ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 серпня 2020 року м. Київ № 640/151/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аблова Є.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю ЕКСПРЕС ФУД до 1) Державної фіскальної служби України 2) Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві провизнання протиправною квитанції №2 від 12 червня 2018 року, зобов`язання вчинити дії
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ЕСПРЕС ФУД (далі по тексту - позивач, ТОВ ЕКСПРЕС ФУД ) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі по тексту - відповідач 1, ДФС України) та Головного управління ДФС у м. Києві (далі по тексту - відповідач 2, ГУ ДФС у м. Києві), у якому просить:
1) визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 30 липня 2018 року №21625/42010498/2 та рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН від 13 липня 2018 року №840678/42010498;
2) визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 31 жовтня 2018 року за №39976/42010498/2 та рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 12 жовтня 2018 року №952753/42010498;
3) визнати протиправною квитанцію №2 від 12 червня 2018 року про зупинення реєстрації податкової накладної №12 від 12 червня 2018 року;
4) зобов`язати ДФС України зареєструвати в ЄРПН датами їх надходження до податкових органів наступні податкові накладні: №10 від 05 червня 2018 року, №12 від 12 червня 2018 року, №13 від 15 червня 2018 року.
В обґрунтування позову позивач зазначив про безпідставність та необґрунтованість рішення відповідача щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних №10 від 05 червня 2018 року, №12 від 12 червня 2018 року, №13 від 15 червня 2018 року., оскільки відповідач при розгляді пояснень не врахував та не надав оцінку документам, що були надані позивачем, а тому протиправно відмовив йому у реєстрації податкових накладних. Крім того, надані позивачем документи доводять реальність господарських операцій по яким проводилась реєстрація податкових накладних, та які спростовують припущення відповідача про ризиковість операцій.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 березня 2020 року позовну заяву ТОВ ЕКСПРЕС ФУД повернуто, як таку, що подана поза межами встановленого законом строку звернення до адміністративного суду, в частині наступних позовних вимог:
1) визнання протиправними та скасування рішення Комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 30 липня 2018 року №21625/42010498/2 та рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН від 13 липня 2018 року №840678/42010498;
2) визнання протиправними та скасування рішення Комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 30 липня 2018 року №21625/42010498/2 та рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН від 13 липня 2018 року №840678/42010498;
3) зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН датами їх надходження до податкових органів наступні податкові накладні: №10 від 05 червня 2018 року та №13 від 15 червня 2018 року.
Також, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 березня 2020 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику сторін) та проведення судового засідання в частині позовних вимог щодо визнання протиправною квитанції №2 від 12 червня 2018 року про зупинення реєстрації податкової накладної №12 від 12 червня 2018 року; зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН датою її надходження до податкових органів податкову накладну №12 від 12 червня 2018 року.
Вказаною ухвалою суду відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення йому даної ухвали надати відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, або заяву про визнання позову.
ДФС України та ГУ ДФС у м. Києві, будучи належним чином повідомленими про відкриття провадження у справі, своїм правом не скористались, відзиви на позовну заяву суду не надали.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
У С Т А Н О В И В:
ТОВ ЕКСПРЕС ФУД є юридичною особою, основним видом діяльності якого є неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (КВЕД 46.39).
За результатами фінансово - господарської діяльності ТОВ ЕКСПРЕС ФУД складено на покупця - Товариство з обмеженою відповідальністю Салатейра податкову накладну №12 від 12 червня 2018 року на загальну суму 154 498, 33 грн, у тому числі ПДВ у розмірі 25 749, 72 грн. Вказана податкова накладна була направлена до ДПС України для проведення її реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.
З квитанції №2 від 25 червня 2018 року вбачається, що зазначена податкова накладна прийнята, проте її реєстрація у Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена.
Підставою для зупинення реєстрації зазначено, що обсяг постачання товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачеві запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Не погоджуючись з квитанцією №2 від 25 червня 2018 року, якою зупинено реєстрацію податкової накладної №12 від 12 червня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до адміністративного суду за захистом своїх прав.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року №117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Згідно з вимогами пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.
Згідно з вимогами пункту 4 Порядку №117 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/ розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку №117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Згідно з вимогами пунктів 6 та 7 Порядку №117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пунктів 12, 13 Порядку №117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктами 14 - 16, 18 - 20 Порядку №117 визначено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про:
реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Зі спірної квитанції №2 від 25 червня 2018 року вбачається, що вона містить усі визначені законом реквізити, причини зупинення реєстрації податкової накладної №12 від 12 червня 2018 року, а також пропозицію позивачу щодо надання пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Так, контролюючий орган, встановивши наявність підстав для зупинення податкової накладної №12 від 12 червня 2018 року у Єдиному реєстрі податкових накладних, зазначив про це у квитанції №2 від 25 червня 2018 року, яку надіслав позивачу у відповідності до вимог чинного податкового законодавства.
Разом з тим, матеріали справи не містять жодних підтверджуючих документів, що позивач скористався своїм правом та, з метою усунення розбіжностей, зазначених у спірній квитанції, направив на адресу контролюючого органу письмові пояснення та відповідні документи з метою реєстрації податкової накладної №12 від 12 червня 2018 року.
У свою чергу, за відсутності письмових пояснень позивача комісією регіонального чи центрального рівня жодних рішень про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 12 червня 2018 року не приймалось.
Суд зазначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (частина перша статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України).
Тобто, зміст вказаної норми, свідчить про те, що задоволенню підлягають лише вимоги, які відновлюють порушені права та охоронювані законом інтереси позивача.
Враховуючи вище викладене, з огляду на те, що комісією регіонального чи центрального рівня жодних рішень про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 12 червня 2018 року не приймалось, задоволення вимог позивача про визнання протиправною квитанцію №2 від 12 червня 2018 року про зупинення реєстрації податкової накладної №12 від 12 червня 2018 року та зобов`язання ДФС України зареєструвати вказану податкову накладну датою її надходження, у спірних правовідносинах не буде мати на меті поновлення прав та охоронюваних законом інтересів, та виключає можливість застосування обраного позивачем способу захисту його порушеного права.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд приходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Беручи до уваги положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України та враховуючи відмову позивачу у задоволенні позовних вимог, відшкодування судового збору останньому не здійснюється.
Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 257 - 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ЕКСПРЕС ФУД відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Є.В. Аблов
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю ЕКСПРЕС ФУД (код ЄДРПОУ 42010498, адреса: 04080, м. Київ, вул. Кирилівська, 82, офіс 256)
Відповідач 1: Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ 39292197, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8)
Відповідач 2: Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19)
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2020 |
Оприлюднено | 31.08.2020 |
Номер документу | 91174090 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні