Постанова
від 22.01.2021 по справі 420/3659/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 січня 2021 р.м.ОдесаСправа № 420/3659/20 Головуючий в 1 інстанції: Харченко Ю.В.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Димерлія О.О.

суддів: Єщенка О.В. , Танасогло Т.М.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21.08.2020 р. по справі № 420/3659/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Одеська обласна Енергопостачальна Компанія" до Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС про скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

У квітні 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Одеська обласна Енергопостачальна Компанія" звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просило суд визнати протиправним та скасувати Рішення Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що єдиний внесок ТОВ "Одеська обласна Енергопостачальна Компанія" до державного бюджету сплачено повністю, що підтверджується платіжними дорученнями із відповідним призначенням платежу сплата ЄСВ , та зазначеним технологічним кодом - 71010000. Тобто, ТОВ Одеська обласна енергопостачальна компанія здійснено оплату сум єдиного соціального внеску 20, 21 та 23 грудня 2019року у строк, передбачений частиною 8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , проте у платіжних дорученнях помилково зазначено рахунок №37198201021554, який призначено для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств Суворовської ДПІ Північного управління у м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області, а не відповідний рахунок, призначений для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств Приморської ДПІ Південного управління у м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області. Також, позивач наголошував, що дізнавшись про помилкове перерахування, ТОВ ООЕК протягом 24.01.2020р., 28.01.2020р. зверталось до податкового органу із заявами про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань, шляхом їх перерахування до Офісу Великих платників податків ДПС за платежами, здійсненими платіжними дорученнями №44 від 20 грудня 2019р., №45 від 20 грудня 2019р., №1003079 від 20 грудня 2019р., №1003080 від 20 грудня 2019р., №1003140 від 21.12.2019р., №216 від 23.12.2019р. (загалом на суму 688492,76грн.). Проте, за результатами обробки надісланих заяв, їх не було прийнято до розгляду з підстав невірного зазначення реквізитів. Між тим, позивач стверджува, що реквізити було вказано вірно, та лише після подання 28.01.2020р. вказаних заяв у паперовому вигляді грошові кошти зі сплати ЄСВ перераховано за належністю до Офісу Великих платників податків. Крім того, допущена Товариством позивача помилка не свідчить про несплату необхідної суми єдиного внеску у визначений законодавством строк, та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки страхові кошти в подальшому у будь-якому разі підлягали перерахуванню на єдиний казначейський рахунок. Нараховані штрафні санкції застосовуються у разі несплати або несвоєчасної сплати ЄСВ, а не у випадку помилкової сплати сум ЄСВ на невідповідний рахунок. Здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету має кваліфікуватися як дія, хоча і помилкова. Відтак, дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов`язання, не можуть слугувати підставою для застосування штрафів.

Відповідач з позовними вимогами не погоджувався з підстав викладених у письмовому відзиві на позовну заяву зазначаючи про правомірність винесення оскаржуваного позивачем Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308, оскільки 10.01.2020р. ТОВ ООЕК до контролюючого органу подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за грудень 2019року, відповідно до пункту 3 таблиці №1 якого платником самостійно розраховано єдиний внесок за грудень 2019року у розмірі 2524428,25грн. У зв`язку з чим, 20.01.2020р. в інтегрованій картці платника відбулось нарахування єдиного внеску на суму 2524428,25грн. При цьому, станом на 20.01.2020року у ТОВ ООЕК існувала переплата з єдиного внеску у розмірі 1959200,44грн., а тому 20.01.2020року у платника єдиного внеску виникла недоїмка в розмірі 565227,81грн. Вказана заборгованість виникла у зв`язку зі сплатою сум єдиного внеску за грудень 2019р. на невідповідний рахунок. Зокрема, з 20.11.2019року позивачем змінено адресу місцезнаходження, та відповідно відбулась зміна обліку в контролюючому органі, при цьому, кошти перераховано на рахунки Північного управління у м.Одесі, замість рахунків Південного управління у м.Одесі. Погашення податкового боргу з єдиного внеску за грудень 2019року відбулось 27.01.2020р. на підставі сплати позивачем єдиного внеску на суму 408160,60грн. згідно платіжного доручення №299 від 27.01.2020року. Крім того, заяви ТОВ ООЕК про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань, які надіслано на адресу ГУ ДПС в Одеській області Північного управління у м.Одесі, підтверджують, що позивачем сплачувались кошти з єдиного внеску на невідповідні рахунки. Таким чином, на думку відповідача, ТОВ ООЕК порушено вимоги частини 8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 21.08.2020 р. по справі № 420/3659/20 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308.

Задовольняючи позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія суд першої інстанції дійшов висновку, що Одеським управлінням Офісу великих платників податків ДПС протиправно притягнуто Товариство з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія до відповідальності у вигляді штрафу та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції Одеським управлінням Офісу великих платників податків ДПС подано апеляційну скаргу у якій зазначено, що судом першої інстанції не в повному обсязі з`ясовано фактичні обставини справи, у зв`язку з чим порушено норми матеріального та процесуального права, а тому відповідач просить оскаржуване рішення скасувати та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування апеляційної скарги Одеським управлінням Офісу великих платників податків ДПС не зазначено, у чому саме полягає неправильність чи неповнота дослідження доказів і встановлення обставин у справі та (або) застосування норм права, а зміст апеляційної скарги повністю дублює зміст відзиву на позовну заяву (а.с.123-127, а.с.210-214).

Скориставшись наданим приписами чинного процесуального законодавства правом ТОВ Одеська обласна енергопостачальна компанія до суду подано письмовий відзив на апеляційну скаргу у якому зазначено, що позивачем у повному обсязі сплачено до державного бюджету єдиний внесок, проте у платіжних документах помилково було зазначено не вірний рахунок. На думку позивача, допущена Товариством помилка не свідчить про не сплату необхідної суми єдиного внеску у визначений законодавством строк та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету, оскільки в подальшому кошти у будь-якому разі підлягали перерахуванню на єдиний казначейський рахунок.

В силу приписів пункту 1 частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, у системному зв`язку з положеннями чинного законодавства, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга відповідача задоволенню не підлягає, з урахуванням наступного.

Зокрема, колегію суддів установлено, що 26.02.2020р. на підставі ч.9, п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , Одеським управлінням Офісу великих платників податків ДПС винесено рішення про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0001415308.

За наслідками дослідження матеріалів справи судом з`ясовано, що у зв`язку зі зміною Товариством з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія місцезнаходження, та податкової адреси з 65003, м.Одеса, вул.Чорноморського козацтва,70, на 65007, м.Одеса, вул.Мала Арнаутська,88, 20.11.2019р. до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відповідні зміни.

Вищеозначене слугувало підставою для зміни контролюючого органу в якому Товариство з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія перебувало на обліку як платник єдиного внеску, а саме Суворовської ДПІ Північного управління у м.Одесі ГУ ДФС в Одеській області на Приморську ДПІ Південного управління у м.Одесі ГУ ДФС в Одеській області.

У січні 2020р. Товариство з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія переведено на облік до Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС.

10.01.2020р. Товариством з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія до Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за грудень 2019року, відповідно до пункту 3 таблиці №1 якого платником самостійно розраховано єдиний внесок за грудень 2019року у розмірі 2524428,25грн.

У зв`язку з чим, 20.01.2020р. в інтегрованій картці платника єдиного внеску відбулось нарахування єдиного внеску на суму 2524428,25грн.

Станом на 20.01.2020року у ТОВ Одеська обласна енергопостачальна компанія існувала переплата з єдиного внеску у розмірі 1959200,44грн., а тому 20.01.2020року у платника єдиного внеску виникла недоїмка в розмірі 565227,81грн.

При цьому, єдиний внесок за грудень 2019р. у сумі 688492,76грн. Товариством з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія сплачено до державного бюджету, що підтверджується наявними у матеріалах справи належним чином засвідченими копіями платіжних доручень із зазначенням призначення платежу сплата ЄСВ , та технологічним кодом - 71010000, а саме: №44 від 20 грудня 2019року на суму 316902,30грн.; №45 від 20 грудня 2019року на суму 5313,44грн.; №1003079 від 20 грудня 2019року на суму 6489,19грн.; №1003080 від 20 грудня 2019року на суму 347800,20грн.; №1003140 від 21.12.2019р. на суму 3590,23грн.; №216 від 23.12.2019р. на суму 8397,40грн.

З матеріалів справи убачається, що ТОВ Одеська обласна енергопостачальна компанія у платіжних дорученнях помилково зазначено рахунок № НОМЕР_1 , який призначений для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств Суворовської ДПІ Північного управління м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області, а не відповідний рахунок, призначений для обслуговував коштів єдиного внеску підприємств Приморської ДПІ Південного управління у м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , відповідно до абз.2 п.1 ч.1 ст.4 якого платниками єдиного внеску є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

Частиною 2 статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування встановлено обов`язок платника єдиного внеску своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до ч.ч.5, 6, 7 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь).

Для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску.

Обслуговування коштів єдиного внеску здійснюється згідно з положенням про рух коштів, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Платники, зазначені в абзацах 3 та 4 пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, які не мають банківського рахунку, сплачують внесок шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв`язку.

Згідно із абз.3 ч.8 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування платники єдиного внеску, зазначені у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Днем сплати єдиного внеску вважається: 1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів; 2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі (ч.10 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ).

Відповідно до ч.11 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

За змістом п.6 ч.1 ст.1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Згоном.

Частиною 10 статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування передбачено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Відповідно до п.1 розділу VII Інструкції Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015року №449, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.05.2015року за №508/26953, за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов`язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.

Підпунктом 2 пункту 2 розділу VII Інструкції Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015року №449, передбачено, що відповідно до частини одинадцятої статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, визначених підпунктами 1-4 пункту 1 розділу ІІ цієї Інструкції, фіскальні органи застосовують штрафні санкції у таких розмірах, зокрема, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року та надалі, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.

Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи фіскального органу.

При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки, незалежно від періодів та кількості випадків сплати за вказані періоди.

Таким чином, положеннями вищенаведених законодавчих приписів передбачено штрафні санкції, та нарахування пені за несплату платником податків єдиного внеску у термін визначений законодавством.

Водночас, судом установлено, що єдиний внесок за грудень 2019р. у сумі 688492,76грн. Товариством з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія сплачено до державного бюджету, що підтверджується наявними у матеріалах справи належним чином засвідченими копіями платіжних доручень із зазначенням призначення платежу сплата ЄСВ , та технологічним кодом - 71010000, а саме: №44 від 20 грудня 2019року на суму 316902,30грн.; №45 від 20 грудня 2019року на суму 5313,44грн.; №1003079 від 20 грудня 2019року на суму 6489,19грн.; №1003080 від 20 грудня 2019року на суму 347800,20грн.; №1003140 від 21.12.2019р. на суму 3590,23грн.; №216 від 23.12.2019р. на суму 8397,40грн.

Водночас, ТОВ Одеська обласна енергопостачальна компанія у платіжних дорученнях помилково зазначено рахунок № НОМЕР_1 , який призначений для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств Суворовської ДПІ Північного управління м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області, а не відповідний рахунок, призначений для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств Приморської ДПІ Південного управління у м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області.

Згідно із ч.4 ст.45 Бюджетного Кодексу України, податки і збори та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном).

Частиною 5 статті 45 Бюджетного Кодексу України передбачено, що податки і збори (обов`язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Отже, усі податкові надходження, справляння яких передбачено законодавством України, є доходами державного бюджету, які визнаються зарахованими до бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Положенням про єдиний казначейський рахунок, затвердженим Наказом Державного казначейства України від 26.06.2002року №122 передбачено, що "єдиний казначейський рахунок" це консолідований рахунок, відкритий Державному казначейству України в Національному банку України для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України.

Пунктом 2.1 Положення про єдиний казначейський рахунок, затвердженого Наказом Державного казначейства України від 26.06.2002року №122 встановлено, що єдиний казначейський рахунок консолідує кошти державного та місцевих бюджетів, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, коштів інших клієнтів, обслуговування яких здійснюється органами Державного казначейства України та регламентується законодавством.

Таким чином, всі сплачені податки і збори (обов`язкові платежі), в будь-якому випадку зараховуються та акумулюються на один консолідований рахунок - єдиний казначейський рахунок.

З урахуванням наведеного, на думку колегії суддів, допущення позивачем помилки під час перерахування сум єдиного внеску на невірний бюджетний казначейський рахунок, має кваліфікуватися як дія, хоч й помилкова, але така, що не може кваліфікуватися як несплата або несвоєчасна сплата ЄСВ. Крім того, єдиний внесок належать до загальнодержавних податків, та надходять до державного бюджету України.

Між тим, саме не вчинення платником податків, у строк визначений законодавством, дій спрямованих на перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету, є фактом несплати узгодженої суми грошового зобов`язання, а тому така бездіяльність платника податків є підставою для застосування до нього штрафів, та нарахування пені, передбачених законодавством.

Колегія суддів зазначає, що сплачену Товариством з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія суму єдиного внеску за грудень 2019р. зараховано на єдиний казначейський рахунок, у зв`язку з чим перерахування таких коштів із помилковим зазначенням рахунку не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату узгодженої суми внеску у визначений законодавством строк, а тому, дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті задекларованої суми єдиного внеску, не можуть бути підставою для застосування штрафів та нарахування пені, передбачених ч.10, п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .

Відтак, з урахуванням наведеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком окружного адміністративного суду, що Одеським управлінням Офісу великих платників податків ДПС протиправно притягнуто Товариство з обмеженою відповідальністю Одеська обласна енергопостачальна компанія до відповідальності у вигляді штрафу та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, у зв`язку з чим спірне Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 26.02.2020р. №0001415308 підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно із практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.

Відповідно до частини 1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

За таких обставин, рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, і викладені в апеляційній скарзі доводи відповідача не свідчать про порушення судом норм матеріального чи процесуального права, які могли б призвести до неправильного вирішення справи.

Отже, при ухваленні оскаржуваного рішення судом першої інстанції було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для його скасування.

З підстав визначених статтею 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 242-244, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Одеського управління Офісу великих платників податків ДПС залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21.08.2020 р. по справі № 420/3659/20 - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її підписання суддями та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання сторонами копії судового рішення.

Суддя-доповідач Димерлій О.О. Судді Єщенко О.В. Танасогло Т.М.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2021
Оприлюднено25.01.2021
Номер документу94326935
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3659/20

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 16.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 22.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 21.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні