ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
18 серпня 2020 року Справа № 160/9589/20
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Голобутовський Р.З., перевіривши матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ФЕРРО-ДНІПРО" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
14.08.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "ФЕРРО-ДНІПРО" (вул. Богдана Хмельницького, буд. 10, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 43260978) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 43145015), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), у якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 07.04.2020 року № 1516887/43260978 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ ФЕРРО-ДНІПРО № 102030 від 02.03.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем подачі податкову накладну ТОВ ФЕРРО-ДНІПРО № 102030 від 02.03.2020 року на загальну суму 219 905,28 грн. (в тому числі ПДВ 36 650,88 грн.) в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити ТОВ ФЕРРО-ДНІПРО з категорії п. 8 "Критеріїв ризиковості платника податку" від 19.02.2020 року.
Позовна заява обґрунтована тим, що рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 07.04.2020 року № 1516887/43260978 про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним.
Позовна заява обґрунтована тим, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Перевіривши позовну заяву на відповідність вимогам ст. ст. 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, суд доходить висновку, що позовна заява подана з порушенням вимог закону.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ФЕРРО-ДНІПРО" у позовній заяві заявлене клопотання, у якому просить суд відстрочити сплату судового збору.
В обґрунтування заявленого клопотання зазначено, що для уникнення виникнення заборгованості по заробітній платі на підприємстві, для сплати усіх необхідних податків та зборів, просить задовольнити його клопотання щодо відстрочення сплати судового збору до прийняття рішення у справі.
Вирішуючи заявлене клопотання про відстрочення сплати судового збору по суті, суд виходить з наступного.
Питання щодо зменшення, відстрочення, розстрочення чи звільнення сплати судового врегульовано положеннями ст. 133 Кодексу адміністративного судочинства України та ст. 8 Закону України "Про судовий збір".
Відповідно до ч. 1 ст. 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Статтею 8 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
З наведеного видно, що суду надано право, а не покладено обов`язок зменшити, відстрочити, розстрочити чи звільнити сторону від сплати судового збору. Крім того, суд може відстрочити, розстрочити чи звільнити сторону від сплати судового збору за однієї з умов, перелічених у пунктах 1-3 ст. 8 Закону України "Про судовий збір", лише з урахуванням майнового стану заявника.
Обов`язок обґрунтування обставин, які свідчать про неможливість або ускладнення у здійсненні сплати судового збору у встановлених законом розмірах і в строки, покладається на цю особу.
Аналіз правового врегулювання питання звільнення від сплати судового збору дає підстави зробити висновок про те, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати.
Позивачем не надано жодного доказу який би підтвердив скрутний стан підприємства та неможливість сплати судового збору.
Отже, з огляду на викладене, суд робить висновок, що клопотання про відстрочення сплати судового збору є не обґрунтованим та не підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 3 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру, який подано юридичною особою становить 1 розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.
Згідно абз. 4 ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» з 01.01.2020 року встановлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2102,00 грн.
Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Отже, матеріали позовної заяви свідчать про те, що позивачем заявлено 2 вимоги немайнового характеру, тобто позивачу необхідно надати до суду документ який підтверджує сплату судового збору у розмірі 4204,00 грн.
Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Також, суд зазначає, що відповідно до пунктів 1-6 ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини, та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Також, суд зазначає, що у відповідності до Пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.
Отже, з огляду на викладене, позивачу необхідно надати суду уточнену позовну заяву, у якій він повинен привести позовні вимоги до відповідача в частині, що стосується виключення його з переліку ризиковості у відповідність до вимог ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України, заявивши позовні вимоги про визнання протиправним рішення (з відповідними реквізитами) та скасування його.
Приписами ч. 4 ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Так, як видно зі змісту позовної заяви, позивач просить суд зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити ТОВ ФЕРРО-ДНІПРО з категорії п. 8 "Критеріїв ризиковості платника податку", проте, самого рішення яким його було включено до переліку ризикових платників податку, з якого можна було б встановити факт того, чому саме позивача включено до переліку ризикових платників податку, позивачем до позовної заяви не додано в порушення вимог ч. 4 ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Окрім того, відповідно до ч. 7 ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України до заяви про визнання індивідуального акта протиправним додається також оригінал або копія оспорюваного акта.
Разом з тим, позивачем до адміністративного позову не надано оригіналу або належним чином засвідченої копії рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про включення позивача до переліку ризикових платників податків, в порушення вимог ч. 7 ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Отже, позивачу необхідно надати до суду оригінал або належним чином засвідчену копію рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про включення позивача до переліку ризикових платників податків.
Частинами 1-2 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. ст. 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись ст. ст. 160, 161, 169, 248 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "ФЕРРО-ДНІПРО" про відстрочення сплати судового збору - відмовити.
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ФЕРРО-ДНІПРО" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
Позивачу надати строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 5 (п`яти) робочих днів, з моменту отримання копії цієї ухвали, шляхом:
- надання до суду оригіналу документа про сплату судового збору за 2 вимоги немайнового характеру в розмірі 4204,00 грн., сплаченого на реквізити: одержувач - УК у Чечел.р.м.Дніпра/Чечел.р/22030101, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код за ЄДРПОУ 37989253, рахунок отримувача UA238999980313131206084004008, код банку отримувача МФО - 899998, код класифікації доходів бюджету - 22030101, або документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону;
- надання до суду уточненої позовної заяви, у якій привести позовні вимоги до відповідача в частині, що стосується виключення його з переліку ризиковості у відповідність до вимог ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України, заявивши позовні вимоги про визнання протиправним рішення (з відповідними реквізитами) та скасування його;
- надання до суду оригіналу або належним чином засвідченої копії рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про включення позивача до переліку ризикових платників податку.
Роз`яснити позивачу, що відповідно до п. 1 ч. 2, ч. 8 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху. Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2020 |
Оприлюднено | 21.08.2020 |
Номер документу | 91068107 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні