ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 серпня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/3283/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чеснокової А.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального некомерційного медичного підприємства "Кременчуцький міський стоматологічний центр" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.
В С Т А Н О В И В:
23 червня 2020 року позивач звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до КНМП "Кременчуцький міський стоматологічний центр" про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 125180,44 грн. та пені в розмірі 1602,56 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідачем у 2019 році не виконано нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, внаслідок чого Фондом соціального захисту інвалідів до відповідача застосовано адміністративно-господарські санкції. У зв`язку з несплатою відповідачем зазначеної суми у строк, передбачений Законом України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", позивачем нараховано пеню. Несплата вищевказаних сум стала підставою для звернення позивача до суду з вимогою про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені з підприємства.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 26 червня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
10 липня 2020 року судом отримано відзив на позов, у якому відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог. В обґрунтування своєї позиції посилався на те, що до Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2019 рік не увійшли відомості про те, що на підприємстві упродовж звітного періоду фактично працювали менше одного місяця 2019 року ще дві особи з інвалідністю. За викладених обставин відповідач вважає, що порушення Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" в його господарській діяльності не мали місця. Крім того вказав, що КНМП "Кременчуцький міський стоматологічний центр" є комунальним некомерційним медичним підприємством, а відтак положення частини першої статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" на відповідача не поширюються.
17 липня 2020 року до суду надійшла відповідь на відзив, у якій позивач заперечує проти доводів КНМП "Кременчуцький міський стоматологічний центр" та зазначає, що аргументи відповідача не спростовують правомірності застосування до нього адміністративно-господарських санкцій та пені.
Відповідач правом на подання заперечень не скористався.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини четвертої статті 229 вказаного Кодексу.
Дослідивши матеріали позовної заяви, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
Частиною першою статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Приписами частин першої, другої та третьої статті 18 цього ж Закону встановлено, що забезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань особи з інвалідністю, наявних у неї професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Аналіз положень Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" дає підстави для висновку про те, що на підприємства, установи, організації покладено обов`язок щодо створення робочих місць для осіб з інвалідністю та здійснення заходів з їх працевлаштування, які полягають лише в наданні державній службі зайнятості інформації, необхідної для здійснення працевлаштування зазначеної категорії осіб.
Наказом Міністерства соціальної політики України № 316 від 31 травня 2013 року (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 05 грудня 2016 року № 1476) затверджена форма статистичної звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу", яка подається підприємствами, установами та організаціями на адресу державної служби зайнятості.
Судом встановлено, що відповідач є юридичною особою, зареєстрованою в установленому порядку, код ЄДРПОУ 42631629.
Відповідно до наявної в матеріалах справи копії Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2019 рік форма № 10-ПІ, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу на підприємстві відповідача у вказаному періоді складала 184 особи; з них: середньооблікова чисельність осіб з інвалідністю, які працювали на підприємстві, - 5 осіб; кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" 7 осіб.
Відповідно до листа Кременчуцького міськрайонного центру зайнятості від 18 травня 2020 року зазначено, що відповідач упродовж 2019 року звітів за формою 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" до центру зайнятості не подавав.
Таким чином, відповідач не лише не виконав свій обов`язок щодо працевлаштування осіб з інвалідністю упродовж 2019 року, а й не виконав обов`язку щодо подання до державної служби зайнятості інформації, необхідної для працевлаштування осіб з інвалідністю упродовж періоду з січня по грудень 2019 року.
Отже, КНМП "Кременчуцький міський стоматологічний центр" у 2019 році не дотримано нормативу створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю.
Частина перша статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" визначає, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Доводи відповідача про те, що з ним у трудових відносинах у звітному періоді крім зазначених у Звіті осіб з інвалідністю, перебували ще дві особи, які мають статус осіб з інвалідністю, відхиляються судом через те, що тривалість роботи таких осіб на КНМП "Кременчуцький міський стоматологічний центр" складала менше одного місяця, а відтак не вплинула на загальнооблікову чисельність штатних працівників відповідача, визначену в порядку, передбаченому Інструкцією зі статистики кількості працівників № 286 від 28 вересня 2005 року.
Посилання КНМП "Кременчуцький міський стоматологічний центр" на те, що на нього не поширюються положення частини першої статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" оскільки останнє є комунальним некомерційним медичним підприємством, суд визнає безпідставними, оскільки у розумінні наведеної норми від обов`язку зі сплати адміністративно-господарських санкцій за порушення нормативу щодо працевлаштування осіб з інвалідністю звільняються лише підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Як встановлено судом та не заперечувалось самим відповідачем останній лише частково утримується за рахунок коштів місцевого бюджету, а тому КНМП "Кременчуцький міський стоматологічний центр" безпідставно вважає, що на нього не поширюються положення частини першої статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні".
Згідно вимог частини другої зазначеної статті порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Розрахунком суми позову адміністративно-господарських санкцій та пені підтверджено, що за 2 робочих місця, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, однак не зайнятих особами з інвалідністю у 2019 році, до відповідача застосовано адміністративно-господарські санкції в сумі 125180,44 грн. та розраховано пеню в розмірі 1602,56 грн.
Таким чином загальна сума заборгованості, яка підлягає стягненню з відповідача становить 126783,00 грн.
Оскільки вказана сума адміністративно-господарських санкцій та пені не сплачена відповідачем самостійно, то відповідно до частини п`ятої статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" така сума підлягає стягненню у примусовому порядку за відповідним рішенням суду.
Відтак, позов підлягає задоволенню.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 11, 77, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Зигіна, 1, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ЄДРПОУ 13937406) до Комунального некомерційного медичного підприємства "Кременчуцький міський стоматологічний центр" (вул. Київська, 14, м. Кременчук, Полтавська область, 39631, ЄДРПОУ 42631629) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені задовольнити.
Стягнути з Комунального некомерційного медичного підприємства "Кременчуцький міський стоматологічний центр" (вул. Київська, 14, м. Кременчук, Полтавська область, 39631, ЄДРПОУ 42631629) на користь Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Зигіна, 1, м. Полтава, Полтавська область, 36039, код ЄДРПОУ 13937406) адміністративно-господарські санкції у розмірі 125180 (сто двадцять п`ять тисяч сто вісімдесят) гривень 44 (сорок чотири) копійки та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1602 (одну тисячу шістсот дві) гривні 56 (п`ятдесят шість) копійок.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
СуддяА.О. Чеснокова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2020 |
Оприлюднено | 28.08.2020 |
Номер документу | 91150931 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.О. Чеснокова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні