установ, проектних і громадських організацій та управління допускається розміщення теплогенераторних, які відповідають вищенаведеним вимогам. Встановлення балонів СВГ у вбудованих у житлові будинки та прибудованих до них приміщеннях громадського призначення не допускається. У будинках закладів освіти, закладів дошкільної освіти, закладів охорони здоров`я та відпочинку (лікувально-профілактичні та санітарно-профілактичні, санаторії та санаторії-профілакторії), закладів соціального захисту населення (крім центрів зайнятості населення) допускається тільки дахове розміщення теплогенераторних за умови дотримання вимог ДБН В.2.5-77 як для дахових котелень та таких додаткових вимог: розрахункове значення індивідуального пожежного ризику для означених закладів відповідає нормативному значенню відповідно до [1]; ймовірність відмови системи автоматичного відключення подачі газу в теплогенераторну не перевищує 10-6 або забезпечено її резервування; елементи покриття повинні мати клас вогнестійкості не менше ніж RE 60 з межею поширення вогню не більше М0, верхній шар покриття повинен виконуватися із негорючих матеріалів; пункту 4.9 ДБН В.2.5-77:2014 Котельні , яким встановлено, що не допускається проектування котелень (у т.ч. окремих котлів, обладнання і устаткування) прибудованих, вбудованих, дахових для таких будинків і споруд громадського призначення: дошкільні навчальні заклади; навчальні заклади; заклади охорони здоров`я та відпочинку (лікувально-профілактичні та санітарно-профілактичні заклади; санаторії та санаторії-профілакторії); заклади соціального захисту населення (крім центрів зайнятості населення);
9) на евакуаційному виході з будівлі знаходиться труба, яка перешкоджає вільній евакуації людей, що є порушенням пункту 2.37 глави 2 розділу ІІІ Загальні вимоги пожежної безпеки до утримання територій, будинків, приміщень, споруд, евакуаційних шляхів і виходів Правил пожежної безпеки в Україні, яким встановлено, що не допускається: улаштовувати на шляхах евакуації пороги, виступи, турнікети, двері розсувні, підйомні, такі, що обертаються, та інші пристрої, які перешкоджають вільній евакуації людей; захаращувати шляхи евакуації меблями, обладнанням, різними матеріалами; забивати, заварювати, замикати на замки, болтові з`єднання та інші запори, що важко відчиняються зсередини, двері на шляхах евакуації та евакуаційних виходах; розташовувати у тамбурах виходів, за винятком квартир та індивідуальних житлових будинків, гардероби, вішалки для одягу, сушарні, пристосовувати їх для торгівлі, а також зберігання, у тому числі тимчасового, будь-якого інвентарю та матеріалу; захаращувати меблями, устаткуванням та іншими предметами двері, люки на балконах і лоджіях, переходи в суміжні секції та виходи на зовнішні евакуаційні драбини, евакуаційні площадки квартир житлових будинків; знімати встановлені на балконах (лоджіях) драбини; улаштовувати у сходових клітках приміщення будь-якого призначення (кіоски), обладнання; улаштовувати у загальних коридорах комори і вбудовані шафи, за винятком шаф для інженерних комунікацій; зберігати в шафах (нішах) для інженерних комунікацій горючі матеріали; розташовувати в ліфтових холах приміщення різного призначення; робити засклення або закладання жалюзі і отворів повітряних зон у незадимлюваних сходових клітках; знімати двері вестибюлів, холів, тамбурів і сходових кліток; заміняти скло, що не дає скалок при руйнуванні, на звичайне у дверях; знімати пристрої для самозачинення дверей сходових кліток, коридорів, холів, тамбурів, а також фіксувати самозакривні двері у відчиненому положенні; зменшувати нормативну площу фрамуг у зовнішніх стінах сходових кліток або закладати їх; розвішувати у сходових клітках на стінах дзеркала, стенди, панно, інші горючі матеріали;
10) працівники об`єкту не забезпечені засобами колективного та індивідуального захисту, що є порушенням пункту 2 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України, який встановлює, що до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту;
11) не проведена ідентифікація котельні (топочної), що є порушенням пункту 2 Порядку ідентифікації та обліку об`єктів підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 року № 956 (суд зауважує, що зазначене є порушенням пункту 3 Порядку ідентифікації та обліку об`єктів підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 року № 956, яким встановлено, що суб`єкт господарювання, у власності або користуванні якого є хоча б один потенційно небезпечний об`єкт чи який має намір розпочати будівництво такого об`єкта, організовує проведення його ідентифікації).
Акт від 11 вересня 2019 року за № 35, складений за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, підписаний директором НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ Торбою Т.О. із зазначенням, що зауважень до перевірки не має, з порушеннями згодна (а.с. 23, 23 зв.).
Спірним у даній справі є правомірність застосування до Навчально-виховного комплексу Смолянинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівель, споруд, приміщень, розташованих за адресою: 93532, Луганська область, Новоайдарський район, с. Смолянинове, вул. Миру, буд. 96, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених в акті перевірки від 11 вересня 2019 року № 35.
При вирішенні справи суд виходить з наступного.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Приписами статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Луганській області (ідентифікаційний код 38617137, місцезнаходження: 93400, Луганська області, м. Сєвєродонецьк, вул. Новікова, буд. 1-Б) є органом державної влади та у встановленому законом порядку зареєстроване юридичною особою, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 листопада 2019 року за № 1005970127 (а.с. 41-43).
Пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1052, визначено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
За змістом Положення про Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Луганській області (нова редакція), затвердженим наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 04 лютого 2013 року № 3 (у редакції наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 12 листопада 2018 року № 661), Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Луганській області відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території: організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання (підпункт 27 пункту 4); складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту (підпункт 35 пункту 4) (а.с. 44-50, 79-85).
Апелянт не був позбавлений можливості ознайомитись з зазначеним Положенням ознайомившись з матеріалами справи.
На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , наказом Головного управління ДСНС України у Луганській області від 03 червня 2019 року за № 150-НО наказано провести позапланові заходи державного нагляду (контролю) стосовно об`єктів, установ, організацій щодо дотримання вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту згідно з графіком проведення позапланових перевірок, що додається (а.с. 86-87).
Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом;
Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
Щодо посилання апелянта на наявність мораторію на проведення перевірки школи, яка знаходиться в районі проведення АТО, суд апеляційної інстанції виходив з такого.
За унормуванням ст. 3 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" від 2 вересня 2014 року № 1669-VII (далі - Закон № 1669) органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, у період та на території проведення антитерористичної операції тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції, крім позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику.
Суд зазначає, що статтею 3 Закону № 1669 встановлено мораторій щодо проведення планових та позапланових перевірок у сфері господарської діяльності, а позивачем проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Таким чином, оскільки ст. 3 Закону № 1669 встановлено мораторій на проведення планових та позапланових перевірок саме у сфері господарської діяльності, а в даному випадку позивачем здійснений позаплановий захід державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, а не господарської діяльності, посилання апелянта на відсутність у позивача підстав для проведення перевірки внаслідок дії мораторію на проведення перевірок є неприйнятним.
Частина 1 статті 3 Конституції України встановлює: людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
За визначенням ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема,: перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю) (ст. 6 Закону).
Суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю) (частина третя статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").
Унормуванням частин першої та другої статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення) (абзац перший частини п`ятої статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").
Відповідно до ч. 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон № 877) на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
У ст. 47 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.
За правилами до ч.ч. 1, 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, згідно ст. 66 Кодексу цивільного захисту України здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Державний нагляд (контроль) за приписами ч. 1 статті 4 Закону № 877 здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб`єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку (ч. 3 ст. 4 Закону № 877).
До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, на підставі п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом (ч. 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України).
Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів передбачені частиною першою статті 70 Кодексу цивільного захисту України та полягають у:
1) недотриманні вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушенні вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійсненні заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутності на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідності кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушенні правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутності або непридатності до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутності на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовності до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;
11) проведенні робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Матеріалами справи підтверджено, що за наслідками проведеної з 06 червня 2019 року по 07 червня 2019 року позапланової перевірки НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ Головним управлінням ДСНС України у Луганській області винесено припис від 14 червня 2019 року за № 6 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у строк до 15 липня 2019 року.
На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , наказом Головного управління ДСНС України у Луганській області від 30 серпня 2019 року за № 231-НО наказано провести позапланові заходи державного нагляду (контролю) стосовно об`єктів, установ, організацій з метою контролю за станом виконання приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки згідно з додатком до наказу. Згідно з додатком до наказу Головного управління ДСНС України у Луганській області від 30 серпня 2019 року за № 231-НО у період з 10 вересня 2019 року по 11 вересня 2019 року перевірці підлягає будівля НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ, розташована за адресою: 93532, Луганська область, Новоайдарський район, с. Смолянинове, вул. Миру, буд. 96 (а.с. 14, 15).
На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , наказу Головного управління ДСНС України у Луганській області від 30 серпня 2019 року за № 231-НО, провідному інспектору Новоайдарського районного відділу Головного управління ДСНС України у Луганській області майору служби цивільного захисту Антончуку С.О. видано посвідчення від 09 вересня 2019 року за № 79 на проведення у період з 10 вересня 2019 року по 11 вересня 2019 року позапланової перевірки НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ, розташованого за адресою: 93532, Луганська область, Новоайдарський район, с. Смолянинове, вул. Миру, буд. 96, на предмет усунення порушень запропонованих приписом про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 14 червня 2019 року за № 6 (а.с. 16).
Посвідчення від 09 вересня 2019 року за № 79 на проведення заходу державного нагляду (контролю) вручено директору НВК Смолянинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ Торбі Т.О. під особистий підпис (а.с. 16 зв.).
За таких обставин посилання апелянта на недоведення правомірності видання позивачем наказу про проведення позапланової перевірки, посвідчення від 09.09.2019 року № 79, дій з проведення позапланової перевірки відповідача та складання акту від 11.09.2019 року № 35 є безпідставними.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України).
Визначення небезпечного чинника встановлено в пункті 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.
Таким чином, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.
Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерством внутрішніх справ України від 30.12.2014 року № 1417, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 Розділ І Правил пожежної безпеки в Україні).
Настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі пов`язане з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Аналіз викладених правових норм дає підстави для висновку, що правовою підставою для застосування адміністративним судом заходів реагування є одночасна наявність таких умов: 1) факт порушення правил та норм пожежної і техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей; 2) звернення компетентного органу, який здійснює державний нагляд у сфері пожежної і техногенної безпеки, із відповідним адміністративним позовом до суду; 3) наявність обов`язку у підконтрольного суб`єкта, зупинення експлуатації приміщень якого вимагає відповідний орган Державної служби України з надзвичайних ситуацій, забезпечувати дотримання вимог пожежної безпеки у відповідному приміщенні.
Відповідач посилається на часткове усунення виявлених порушень, зокрема: розпочата робота щодо усунення недоліків, зазначених у приписі, встановлені протипожежні двері, укладені договори на виконання робіт, проведено вогнегасну обробку дерев`яних конструкцій горища, виконано роботи з`єднання, відгалуженя та окінцювання жил, надано копію розрахунку потреби на придбання засобів індивідуального захисту, лист - звернення до народного депутата 9-го скликання про надання фінансової допомоги на демонтування газової котельні тощо.
Отже, відповідач частково усунув виявлені в ході перевірки порушення, які зафіксовано в акті позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 11 вересня 2019 року за № 35 та вживає заходи для повного усунення порушень.
Водночас, залишено не усунутими встановлені позивачем численні порушення вимог протипожежної безпеки, що становлять загрозу життю та здоров`ю людей, усунення яких вказано у приписі від 14 червня 2019 року за № 6 у строк до 15 липня 2019 року
Указані порушення не є формальними, а стосуються наявності у відповідача порушень, які можуть призвести до займання і відсутності необхідної системи заходів для уникнення пожежі, забезпечення своєчасного її виявлення та гасіння, попередження людей про небезпеку.
Системний аналіз правових норм свідчить на користь висновку, що право заборони експлуатації будівлі виникає у разі виявлення під час перевірки порушень вимог законодавства з пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Суд погоджується із доводами позивача про те, що існування хоча б одного істотного порушення, що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей є самостійною підставою для застосування заходів реагування.
З огляду на вказане, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що належних, допустимих та достовірних доказів усунення, викладених в акті перевірки істотних порушень, відповідачем, станом на дату прийняття рішення у справі, до суду не подано.
Згідно зі статтями 51, 55 Кодексу цивільного захисту забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на їх власників та/або керівників.
Разом з тим, застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації приміщень є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. При цьому, поняття "загроза життю та/або здоров`ю людини" є оціночним поняттям, яке лежить у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.
Крім того, застосований до відповідача захід реагування має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення суб`єктом господарювання виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на об`єкті підвищеної небезпеки.
Водночас, суд звертає увагу, що відсутність бюджетних коштів та належного фінансування не звільняє відповідача від виконання ним імперативних норм протипожежного законодавства. Чинне законодавство не ставить в залежність необхідність в застосуванні заходів реагування від наявності чи відсутності бюджетних коштів (фінансової спроможності) відповідача. Сама по собі відсутність коштів на забезпечення протипожежної та техногенної безпеки, в тому числі й у зв`язку з відсутністю відповідного бюджетного асигнування не може бути підставою для відкладення вжиття заходів щодо усунення факторів небезпеки життю, здоров`ю громадян.
Такий висновок узгоджується з правовою позицією, викладеною в постанові Верховного Суду від 23 квітня 2020 року у справі № 812/1262/18.
За статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами.
Відповідачем на час розгляду справи в суді першої інстанції не надано доказів повного усунення порушень, виявлених позивачем під час позапланового заходу.
Разом з тим, згідно абзацу 1 частини першої статті 6 Закону № 877 підставою для здійснення позапланових заходів є подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.
Таким чином, належним доказом усунення суб`єктом господарювання порушень, виявлених під час перевірки та які слугували підставою для звернення до суду з позовом про застосування заходів реагування, є відповідний акт, в якому буде вказано про повне усунення обставин (порушень), що слугували підставою для вжиття заходів реагування.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону № 877 державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.
Оскільки відповідачем станом на дату ухвалення рішення не усунуті порушення вимог пожежної безпеки в будівлі школи, де перебуватимуть діти, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про недопустимість експлуатації таких будівель до повного усунення порушень, виявлених під час здійснення позапланового заходу, у зв`язку з наявністю загрози життю та здоров`ю людей.
На підставі викладеного суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про задоволення позову.
Отже, спір за суттю вимог судом першої інстанції вирішений правильно, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду.
Керуючись ст. ст. 250, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Навчально-виховного комплексу Смолянинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 09 січня 2020 р. - залишити без задоволення.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 09 січня 2020 р. у справі № 360/4860/19 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку встановленому ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повний текст постанови складений 19 серпня 2020 року.
Головуючий Г.М.Міронова
Судді: Т.Г. Арабей
І.Д. Компанієць
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2020 |
Оприлюднено | 20.08.2020 |
Номер документу | 91045197 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні