Справа № 420/3659/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 серпня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В. розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія до Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС про визнання протиправним та скасування Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати Рішення Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308, посилаючись на те, що єдиний внесок Товариством позивача до державного бюджету сплачено повністю, що підтверджується платіжними дорученнями із відповідним призначенням платежу сплата ЄСВ , та зазначеним технологічним кодом - 71010000. Тобто, ТОВ Одеська обласна енергопостачальна компанія здійснено оплату сум єдиного соціального внеску 20, 21 та 23 грудня 2019року у строк, передбачений частиною 8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , проте у платіжних дорученнях помилково зазначено рахунок №37198201021554, який призначено для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств Суворовської ДПІ Північного управління у м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області, а не відповідний рахунок, призначений для обслуговував коштів єдиного внеску підприємств Приморської ДПІ Південного управління у м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області. Також, позивач наголошує, що дізнавшись про помилкове перерахування, ТОВ ООЕК протягом 24.01.2020р. - 28.01.2020р. зверталось до податкового органу із заявами про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань, шляхом їх перерахування до Офісу Великих платників податків ДПС за платежами, здійсненими платіжними дорученнями №44 від 20 грудня 2019р., №45 від 20 грудня 2019р., №1003079 від 20 грудня 2019р., №1003080 від 20 грудня 2019р., №1003140 від 21.12.2019р., №216 від 23.12.2019р. (загалом на суму 688492,76грн.). Проте, за результатами обробки надісланих заяв, їх не було прийнято до розгляду з підстав невірного зазначення реквізитів. Натомість, позивач стверджує, що реквізити було вказано вірно, та лише після подання 28.01.2020р. вказаних заяв у паперовому вигляді грошові кошти зі сплати ЄСВ перераховано за належністю до Офісу Великих платників податків. Крім того, допущена Товариством позивача помилка не свідчить про несплату необхідної суми єдиного внеску у визначений законодавством строк, та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки страхові кошти в подальшому у будь-якому разі підлягали перерахуванню на єдиний казначейський рахунок. Нараховані штрафні санкції застосовуються у разі несплати або несвоєчасної сплати ЄСВ, а не у випадку помилкової сплати сум ЄСВ на невідповідний рахунок. Здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету має кваліфікуватися як дія, хоча і помилкова. Відтак, дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов`язання, не можуть слугувати підставою для застосування штрафів.
Відповідач - Одеське управління Офісу великих платників податків ДПС з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмовому відзиві на адміністративний позов (від 19.05.2020р. вхід.№19353/20), наголошуючи, зокрема, на правомірності винесення оскаржуваного позивачем Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308, оскільки 10.01.2020р. ТОВ ООЕК до контролюючого органу подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за грудень 2019року, відповідно до пункту 3 таблиці №1 якого платником самостійно розраховано єдиний внесок за грудень 2019року у розмірі 2524428,25грн. У зв`язку з чим, 20.01.2020р. в інтегрованій картці платника відбулось нарахування єдиного внеску на суму 2524428,25грн. При цьому, станом на 20.01.2020року у ТОВ ООЕК існувала переплата з єдиного внеску у розмірі 1959200,44грн., а тому 20.01.2020року у платника єдиного внеску виникла недоїмка в розмірі 565227,81грн. Вказана заборгованість виникла у зв`язку зі сплатою сум єдиного внеску за грудень 2019р. на невідповідний рахунок. Зокрема, з 20.11.2019року позивачем змінено адресу місцезнаходження, та відповідно відбулась зміна обліку в контролюючому органі, при цьому, кошти перераховано на рахунки Північного управління у м.Одесі, замість рахунків Південного управління у м.Одесі. Погашення податкового боргу з єдиного внеску за грудень 2019року відбулось 27.01.2020р. на підставі сплати позивачем єдиного внеску на суму 408160,60грн. згідно платіжного доручення №299 від 27.01.2020року. Крім того, заяви ТОВ ООЕК про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань, які надіслано на адресу ГУ ДПС в Одеській області Північного управління у м.Одесі, підтверджують, що позивачем сплачувались кошти з єдиного внеску на невідповідні рахунки. Таким чином, на думку відповідача, ТОВ ООЕК порушено вимоги частини 8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 29.04.2020р. прийнято позовну заяву до розгляду, та відкрито загальне позовне провадження у справі №420/3659/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія до Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС про визнання протиправним та скасування Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308.
Ухвалою суду від 08.05.2020р. провадження у справі №420/3659/20 зупинено відповідно до п.1 ч.2 ст.236 КАС України.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 16.07.2020р. провадження у справі поновлено відповідно до приписів ч.1 ст.237 КАС України.
Ухвалою суду від 16.07.2020р., відповідно до приписів п.3 ч.2 ст.183 КАС України, закрито підготовче провадження, та призначено справу до судового розгляду по суті.
Таким чином, враховуючи наявність передбачених приписами ч.9 ст.205 КАС України, підстав, та зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, розгляд даної адміністративної справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.
Як встановлено судом, та вбачається з матеріалів справи, 26.02.2020р. на підставі ч.9, п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , Одеським управлінням Офісу великих платників податків ДПС винесено Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0001415308.
Не погодившись з означеним Рішенням Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308, позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання його протиправним, та скасування.
Так, на думку суду, оскаржуване позивачем Рішення Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308, винесено контролюючим органом неправомірно, безпідставно, та у порушення положень чинного законодавства України, виходячи з наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, у зв`язку зі зміною Товариством з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія місцезнаходження, та податкової адреси з 65003, м.Одеса, вул.Чорноморського козацтва,70, на 65007, м.Одеса, вул.Мала Арнаутська,88, 20.11.2019р. до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відповідні зміни.
Вищеозначене слугувало підставою для зміни контролюючого органу в якому Товариство з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія перебувало на обліку як платник єдиного внеску, а саме Суворовської ДПІ Північного управління у м.Одесі ГУ ДФС в Одеській області на Приморську ДПІ Південного управління у м.Одесі ГУ ДФС в Одеській області.
У січні 2020р. Товариство з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія переведено на облік до Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС.
10.01.2020р. Товариством з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія до Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за грудень 2019року, відповідно до пункту 3 таблиці №1 якого платником самостійно розраховано єдиний внесок за грудень 2019року у розмірі 2524428,25грн.
У зв`язку з чим, 20.01.2020р. в інтегрованій картці платника єдиного внеску відбулось нарахування єдиного внеску на суму 2524428,25грн.
Станом на 20.01.2020року у ТОВ Одеська обласна енергопостачальна компанія існувала переплата з єдиного внеску у розмірі 1959200,44грн., а тому 20.01.2020року у платника єдиного внеску виникла недоїмка в розмірі 565227,81грн.
При цьому, судом встановлено, що єдиний внесок за грудень 2019р. у сумі 688492,76грн. Товариством з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія сплачено до державного бюджету, що підтверджується наявними у матеріалах справи належним чином засвідченими копіями платіжних доручень із зазначенням призначення платежу сплата ЄСВ , та технологічним кодом - 71010000, а саме: №44 від 20 грудня 2019року на суму 316902,30грн.; №45 від 20 грудня 2019року на суму 5313,44грн.; №1003079 від 20 грудня 2019року на суму 6489,19грн.; №1003080 від 20 грудня 2019року на суму 347800,20грн.; №1003140 від 21.12.2019р. на суму 3590,23грн.; №216 від 23.12.2019р. на суму 8397,40грн.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ Одеська обласна енергопостачальна компанія у платіжних дорученнях помилково зазначено рахунок №37198201021554, який призначений для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств Суворовської ДПІ Північного управління м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області, а не відповідний рахунок, призначений для обслуговував коштів єдиного внеску підприємств Приморської ДПІ Південного управління у м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області.
Таким чином, судом з`ясовано, що підставою для винесення Одеським управлінням Офісу великих платників податків ДПС спірного Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308 слугувала сплата Товариством з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія сум єдиного внеску за грудень 2019р. на невірний рахунок.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , відповідно до абз.2 п.1 ч.1 ст.4 якого платниками єдиного внеску є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Частиною 2 статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування встановлено обов`язок платника єдиного внеску своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до ч.ч.5, 6, 7 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь).
Для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску.
Обслуговування коштів єдиного внеску здійснюється згідно з положенням про рух коштів, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Платники, зазначені в абзацах 3 та 4 пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, які не мають банківського рахунку, сплачують внесок шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв`язку.
Згідно з абз.3 ч.8 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування платники єдиного внеску, зазначені у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Днем сплати єдиного внеску вважається: 1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів; 2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі (ч.10 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ).
Відповідно до ч.11 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
За змістом п.6 ч.1 ст.1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Згоном
Частиною 10 статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування передбачено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Відповідно до п.1 розділу VII Інструкції Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015року №449, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.05.2015року за №508/26953, за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов`язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.
Підпунктом 2 пункту 2 розділу VII ІІнструкції Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015року №449, передбачено, що відповідно до частини одинадцятої статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, визначених підпунктами 1-4 пункту 1 розділу ІІ цієї Інструкції, фіскальні органи застосовують штрафні санкції у таких розмірах, зокрема, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 роту, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року та надалі, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.
Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи фіскального органу.
При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки, незалежно від періодів та кількості випадків сплати за вказані періоди.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що положеннями чинного законодавства передбачено штрафні санкції, та нарахування пені за несплату платником податків єдиного внеску у термін визначений законодавством.
Як встановлено судом, та зазначено вище, єдиний внесок за грудень 2019р. у сумі 688492,76грн. Товариством з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія сплачено до державного бюджету, що підтверджується наявними у матеріалах справи належним чином засвідченими копіями платіжних доручень із зазначенням призначення платежу сплата ЄСВ , та технологічним кодом - 71010000, а саме: №44 від 20 грудня 2019року на суму 316902,30грн.; №45 від 20 грудня 2019року на суму 5313,44грн.; №1003079 від 20 грудня 2019року на суму 6489,19грн.; №1003080 від 20 грудня 2019року на суму 347800,20грн.; №1003140 від 21.12.2019р. на суму 3590,23грн.; №216 від 23.12.2019р. на суму 8397,40грн.
Водночас, ТОВ Одеська обласна енергопостачальна компанія у платіжних дорученнях помилково зазначено рахунок №37198201021554, який призначений для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств Суворовської ДПІ Північного управління м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області, а не відповідний рахунок, призначений для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств Приморської ДПІ Південного управління у м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області.
Згідно з ч.4 ст.45 Бюджетного Кодексу України, податки і збори та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном).
Частиною 5 статті 45 Бюджетного Кодексу України передбачено, що податки і збори (обов`язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Таким чином, із системного аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що усі податкові надходження, справляння яких передбачено законодавством України, є доходами державного бюджету, які визнаються зарахованими до бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Положенням про єдиний казначейський рахунок, затвердженим Наказом Державного казначейства України від 26.06.2002року №122 передбачено, що "єдиний казначейський рахунок" це консолідований рахунок, відкритий Державному казначейству України в Національному банку України для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України.
Пунктом 2.1 Положення про єдиний казначейський рахунок, затвердженого Наказом Державного казначейства України від 26.06.2002року №122 встановлено, що єдиний казначейський рахунок консолідує кошти державного та місцевих бюджетів, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, коштів інших клієнтів, обслуговування яких здійснюється органами Державного казначейства України та регламентується законодавством.
Отже, всі сплачені податки і збори (обов`язкові платежі), в будь-якому випадку зараховуються та акумулюються на один консолідований рахунок - єдиний казначейський рахунок.
Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, суд дійшов висновку, що допущення позивачем помилки під час перерахування сум єдиного внеску на невірний бюджетний казначейський рахунок, має кваліфікуватися як дія, хоч й помилкова, але така, що не може кваліфікуватися як несплата або несвоєчасна сплата ЄСВ. Крім того, єдиний внесок належать до загальнодержавних податків, та надходять до державного бюджету України.
Між тим, саме не вчинення платником податків, у строк визначений законодавством, дій спрямованих на перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету, є фактом несплати узгодженої суми грошового зобов`язання, а тому така бездіяльність платника податків є підставою для застосування до нього штрафів, та нарахування пені, передбачених законодавством.
Отже, оскільки сплачену Товариством з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія суму єдиного внеску за грудень 2019р. зараховано на єдиний казначейський рахунок, то перерахування таких коштів із помилковим зазначенням рахунку не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату узгодженої суми внеску у визначений законодавством строк, а тому, дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті задекларованої суми єдиного внеску, не можуть бути підставою для застосування штрафів та нарахування пені, передбачених ч.10, п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .
Відтак, з урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що Одеським управлінням Офісу великих платників податків ДПС протиправно притягнуто Товариство з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія до відповідальності у вигляді штрафу та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, у зв`язку з чим спірне Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308 є протиправним, та підлягає скасуванню.
Вищевикладене спростовує твердження відповідача, наведені у письмовому відзиві на адміністративний позов.
Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія правомірні, документально підтверджені, та обґрунтовані, базуються на положеннях чинного законодавства, отже підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.72-77, 139, ч.9 ст.205, ст.ст.241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія до Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС про визнання протиправним та скасування Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308, задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС (65058, м.Одеса, просп.Шевченка,15/1, код ЄДРПОУ 40980109) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія (65007, м.Одеса, вул.Мала Арнаутська,88, код ЄДРПОУ 42114410) судові витрати по сплаті судового збору у загальному розмірі 2102(дві тисячі сто дві)грн. 00коп.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293,295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.
Суддя Харченко Ю.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2020 |
Оприлюднено | 25.08.2020 |
Номер документу | 91096740 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні